Horror Lines
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Horror Lines
Täyttötulppa ja siitähän voi tarkastaakin öljyt alareunana tasalle, ei taida mennä tulpan lisäksi öjyä muualta kuin vetoakseli pois ja sitä kautta.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Ainii auto kylelleen, ja vetoakselia pitkin varovasti liruttaa? Ü
Täytyy kokeilla rälläköidä hepit irti ja käyttää se ihan punaseks, ehkä sieltä löytyy joku jenka... Nyt ku en muista, onks siinä irrotettava se takareuna, vai onks yhtä palaa koko murikka? Helpompihan siihen ois uusia kierteitä sorvata, jos se ois pöydällä.
N
Täytyy kokeilla rälläköidä hepit irti ja käyttää se ihan punaseks, ehkä sieltä löytyy joku jenka... Nyt ku en muista, onks siinä irrotettava se takareuna, vai onks yhtä palaa koko murikka? Helpompihan siihen ois uusia kierteitä sorvata, jos se ois pöydällä.
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Tsekeissä käytiin pyörähtää muutama viikko sitte. Semmosta serpentiiniä ajettii, et etupatterit alko pelaa! Johan niitten kanssa on puol vuotta tapeltukki!
Samalla reissulla kosahti sivuikkuna. Aamutuimaan pötköteltiin vielä sängyissä, ku kuulu semmonen läjähdys. Keittiön kohdalta sisempi ikkuna murusina. En tajuu mikä siihen nyt sit kävi. Murut on edelleen paikallaan, ku siinä on uretaanilevyä ja faneeria kans aika paljon samassa kohtaa. Lystikäs varmaan vaihtaa just niitten eristysten takia.
N
Samalla reissulla kosahti sivuikkuna. Aamutuimaan pötköteltiin vielä sängyissä, ku kuulu semmonen läjähdys. Keittiön kohdalta sisempi ikkuna murusina. En tajuu mikä siihen nyt sit kävi. Murut on edelleen paikallaan, ku siinä on uretaanilevyä ja faneeria kans aika paljon samassa kohtaa. Lystikäs varmaan vaihtaa just niitten eristysten takia.
N
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Horror Lines
Pyörät kannattaa ottaa ensin pois, sit vasta nostaa auton kyljelleen. Ei siinä muuten mitään, mut ne on tosi raskaat nostaa kylkiasennossa.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Toi on muuten totta! Tietenki vois pyytää vaimo nostaa ne pyörät sinne. Itte pitäis bussia paikallaan.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
No huhhuh! Onpas pitkästi siitä, kun oon tänne muistanu mitään kirjotella. Nyt sit muka pitäis muistaa mitä kaikkee tässä välissä on tapahtunu...
Referaatti toukokuun alusta elokuun alkuun saattaa muodostua vähän rasvanhajuiseksi, mutta niin on elämäki.
Kaveri on Chemnitz:in kupeessa semmosessa isossa autotarvikeliikekorjaamokompleksissa töissä. Niillä on myös hinausautoja ja kaikkee, ja vaikka eivät varsinainen raskaankaluston korjaamo olekaan, löytyy takapihalta moterni, hyvin varusteltu korjaamohalli, jonne Horror Lines meni heittämällä sisään.
Sinne aika ja montulle. Tarkoituksena vaihtaa kaikki öljyt, vuotava öljynjäähdytin, rasvata alusta ja sipistellä jotain muutaki. Hyvät oli suunnitelmat, nopee homma. just.
Öljyproput auki ja öljykuulerista pakkas(neste)proppu auki. Ämpäreitä ja vateja oli, ja ukot roudas jostain monttuun ison tynnyrin sitä matskuu varten. Saksalaisethan on tunnettuja siitä, et homma toimii ja on siistiä. Minä en.
Korjaamon äijät oli innoissaan autosta ja kaikille piti sitä erikseen esitellä. Kielimuuri ei haitannu. Koko ajan oli joku tuomassa lisää rättejä ja hämmästelemässä, et miten huonossa kunnossa voi rauta olla, ja miten voi niin monesta paikasta vuotaa öljyä?!? Mut asiallinen ja hyvä oli meininki.
Sain nesteet ulos ja aloin ihmetellä kuuleria irti. Näytti helpolta. En vain ihan tienny, mistä kohtaa se pitäis katkasta. No jostain kohtaa pultit auki ja jäähytin syliin. Uutta aloin asentaa ja ihmettelin, et ku piti olla kaikki tiivisteet mukana, mut nyt ei löydy ku öljyputkille semmoset stefat. Ei mistään. No vanhat tiivisteet oli vielä notkeat, joten tiivisteliiman kanssa sai kelvata. Ei vain menny paikoilleen. Joko se ei vain menny, tai sit tiiviste pullahti jommalta kummalta puolelta läpi. Kolme ukkoo meitä oli sitä sinne vääntämässä ku limpsahti paikoilleen. Sit oli kello jo niin paljon, et ei muita öljyjä enää alettu ihmettelee ollenkaan. Jos Saksalainen sanoo, et "tää menee viideltä kii", se tarkottaa, et varttiivaille pitäis olla ulkona. En ollu. Öljyt ja vedet koneeseen ja pika siivous, sit pihalle käyttelee autoo lämpimäks ja lisäilee vettä. Näytti hyvältä se homma ja kotvasen läträttyäni päätin lähtee ajelee kotia kohti.
Yhessä ylämäessä pomppas lämmöt tappiin ja ku just siihen ei pystyny pysähtyy. Hirmu paniikki. No sit seuraavalle pysäkille parkkiin ja lisää vettä koneeseen. Pari kertaa piti vielä pysähtyy, ja sit aloin olee jo niin tolkku pois, et tyrkkäsin Esson pihaan rekkaparkkiin silmälleen. Veten lisäilyt ja heitot ja nukkumaan. Aamulla soittelin sille kaverille, et jos niillä ois vielä siellä tilaa, ni voisin tulla vaihtaa ne loput öljyt. Ku kerran tässä aika lähellä satun olemaan...
Kävihän se. Laatikkoöljy eka. Ei oo tyhjennystulpassa mitään mistä saa kii, täyttötulppa sama juttu. hra korroosio. No peräöljyt kuitenki. Siinä sit muistin miks ei niitä vaihettu aiemmin. Täyttöproppu oli korvattu pultilla, joka oli hitsattu kiinni (täähän oli kyllä vissiin jo ennenki selvillä, en vain jaksa tarkistaa asiaa, ku on niin älyttömän pitkä ketju! Heh.). Ei peräöljyjä.
Alustan rasvaus, öljyjen ja vesien täyttö ja jotain pikku hiplailua. Sit kotiin. Pakkaamaan autoa.
Hullu hässäkkä oli taas se lähtö. Tein edellisenä yönä vähän hupiakkutelinettä ja työkaluhyllyä ja pakkailin tavaratiloja. No Longer Music ( http://www.nolongermusic.com/ ) oli lähdössä samaan aikaan rundille, ja oli pikkunen veikka, et kumpi pääsee aiemmin liikkeelle. Tavoiteaika oli 12:00, mut veto oli, et kumpi pääsee kuuteen mennessä liikkeelle. Ü Tais olla aika tasapeli. Niitten karavaanista osa lähti puoltuntii ennen meitä, mut viimenen auto ajeli vähän meidän perässä portista ulos...
Kokka kohti Puolaa ja pissatauko-meiningillä rajalle. Tiukat rajamuodollisuudet (40 rajoitus) ja sit alko jo tuntuu, et ollaan matkalla. Niinku kohta sit alkoki. Tuntuu.
Jossain vaiheessa sytty jäähdytysnesteen määrän merkkivalo. Lämmöt ookoo, öljynpaineet ookoo, kaikki ookoo. Seuraavalla levähdysalueella tsekkasin nesteet ja sanoin vaimolle, et "nyt näyttää kalliilta". Oli semmonen valkonen kerros paisuntasäiliön anturitikkujen ympärillä. Putsasin ne ja matka jatkui.
Seuraavaan pysähdykseen tyrkittiin ehkä joku 150km, ennenku teki saman. Levähdysalueelle, ja nyt se oliki sit semmosta puuroo, ettei mitään järkee. Lapoin sitä soossia paisarista pois, laskin vettä tilalle, tyhjensin syyläristä sitä puuroo pois niin kauan, että tuli vesi läpi. Lisäilin aina välillä vettä paisariin. Jossain vaiheessa tuntu siltä, et nyt tää homma on hanskassa. Kamat kyytiin ja liikkeelle. Kuus kilometriä, ja pakko vetää motarin pientareelle. Lämmöt tapissa ja kaikki valot vilkkuu.
Siihen motarille lapoin sitä kuraa ja kippasin vettä tilalle. Koko ajan odotin, että tulee miliisi / palokunta / pormestari ja tiehallitus ammuskelee siihen. Ympäristönsuojelu on kyllä mulla sydäntä lähellä, mut siinä kohtaa se ei oikein näkyny...
Vettä koneeseen ja vauhdilla seuraavalle huoltsikalle. Ramppi näky jo, ku taas lämmöt pilvissä ja valot vilkku ja persiissä semmonen kylmä rinki, ettei ikään. No kuitenki sinne peränurkkaan tyrkkäsin, viimeset kymmenet metrit kone sammuksissa rullailin. Ja siihen seis. Ei jääny epäselväksi, mistäpäin oltiin siihen tultu. Ei myöskään, kenen auto on rikki. Kohtuullisen selkeet merkit oli.
Ensioireiden herättyä soittelin kaverille Varsovaan, et josko hän tietäis raskaankaluston hinauspalveluita ja -korjaamoja. Ukolla puhelin punasena tuntitolkulla, ja aina välillä soitteli multa tilannetietoja. Otti asiakseen oikeen. Suurimmat ongelmat oli siinä, et mulla oli perhettä kyydissä vaimo ja viis lasta. Hinaus ois järjestyny suht helposti, mut sille porukalle piti kans saada kyyti, ja toinen kynnyskysymys oliki sit, et meidän piti päästä asumaan siinä autossa, vaikka korjaushommat oliski menossa. Päivät voitais kyllä huidella jossain (Varsovassa riittää kyllä tekemistä!), mut illalla pitäis päästä omaan sänkyyn. Oli monelle korjaamolle ongelma.
Ku alko näyttää siltä, et tästä ei nyt ihan heti lähetä, tehtiin plan B. Vaimo otti nuorimmaisen ja liftas 150km Varsovaan (siitä huoltsikan pihasta, ja eka keltä kysy, otti kyytiin). Oli kavereilla yötä ja aamukoneella Helsinkiin. Me jäätiin neljän vanhemman käikäleen (6-11v) kans sinne. Ei nettiä, ei pankkitunnuksia, ei mitään käsitystä, miten tästä päästäis pois.
Tää Pawel polkas illalla Varsovasta sinne, oli järkänny yhen hinausauton, mut lapsille ei kyytiä järjestyny. Hinausautonkuljettaja hermostu. Lisäks Horror Linesistä ei löytyny hinaussilmukkaa, hää ku ol enämp niiku puomi-miehiä. No ei sillä Lego-autolla ois kyllä tota hinattukaan. Tai ois varmaan, mut juurikin yön pimeinä tunteina, ja tooooosiii hiljaaaaaaaa. Annettiin sille pakit.
Seuraavana aamuna suoritin tiedustelua jalan, ja siirsin auton parkkiksen toiselle puolelle, leikkipuiston viereen. Siinä oli sähköki.
Nyt alkaa pikakelaus. Viis päivää oltiin siinä. Heiteltiin frisbeetä ja pidettiin leffailtoja. Yks aamu tuli poliisi. "Put shoes on, come out". Osoitti sormella keittiönikkunaa, josta oli sisempi ruutu sirpaleina, mutta paikallaan. "Look". Demonstroin konstaapelille, että se on sisempi lasi mik on rikki, ei oo tässä sitä kukaan särkeny, eikä se myöskään tipu yhtäkkiä tielle. "Oukei, come". Mentiin rekisterikilven luo. Vanhat kilvet ja sit siinä semmonen hämäys maatunnus vieressä, et rekanmitan päästä näyttää, et on uudet EU-kilvet. "Look" ja osoitti sitä tarraa, josta oli se valkonen pieni FIN kulunu pois. No minä, että eieiei ku nämä on vanhat suomalaiset kilvet ja toi on vain tarra. Siks mulla on perässä FIN-lätkä ja tässä tuulilasin kummassaki alanurkassa yks kans. "Oukei, come". Ja sit mentiin auton toiselle sivulle. Konstaapeli näytti niitä viittä auton alle jäävää invaruutua, "Look". Nojuukatoppaku motor on kaputt ja jääkaappi tarvii elektrisitii ja jatkoroikat ylttää just tähän, sitäpaitsi tossa vieressä on kymmenen ruutua vapaana, ja sen jälkeen ois kolkyt, ellei noi rekat ois tossa, et eiköhän tähän pari invaliitiä mahu. "Oukei, Good!". Sit piti esittää ajokortti ja passi, ku hänen pitää tehä tästä raportti, ku hän on tehny tässä töitä. "How do you like Polish trafic?". Heh. Oli konstaapeli sitä mieltä, et puolalaiset ajaa miten sattuu (OIKEIN!) ja liikenne on ihan kauheaa. Suomessa ja skandinaaviassa ja Saksassa kuulemma liikenne toimii ja ihmiset on "good drivers". Hyvää päivänjatkoa. "Oukei".
Tässä vaiheessa linkki, ja ISO KIITOS kaikille täällä päässä asiaan osallistuneille!!! Homma toimi, vaik ei ihan Helsingin motarilla oltukaan!
viewtopic.php?f=3&t=4980&hilit=neppi+pulassa
Monien mutkien ja tuhannen tekstiviestin ja puhelinsoiton jälkeen tuli hinausauto. Just ku loppu kaikki ruoka. Rassasivat meidät kyytiin (siitä on kuvaki! Laitan sen just tähän, ku löydän!) ja sit sovittiin, et "pysytte pois ikkunoista ja ootte ihan hiljaa" ja sit lähettiin. Verhot alhaalla luettiin Fedja-setää, syötiin suklaata ja auto eteni. Välillä kävin alakerrassa kurkkaa, et paineet oli niinku pitää (niillä oli ongelmia saada letkua kii. Oli vähän köpö se niitten liitin.) ja puhelimessa oli hinaajan numero valmiina, et jos jotain on, ni heti pystyn soittaa.
Hyvin meni. Ukko pudotti meidät korjaamon pihaan ja jätti sinne. Kello oli jotain ysi-kymppi illalla, eikä mitään tietoo, missä oltiin, miten sieltä pääsee pois ja asuuko naapurissa ehkä pahuus. Se oli semmonen vanhavenäläinen teollisuusalue, siinä valossa tosi pelottava paikka, jossa kuulu omituisia ääniä, ja arvaamattomista suunnista, välillä tosi läheltä, koiran pelottava haukku. Pistin ukaasin, et pojatkaan ei käy puskapissillä ulkona, ja lähin pälyilemään sähköpistoketta. Löyty. Alko leffailta.
No 11maissa samana iltana kurvas auto pihaan. Siinä oli kolme kaveria Varsovasta, toi meille ruokaa. Ne oli kuullu meidän tilanteesta ja arvellu, et meillä saattais olla ruoalle käyttöä. Niillä oli takapaksi täys ja kohta oli meillä kaapit (ja maha) täys! Vähäks siistii! Hetken siinä rupateltiin ja kun he oli lähössä pois ja saattelin heitä autolleen, meidän Okko 11v huutaa bussin ovesta perään: "DID YOU GUYS JUST BRING US PINK TOILET-PAPER?!? WHAT´S THE PROBLEM WITH YOU?!?" ja painu takasin sisään kikattaa. Kohtuullinen repeäminen meilläki siinä ulkona. Läppä jätkä! Ü
Viis päivää meni siinäki. Aamulla korjaamohalliin, illalla ulos. Tuli Hayao Miyazakit katottuu ja pop-cornia vedettyy. Välillä oltiin Varsovassa, välillä tehtiin kouluhommia, korjaamon kylmässä suihkussa käytiin pesulla, ja opittiin, et puskiksella voi käydä, koska se naapuriteollisuushässäkän vihanen vartiotseefferi ei pääse mistään meidän puolelle aitaa.
Se vaihtamani öljykuuleri siis oli tehtaalta asti poks. Ottivat sen irti ja laskivat letkulla vettä yhestä reijästä sisään, ni kaikista reijistä tuli vettä. Suurimman osan siitä viidestä päivästä otti järjestelmän huuhtelu. Se matsku oli semmosta niinku paksua lateksimaalia. Kauniin vaaleanharmaata oli se. Siitäki on kuva. Tulee tähän Ja oli tiukas!
Ystävystyin korjaamopäällikköomistajan kanssa. Käytti meitä kaupassa ja vei junalle. Kyseli koko ajan, et voiks tehdä jotain, voiks auttaa, mitä muuta vois tehdä. Vaihdettiin siinä sit vihdoin ne laatikko- ja peräöljytki. Ukot teki uudet täyttö- / tyhjennystulpat niihin reikiin. Venttiillit säädettiin ja vaseliinia tökittiin nippoihi. Lopuks käytiin vielä porukalla sen korjaamonsetän luona syömässä. Koko loppumatkan tuli viestejä, ku setä halus tietää, et ollaaks vielä hengissä ja pelaaks auto!
Jatkan tästä kunhan tulee inspiraatio. Nyt tulee nukkumatti.
N
Referaatti toukokuun alusta elokuun alkuun saattaa muodostua vähän rasvanhajuiseksi, mutta niin on elämäki.
Kaveri on Chemnitz:in kupeessa semmosessa isossa autotarvikeliikekorjaamokompleksissa töissä. Niillä on myös hinausautoja ja kaikkee, ja vaikka eivät varsinainen raskaankaluston korjaamo olekaan, löytyy takapihalta moterni, hyvin varusteltu korjaamohalli, jonne Horror Lines meni heittämällä sisään.
Sinne aika ja montulle. Tarkoituksena vaihtaa kaikki öljyt, vuotava öljynjäähdytin, rasvata alusta ja sipistellä jotain muutaki. Hyvät oli suunnitelmat, nopee homma. just.
Öljyproput auki ja öljykuulerista pakkas(neste)proppu auki. Ämpäreitä ja vateja oli, ja ukot roudas jostain monttuun ison tynnyrin sitä matskuu varten. Saksalaisethan on tunnettuja siitä, et homma toimii ja on siistiä. Minä en.
Korjaamon äijät oli innoissaan autosta ja kaikille piti sitä erikseen esitellä. Kielimuuri ei haitannu. Koko ajan oli joku tuomassa lisää rättejä ja hämmästelemässä, et miten huonossa kunnossa voi rauta olla, ja miten voi niin monesta paikasta vuotaa öljyä?!? Mut asiallinen ja hyvä oli meininki.
Sain nesteet ulos ja aloin ihmetellä kuuleria irti. Näytti helpolta. En vain ihan tienny, mistä kohtaa se pitäis katkasta. No jostain kohtaa pultit auki ja jäähytin syliin. Uutta aloin asentaa ja ihmettelin, et ku piti olla kaikki tiivisteet mukana, mut nyt ei löydy ku öljyputkille semmoset stefat. Ei mistään. No vanhat tiivisteet oli vielä notkeat, joten tiivisteliiman kanssa sai kelvata. Ei vain menny paikoilleen. Joko se ei vain menny, tai sit tiiviste pullahti jommalta kummalta puolelta läpi. Kolme ukkoo meitä oli sitä sinne vääntämässä ku limpsahti paikoilleen. Sit oli kello jo niin paljon, et ei muita öljyjä enää alettu ihmettelee ollenkaan. Jos Saksalainen sanoo, et "tää menee viideltä kii", se tarkottaa, et varttiivaille pitäis olla ulkona. En ollu. Öljyt ja vedet koneeseen ja pika siivous, sit pihalle käyttelee autoo lämpimäks ja lisäilee vettä. Näytti hyvältä se homma ja kotvasen läträttyäni päätin lähtee ajelee kotia kohti.
Yhessä ylämäessä pomppas lämmöt tappiin ja ku just siihen ei pystyny pysähtyy. Hirmu paniikki. No sit seuraavalle pysäkille parkkiin ja lisää vettä koneeseen. Pari kertaa piti vielä pysähtyy, ja sit aloin olee jo niin tolkku pois, et tyrkkäsin Esson pihaan rekkaparkkiin silmälleen. Veten lisäilyt ja heitot ja nukkumaan. Aamulla soittelin sille kaverille, et jos niillä ois vielä siellä tilaa, ni voisin tulla vaihtaa ne loput öljyt. Ku kerran tässä aika lähellä satun olemaan...
Kävihän se. Laatikkoöljy eka. Ei oo tyhjennystulpassa mitään mistä saa kii, täyttötulppa sama juttu. hra korroosio. No peräöljyt kuitenki. Siinä sit muistin miks ei niitä vaihettu aiemmin. Täyttöproppu oli korvattu pultilla, joka oli hitsattu kiinni (täähän oli kyllä vissiin jo ennenki selvillä, en vain jaksa tarkistaa asiaa, ku on niin älyttömän pitkä ketju! Heh.). Ei peräöljyjä.
Alustan rasvaus, öljyjen ja vesien täyttö ja jotain pikku hiplailua. Sit kotiin. Pakkaamaan autoa.
Hullu hässäkkä oli taas se lähtö. Tein edellisenä yönä vähän hupiakkutelinettä ja työkaluhyllyä ja pakkailin tavaratiloja. No Longer Music ( http://www.nolongermusic.com/ ) oli lähdössä samaan aikaan rundille, ja oli pikkunen veikka, et kumpi pääsee aiemmin liikkeelle. Tavoiteaika oli 12:00, mut veto oli, et kumpi pääsee kuuteen mennessä liikkeelle. Ü Tais olla aika tasapeli. Niitten karavaanista osa lähti puoltuntii ennen meitä, mut viimenen auto ajeli vähän meidän perässä portista ulos...
Kokka kohti Puolaa ja pissatauko-meiningillä rajalle. Tiukat rajamuodollisuudet (40 rajoitus) ja sit alko jo tuntuu, et ollaan matkalla. Niinku kohta sit alkoki. Tuntuu.
Jossain vaiheessa sytty jäähdytysnesteen määrän merkkivalo. Lämmöt ookoo, öljynpaineet ookoo, kaikki ookoo. Seuraavalla levähdysalueella tsekkasin nesteet ja sanoin vaimolle, et "nyt näyttää kalliilta". Oli semmonen valkonen kerros paisuntasäiliön anturitikkujen ympärillä. Putsasin ne ja matka jatkui.
Seuraavaan pysähdykseen tyrkittiin ehkä joku 150km, ennenku teki saman. Levähdysalueelle, ja nyt se oliki sit semmosta puuroo, ettei mitään järkee. Lapoin sitä soossia paisarista pois, laskin vettä tilalle, tyhjensin syyläristä sitä puuroo pois niin kauan, että tuli vesi läpi. Lisäilin aina välillä vettä paisariin. Jossain vaiheessa tuntu siltä, et nyt tää homma on hanskassa. Kamat kyytiin ja liikkeelle. Kuus kilometriä, ja pakko vetää motarin pientareelle. Lämmöt tapissa ja kaikki valot vilkkuu.
Siihen motarille lapoin sitä kuraa ja kippasin vettä tilalle. Koko ajan odotin, että tulee miliisi / palokunta / pormestari ja tiehallitus ammuskelee siihen. Ympäristönsuojelu on kyllä mulla sydäntä lähellä, mut siinä kohtaa se ei oikein näkyny...
Vettä koneeseen ja vauhdilla seuraavalle huoltsikalle. Ramppi näky jo, ku taas lämmöt pilvissä ja valot vilkku ja persiissä semmonen kylmä rinki, ettei ikään. No kuitenki sinne peränurkkaan tyrkkäsin, viimeset kymmenet metrit kone sammuksissa rullailin. Ja siihen seis. Ei jääny epäselväksi, mistäpäin oltiin siihen tultu. Ei myöskään, kenen auto on rikki. Kohtuullisen selkeet merkit oli.
Ensioireiden herättyä soittelin kaverille Varsovaan, et josko hän tietäis raskaankaluston hinauspalveluita ja -korjaamoja. Ukolla puhelin punasena tuntitolkulla, ja aina välillä soitteli multa tilannetietoja. Otti asiakseen oikeen. Suurimmat ongelmat oli siinä, et mulla oli perhettä kyydissä vaimo ja viis lasta. Hinaus ois järjestyny suht helposti, mut sille porukalle piti kans saada kyyti, ja toinen kynnyskysymys oliki sit, et meidän piti päästä asumaan siinä autossa, vaikka korjaushommat oliski menossa. Päivät voitais kyllä huidella jossain (Varsovassa riittää kyllä tekemistä!), mut illalla pitäis päästä omaan sänkyyn. Oli monelle korjaamolle ongelma.
Ku alko näyttää siltä, et tästä ei nyt ihan heti lähetä, tehtiin plan B. Vaimo otti nuorimmaisen ja liftas 150km Varsovaan (siitä huoltsikan pihasta, ja eka keltä kysy, otti kyytiin). Oli kavereilla yötä ja aamukoneella Helsinkiin. Me jäätiin neljän vanhemman käikäleen (6-11v) kans sinne. Ei nettiä, ei pankkitunnuksia, ei mitään käsitystä, miten tästä päästäis pois.
Tää Pawel polkas illalla Varsovasta sinne, oli järkänny yhen hinausauton, mut lapsille ei kyytiä järjestyny. Hinausautonkuljettaja hermostu. Lisäks Horror Linesistä ei löytyny hinaussilmukkaa, hää ku ol enämp niiku puomi-miehiä. No ei sillä Lego-autolla ois kyllä tota hinattukaan. Tai ois varmaan, mut juurikin yön pimeinä tunteina, ja tooooosiii hiljaaaaaaaa. Annettiin sille pakit.
Seuraavana aamuna suoritin tiedustelua jalan, ja siirsin auton parkkiksen toiselle puolelle, leikkipuiston viereen. Siinä oli sähköki.
Nyt alkaa pikakelaus. Viis päivää oltiin siinä. Heiteltiin frisbeetä ja pidettiin leffailtoja. Yks aamu tuli poliisi. "Put shoes on, come out". Osoitti sormella keittiönikkunaa, josta oli sisempi ruutu sirpaleina, mutta paikallaan. "Look". Demonstroin konstaapelille, että se on sisempi lasi mik on rikki, ei oo tässä sitä kukaan särkeny, eikä se myöskään tipu yhtäkkiä tielle. "Oukei, come". Mentiin rekisterikilven luo. Vanhat kilvet ja sit siinä semmonen hämäys maatunnus vieressä, et rekanmitan päästä näyttää, et on uudet EU-kilvet. "Look" ja osoitti sitä tarraa, josta oli se valkonen pieni FIN kulunu pois. No minä, että eieiei ku nämä on vanhat suomalaiset kilvet ja toi on vain tarra. Siks mulla on perässä FIN-lätkä ja tässä tuulilasin kummassaki alanurkassa yks kans. "Oukei, come". Ja sit mentiin auton toiselle sivulle. Konstaapeli näytti niitä viittä auton alle jäävää invaruutua, "Look". Nojuukatoppaku motor on kaputt ja jääkaappi tarvii elektrisitii ja jatkoroikat ylttää just tähän, sitäpaitsi tossa vieressä on kymmenen ruutua vapaana, ja sen jälkeen ois kolkyt, ellei noi rekat ois tossa, et eiköhän tähän pari invaliitiä mahu. "Oukei, Good!". Sit piti esittää ajokortti ja passi, ku hänen pitää tehä tästä raportti, ku hän on tehny tässä töitä. "How do you like Polish trafic?". Heh. Oli konstaapeli sitä mieltä, et puolalaiset ajaa miten sattuu (OIKEIN!) ja liikenne on ihan kauheaa. Suomessa ja skandinaaviassa ja Saksassa kuulemma liikenne toimii ja ihmiset on "good drivers". Hyvää päivänjatkoa. "Oukei".
Tässä vaiheessa linkki, ja ISO KIITOS kaikille täällä päässä asiaan osallistuneille!!! Homma toimi, vaik ei ihan Helsingin motarilla oltukaan!
viewtopic.php?f=3&t=4980&hilit=neppi+pulassa
Monien mutkien ja tuhannen tekstiviestin ja puhelinsoiton jälkeen tuli hinausauto. Just ku loppu kaikki ruoka. Rassasivat meidät kyytiin (siitä on kuvaki! Laitan sen just tähän, ku löydän!) ja sit sovittiin, et "pysytte pois ikkunoista ja ootte ihan hiljaa" ja sit lähettiin. Verhot alhaalla luettiin Fedja-setää, syötiin suklaata ja auto eteni. Välillä kävin alakerrassa kurkkaa, et paineet oli niinku pitää (niillä oli ongelmia saada letkua kii. Oli vähän köpö se niitten liitin.) ja puhelimessa oli hinaajan numero valmiina, et jos jotain on, ni heti pystyn soittaa.
Hyvin meni. Ukko pudotti meidät korjaamon pihaan ja jätti sinne. Kello oli jotain ysi-kymppi illalla, eikä mitään tietoo, missä oltiin, miten sieltä pääsee pois ja asuuko naapurissa ehkä pahuus. Se oli semmonen vanhavenäläinen teollisuusalue, siinä valossa tosi pelottava paikka, jossa kuulu omituisia ääniä, ja arvaamattomista suunnista, välillä tosi läheltä, koiran pelottava haukku. Pistin ukaasin, et pojatkaan ei käy puskapissillä ulkona, ja lähin pälyilemään sähköpistoketta. Löyty. Alko leffailta.
No 11maissa samana iltana kurvas auto pihaan. Siinä oli kolme kaveria Varsovasta, toi meille ruokaa. Ne oli kuullu meidän tilanteesta ja arvellu, et meillä saattais olla ruoalle käyttöä. Niillä oli takapaksi täys ja kohta oli meillä kaapit (ja maha) täys! Vähäks siistii! Hetken siinä rupateltiin ja kun he oli lähössä pois ja saattelin heitä autolleen, meidän Okko 11v huutaa bussin ovesta perään: "DID YOU GUYS JUST BRING US PINK TOILET-PAPER?!? WHAT´S THE PROBLEM WITH YOU?!?" ja painu takasin sisään kikattaa. Kohtuullinen repeäminen meilläki siinä ulkona. Läppä jätkä! Ü
Viis päivää meni siinäki. Aamulla korjaamohalliin, illalla ulos. Tuli Hayao Miyazakit katottuu ja pop-cornia vedettyy. Välillä oltiin Varsovassa, välillä tehtiin kouluhommia, korjaamon kylmässä suihkussa käytiin pesulla, ja opittiin, et puskiksella voi käydä, koska se naapuriteollisuushässäkän vihanen vartiotseefferi ei pääse mistään meidän puolelle aitaa.
Se vaihtamani öljykuuleri siis oli tehtaalta asti poks. Ottivat sen irti ja laskivat letkulla vettä yhestä reijästä sisään, ni kaikista reijistä tuli vettä. Suurimman osan siitä viidestä päivästä otti järjestelmän huuhtelu. Se matsku oli semmosta niinku paksua lateksimaalia. Kauniin vaaleanharmaata oli se. Siitäki on kuva. Tulee tähän Ja oli tiukas!
Ystävystyin korjaamopäällikköomistajan kanssa. Käytti meitä kaupassa ja vei junalle. Kyseli koko ajan, et voiks tehdä jotain, voiks auttaa, mitä muuta vois tehdä. Vaihdettiin siinä sit vihdoin ne laatikko- ja peräöljytki. Ukot teki uudet täyttö- / tyhjennystulpat niihin reikiin. Venttiillit säädettiin ja vaseliinia tökittiin nippoihi. Lopuks käytiin vielä porukalla sen korjaamonsetän luona syömässä. Koko loppumatkan tuli viestejä, ku setä halus tietää, et ollaaks vielä hengissä ja pelaaks auto!
Jatkan tästä kunhan tulee inspiraatio. Nyt tulee nukkumatti.
N
Viimeksi muokannut neppi, 12 Elo 2014 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines



- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Horror Lines
Rupes just omat rengas/mutterisulkeiset tuntumaan aika köykäseltä aktiviteetiltä. Mutta kun pakko on jotain keksiä,ni kyllähän sitä kummasti motivoituu pikku remontin korjuuseen.
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Horror Lines


Ei sulla ainakaan "turhan tylsä" elämä oo...

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Horror Lines
Pitää sanoa että tuohon ei tosi-tv pysty
Melkoisia seikkailuja Euroopan ytimessä. Kyllä ystävistä on apua tosipaikan tullen, itsekin reissussa saanut apua pulmiin, moottoripyörämatkalla mutta sama meininki.
Voisko sanoa että loppu hyvin

Melkoisia seikkailuja Euroopan ytimessä. Kyllä ystävistä on apua tosipaikan tullen, itsekin reissussa saanut apua pulmiin, moottoripyörämatkalla mutta sama meininki.
Voisko sanoa että loppu hyvin

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Horror Lines
Aivan loistavaa seikkailua. Nää on varmaan just niitä juttuja että ottaa oman aikansa ennenkuin niille pystyy nauramaan.
Mutta niikuin tuossa jo todettiin, niin ihan uskomatonta miten asioilla on tapana lutviutua.
Mutta niikuin tuossa jo todettiin, niin ihan uskomatonta miten asioilla on tapana lutviutua.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Horror Lines
Onkohan muilla niin hulluja tuntemuksia, että kun oikeen kunnolla vastustelee niin alkaa jo lopulta oikein naurattaa
kyllä Nepillä on ollut "mukavaa" reissaamista ja kiva kun olet jaksanut jakaa niitä meillekkin 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Toinen hinaajakuva, ku ei tohon mahtunu.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Ohhoh. Ompas taas menny aika!
Ja mitä tässä välissä tapahtui, selvinnee varmaan joskus, jos jaksan taas istuu alas ja alkaa kirjottaa...
Tänään kuitenki Horror Lines katsastettu huomautuksitta (kolme kk myöhässä), ja nyt sit taas päätähuimaaviin seikkailuihin. Lokakuussa pitäis lähtee ehkä käymään Hollannissa ja myöhemmin kenties Espanjaan kuukaudeks eli viideks-kuudeks viikoks. Vielä ei kuitenkaan oo varmaa muutaku se, että jos noille reissuille lähdetään, ni todennäköisesti se ei taas mee niinku rompsöössä.
N
Ja mitä tässä välissä tapahtui, selvinnee varmaan joskus, jos jaksan taas istuu alas ja alkaa kirjottaa...
Tänään kuitenki Horror Lines katsastettu huomautuksitta (kolme kk myöhässä), ja nyt sit taas päätähuimaaviin seikkailuihin. Lokakuussa pitäis lähtee ehkä käymään Hollannissa ja myöhemmin kenties Espanjaan kuukaudeks eli viideks-kuudeks viikoks. Vielä ei kuitenkaan oo varmaa muutaku se, että jos noille reissuille lähdetään, ni todennäköisesti se ei taas mee niinku rompsöössä.
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Niinku edellä sanoin,
Päätettiin illalla, ku oltiin nuorimman pojan (sen jälkeen tuli vielä kaks tyttöö) kans kaksin kotona, et lähetäänpä reissuun. Ja lähdettiinki.
Polkaistiin Loviisaan, saaristotien päähän, kääntöpaikalle. Pimeetä ja vähän ahdasta ja pimeessä vähän vielä ahtaampaa. Käänsin auton ja pistin reunaan parkkiin. Ei tullu hyvä, perä jäi tielle. Peruutin ja vekslasin äijän reunempaan. Nyt meni hyvin. Paitsi, et lopuks alko jotenki ahistaa, mut ei se. Siihen jäi. Kävin taskulampulla kattoo, et oik etupyörä oli vähän uponnu. Tien reuna nousi siinä kohtaa, joten en huomannu et se uppos, ku kaappi pysy koko ajan suorassa.
No arvelin, et vähän pakkia. Ei pakkia. Kulmassa olevat raudat (joita oikeissa linja-autoissa kutsutaan lossiluiskiksi, ja jotka oikeissa linja-autoissa on vähän toista metrii pitkät, mut tässä tommoset töpöt) otti maakiven nurkkaan kii. Auto liikkui joitakin senttejä.
Seuraavana päivänä pitäis olla 14:30 puolentoist tunnin päässä treeneissä ja neljältä keikalla.
Korin nosto ei toimi, tunkit on kotipihalla. Piä tunkkis. Nukkumaan. Hyvä päätös.
Aamulla kaikessa rauhassa heräilyä, pitkää aamiaista, rannalla kävelyä ja leivän heittelyä. Yhdentoista pintaan aloin ettii, josko jotain työkaluja ois tullu matkaan... Sain kuljettajan makuutilan (keskikäytävän alla pitkittäin, etupyörien välissä) lattiasta luukun auki ja pääsin taiteilemaan etuakselin tasonsäätötapikan alapäästänsä irti. Nostin tapikan pään kiinnityskuulansa yläpuolelle parkkiin ja auto tulille. Vähän tavaraa etupyörän taakse ja auto pois jumista.
Etupuskuri sai sen verran siipeensä, et piti nippusidettää alareunastaan takas kii. Siinä on semmonen kiinnitys, et yläreunassa on ikäänkuin saranat ja alareuna tulee ainoastaan yhdellä pienellä pultilla per pää kiinni. Toinen päö oli jo ennestään irti ja toinen korkkas nyt, siitä kiven yli mennessään, irti. No nyt se on vähän joka kohdasta kii, et parempi ku uus kotimainen!
Hyvässä ajassa lähettiin ajelee, poikettiin Loviisassa kaupassa ja syötiin lounas. Jatkettiin matkaa. 14:10 katkes tuulettajan hihna, 10min kohteeseen. 14:49 jatkui matka yhden remmin voimin. 15:00 kohteessa. Onneks oli kamat valmiina, ettei tarvinu niitä enää alkaa pystyttää. 15:50 reenit pulkassa, vaihdoin vaatteet (joilla muutamaan otteeseen viime vuorokauden aikana bussin alla könytty) puhtaisiin, pesin kädet ja naaman. 16:00 soi.
Keikka ohi ja kamat roudattu, auto käyntiin ja paineita oottelee. Kävi n25sek ja sammu. Tankki lähes tyhjä ja tienvarsipysäköinti jyrkähkössä ylämäessä, puoliks jalkakäytävällä, loppu polttoaine tankin toisessa takanurkassa ja imuputki hörsii tyhjää.
No tässä vaiheessa oli jo yht kolme lasta kyydissä, ja iltapala-aika. Soitto päivystävälle kanisterivastaavalle 30kilsan päähän ja lasten kanssa iltapalahommiin. Oli kuulkaa keitettyjä munia ja vitsi vaik mitä paistettua nakkia, ku meillähän on autossa katoppakuuleppa keittiö!
Saatiin syötyä ja just ku olis alkanu disko, kaarsi tankkauskone siivelle. 30litraa laitettiin, sit pikku ilmaukset (miten se on tässä vehkeessä aina niin työläs? Kaikissa muissa on riittäny et pumppaa ja käyttää suodattimen päältä ja ekasta ja vikasta suuttimelle lähtevästä putkesta ruuvin auki, tän kans saa kaks ukkoo hiki päässä startata ja pumpata ja ruuvata ja vaik mitä ennenku lähtee.) ja koneet käyntiin. Paineita ootellessa katkes se toinenki laturin hihna.
Miks?
Viime viikolla vaihdoin, kireelle vedin, mut en liian, ja pitkällä suorakumalla tsekkasin, et on linjassaan. Samanlaiset mitoiltaan, ku edellisetki ja hihnapyörät kaikki samanlaiset. Päässäkö mulla on vikaa? Tai siis...
N
Päätettiin illalla, ku oltiin nuorimman pojan (sen jälkeen tuli vielä kaks tyttöö) kans kaksin kotona, et lähetäänpä reissuun. Ja lähdettiinki.
Polkaistiin Loviisaan, saaristotien päähän, kääntöpaikalle. Pimeetä ja vähän ahdasta ja pimeessä vähän vielä ahtaampaa. Käänsin auton ja pistin reunaan parkkiin. Ei tullu hyvä, perä jäi tielle. Peruutin ja vekslasin äijän reunempaan. Nyt meni hyvin. Paitsi, et lopuks alko jotenki ahistaa, mut ei se. Siihen jäi. Kävin taskulampulla kattoo, et oik etupyörä oli vähän uponnu. Tien reuna nousi siinä kohtaa, joten en huomannu et se uppos, ku kaappi pysy koko ajan suorassa.
No arvelin, et vähän pakkia. Ei pakkia. Kulmassa olevat raudat (joita oikeissa linja-autoissa kutsutaan lossiluiskiksi, ja jotka oikeissa linja-autoissa on vähän toista metrii pitkät, mut tässä tommoset töpöt) otti maakiven nurkkaan kii. Auto liikkui joitakin senttejä.
Seuraavana päivänä pitäis olla 14:30 puolentoist tunnin päässä treeneissä ja neljältä keikalla.
Korin nosto ei toimi, tunkit on kotipihalla. Piä tunkkis. Nukkumaan. Hyvä päätös.
Aamulla kaikessa rauhassa heräilyä, pitkää aamiaista, rannalla kävelyä ja leivän heittelyä. Yhdentoista pintaan aloin ettii, josko jotain työkaluja ois tullu matkaan... Sain kuljettajan makuutilan (keskikäytävän alla pitkittäin, etupyörien välissä) lattiasta luukun auki ja pääsin taiteilemaan etuakselin tasonsäätötapikan alapäästänsä irti. Nostin tapikan pään kiinnityskuulansa yläpuolelle parkkiin ja auto tulille. Vähän tavaraa etupyörän taakse ja auto pois jumista.
Etupuskuri sai sen verran siipeensä, et piti nippusidettää alareunastaan takas kii. Siinä on semmonen kiinnitys, et yläreunassa on ikäänkuin saranat ja alareuna tulee ainoastaan yhdellä pienellä pultilla per pää kiinni. Toinen päö oli jo ennestään irti ja toinen korkkas nyt, siitä kiven yli mennessään, irti. No nyt se on vähän joka kohdasta kii, et parempi ku uus kotimainen!
Hyvässä ajassa lähettiin ajelee, poikettiin Loviisassa kaupassa ja syötiin lounas. Jatkettiin matkaa. 14:10 katkes tuulettajan hihna, 10min kohteeseen. 14:49 jatkui matka yhden remmin voimin. 15:00 kohteessa. Onneks oli kamat valmiina, ettei tarvinu niitä enää alkaa pystyttää. 15:50 reenit pulkassa, vaihdoin vaatteet (joilla muutamaan otteeseen viime vuorokauden aikana bussin alla könytty) puhtaisiin, pesin kädet ja naaman. 16:00 soi.
Keikka ohi ja kamat roudattu, auto käyntiin ja paineita oottelee. Kävi n25sek ja sammu. Tankki lähes tyhjä ja tienvarsipysäköinti jyrkähkössä ylämäessä, puoliks jalkakäytävällä, loppu polttoaine tankin toisessa takanurkassa ja imuputki hörsii tyhjää.
No tässä vaiheessa oli jo yht kolme lasta kyydissä, ja iltapala-aika. Soitto päivystävälle kanisterivastaavalle 30kilsan päähän ja lasten kanssa iltapalahommiin. Oli kuulkaa keitettyjä munia ja vitsi vaik mitä paistettua nakkia, ku meillähän on autossa katoppakuuleppa keittiö!
Saatiin syötyä ja just ku olis alkanu disko, kaarsi tankkauskone siivelle. 30litraa laitettiin, sit pikku ilmaukset (miten se on tässä vehkeessä aina niin työläs? Kaikissa muissa on riittäny et pumppaa ja käyttää suodattimen päältä ja ekasta ja vikasta suuttimelle lähtevästä putkesta ruuvin auki, tän kans saa kaks ukkoo hiki päässä startata ja pumpata ja ruuvata ja vaik mitä ennenku lähtee.) ja koneet käyntiin. Paineita ootellessa katkes se toinenki laturin hihna.
Miks?
Viime viikolla vaihdoin, kireelle vedin, mut en liian, ja pitkällä suorakumalla tsekkasin, et on linjassaan. Samanlaiset mitoiltaan, ku edellisetki ja hihnapyörät kaikki samanlaiset. Päässäkö mulla on vikaa? Tai siis...
N
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Horror Lines
Volvo on vaan Volvo, sen kanssa pitää elää. Varsinkin Anderssonin Volvon....Ei vaan, kuin tsemppiä matkaan. 

- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Horror Lines
Mun tyttö moittii myös Volvoa, ei kannata kuulemma ostaa. No miks. On niin sileät renkaat ja jarrupalat loppu. Kannattaa ostaa siis joku muu muttei Volvoa. Siinäpä on noita remmejäkin niin vähän että kun laturilta katkeaa niin kaikki on poikki. Toisin kun siinä toisessa Ruotsalaisessa mikä tarvii remmejä koko perän täyteen eikä siltikään toimi.Pilotti kirjoitti:Volvo on vaan Volvo, sen kanssa pitää elää. Varsinkin Anderssonin Volvon....Ei vaan, kuin tsemppiä matkaan.
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Hauskaahan on se, et vaikka ei lataa, toimii koneen jäähdytys kuitenki. Eli mikäli akuissa riittää potkua, tai on joku vaik aurinkokenno katossa, ni voi ajella vaik Algarvesta kotia ilman hätän hetkeä! Ü
N
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Laturin hihnat vaihdettu, 30Kw Webasto purettu pois ja tilalle vaihdettu lämmönvaihdin. Tai ei tilalle, vaihdelaatikon päälle. Hupiakkujen laturille tein samalla tilan siihen moottörin päälle. Kahta ex-Weballe menevää kupariputkea jouduin siirtää vähän reunempaan, muuten homma suht ookoo. Väärä laturinjalka ja kiristimet mulla oli. Ja hihnapyörä. Nyt kuitenki taistelujen jälkeen oikeat osat ja itseasiassa ne oli jo menossa paikoilleen, mut hihnapyörän kiinnityspuliltit oli liian lyhyet, vaikka sitä varten pidemmät ostinki. Uudet on tilauksessa.
Korinnostoa ihmettelin, raaputtelin magneettiventtiilit irti ja tilasin mallin mukaan uudet. Aattelin joutessani putsailla niitä vanhoja vähän ja unohdin ne happomukiin. Hävis vähän muutaki ku hapettumaa. Ü
Ihme taistelua niiden uusien venttiilien kans. Eka ei tullu, sit tuli yks, sit toinen joka oli väärä jne. Yhellä Paimelan reissulla törmäsin samannäköiseen pariin. Hämmästelin ne paikoilleen ja ihan jo muutaman päivän painimisen jälkeen sain homman toimii siten, et mikään ei toiminu, mut ei myöskään haitannu liikkumista. Sammuu se vaihteellaki. Toinen venttiileistä näet paljastu sammutusventtiiliks.
Ostin Recaron Monza Classicin. Näyttää veijarit pyytävän käytetyistä jopa 1500€, ite maksoin satasen. Älyttömän siisti ja täysin toimiva kampe. Tänään istutettiin se tohon Bremshey:n jalkaan. Horror Linesissä on niin kapea se kuskin paikka, et joutuu vähän uudelleenmuotoilee penkin vieressä majailevaa johtokoteloa. Muuten Ookoo.
Autokameran laitoin tuulilasiin, Tarvike Aholasta (saaks näitä mainostaa?) semmonen kalliimpi, missä on paikannus yms ja mitäsmitäs muuta? En nyt just muista, kun tässä nyt on taas tätä matkaa menny, ilman tänne kirjottamista. Tuolla toisissa topikeissa on jotain tarinaa. Linkitän niitä tähän, jahka kerkiän.
Nii just. Hollannissa käytiin mutka. Turusta Tukholmaan ja sieltä samana päivänä Trelleborgiin, josta Travemündeen. Satamassa yötä ja sit motaria pitkin Alkmaariin, jossa neljän päivän sessiot. Löyty kaupungin laidalta semmonen huputettu huoltoasema, kylmäasema toimi, muut oli kii, jonka takapihalla oli rauhaisaa viettää yönsä. Kuus ukkoo meitä oli ja hyvin riitti tila / toimi kaikki. Paitsi eturauhanen, mut se kuuluu jo ikään. Taisiis eiku siis eimitää.
Takastullessa tuli hoppu. Alkmaarissa tankkasin lähtiessä pöntön täyteen ja polkastiin Hamburgin kautta Rostockiin. Viimmenen check-in aika oli klo 22, 20:30 soitin satamaan, et "navigaattori näyttää saapumisajaks 22:30, voidaaks tehdä myöhäinen check in?". Täti sanoi et soita kymmeneltä uudestaan. En soittanu. Oltiin 22.05 satamassa. Kohtuu pitkä siivu tuli, yli seittemän tuntia samalla perseellä, ilman taukoa, ja kohtuu laiton oli kiekko muutenki, nopeus oli kuitenki paikkapaikoin yli 110km/h ja alle 100 ei monestikaan. Kulutus tällä ajolla, seuraavana, eiku sitäseuraavana, päivänä Jönköpingin mäen päällä olevan Statoilin (sen, mistä saa niitä karkkipötköjä ja vieressä on se linnanraato) pumpulta täyteen tankattuna karvan alle 26l /100. Ei se nyt mahoton oo... Vaikka onhan se.
Pari mainiota puskaparkkia, toinen Trelleborgista 80km suomeen päin, pikkunen kalastajakylä, koordinaatit löydän tähän __________________ ja toinen on just sen Jönköpingin mäen päällä olevan Statoilin (sen, mistä saa niitä karkkipötköjä ja vieressä on se linnanraato) vieressä semmonen levähdysalue, missä vessat ja kemssantyhjennys ja rekoilta ja busseilta pääsy kielletty. En ymmärrä Ruotsia ku kirjoitettuna ja puhuttuna, ni en todellakaan voinu tietää, ettei siinä saa bussilla olla. No toihan on matkailuauto. Paitsi rekisteriotteessa, mut ainaki lautoilla oli. Hyvä reissu. Saattaa olla pari kuvaaki. Lautat yht about tonnin, sis auton, Suomen-Ruotsin välillä hytit ja kuus ukkoo. Polttoaineisiin meni kenties toinen mokoma. Vielä ei oo kuittisulkeisia pidetty.
Nyt taas siis korinnosto ja sammutusventtiilit levällään (oikeat osat sain tänään, samalla vaihdan toistamiseen nelipiiriventtiilin, vihdoin oikeanlaisen) ja lisäks yläkerran patterikierron lämpenemättömyysongelmaan ratkaisua etitty. Kierron alkupäässä oli ennen joulua asennettu venttiili, jonka oli tarkoitus rajata virtausta. Shuntti siis. No rajasihan se. Järkeiltiin silloin, että kierto menee tietenki ensin tuulilasille ja sit taakse palatakseen sieltä takaisin suht samaan paikaan, mistä sinne tuulilasille nousikin, ja siitä takas lattian alle. No ei. Ja shuntti tuli väärinpäin. Virtaussuunta väärä, neste ei kulje puoleen vuoteen koko patterikierrossa. Luulin jossain vaiheessa, et kulki, mut väärässä olin. Nyt käänsin soveltuvassa kohdassa noi kaks putkee ristiin. Pätkät pois välistä ja silikooniletkut siihe. Nyt oli Shuntti oikein päin, mut siinä on niin säälittävän pieni reikä, et ei se virtaus riittäny vieläkään. Shuntti kuikkaan ja vipuhana tilalle. Jo liikkuu vesi. Paisuntasäiliön yläkorkista maahan. Uudet korkit Aholasta. Tuli alustanumeron mukaan väärät. Kävin vaihtaa ja nyt ois oikeanlainen, josko pitäis paineen. En oo vielä ehtiny tsekkaa.
Muuta? ÖÖÖÖ Paimelassa menee nyt just purkuun se Nastolan Berkhof. Siitä käyny jotain osia pelastaa. Umpioita ja semmosta. Vielä meinasin kerran pyörähtää, jos vaik ehtisin. Komiaahan ois, jos kävis laikkakoneella raaputtelee siitä koko perän irti. Sehän oli Scania ja perä on muuten sama, mut siinä on perämoottorin takia takaluukku. Sitä kautta ois mukava lastailla kyytiin semmosia jotain valo- / piuha-arkkuja, jotka ei muuten oikein halua taipua kyytiin. Myös isommat sivuluukut kiinnostaa... Alkaa vain olla senverran suuritöisiä hommia, et josko nyt jätettäis kuitenki. Kohta pitää taas jonnekki lähteä ja viimesenä yönä ku hitsailee silmät ristissä paniikissa autoon perää paikalleen, ni voi tulla se mersuistaki tuttu "harva perä". En ala.
Tähän on hyvä lopettaa. On.
Neppi
Korinnostoa ihmettelin, raaputtelin magneettiventtiilit irti ja tilasin mallin mukaan uudet. Aattelin joutessani putsailla niitä vanhoja vähän ja unohdin ne happomukiin. Hävis vähän muutaki ku hapettumaa. Ü
Ihme taistelua niiden uusien venttiilien kans. Eka ei tullu, sit tuli yks, sit toinen joka oli väärä jne. Yhellä Paimelan reissulla törmäsin samannäköiseen pariin. Hämmästelin ne paikoilleen ja ihan jo muutaman päivän painimisen jälkeen sain homman toimii siten, et mikään ei toiminu, mut ei myöskään haitannu liikkumista. Sammuu se vaihteellaki. Toinen venttiileistä näet paljastu sammutusventtiiliks.
Ostin Recaron Monza Classicin. Näyttää veijarit pyytävän käytetyistä jopa 1500€, ite maksoin satasen. Älyttömän siisti ja täysin toimiva kampe. Tänään istutettiin se tohon Bremshey:n jalkaan. Horror Linesissä on niin kapea se kuskin paikka, et joutuu vähän uudelleenmuotoilee penkin vieressä majailevaa johtokoteloa. Muuten Ookoo.
Autokameran laitoin tuulilasiin, Tarvike Aholasta (saaks näitä mainostaa?) semmonen kalliimpi, missä on paikannus yms ja mitäsmitäs muuta? En nyt just muista, kun tässä nyt on taas tätä matkaa menny, ilman tänne kirjottamista. Tuolla toisissa topikeissa on jotain tarinaa. Linkitän niitä tähän, jahka kerkiän.
Nii just. Hollannissa käytiin mutka. Turusta Tukholmaan ja sieltä samana päivänä Trelleborgiin, josta Travemündeen. Satamassa yötä ja sit motaria pitkin Alkmaariin, jossa neljän päivän sessiot. Löyty kaupungin laidalta semmonen huputettu huoltoasema, kylmäasema toimi, muut oli kii, jonka takapihalla oli rauhaisaa viettää yönsä. Kuus ukkoo meitä oli ja hyvin riitti tila / toimi kaikki. Paitsi eturauhanen, mut se kuuluu jo ikään. Taisiis eiku siis eimitää.
Takastullessa tuli hoppu. Alkmaarissa tankkasin lähtiessä pöntön täyteen ja polkastiin Hamburgin kautta Rostockiin. Viimmenen check-in aika oli klo 22, 20:30 soitin satamaan, et "navigaattori näyttää saapumisajaks 22:30, voidaaks tehdä myöhäinen check in?". Täti sanoi et soita kymmeneltä uudestaan. En soittanu. Oltiin 22.05 satamassa. Kohtuu pitkä siivu tuli, yli seittemän tuntia samalla perseellä, ilman taukoa, ja kohtuu laiton oli kiekko muutenki, nopeus oli kuitenki paikkapaikoin yli 110km/h ja alle 100 ei monestikaan. Kulutus tällä ajolla, seuraavana, eiku sitäseuraavana, päivänä Jönköpingin mäen päällä olevan Statoilin (sen, mistä saa niitä karkkipötköjä ja vieressä on se linnanraato) pumpulta täyteen tankattuna karvan alle 26l /100. Ei se nyt mahoton oo... Vaikka onhan se.
Pari mainiota puskaparkkia, toinen Trelleborgista 80km suomeen päin, pikkunen kalastajakylä, koordinaatit löydän tähän __________________ ja toinen on just sen Jönköpingin mäen päällä olevan Statoilin (sen, mistä saa niitä karkkipötköjä ja vieressä on se linnanraato) vieressä semmonen levähdysalue, missä vessat ja kemssantyhjennys ja rekoilta ja busseilta pääsy kielletty. En ymmärrä Ruotsia ku kirjoitettuna ja puhuttuna, ni en todellakaan voinu tietää, ettei siinä saa bussilla olla. No toihan on matkailuauto. Paitsi rekisteriotteessa, mut ainaki lautoilla oli. Hyvä reissu. Saattaa olla pari kuvaaki. Lautat yht about tonnin, sis auton, Suomen-Ruotsin välillä hytit ja kuus ukkoo. Polttoaineisiin meni kenties toinen mokoma. Vielä ei oo kuittisulkeisia pidetty.
Nyt taas siis korinnosto ja sammutusventtiilit levällään (oikeat osat sain tänään, samalla vaihdan toistamiseen nelipiiriventtiilin, vihdoin oikeanlaisen) ja lisäks yläkerran patterikierron lämpenemättömyysongelmaan ratkaisua etitty. Kierron alkupäässä oli ennen joulua asennettu venttiili, jonka oli tarkoitus rajata virtausta. Shuntti siis. No rajasihan se. Järkeiltiin silloin, että kierto menee tietenki ensin tuulilasille ja sit taakse palatakseen sieltä takaisin suht samaan paikaan, mistä sinne tuulilasille nousikin, ja siitä takas lattian alle. No ei. Ja shuntti tuli väärinpäin. Virtaussuunta väärä, neste ei kulje puoleen vuoteen koko patterikierrossa. Luulin jossain vaiheessa, et kulki, mut väärässä olin. Nyt käänsin soveltuvassa kohdassa noi kaks putkee ristiin. Pätkät pois välistä ja silikooniletkut siihe. Nyt oli Shuntti oikein päin, mut siinä on niin säälittävän pieni reikä, et ei se virtaus riittäny vieläkään. Shuntti kuikkaan ja vipuhana tilalle. Jo liikkuu vesi. Paisuntasäiliön yläkorkista maahan. Uudet korkit Aholasta. Tuli alustanumeron mukaan väärät. Kävin vaihtaa ja nyt ois oikeanlainen, josko pitäis paineen. En oo vielä ehtiny tsekkaa.
Muuta? ÖÖÖÖ Paimelassa menee nyt just purkuun se Nastolan Berkhof. Siitä käyny jotain osia pelastaa. Umpioita ja semmosta. Vielä meinasin kerran pyörähtää, jos vaik ehtisin. Komiaahan ois, jos kävis laikkakoneella raaputtelee siitä koko perän irti. Sehän oli Scania ja perä on muuten sama, mut siinä on perämoottorin takia takaluukku. Sitä kautta ois mukava lastailla kyytiin semmosia jotain valo- / piuha-arkkuja, jotka ei muuten oikein halua taipua kyytiin. Myös isommat sivuluukut kiinnostaa... Alkaa vain olla senverran suuritöisiä hommia, et josko nyt jätettäis kuitenki. Kohta pitää taas jonnekki lähteä ja viimesenä yönä ku hitsailee silmät ristissä paniikissa autoon perää paikalleen, ni voi tulla se mersuistaki tuttu "harva perä". En ala.
Tähän on hyvä lopettaa. On.
Neppi
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Horror Lines
Käy ottaa siitä peräluukku ja leivot sen paikoilleen on vähän helpompi
Mut on siellä taas ollut tohinaa 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Pääsiskö helpoimmalla jos ottais koko korin? Se on aika ruosteeton kuitenki...
Korinvaihtohorrori
N
Korinvaihtohorrori
N
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines
Joo korinvaihto kuulostaa hyvältä
Sähän tekisit sen prisman pysäköinti alueella kun olet suhteellisen näppärästi ratkonnut pulman kuin pulman


Sähän tekisit sen prisman pysäköinti alueella kun olet suhteellisen näppärästi ratkonnut pulman kuin pulman


- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Niin tai jos peruuttelis Paimelassa perkhovit vierekkäin ja siinä sit. Ei tarvis sitä vanhaa koria sit Passatin katolla jäteasemalle viedä, ku sehän vois jäädä sinne.
N
N
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines
Mun Berkhofista pitäisi vaihtaa alusta ja kori.
Olen myös miettinyt tuota peränvaihtoa. Voisi tehdä kovakattoisen saunateltan. Alareuna aukeasi ylös ja siihen voisi neppareilla laittaa seinät...
Olen myös miettinyt tuota peränvaihtoa. Voisi tehdä kovakattoisen saunateltan. Alareuna aukeasi ylös ja siihen voisi neppareilla laittaa seinät...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun