Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi

Kerro omasta projektistasi
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi

Viesti Kirjoittaja b12m »

jkilpinen kirjoitti:Noista Helsingin bussiliikenteen MAN-toilailuista en vetäisi suuria johtopäätöksiä, ensinnäkin Tammelundin liikenne kommentoi ettei heidän mersuilla ollut samanlaisia ongelmia. Lisäksi suurin osa ongelmista tuli sytytystulpista ja pakoputkien puhkipalamisista. Sytytystulppiahan dual fuelissa ei ole ja kuumuutta voidaan hallita, dual fuel ECU rajoittaa metaanin osuutta jos pakoputken lämpötila nousee.
Mitä asiasta itse olen ymmärtänyt, niin Tammelundilla oli kaasuautojen suhteen "hieman" erilaiset intressit ja halu niiden kanssa pärjätä. Samoin osaamista niiden huolto- ja korjaustoimintaan löytyy ihan talon sisältä. Muutenkin se tahtoo olla niin, että yksityisessä (etenkin pienessä) perheyhtiössä "markan" arvo on hiukan korkeampi, kuin valtion/kunnan laitoksessa ;)
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 993
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi

Viesti Kirjoittaja mikko »

Mul taitaa olla pääsy b10m -aineistoon. Vilkasen maanantaina mitä löytyy, jos muistan. Kopiointiin voinen lainata, itellä ei oo skanneria saati kopiokonetta.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
gemssy
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Touko 2013 08:45
Location: Itä-Suomi

Re: Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Joissakin deltalaisissa on ainakin vaihteiston älylaatikko kuljettajan penkin takana korokkeen alla luukun takana... Ainakin superstarissa...
Vastaa Viestiin