Täällä Kajaanissa oli, olisiko ollut vuosi sitten myytävänä kuorma-autosta tehty versio. Yritin katsella tuolta myytyjen listalta nettikoneesta, mutta ei sattunut silmiin.
Jos tunnet hevosihmisiä täältäpäin, muistavat varmaan auton ja voi olla , että ei mennyt kaupaksi. Sieltä voisi saada ainakin vinkkiä, vaikkei se auto kiinnostaisikaan tai on jo myyty.
Hevosmatkailuauto
- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
Re: Hevosmatkailuauto
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
Re: Hevosmatkailuauto
Power truck showssa esitteli Koskimaa Racing kilpureiden kuljetus/asuntoautoaan, jossa oli suora yhteys ohjaamosta asuintiloihin.
Tutkin kyllä rakennetta mutten enää muista yksityiskohtia. Yksinkertainen ja toimiva se liitos kyllä oli.
http://www.lastbilsfoton.se/swe/foto-ak ... acing%20Ky
siis tuo auto.
Tutkin kyllä rakennetta mutten enää muista yksityiskohtia. Yksinkertainen ja toimiva se liitos kyllä oli.
http://www.lastbilsfoton.se/swe/foto-ak ... acing%20Ky
siis tuo auto.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Hevosmatkailuauto
Tämä on muistikuva: Ei normaalista puoli-integroidusta asuntoautostakaan mahdu pystyssä kulkemaan ohjaamon ja asuntotilan välistä joten ne mitkä olen nähnyt ovat varustetut 1 X1 m aukolla tai mikäli mahdollista suuremmalla. Minimi vaatimus on kaksisuuntainen puheyhteys tilojen välillä vaikka mikrofooni kaijutin pareilla.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: Hevosmatkailuauto
Tästä autosta http://xtra.galleria.fi/kuvat/Power+Tru ... SC6247.jpg otin kuva ohjaamosta. Toivottavasti siitä näkyy edes jotain miten se on tehty. http://www.aijaa.com/v.php?i=004069056655.jpg
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
- Truck: Scania BF 86 wiima
- Location: Padasjoki
Re: Hevosmatkailuauto
Kyllä pienemmällä työllä pääsee kun tekee ihan normi kuorma-autosta. Siitä hytin ja kopin puoli integroimisesta olen joskus kuullu ja onhan ne tehdas tekosetkin sellasia useimmiten. Taitaa haasteellisin paikka olla kun kori on rungossa kiinteänä ja hytti taas jousitettu tavalla tai toisella .... Ehkä jokin kumi haitari tai vastaava vois tulla kyseeseen? Miten sitten toimii suomen olosuhteissa on asia erikseen? Laivoilla kun yleensä maksetaan pituudesta niin ka: alusta/kori yhdistelmä on kuitenkin kaikkein kompaktein suhteessa ulkomittoihin ja sisätiloihin.
Tossa pihalla on 2 versiota , toinen on pikkupyöränen ka 6 m umpikorilla jossa reilu metrin "livinki" ,hevospaikkoja periaatteessa 4 tai järjestelemällä 5. Koko pituus karvan auki 8m. Tällä ei kyllä viitsi ilman ulkopuolista majotusta pitemmälle lähteä.
Toinen 12m bussikori, alun perin 6 paikkanen , nyttemmin väliseinä siirretty taka akselin kohdalle joten enää perässä periaatteessa 3 paikkaa ( ei enää hevos kuljetus käytössä mutta papereissa vielä merkintä) Se perä osahan on valmiiks alhaalla mutta tuossa on "matkustamonkin" lattia tasotettu poistamalla ne korotukset missä penkin on ollu joten niille etuosan hevosille on ollu kohtuullinen korkeus , ei tosin nyky vaatimusten mukanen mutta kuitenkin.
Melkein jos nyt tarvitsisi tehdä vastaava niin hankkisin mahdollisimman korkean umpikori-auton( kuitenki kok. korkeus 4 m että sopii useimpiin laivoihin) , kori n. 8 m pitkä. Silloin tuo hevosten paikka luku pysyy riittävänä ja jää tilaa sille Livingillekin kohtuullisesti.....hmm sauna....ei olis kyllä paha....
Bussikorin rakentamisessa töitä teettää ne sisätilojen muodot missä ei oo yhtään suoraa kulmaa tai pintaa. Tosin sitten taas painopiste on useimmiten alempana ku ka:ssa joten ajettavuus parempi.
Toisaalta isommilla hevos autoilla harvemmin ajetaan kantavuuden kannalta kovin isoilla kuormilla joten mahtaako tuokaan sitten olla iso ongelma.....
Yks vaihtoehto olis tietty sitte tehdä kori suoraan alustan päälle , sais lattiankin heti lähdössä alemmas mutta ne pyörä kotelot tietty tulee kiusaks siinäkin mutta hyvällä suunittelulla sekin haitta saadaan minimoitua.
Helpoin olis tietty ostaa valmis tehas tekonen mutta siinä täytyy olla takatasku niin hyvässä kunnossa että hirvittää....sen verran kovia hintoja pyytävät euroopassakin niistä.
Yleisesti ottaen se living osa on se joka maksaa ja jonka budjetissa lienee vain taivas rajana????
Tossa pihalla on 2 versiota , toinen on pikkupyöränen ka 6 m umpikorilla jossa reilu metrin "livinki" ,hevospaikkoja periaatteessa 4 tai järjestelemällä 5. Koko pituus karvan auki 8m. Tällä ei kyllä viitsi ilman ulkopuolista majotusta pitemmälle lähteä.
Toinen 12m bussikori, alun perin 6 paikkanen , nyttemmin väliseinä siirretty taka akselin kohdalle joten enää perässä periaatteessa 3 paikkaa ( ei enää hevos kuljetus käytössä mutta papereissa vielä merkintä) Se perä osahan on valmiiks alhaalla mutta tuossa on "matkustamonkin" lattia tasotettu poistamalla ne korotukset missä penkin on ollu joten niille etuosan hevosille on ollu kohtuullinen korkeus , ei tosin nyky vaatimusten mukanen mutta kuitenkin.
Melkein jos nyt tarvitsisi tehdä vastaava niin hankkisin mahdollisimman korkean umpikori-auton( kuitenki kok. korkeus 4 m että sopii useimpiin laivoihin) , kori n. 8 m pitkä. Silloin tuo hevosten paikka luku pysyy riittävänä ja jää tilaa sille Livingillekin kohtuullisesti.....hmm sauna....ei olis kyllä paha....
Bussikorin rakentamisessa töitä teettää ne sisätilojen muodot missä ei oo yhtään suoraa kulmaa tai pintaa. Tosin sitten taas painopiste on useimmiten alempana ku ka:ssa joten ajettavuus parempi.
Toisaalta isommilla hevos autoilla harvemmin ajetaan kantavuuden kannalta kovin isoilla kuormilla joten mahtaako tuokaan sitten olla iso ongelma.....
Yks vaihtoehto olis tietty sitte tehdä kori suoraan alustan päälle , sais lattiankin heti lähdössä alemmas mutta ne pyörä kotelot tietty tulee kiusaks siinäkin mutta hyvällä suunittelulla sekin haitta saadaan minimoitua.
Helpoin olis tietty ostaa valmis tehas tekonen mutta siinä täytyy olla takatasku niin hyvässä kunnossa että hirvittää....sen verran kovia hintoja pyytävät euroopassakin niistä.
Yleisesti ottaen se living osa on se joka maksaa ja jonka budjetissa lienee vain taivas rajana????
Re: Hevosmatkailuauto
On niitä hienoja vehkeitä löytyy. http://www.ketterer-trucks.de/en/models.html
Seinässä reikä. http://www.ketterer-trucks.de/typo3temp ... 2555e4.jpg
Tämäkään ei näytä hulluumalta. Kauppakassi kyydissä. http://www.ketterer-trucks.de/en/models ... -line.html
Seinässä reikä. http://www.ketterer-trucks.de/typo3temp ... 2555e4.jpg
Tämäkään ei näytä hulluumalta. Kauppakassi kyydissä. http://www.ketterer-trucks.de/en/models ... -line.html
Re: Hevosmatkailuauto
Moi,
pääädyinkin tosiaan tässä +Maankio- :n (ja monen muunkin) kanssa samoille linjoille, eli nyt on hankittuna FL7-volvo 8 metrin pituisella ja 2,57 korkealla kuormatilalla.
Aihio oli edukas ja nyt pitää "enään" rakentaa... Tosin ensin käyn tuon aihion perustekniikan jollain tasolla läpi ettei tule turhia ylläreitä. Eli seuraavaksi tekniikan tarkastelua ja suunnitelmien tekemistä.. Bonuksena tuossa on Lumikon jäähdytys / lämmityslaite, josta kaavailen olevan apua hevosten ilmanvaihtoa järjestellessä.
Millaisia vesisäiliöitä tai järjestelmiä ihmiset ovat autoissa käyttäneet tai niihin rakennelleet? Olen kiinnostunut helposta ja halvasta toteutuksesta, veden ei tarvitse kelvata juomavedeksi ihmisille.
pääädyinkin tosiaan tässä +Maankio- :n (ja monen muunkin) kanssa samoille linjoille, eli nyt on hankittuna FL7-volvo 8 metrin pituisella ja 2,57 korkealla kuormatilalla.
Aihio oli edukas ja nyt pitää "enään" rakentaa... Tosin ensin käyn tuon aihion perustekniikan jollain tasolla läpi ettei tule turhia ylläreitä. Eli seuraavaksi tekniikan tarkastelua ja suunnitelmien tekemistä.. Bonuksena tuossa on Lumikon jäähdytys / lämmityslaite, josta kaavailen olevan apua hevosten ilmanvaihtoa järjestellessä.
Millaisia vesisäiliöitä tai järjestelmiä ihmiset ovat autoissa käyttäneet tai niihin rakennelleet? Olen kiinnostunut helposta ja halvasta toteutuksesta, veden ei tarvitse kelvata juomavedeksi ihmisille.