Projekti slide-outin kera
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Projekti slide-outin kera
Muuten, olisi kysymys akkukengistä. Täytyiskö kaapelin päät juottaa ennen kengän ruuvvaamista? Nyt ei ole juotettu ja ei tunnu hirveän luotettavilta liitoksen. Ei kyllä meikäläisen kolvilla pahemmin juotella 2x35 piuhan päätä..[/quote]
Voi juottaa ennen tai kaapeli kenkään ja juottaa päädystä, sellaisella kaasupolttimella onnisttuu hyvin, esim. motonetissä löytyy monen kokoisia ja hintakin aika halpa, ihan avaimenperä mallikin toimii ja tina sulaa nopeesti, sillä sulatta talvella vaikka jäätyneen lukon helposti.
Voi juottaa ennen tai kaapeli kenkään ja juottaa päädystä, sellaisella kaasupolttimella onnisttuu hyvin, esim. motonetissä löytyy monen kokoisia ja hintakin aika halpa, ihan avaimenperä mallikin toimii ja tina sulaa nopeesti, sillä sulatta talvella vaikka jäätyneen lukon helposti.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, täällä onkin eräs tyyppi joka on huolehtinut että halukkaat ovat moisen pelin saaneet hyppysiinsä. Ja jämy vehjehän se onReddewil kirjoitti:Notta tähän väliin huutelen että on sulla komia inversio tualla seinällä, tuosta nyt vähän näkee että se ei ole mikään muovipussissa kannettava markettipeli! Ja piuhatki alkaa olla sitä luokkaa että tästähän vois tehä kouluesimerkin!

Piuhoja tartteis vielä kiinnitellä seinille siisteiksi nipuiksi. Kouluesimerkistä ei nyt kannata vielä puhua

Akut oli jo huonot autoa ostettaessa. Sitten ne pääs jäätymään mokomat kun olin unohtanut päävirrat päälle ja pakkasta oli 30 astetta viikko tolkulla. Nyt niihin on vanhoihin akkuihin on tullut uusi ominaisuus. Viikon päästä edellisestä käytöstä napajännite muutamia voltteja. Sitten 10 sekunnin herätyslataus ja pystyy starttaamaan eikä puhti lopu...Reddewil kirjoitti: Ps.kysymykseen: Miks ajoakut menee tyhjäksi?
Toinen: Sellanen "blue sea 1+1 1+2 2+2 1/2 #+4 jne" kytikin hoitaa tuon väkisin naittasimen, kuten tiesitkin.



Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Voi juottaa ennen tai kaapeli kenkään ja juottaa päädystä, sellaisella kaasupolttimella onnisttuu hyvin, esim. motonetissä löytyy monen kokoisia ja hintakin aika halpa, ihan avaimenperä mallikin toimii ja tina sulaa nopeesti, sillä sulatta talvella vaikka jäätyneen lukon helposti.[/quote]Iski kirjoitti:Muuten, olisi kysymys akkukengistä. Täytyiskö kaapelin päät juottaa ennen kengän ruuvvaamista? Nyt ei ole juotettu ja ei tunnu hirveän luotettavilta liitoksen. Ei kyllä meikäläisen kolvilla pahemmin juotella 2x35 piuhan päätä..
Hyvä vinkki, kiitos! Täytyypä moinen kapistus käydä hakemassa.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projekti slide-outin kera
Sellanen holkki ois kait parempi ku juottaminen, toki riippuu akkukegästä. Ku juottaa niin se pää ja jonku jatkaa kaapelia on kova, ja kun sen kirii niin pää menee läjään, ajan saatossa se kuitenkin löystyy. Paras tosiaan varmaan ois järee kaapelikenkä, ja se pultilla kiinni akkukenkään, tai siis siihen akkukengässä olevaan sulaketelineeseen.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 281
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Projekti slide-outin kera
Mulle yksi sähkömies sanoi ettei autossa saisi tinailla mitään johtoja, kun se nimenomaan menee kovaksi ja murtuu poikki tärinästä. tiedä sitten todenperäisyyttä. Mutta tosiasia on että tinattu kaapelinpää löystyy, vaikka sitä kuinka kovin kiristäisi kiinitysvaiheessa. Sellainen kaapelikenkä on huono missä pultin pää kiristää suoraa johtoon, siihen kannattaaa laittaa pelti tms ettei katko säikeitä.Reddewil kirjoitti:Sellanen holkki ois kait parempi ku juottaminen, toki riippuu akkukegästä. Ku juottaa niin se pää ja jonku jatkaa kaapelia on kova, ja kun sen kirii niin pää menee läjään, ajan saatossa se kuitenkin löystyy. Paras tosiaan varmaan ois järee kaapelikenkä, ja se pultilla kiinni akkukenkään, tai siis siihen akkukengässä olevaan sulaketelineeseen.
Lisäksi sellaisen ohjeen sain, että ujuttaa crc tai vastaavaa sinne kaapelin sisään, että suojaa hapettumalta jne.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projekti slide-outin kera

http://www.taloon.com/kaapelikenka-cu-5 ... 5202146/dp Näitä on itellä, ja asianmukasella puristimella tehtynä, viilapenkissä turha koittaa. kaapelin päähän ja tonne kengän sisään voi työntää vaikka vaseliinin niin ei mene vesi. Toki kutistesukka on kans kova, mutta tuo reikä on silti. Tollaseen kenkään voi ruttaa useemman piuhan, pikkuautossa oli 3x16mm kun ei ollu kaupassa isompaa piuhaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Projekti slide-outin kera
Kuparitahnaa kaapelin nokkaan, tuollainen jämy kenkä ja liitoksen päälle kutistesukka.
Tulevaisuus on sähköinen
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Tattista, kyllä nyt on tullut niin hyvät vinkit että eiköhän näillä pärjää. Täytyy vielä operoida akkukengät uudestaan. 

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Projekti slide-outin kera
Itsekkin oppinut että ei ikinä tinattua kaapelia saa ruuvilla kiristää, tina vuosien saatossa pehmenee ja karkaa ruuvin alta. Eikä paljaita säiketäkään ruuvilla kannata kiristää ku katkeilee. Puristimella laitellaan töissäkin kunnon kengät kaapeleiden päähän ja kunnon tahnat väliin niin eipä rupea kengätkään hapettumaan. http://www.farmikauppa.fi/product_details.php?p=204 ja tontyylisiä akunkenkiä käytetään..
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
Kukas myis 7 kymppistä järkevällä hinnalla ?
Olen löytänyt vain 35 , 50
Olen löytänyt vain 35 , 50
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projekti slide-outin kera
Tuolta: http://webshop.industriacenter.fi/produ ... apeli-esabkulkuri kirjoitti:Kukas myis 7 kymppistä järkevällä hinnalla ?
Olen löytänyt vain 35 , 50
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera


- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Tuli kesällä keskityttyä pirtin remonteeraamiseen ja niinhän siinä kävi että auto ei paljoa edennyt. Mutta talossa onneksi tapahtui, ei lorvimiseksi sentään kesä mennyt.
Eli neitsytmatka jäi ensi kesään, mutta mitäpä tuota turhia hätäilemään..
Eihän tässä ole vasta kuin... öö... neljä vuotta kulunut auton hommaamisesta!
Huh, ompa aikaa mennyt. Rakentamiseen käytetty reilu kaksi miestyökuukautta tähän saakka yhteensä. Käytännössä aika tunti-pari kerrallaan, joten ainakin puolet ajasta on mennyt siihen, että ensin mietitään mitä tehdään ja sitten on etsitty työkalut..
Mutta kun otetaan tämä harrastuksena, niin eipä tässä hätää
Tuppaa vaan rojekteja riittämään. Pikku-autokin tuossa oikutteli pitkin kesää, syyllisenkin selvitin ja yritin korjailla mutta ei... Vika vaan äityi hiljalleen pahemmaksi ja lopulta töistä tullessa tuli totaalinen leviäminen neljän ruuhkaan vilkasliikenteiseen risteykseen liikennevaloihin heti ensimmäiseksi jonoon..
Aivokuollut siitä tuli, BCM eli Body Control Module, eli tietokone joka ohjaa likipitäen kaikkia sähkövimpaimia, sekosi täysin. Kun sais kuntoon niin pääsisi ostamaan sohvasänkyyn puuttuvaa puutavaraa..
No mutta, muutama kuva ois bussi-rojektista paikaillaan.
Ruumakamariin piti aloitella liukuoven rakentamista. Pykäsin pienen hyllyn samaan syssyyn. Tässä ovi kiinni. Ja ovi liukuu tason alle avaten pääsyn tulevaan ruumakamariin. Listoja, väriä ja tikkaat ruumaan uupuu. Pitäis myös joku lukko kehitellä tuohon liukuoveen.
Eli neitsytmatka jäi ensi kesään, mutta mitäpä tuota turhia hätäilemään..







Tuppaa vaan rojekteja riittämään. Pikku-autokin tuossa oikutteli pitkin kesää, syyllisenkin selvitin ja yritin korjailla mutta ei... Vika vaan äityi hiljalleen pahemmaksi ja lopulta töistä tullessa tuli totaalinen leviäminen neljän ruuhkaan vilkasliikenteiseen risteykseen liikennevaloihin heti ensimmäiseksi jonoon..

No mutta, muutama kuva ois bussi-rojektista paikaillaan.
Ruumakamariin piti aloitella liukuoven rakentamista. Pykäsin pienen hyllyn samaan syssyyn. Tässä ovi kiinni. Ja ovi liukuu tason alle avaten pääsyn tulevaan ruumakamariin. Listoja, väriä ja tikkaat ruumaan uupuu. Pitäis myös joku lukko kehitellä tuohon liukuoveen.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Jo elokuussa saapui tilaamani Futon -patjat, tyynyt + puuvillapetari. Tilasin nämä toukokuussa.
Onneksi en ole hätäinen kaveri.
Pääsin lopulta rakentelemaan sohvasänkyä. Runko tulossa, kakkoskakkosesta ja vajaan tuuman kertaa kaksi rimasta. Ajatushan siis oli se, että laverityyliin saa kahdesta vastakkain olevasta 120cm leveästä sohvasta vedettyä 200x120 sängyn. Sohvien patjat ovat 200x60 ja ne saa sitten käännettyä sängyn päälle.
Tässä kuvassa toinen sohvista istuma-asennossa, liikkuva laveriosa vielä uupuu alta. Sittemmin liikkuva-osakin on tullut, joskin päätylautaa puuttuu ja toisesta sohvasta puuttuu vielä rimoja ja liikkuva osa. Tartteis saada se pikkuauto ajokuntoon niin pääsis shoppailemaan palikkaa.
Tässä vielä huono kuva tilanteesta nyt.

Pääsin lopulta rakentelemaan sohvasänkyä. Runko tulossa, kakkoskakkosesta ja vajaan tuuman kertaa kaksi rimasta. Ajatushan siis oli se, että laverityyliin saa kahdesta vastakkain olevasta 120cm leveästä sohvasta vedettyä 200x120 sängyn. Sohvien patjat ovat 200x60 ja ne saa sitten käännettyä sängyn päälle.
Tässä kuvassa toinen sohvista istuma-asennossa, liikkuva laveriosa vielä uupuu alta. Sittemmin liikkuva-osakin on tullut, joskin päätylautaa puuttuu ja toisesta sohvasta puuttuu vielä rimoja ja liikkuva osa. Tartteis saada se pikkuauto ajokuntoon niin pääsis shoppailemaan palikkaa.
Tässä vielä huono kuva tilanteesta nyt.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Sohvasänkyihin tulee turvavyöt. Ne odottavat kiinnitystä. Vaneriseinät ovat vielä nurjalta puolelta auki ja olen hitsaillut kiinnikepalikat, jotka pulttaan lattian palkkeihin ja kiinnikkeisiin pulttaan seinävanerin läpi vyöt. Kiinnikkeet jäävät siis seinän sisään piiloon.
Sohvien väliin nikkaroidaan joskus vielä irroitettava pöytä.
Valoja pitäisi myös asennella tuohon tilaan.
Ainiin, pirtissä levisi kevään ja kesän aikana lämminvesivaraaja. Mutta sikäli kävi tuuri, että sen aiheutti ko mallin tyyppivika ja uusi (parannettu malli) saatiin tilalle takuuseen. Vanha jäi mulle ja ajattelin että ehkä sitä voisi hyödyntää lattialämmityksessä (säiliö ok). Varaaja on 200 litrainen. En tiedä laskinko oikein, mutta päissäni laskeskelin että siitä voisi saada tehoa n. 16kWh, tosin pakkasnesteellä paljon vähemmän. Mutta ehkä kuitenkin tulevaan nestekiertoiseen lattialämmitykseen yöksi riittävästi paukkuja. Päivällä sen voisi ehkä lämmittää Webastolla tai auton moottorilla. Tai miksipä ei tarvittaessa sähkölläkin.
Pitäis vaan tutustua auton webastoon. Kiertovesipumppu pyörii, käynnistyksessa siitä kuuluu joku nakutus, mutta ei lähde pöhisemään. Ei taida saada löpöä ja on todella likainenkin. No, tähän tutustutaan jahka ehditään.
Sohvien väliin nikkaroidaan joskus vielä irroitettava pöytä.
Valoja pitäisi myös asennella tuohon tilaan.
Ainiin, pirtissä levisi kevään ja kesän aikana lämminvesivaraaja. Mutta sikäli kävi tuuri, että sen aiheutti ko mallin tyyppivika ja uusi (parannettu malli) saatiin tilalle takuuseen. Vanha jäi mulle ja ajattelin että ehkä sitä voisi hyödyntää lattialämmityksessä (säiliö ok). Varaaja on 200 litrainen. En tiedä laskinko oikein, mutta päissäni laskeskelin että siitä voisi saada tehoa n. 16kWh, tosin pakkasnesteellä paljon vähemmän. Mutta ehkä kuitenkin tulevaan nestekiertoiseen lattialämmitykseen yöksi riittävästi paukkuja. Päivällä sen voisi ehkä lämmittää Webastolla tai auton moottorilla. Tai miksipä ei tarvittaessa sähkölläkin.
Pitäis vaan tutustua auton webastoon. Kiertovesipumppu pyörii, käynnistyksessa siitä kuuluu joku nakutus, mutta ei lähde pöhisemään. Ei taida saada löpöä ja on todella likainenkin. No, tähän tutustutaan jahka ehditään.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera


Sun pitäis j0ri alkaa rakentaa busseja hulluille työkseen

Toivottavasti pääset ensi kesää suoraan aloittamaan bussilla !
Re: Projekti slide-outin kera
samoil linjoilla.. oon vaan käyttäny piuhan päässä kupariputken pätkää mikä just menee kaapelin päälle ja puristanu kengän pulteill läjään..Reddewil kirjoitti:Sellanen holkki ois kait parempi ku juottaminen, toki riippuu akkukegästä. Ku juottaa niin se pää ja jonku jatkaa kaapelia on kova, ja kun sen kirii niin pää menee läjään, ajan saatossa se kuitenkin löystyy. Paras tosiaan varmaan ois järee kaapelikenkä, ja se pultilla kiinni akkukenkään, tai siis siihen akkukengässä olevaan sulaketelineeseen.
noi upoletin tukiholkit on hyvii...
Minäkö tyhmä ny en ymmärrä..
Rölli p:0451392364
Rölli p:0451392364
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, pikkuautokin tuli kuntoon ja tuli todettua että pakko olla sikarikas tai sitten muuten vaan erityisen höl.. hullu kun laittaa vanhaan rytöön edelleen niin hemmetisti rahaa... Eikä oppinu mitään vuoden takaisesta vaihteistorempasta. Piti vielä takajarrutkin värkkäillä kuntoon. Tuulilasi odottais seuraavana, ja oishan se kiva jos pyyhkiät toimis tuon aivokuolleista heräämisen jälkeen.. Aika ja raha menneet ihan väärään kohteeseen.. No se siitä vuodatuksesta.
Kuukausi meni etten käynyt edes yhtä ruuvia ruuvaamassa bussissa. Kunnes pikkuauton sain vihdoin kuntoon, kävin sentääs hakemassa puupalikkaa ja tein makkarin sohvasängyt loppuun. Jee! No, maali tahi muu puuttuu pinnasta, mutta noin niinkuin rakennusmielessä ovat nyt valmiit.
Kävin myös työmatkalla etelässä päin ja kävin morjestamassa samalla "Kulkuria". Sain kesän invertteriasennuksista vaivanpalkaksi siirreltävän jäähdytinkoneen. Paljon kiitosta tästä Kulkuri! Testasin sitä kotona ja hyvin alkoi työntämään viileetä. Vähän pyörinyt ajatus, että laittaisin sen ruumaan ja muutaman torven ja tietokoneropellin avulla voisi kierrättää ilmaa sisätiloista viilennettävänä. Pitäis tietysti katsoa saisiko sen ilman tiiviisti ohjattua kojeen läpi tai pitäiskö koko koje olla omassa ilmatiiviissä pömpelissä. Eli sellainen "lämmönvaihdin" -ajatus kytee. Täytyypä kuitenkin odotella ensin kuumia kelejä, jotta näkee onko jäähdytysteho riittävä.
Emäntä on tuossa alkanut haaveilemaan lapin reissusta ja puhunut peräti Norjassa käynnistäkin.
Tämä tietysti vaikuttaa hyvältä rojektin kannalta, jos vaikka alkaisi resurssihelpotusta tulla, eli apuja työhön, ajan järjestämisen ja rahoitukseen.. 
Kuukausi meni etten käynyt edes yhtä ruuvia ruuvaamassa bussissa. Kunnes pikkuauton sain vihdoin kuntoon, kävin sentääs hakemassa puupalikkaa ja tein makkarin sohvasängyt loppuun. Jee! No, maali tahi muu puuttuu pinnasta, mutta noin niinkuin rakennusmielessä ovat nyt valmiit.
Kävin myös työmatkalla etelässä päin ja kävin morjestamassa samalla "Kulkuria". Sain kesän invertteriasennuksista vaivanpalkaksi siirreltävän jäähdytinkoneen. Paljon kiitosta tästä Kulkuri! Testasin sitä kotona ja hyvin alkoi työntämään viileetä. Vähän pyörinyt ajatus, että laittaisin sen ruumaan ja muutaman torven ja tietokoneropellin avulla voisi kierrättää ilmaa sisätiloista viilennettävänä. Pitäis tietysti katsoa saisiko sen ilman tiiviisti ohjattua kojeen läpi tai pitäiskö koko koje olla omassa ilmatiiviissä pömpelissä. Eli sellainen "lämmönvaihdin" -ajatus kytee. Täytyypä kuitenkin odotella ensin kuumia kelejä, jotta näkee onko jäähdytysteho riittävä.
Emäntä on tuossa alkanut haaveilemaan lapin reissusta ja puhunut peräti Norjassa käynnistäkin.


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
Mitä kuuluu projektille ?
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Noo, eipä suurempia etistymisijä..kulkuri kirjoitti:Mitä kuuluu projektille ?

Etsin mahdollisimman kapeaa ja valmiiksi valkoiseksi maalattua paneelia ilman pyöristyksiä, mutta eihän sellaista löytynyt, ainakaan järjelliseen hintaan. Päädyin sitten helppoon ratkaisuun, 120x14mm stp valkolakattu kuusipaneeli.
Näitä olen iltaisin riman silloin ja paneelin tällöin käynyt ruuvailemassa paikoilleen. Fiksumpi olisi laittanut paneelit pitkittäin, mutta halusin paneelit poikittain, koska miellytti siten enempi ihteeni. Eikä tule jatkoksia

Ruuvinkannat tosin tulevat näkyviin, otin valkoisia isokantaisia ruuveja. Enkä ole linjanaruilla merkkaillut paikkoja vaan annan niitten mutkitella omaan tahtiinsa

Muutamassa paikassa oli lyhkäisempia pätkiä, niiden taivuttaminen oli keljumpi, mutta koko leveydellä ollessaan taipuu mukisematta.
Nyt on paneloitu makkarin katto. Sekä keittiö. Homma jatkuu kohti olohuonetta ja sitten joskus laitetaan listat.


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera

Ja enään ei oo kun 4 kuukautta vappuun

- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Pientä päivitystä. Tammikuussa sain katon paneloinnin ulottumaan auton etuosaan saakka, poislukien ohjaamo ja vessa.
Tuli hommattua pytty Kodin Terrasta ja Veneilijän verkkokaupasta Johnsonin vesipumppu WPS 3.5 24V tai jotain sen sorttista. 320 litran raikasvesisäiliö on myöskin hankinnassa, mutta ei ole vielä ehtinyt saapuvaksi.
Muu perhe läksi kolmen päivän lomareissulle maanantaina ja hylkäsi minut. Sain itsekin maanantain vapaaksi ja siitähän se lysti alkoi.
Pistin vessan seiniin loput sähköputket, villat sekä vanerit.
Listoja puuttuu vielä, näitten kaa täytyy olla tarkka, sillä nehän ne tuppaa usein jäämään.. 
Muu perhe läksi kolmen päivän lomareissulle maanantaina ja hylkäsi minut. Sain itsekin maanantain vapaaksi ja siitähän se lysti alkoi.

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Väriä seiniin ja pytyn seinätelineen asennus.
Vessan ovesta muuten kasvoi varsin vakuuttava, paksuutta taitaa olla yli 65mm ja villat välissä sielläkin kuten noissa väliseinissä. Ei pitäisi ihan hento henkäisy vessasta kantautua köökin puolelle
Seinätelineen eteen vaneri, johon liimasin lattiamatonpalasen ja the pytty on melkolailla valmis. Suora putki ruumaan, säiliön päälle. Säiliössä ei vielä reikää, joten pidätelläänpä vielä. Eikä huuhteluvettäkään ole..
Kovin tummanpuhuvaksi tämä kehkeytyi, mutta vielä tulee valkolakatut kattopaneelit ja paljon valoja...Vessan ovesta muuten kasvoi varsin vakuuttava, paksuutta taitaa olla yli 65mm ja villat välissä sielläkin kuten noissa väliseinissä. Ei pitäisi ihan hento henkäisy vessasta kantautua köökin puolelle

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Veskissä on myös "valekaappi", joka on oikeastaan makkarin vaatekaappi, avautuu siis sinne, ei vessaan. Tila vaan nipistetty vessasta sille. Alla hengariosasto (leveä, ts. 60cm syvä) ja ylempänä 30cm syvät hyllyt.
Mutta oli mukava pieni rutistus, sain kerrankin jotain aikaiseksi.
Lattiathan tuolta puuttuu edelleen. Asioiden järjestys kun on vähän mitä sattuu, mutta sittenhän sen (joskus hamassa tulevaisuudessa) näkee mitä tuli tehtyä
Allas, hana ja peili(kaappi?) puuttuu. Altaan alle tyhjään koloon hyllykköä tai kaappia.Mutta oli mukava pieni rutistus, sain kerrankin jotain aikaiseksi.

Lattiathan tuolta puuttuu edelleen. Asioiden järjestys kun on vähän mitä sattuu, mutta sittenhän sen (joskus hamassa tulevaisuudessa) näkee mitä tuli tehtyä

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)