Nyt alkaa olemaan Sisu valmiina maailmalle.
Juhannuspäivänä käytiin pienellä ajelulla. Ensimmäisellä bussipysäkillä piti pysähtyä päästämään matkustajilta nesteet ulos ja samalla auto päätti itsekin tyhjentää itseään. Onneksi kysessä ei ollut nesteenkarkailu, vaan pieni ilmavaiva. Keulassa sijaitseva nelitieventtiili suhisteli sellaisella vauhdilla ilmaa pois, että vähän isommilla kierroksilla piti käyttää konetta paineiden keräämistä varten. Perillä otin venttiilin etuosasta irti läpyskän, jonka keskellä on sellainen kumihärpäke, josta jarrua painellessa suhahtelee ylimääräisiä ilmoja ulos. Kumihärpäke oli ehyt, mutta sen kiinnitysalusta oli siirtynyt reiässään sen verran sivuun, että reunasta pääsi ilma karkailemaan. Uudelleenkohdistamisen jälkeen suhina päättyi ja bussin paineiden noustessa kuljettajan paine hellitti.
Sellainen ominaisuus tuli samalla huomattua, että valkoinen painemittari ei lähde nousemaan, jos punainen viisari on kovin kaukana siitä. Olisikohan jotain läheisriippuvuutta? Kun polki jarrupaineet tyhjäksi ja pisti taas auton käyntiin, niin viisarit lähtivät taas yhtämatkaa liikeelle.
Tänään sitten käytin auton öljynvaihdossa ja samalla kertaa tuli polttoainetankkiinkin laastari. Limingan Raskashuollossa pelasi palvelu niin hyvin, etten jatkossakaan harkitse itse korjaavani autosta muuta korin alapuolista kuin polttoaineen määrää.
Sisu Lahti B10M
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Sisu Lahti B10M
Mitäs tälle kuuluu 
