Projekti slide-outin kera
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
Hyvä hyvä !
Scanialla on muuten öljynvaihto öljyjen ja suodattimen kera 199e + alv.
(sisältäen alustan rasvauksen tarkastuksineen)
Scanialla on muuten öljynvaihto öljyjen ja suodattimen kera 199e + alv.
(sisältäen alustan rasvauksen tarkastuksineen)
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projekti slide-outin kera
Onnittelut leimasta, tuo palkitsee vuosien aherruksen 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
Missä scanialla tuolllainen hinta? Kysyin moottori, laatikko, perä ja hinta oli 1000 + alv 

peltiliiteri.com
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Projekti slide-outin kera
Hienoa, eikun Karstulaan vaan ensi viikonlopuksi 

Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo-o, neitsytmatka tehty onnistuneesti. Tehtiin yhden yön/kahden päivän lyhyt reissu viikko takaperin. Ei tultu Karstulaan, vaikka itsellä olisi intoa ollutkin, mutta muu perhe taisi pelätä että siellä ei sitten muuta tehdä kuin katsotaan ja esitellään autoja..
Joten perheen "painostuksesta" johtuen kanikan eturenkaat kääntyivät aivan eri suuntaan.
Ajeltiin Savonlinna-Imatra-Lappeenranta-Kouvola-Repovesi-Mäntyharju-Mikkeli-Juva-Savonlinna -reitti. Mittariin ei tullut kuin vajaata 500 km, mutta lystiä oli siitäkin edestä.
Jälkikasvu oli jauhanut Tykkimäen hurvittelupuistosta jo pitkään, joten siellä vietettiin hyvä tovi. Vanhempi poika pääsi taikurin apuriksi ja oli metka esitys..
Uuteen vesipuistoon tutustuminen jäi odottaman toista kertaa. Iltasella lähdettin kohti Repoveden kansallispuistoa ja foorumin matkavinkit lukeneena suunnattiin Lapinsalmen P-alueelle. Siellä vietettiin yö ja oli tilaa sekä omaa rauhaa. Kannattaa poiketa.
Päivällä oli kuuma, mutta illaksi viileni sopivasti ja yö oli hyvä nukkua. Varuilta oli mukana petroolilämmitin ja Kulkurilta saatu jäähdytysaparaatti, mutta kumpaakaan ei tarvittu. Vaikka joskus vielä asennan sen ilpin niin saa kesäpäivälle hiukka inhimillisemmät olot autoon.
Aamun valjettua ja aamupalan nautittuamme tutustuttiin kansallispuistoon ja sää suosi ja Suomen kesä oli kaunis. Paikka oli kaikkien mieleen ja todettiin, että sinne tullaan vielä joskus uudestaan. Löytyipä sieltä hauska riippusilta ja käsivoimia koetteleva lossi. Vaimo keräsi vielä hetken mustikoita ja syötti itikoita kun me poikaporukalla pelailimme ja teimme sapuskaa. Iltapäivällä jatkettiin matkaa ja alkoi hiljalleen hahmottua auton sivusuuntaiset ulottuvuudet kun mahdottoman mäkistä, mutkasta ja kapeaa pikkutietä posottelimme etiä päin. Maisemat oli nättejä ja yksi kiva puskaparkki bongattiin matkan varrelta tulevaisuuden varalle.
Satuimme vahingossa Voikoskelle, johon pysähdyttiin hetkeksi äimistelemään.
Savonlinnaan päästyämme käytiin jättämässä ABC:n ajokaivoon matkaterveisemme.
Tai luulen että se oli ajokaivo tyhjennystä varten.. Kassalla eivät tienneet toiminnasta, mutta tyhjennyskopin vieressä oli maassa kaivo, jonka ympärille oli asfaltista muotoiltu ikään kuin reunat ja tulkitsimme että siihen on hyvä laskea shoossit ja näin teimme.
Kopissa oli vesiletku, jolla huuhdeltiin kaivon kansi siistiksi. Ei ainakaan kukaan tullut ABC:lta kieltämään moista toimintaa.
Kaikin puolin ensimmäinen reissu meni erittäin mukavasti, vaikka oli hiukka liian lyhyt. Auto toimi, joskin kytkin ja kaasu vielä odottavat rassaajaa. Oikeastaan ainoa negatiivinen seikka oli se, kun illalla saavuttiin Repovedelle niin kuuntelin kun takana ujelsi. Luulin sen olevan hihna. Seuraavana päiväna ennen lähtoämme kiristin tuulettajan hihnan kun löysällä oli, mutta epä se tainnut ollakkaan hihna..
Korvia vihlova ujellus siitä jostain kuului kun auton pistin tulille, mutta en ehtinyt tulkitsemaan mistä se tuli, kun jo loppui.. Kaippa se joku laakeri hihnojen yhteydessä oli..?
Mutta muutoin auto toimi moitteetta ja mukava sillä oli ajella. Tai no.. ratissa on välystä n. 5 minuuttia, joten korjausliikettä joutuu tekemään.. Mutta siitä huolimatta.
Eikä takarenkaatkaan ottanut kanttikiveykseen keskustoissa ajaessa, pahasti..
Täytyy myöntää että vähän jännitti miten auto toimii ja mitä perhe tykkää tälläisestä reissaamisesta, kun ei sitä ennen olla tehty, mutta täytyy sanoa että hienosti meni ja kaikki tykkäsi reissusta. Me ei ehkä olla sitä porukkaa joka viihtyy enimmäkseen leirintäaluiella, mutta puskiin tästä vielä lähdetään monet kerrat, se on varma!
No, toki tullaan vielä joskus vertaistukitapahtumaan, elis hullutapaamisiin siis! 

Ajeltiin Savonlinna-Imatra-Lappeenranta-Kouvola-Repovesi-Mäntyharju-Mikkeli-Juva-Savonlinna -reitti. Mittariin ei tullut kuin vajaata 500 km, mutta lystiä oli siitäkin edestä.


Päivällä oli kuuma, mutta illaksi viileni sopivasti ja yö oli hyvä nukkua. Varuilta oli mukana petroolilämmitin ja Kulkurilta saatu jäähdytysaparaatti, mutta kumpaakaan ei tarvittu. Vaikka joskus vielä asennan sen ilpin niin saa kesäpäivälle hiukka inhimillisemmät olot autoon.

Aamun valjettua ja aamupalan nautittuamme tutustuttiin kansallispuistoon ja sää suosi ja Suomen kesä oli kaunis. Paikka oli kaikkien mieleen ja todettiin, että sinne tullaan vielä joskus uudestaan. Löytyipä sieltä hauska riippusilta ja käsivoimia koetteleva lossi. Vaimo keräsi vielä hetken mustikoita ja syötti itikoita kun me poikaporukalla pelailimme ja teimme sapuskaa. Iltapäivällä jatkettiin matkaa ja alkoi hiljalleen hahmottua auton sivusuuntaiset ulottuvuudet kun mahdottoman mäkistä, mutkasta ja kapeaa pikkutietä posottelimme etiä päin. Maisemat oli nättejä ja yksi kiva puskaparkki bongattiin matkan varrelta tulevaisuuden varalle.

Savonlinnaan päästyämme käytiin jättämässä ABC:n ajokaivoon matkaterveisemme.



Kaikin puolin ensimmäinen reissu meni erittäin mukavasti, vaikka oli hiukka liian lyhyt. Auto toimi, joskin kytkin ja kaasu vielä odottavat rassaajaa. Oikeastaan ainoa negatiivinen seikka oli se, kun illalla saavuttiin Repovedelle niin kuuntelin kun takana ujelsi. Luulin sen olevan hihna. Seuraavana päiväna ennen lähtoämme kiristin tuulettajan hihnan kun löysällä oli, mutta epä se tainnut ollakkaan hihna..



Täytyy myöntää että vähän jännitti miten auto toimii ja mitä perhe tykkää tälläisestä reissaamisesta, kun ei sitä ennen olla tehty, mutta täytyy sanoa että hienosti meni ja kaikki tykkäsi reissusta. Me ei ehkä olla sitä porukkaa joka viihtyy enimmäkseen leirintäaluiella, mutta puskiin tästä vielä lähdetään monet kerrat, se on varma!


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Projekti slide-outin kera
Onnea ekasta reissusta... 
Saattaapi olla ehken maaliman paras palkinto omasta uurastuksesta se että ku pääsee reissuun ja omaväki ja ite tykkää...
Kyllä sitä ehtii myöhemmin esittelemään "livenä" muille... Eiköhän kaikki ymmärrä että eka jolle "pitää" auto esitellä on oma perhe... (perustelu sille miks iskä on viettäny osan laatu-ajasta jonkun vanhan bussin kimpussa tulee tommosen reissun nimissä aika hyvin esille...
)
Onneva ja turvallisia kilometrejä...
(ehkä määki joskus pääsen omallani reisuun...
)

Saattaapi olla ehken maaliman paras palkinto omasta uurastuksesta se että ku pääsee reissuun ja omaväki ja ite tykkää...

Kyllä sitä ehtii myöhemmin esittelemään "livenä" muille... Eiköhän kaikki ymmärrä että eka jolle "pitää" auto esitellä on oma perhe... (perustelu sille miks iskä on viettäny osan laatu-ajasta jonkun vanhan bussin kimpussa tulee tommosen reissun nimissä aika hyvin esille...

Onneva ja turvallisia kilometrejä...


Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Projekti slide-outin kera
Mistäköhän kohtaa ja minkälain? Itse olen voikoskelta kotoisin joten tuttua seutua..Maisemat oli nättejä ja yksi kiva puskaparkki bongattiin matkan varrelta tulevaisuuden varalle.

-
- Varakuski
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Huhti 2014 15:19
- Truck: VolvoB10MVanHool -86
- Location: 09-suunta
Re: Projekti slide-outin kera
Moi!
On muuten meikän ensimmäinen kirjoitus tälle foorumille vaikka muutama tuhat kilometria ja lukuisia valvottuja öitä kulkurilla ja sen kimpussa jo takana...
Komea on proggis, en ole edes kaikkea ehtinyt lukemaan, mutta se tuli mieleen kun vinkumisesta mainitsit, olen seisovien, vuosia seisovien projektien erikoismies ja useammasta on laturi narahtanut seistyään tovin.
Toki siellä monta muutakin mahdollisuutta on, hakemiseen toimii stetoskooppi loistavasti, ja ir-lämpömittarilla hyvä ammuskella laakereita ja vaikka hihnapyöriäkin, näkee mikä lämpenee ja minkä verran.
Thuu
On muuten meikän ensimmäinen kirjoitus tälle foorumille vaikka muutama tuhat kilometria ja lukuisia valvottuja öitä kulkurilla ja sen kimpussa jo takana...
Komea on proggis, en ole edes kaikkea ehtinyt lukemaan, mutta se tuli mieleen kun vinkumisesta mainitsit, olen seisovien, vuosia seisovien projektien erikoismies ja useammasta on laturi narahtanut seistyään tovin.
Toki siellä monta muutakin mahdollisuutta on, hakemiseen toimii stetoskooppi loistavasti, ja ir-lämpömittarilla hyvä ammuskella laakereita ja vaikka hihnapyöriäkin, näkee mikä lämpenee ja minkä verran.
Thuu
If idiots could fly, internet would be an airport
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
oho, mitenkäs se aika onkaan näin harpannut..?
Kuka tunnustaa ryöstäneensä meikäläisen kalenterista sivuja?
No, jos tässä tapahtumia muistelee, niin tuossa kesän aikana kun vaimo paiski liki kaikki viikonloput töitä, käytiin poiken kanssa muutama pikku reissu on tekemässä. Meihin iski mahoton sisustuskärpänen ja uskaltauduttiin ihan pelkällä poikaporukalla peräti Kuopion Ikeaan.. Erehdyin opasteesta ja mentiin pikkuautopuolelle. Jonkun kynnyksen yli piti väkisinkin ajella kun olivat niiiin ahtaaksi tehneet parkkipaikan, eikä seitsämän metrin akseliväli vain yksinkertaisesti kääntynyt riittävästi.. Opettelisivat tekemään tiet, joista mahtuu edes ajamaan..
No, sitten löydettiin toiselta puolelta tyhjät bussiparkit, ja johan helpotti.
Haettiin sieltä Ikeasta veskiin pyyhekoukku ja vessapaperiteline. Ja siinähän sitä jo olikin sisustusta kerakseen..
Kylppäri kun on vielä täysin rakentamatta, sinne riitti toistaiseksi muutama tavallinen ruuvi, jotka ruuvasin uintipyyhkeitä roikottamaan.
Oltiin ajatuksissa mennä Ritoniemelle katsomaan leiriytymispaikkaa, mutta osoitetta googlatessa löysin maininnan että mokoma oli myyty ja muuttunut yksityisalueeksi. No, eipä hätiä mitiä, yövyttiin Puutossalmen lossin luona levähdyspaikalla. Hieno paikkahan siinäkin oli. Uinti onnistui ja kioskista sai jäätelöä niin mikäpä siinä ollessa. Illalla siinä käyskennellässä huomasin ilmoitustaululla maininnan että kioskiin olisi pitänyt maksaa kymppi yöpymisestä, mutta kioskihan oli jo ehtinyt siinä vaiheessa sulkemaan luukut joten se siitä..
Suonenjoella käytiin myös ja pitihän tuossa Punkaharjun Kesämaassakin toki bussilla käydä, vaikka ihan naapurissa onkin..
Muutenkin ihan kauhiasti olen kaikkee värkkäilly, peräti kaksi hengariputkea hyllylevyjen kanssa kaappeihin ja siinähän se.
Isonmiehen reissukin jäi taas kerran kokematta kun piti toisen harrastuksen tiimoilta olla järjestämässä SM-kisoja..
Viikko sitten oli meillä kaikilla taas vapaa viikonloppu ja hurautettiin Kolille katselemaan maisemia ja käyskentelemään kansallispuistossa. Ukko-Kolilla oli peräti P-alue busseille, mutta kyltissä mainittiin aivan erityisesti että yöpyminen kielletty. Yövyttiin Juukan puolella levähdysalueella suolammen äärellä. Käytiin aamulenkki pitkospuilla kävelemässä ennen kuin palasimme taas Kolille. Yöllä saattoi peräti olla hallaa, tai ainakin autossa lömpö laski nopeasti. Varsinaista lämmitysjärjestelmäähän ei vielä ole, mutta ostin kesällä Lappeenrannan Puuilosta 3kW:n petrolilämmittimen. Iltasella n. klo 24 nukkumaan käydessäni sisälämpötila oli mukavat 23 astetta ja sammutin lämmittimen. Sitten jälkikasvu alkoi herättelemään n. klo 5:00 että meinaa olla kylmä. Lämpömittari näytti +10 astetta.. Meikäläinen nukkui lyhkäsissä kalsareissa untuvatäkin alla ihan tyytyväisenä, mutta piti sitä sitten nousta ja laittaa petrolilämmitin taas tulille.
Mutta ylipäätään keli suosi ja Kolin kävelyreitit olivat hyvät ja näkymät aivan mahtavat. Eväät maistuivat luonnon keskellä. Luontokeskus Ukossa oli harmittavasti näyttelyn uudistus menossa, mutta siitä syystä sisään pääsi ilmaiseksi.
Meillä reissut alkaa siitä että kurvataan Savonlinnan ABC:lle ja eurolla saa auki oven, jonka takaa saa vesiletkulla laskee raikasvesisäiliön täyteen vettä. Ja takaisin tullessa ajetaan taas ABC:n kautta, jolloin lasketaan shoos-shit ajokaivoon ja taas euron kolikolla aukeaa toinen ovi, josta löytyy vesiletku jolla voi suihkutella pahimmat kikkareet pienemmiksi, jolloin ne mahtuu putoamaan kaivon ritiliköstä. Ensimmäisiä kertoja tätä hommaa aikomuksenani tehden, kun olin parkkeerannut auton kaivon ylle, vieressä ollut tupperikuski hyökkäsi paikalle ja alkoi moittimaan että siihen et muuten liemiäsi laske! Minä siihen äimistelemään että miksi ei? No kun kuulemma haisee pahalle ja hän nimenomaan tahtoi parkittaa juuri siihen ABC:n parkkikselle septirakennuksen viereen
No, okei.. Jos hänen elämänlaatunsa siitä kärsii, niin lupasin palata asiaan seuraavana päivänä ja jätin liemet tyhjentämättä.. Ihme porukkaa..
Eipä sillä, tyhjentäessä olen huuhdellut kaivon kannen ja ympäristön ja ei ainakaan omaan nenään ole käry käynyt kertaakaan..
Jep, tälläistä täällä.


No, jos tässä tapahtumia muistelee, niin tuossa kesän aikana kun vaimo paiski liki kaikki viikonloput töitä, käytiin poiken kanssa muutama pikku reissu on tekemässä. Meihin iski mahoton sisustuskärpänen ja uskaltauduttiin ihan pelkällä poikaporukalla peräti Kuopion Ikeaan.. Erehdyin opasteesta ja mentiin pikkuautopuolelle. Jonkun kynnyksen yli piti väkisinkin ajella kun olivat niiiin ahtaaksi tehneet parkkipaikan, eikä seitsämän metrin akseliväli vain yksinkertaisesti kääntynyt riittävästi.. Opettelisivat tekemään tiet, joista mahtuu edes ajamaan..

No, sitten löydettiin toiselta puolelta tyhjät bussiparkit, ja johan helpotti.

Haettiin sieltä Ikeasta veskiin pyyhekoukku ja vessapaperiteline. Ja siinähän sitä jo olikin sisustusta kerakseen..

Oltiin ajatuksissa mennä Ritoniemelle katsomaan leiriytymispaikkaa, mutta osoitetta googlatessa löysin maininnan että mokoma oli myyty ja muuttunut yksityisalueeksi. No, eipä hätiä mitiä, yövyttiin Puutossalmen lossin luona levähdyspaikalla. Hieno paikkahan siinäkin oli. Uinti onnistui ja kioskista sai jäätelöä niin mikäpä siinä ollessa. Illalla siinä käyskennellässä huomasin ilmoitustaululla maininnan että kioskiin olisi pitänyt maksaa kymppi yöpymisestä, mutta kioskihan oli jo ehtinyt siinä vaiheessa sulkemaan luukut joten se siitä..

Suonenjoella käytiin myös ja pitihän tuossa Punkaharjun Kesämaassakin toki bussilla käydä, vaikka ihan naapurissa onkin..
Muutenkin ihan kauhiasti olen kaikkee värkkäilly, peräti kaksi hengariputkea hyllylevyjen kanssa kaappeihin ja siinähän se.

Isonmiehen reissukin jäi taas kerran kokematta kun piti toisen harrastuksen tiimoilta olla järjestämässä SM-kisoja..
Viikko sitten oli meillä kaikilla taas vapaa viikonloppu ja hurautettiin Kolille katselemaan maisemia ja käyskentelemään kansallispuistossa. Ukko-Kolilla oli peräti P-alue busseille, mutta kyltissä mainittiin aivan erityisesti että yöpyminen kielletty. Yövyttiin Juukan puolella levähdysalueella suolammen äärellä. Käytiin aamulenkki pitkospuilla kävelemässä ennen kuin palasimme taas Kolille. Yöllä saattoi peräti olla hallaa, tai ainakin autossa lömpö laski nopeasti. Varsinaista lämmitysjärjestelmäähän ei vielä ole, mutta ostin kesällä Lappeenrannan Puuilosta 3kW:n petrolilämmittimen. Iltasella n. klo 24 nukkumaan käydessäni sisälämpötila oli mukavat 23 astetta ja sammutin lämmittimen. Sitten jälkikasvu alkoi herättelemään n. klo 5:00 että meinaa olla kylmä. Lämpömittari näytti +10 astetta.. Meikäläinen nukkui lyhkäsissä kalsareissa untuvatäkin alla ihan tyytyväisenä, mutta piti sitä sitten nousta ja laittaa petrolilämmitin taas tulille.
Mutta ylipäätään keli suosi ja Kolin kävelyreitit olivat hyvät ja näkymät aivan mahtavat. Eväät maistuivat luonnon keskellä. Luontokeskus Ukossa oli harmittavasti näyttelyn uudistus menossa, mutta siitä syystä sisään pääsi ilmaiseksi.
Meillä reissut alkaa siitä että kurvataan Savonlinnan ABC:lle ja eurolla saa auki oven, jonka takaa saa vesiletkulla laskee raikasvesisäiliön täyteen vettä. Ja takaisin tullessa ajetaan taas ABC:n kautta, jolloin lasketaan shoos-shit ajokaivoon ja taas euron kolikolla aukeaa toinen ovi, josta löytyy vesiletku jolla voi suihkutella pahimmat kikkareet pienemmiksi, jolloin ne mahtuu putoamaan kaivon ritiliköstä. Ensimmäisiä kertoja tätä hommaa aikomuksenani tehden, kun olin parkkeerannut auton kaivon ylle, vieressä ollut tupperikuski hyökkäsi paikalle ja alkoi moittimaan että siihen et muuten liemiäsi laske! Minä siihen äimistelemään että miksi ei? No kun kuulemma haisee pahalle ja hän nimenomaan tahtoi parkittaa juuri siihen ABC:n parkkikselle septirakennuksen viereen


Jep, tälläistä täällä.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Niin, ja kävihan Kulkurikin kesällä piipahtamassa. Harmittavasti olin vähän "räjähtäneessä olotilassa", elämä on ajoittain hektistä, mutta saatiin sentään autot katsastettua. Ja Kulkuri, se navigaattoriongelma johtuu hyvin todennäköisesti siitä, että 24V -> 12V -jännitekonvertterissa ei vain riitä teho yhtäaikaa soittimella ja naville. Toinen konvertteri rinnalle, jonka perään navi tai sitten käyttää vain jompaa kumpaa kerrallaan.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Öö... Repovedeltä lähdettiin ajelemaan kohti Mäntyharjua. Taisi olla vielä se sama tie ennen ensimmäistäkään käännöstä. Vasemmalla puolella pieni sivutie rannantuntumaan. Sen kokoinen että juuri mahtunee bussilla, jos alueella ei ole muita.Zippo kirjoitti:Mistäköhän kohtaa ja minkälain? Itse olen voikoskelta kotoisin joten tuttua seutua..Maisemat oli nättejä ja yksi kiva puskaparkki bongattiin matkan varrelta tulevaisuuden varalle.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, ei oo onneksi pahemmin enää ääntänyt. Mutta sen olen pannut merkille, että kun akustot ovat melkoisen tyhjäksi päässeet, silloin voi ensimmäiset hetket vähän naukua. Ruuvimeisseli laakeria vasten ja korva ruuvimeisselin päätä vasten. Silleinhän se kuuluu. Ainut vaan etten oo vielä kerinnyt starttinappulalta juosta konehuoneen puolelle kuuntelemaan kun niin harvoin tuo (onneksi) ääntää.uazmies kirjoitti:Komea on proggis, en ole edes kaikkea ehtinyt lukemaan, mutta se tuli mieleen kun vinkumisesta mainitsit, olen seisovien, vuosia seisovien projektien erikoismies ja useammasta on laturi narahtanut seistyään tovin.
Toki siellä monta muutakin mahdollisuutta on, hakemiseen toimii stetoskooppi loistavasti, ja ir-lämpömittarilla hyvä ammuskella laakereita ja vaikka hihnapyöriäkin, näkee mikä lämpenee ja minkä verran.
Thuu
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Niin ja en muuten muistanut mainita, että ehdin Kolin reissun jälkeen juuri ennen ensimmäisiä pakkasia laskea vedet pois ja puhallella paineilmalla putket tyhjiksi. Viemäreiden vesilukkoihin lorottelin lasinpesunestettä kuten myös tyhjäksi laskettuun vessanpytyn säiliöön. Sieltä huuhtelin lasinpesunesteet alas pyttyyn ja kaadoin vielä sinne reilusti lasinpesunestettä perään, kun en viitsinyt imaista pytyn vesilukosta letkulla vesiä pois
Tiskikoneen pohjalla oli sihti ja korkki, joiden alta imeytin vedet pois. Letkuista valuttelin vedet pois. Lasinpesunestettä en viitsinyt tiskikoneeseen lorotella (eiks niissä oo metanolia..?) Enkä mitään kirkkaita raaskinut sinne myöskään kaadella. Oli nimittäin tiskikoneen manuaalissa tuo kuivausoperaatio kuvattu, jos pakkanen uhkaa
Joten kaipa se riittää sitten.

Tiskikoneen pohjalla oli sihti ja korkki, joiden alta imeytin vedet pois. Letkuista valuttelin vedet pois. Lasinpesunestettä en viitsinyt tiskikoneeseen lorotella (eiks niissä oo metanolia..?) Enkä mitään kirkkaita raaskinut sinne myöskään kaadella. Oli nimittäin tiskikoneen manuaalissa tuo kuivausoperaatio kuvattu, jos pakkanen uhkaa

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Projekti slide-outin kera
Kyllä kai sitä joulukuulle kestää vesiä pitää. Kunnes tuli yhtenä syksynä -29 asteen pakkanen ja miten sitä sitten tyhjenettiinkään 

Tulevaisuus on sähköinen
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
mä oon rohkeesti astiapesukoneeseen laittanut lasinpesunestettä vaikka sisältääkin metanolia. Sit keväällä, pyöräyttää pari pesua tyhjillään, niin eiköhän ne myrkyt siitä katoa (vai johtusko tää ulkonäön huononeminen just tosta?)
Kone on pysynyt monta talvea ehjänä ko. keinolla. Mökki on ihan kylmillään ja omillaan talvet.
Kone on pysynyt monta talvea ehjänä ko. keinolla. Mökki on ihan kylmillään ja omillaan talvet.
peltiliiteri.com
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
Käsittääkseni ei metanolia enää käytetä vaarallisuuden takia. Jos oikein oon ymmärtäny, niin denaturointiaineet aiheuttaa nesteille vaan pirun pahan maun. Sokeita pultsareita ei katukuvassa paljon näy. Toki en kehota ketään testaamaan 

Rosmo
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Röllin tiskariin olen laittanut glygolia. Ei haihdu niin helposti kuin etanoli tai metanoli. Keväällä olen poistopumpulla ajanut liemen takaisin kanisteriin. Hyvin on toiminut.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Juuh, glygolia luirauttelin sitten minäkin rööriin jos toiseenkin. Vaan eipä tuo ole tähän saakka vielä hirveästi hyödyttänyt, kun ei noita pakkasiakaan täällä liiemmälti oo ollunna..
Jep, pikkupäivityksen paikka. Kuten toisaalla mainitsin, kaikki aika on mennyt Lätsän ketjun seuraamiseen, eikä oman auton suhteen oli mahdottomia tapahtunut.
No, on tässä ollut toisaalta lompakonkin ylenpalttinen keveys piinana.
Lomautuksia on ollut loppuvuodesta ja ensivuodesta sitten hiukka enempi lisää, mut ku ei oo ollut oikein pätäkkätä käytettäväski autoon.. On sitten ylimääräinen aika tullut tuhlattua muihin puuhiin. Ei niistä enempää, mut auton suhteen keittiön yläkaappeja oon sentääs suunnitelmien mukaan saanut hiukka edistettyä.
Runko tuli tehtyä hyväksi/huonoksi havaitusta liimapuulevystä. Hyväähän siinä on se, että mahtuu pikkuautollakin tuomaan levyn kaupasta kotio. Ja huonoa se, että ilman kosteus ja lämpö vaikuttaa levyn suoruuteen ja leveyteen mahottomasti. Jo aiemmin hankittu liesituuletin uppoutui yläkaapin pohjaan. Liesituulettimelta täytyy vielä vetäistä putki kattoräppänään. Haasteena hommassa on se, että putkesta tulee aika litteä, joskin leveyttä sillä voi olla, mut joku spesiaali ratkaisu siihen kuitenkin täytyy miettiä. Ja koteloida lopuksi.
Sitten kiinanmaasta tilattu vesitiivis ledinauha (syö suoraan 230Vac, tai no, vajaan tulitikkurasian kokoinen palikka johdossa) uppoutui puolestaan yläkaapin runkoon siten, että se valaisee himpun ylöspäin kattoon sekä kaapin sisälle. Ledinauhan kaveriksi saatan vielä koloseen tunkea kirkkaan kumiletkun, ainakin kokeeksi josko saisi valon siroamaan tasaisemmin.
Jep, pikkupäivityksen paikka. Kuten toisaalla mainitsin, kaikki aika on mennyt Lätsän ketjun seuraamiseen, eikä oman auton suhteen oli mahdottomia tapahtunut.


Runko tuli tehtyä hyväksi/huonoksi havaitusta liimapuulevystä. Hyväähän siinä on se, että mahtuu pikkuautollakin tuomaan levyn kaupasta kotio. Ja huonoa se, että ilman kosteus ja lämpö vaikuttaa levyn suoruuteen ja leveyteen mahottomasti. Jo aiemmin hankittu liesituuletin uppoutui yläkaapin pohjaan. Liesituulettimelta täytyy vielä vetäistä putki kattoräppänään. Haasteena hommassa on se, että putkesta tulee aika litteä, joskin leveyttä sillä voi olla, mut joku spesiaali ratkaisu siihen kuitenkin täytyy miettiä. Ja koteloida lopuksi.
Sitten kiinanmaasta tilattu vesitiivis ledinauha (syö suoraan 230Vac, tai no, vajaan tulitikkurasian kokoinen palikka johdossa) uppoutui puolestaan yläkaapin runkoon siten, että se valaisee himpun ylöspäin kattoon sekä kaapin sisälle. Ledinauhan kaveriksi saatan vielä koloseen tunkea kirkkaan kumiletkun, ainakin kokeeksi josko saisi valon siroamaan tasaisemmin.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Sitten viime kesänä Kulkuri käydessään vinkkasi Ikean Utrusta -saranoista. Mahotoman tyyriitä olivat, ainakin lomautusmiehelle. Mutta kolme paria raaskin niitä hankia.
Ovet tein edelleen liimapuulevystä. Tarkoitus oli tehdä koivuvanerista, mutta liimapuulevyä sattui vielä olemaan. Ovat nyt pohjamaalissa. Tarkoitus on vielä kittailla, hioa ja maalata, mutta tuli nyt mallailtua niitä paikoilleen vähän. Lopulliseksi väriksi on kaavailtu tummaa kiiltävää violettia tai kiiltävä tummanpunainen. En tiedä miten sellainen kiiltävä onnistuisi. Mahdoton hiominen ja lakkaus varmaan edessä.
Saattaahan se laiskuus iskeä jä ovet jäävät tälläiseksikin..
Liesituulettimen kohdalta puuttuu vielä peitelevy. Levy on olemassa, mutta siihen täytyy tehdä jonkinlainen piilokiinnike tai ruuvata levy sisäpuolelta kiinni.
Vetimet myöskin uupuu. Biltemassa oli sellaisia, jossa oli lukko samassa, asuntoauto/venekäyttöön vissiin tarkoitettukin. Mutta harkitaan vielä.
Nuo Ikean saranat ovat jouhevia toiminnaltaan. Eli kolme ylös nousevaa ovea, joista oikeanpuoleisin liesituulettimen yläpuolella oleva on matala. Oven meinasin ensin tehdä koko korkeudelta, mutta se olisi ollut törmäyskurssilla vessan oven kanssa, niin siitä tuli lyhyt malli. Aivan oikealla oleva kapea on normaalisti sivulle saranoitu ovi. Vaseman reunan kaappiin tulee hyllylevyä ja seuraavaan lavuaarin ylle kuivauskaappi ritilöineen, mutta meinasin jättää aukon pohjasta pois ja laittaa sisälle matalareunaisen laarin johon vedet valuu ja haihtuu pois. Tai kippaa lavuaariin jos ei haihdu. Ajattelin että ois yhtenäisempi ilman ala-aukkoa.
Että tälläistä pientä täällä.

Ovet tein edelleen liimapuulevystä. Tarkoitus oli tehdä koivuvanerista, mutta liimapuulevyä sattui vielä olemaan. Ovat nyt pohjamaalissa. Tarkoitus on vielä kittailla, hioa ja maalata, mutta tuli nyt mallailtua niitä paikoilleen vähän. Lopulliseksi väriksi on kaavailtu tummaa kiiltävää violettia tai kiiltävä tummanpunainen. En tiedä miten sellainen kiiltävä onnistuisi. Mahdoton hiominen ja lakkaus varmaan edessä.
Saattaahan se laiskuus iskeä jä ovet jäävät tälläiseksikin..

Nuo Ikean saranat ovat jouhevia toiminnaltaan. Eli kolme ylös nousevaa ovea, joista oikeanpuoleisin liesituulettimen yläpuolella oleva on matala. Oven meinasin ensin tehdä koko korkeudelta, mutta se olisi ollut törmäyskurssilla vessan oven kanssa, niin siitä tuli lyhyt malli. Aivan oikealla oleva kapea on normaalisti sivulle saranoitu ovi. Vaseman reunan kaappiin tulee hyllylevyä ja seuraavaan lavuaarin ylle kuivauskaappi ritilöineen, mutta meinasin jättää aukon pohjasta pois ja laittaa sisälle matalareunaisen laarin johon vedet valuu ja haihtuu pois. Tai kippaa lavuaariin jos ei haihdu. Ajattelin että ois yhtenäisempi ilman ala-aukkoa.
Että tälläistä pientä täällä.

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projekti slide-outin kera
Ai että ku nätti kööki, millon tuut tekee mulle samanlaisen?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projekti slide-outin kera
Kyllä tuossa kelpaa kokkailla 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Projekti slide-outin kera
Törtsi... 
Tuo on hieno noin vaaleanakin... Tosin lopputuloshan riippuu myös muista väreistä... Mitä oot "välitilaan" suunnitellu... tuleeko perinteinen laatta vai jotain muuta... (mää voisin "myydä" halvalla sulle tosta mun "hyllystä" kolme laattaa niistä sais tehtyä ton välitilan helposti eikä tarviis paljo saumata... yhenlaatan koko on 600x1200mm eli siitä sais 3600mm välitilaa tehtyä... tietenkin väri vaikuttaa...) jos kiinnostaa ni viskaa yv:llä ni katellaan tarkemmin miten ne kulkeutuu...

Tuo on hieno noin vaaleanakin... Tosin lopputuloshan riippuu myös muista väreistä... Mitä oot "välitilaan" suunnitellu... tuleeko perinteinen laatta vai jotain muuta... (mää voisin "myydä" halvalla sulle tosta mun "hyllystä" kolme laattaa niistä sais tehtyä ton välitilan helposti eikä tarviis paljo saumata... yhenlaatan koko on 600x1200mm eli siitä sais 3600mm välitilaa tehtyä... tietenkin väri vaikuttaa...) jos kiinnostaa ni viskaa yv:llä ni katellaan tarkemmin miten ne kulkeutuu...

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera

Tuntuu olevan pahasti levinnyt koko maan yli, no toivotaan että alkaisi valoakin jossain vaiheessa talouteen pilkottamaan.
Mutta onneksi jOri sulla on järjettömän hyvä ja hieno kyky sisustaa kulkureita

Käsillä tekemisen taito varmaan pitää leivässä vaikka tilanteet muuttuisivat.
Koskaanhan ei kukaan kysy kauanko tuota tehtiin, vaan kuka tuon teki

Eiks astia kaappi kostu vähän liikaa jos se on umpinainen pohjasta

Tässä muuten ikean tiskikaapin ritilät ulos vedettävällä matalalla altaalla

Eikä ainakaa 40 leveenä ole rämissyt / pitänyt mitään ääntä ajaessa ikinä

- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, kiitoksia kehuista. Välitila on vielä hakusessa. Toisaalta, jos antaisi olla kuultolakatun vanerin (+viimeistelisi nurkan) ja tuuppaisi pintaan pelkän lasin, olisi se helppo pitää puhtaana ja oisi aika simppeli ja yhtenäinen muiden seinien kanssa.. Noh, tätäpä tuumataan vielä.
Vain pientä näpertelyä taas raportoitavana. Täytyy olla pienestä tyytyväinen, monessakin suhteessa
Sain kiinnitettyä peitelevyn liesituulettimen eteen. Alumiinikurttuputkesta sain vietyä röörin liesituulettimelta paineilmatoimiselle kattoluukulle. Näkyy kuvan yläreinassa, soikioksi litistettynä.. Tuota kurttuputkea ei vissiin tulisi käyttää moiseen tarkoitukseen, mutta matka on lyhyt ja putsailen sen usein rasvasta ja pölystä..
Kunhan kelit lämpiää, meinasin kääntää katolla luukun ilmanohjaimen osoittamaan taakse, jolloin se ei toivoakseni työnnä ilmaa enää sisään päin. Samalla taidan teljetä luukun ainiaaksi auki. Luukkuun tulee vielä sisäpuolelle peitettä, nyt se on avoin ja kaikki käryt tunkisi takaisin sisään.
APK:lle tein oven. Hankin sellaisen rajoitinmekanismin, joka antaa oven kääntyä vain tietyn verran auki, mutta mokoma ei mahtunutkaan kunnolla APK:n ja kaapin rungon väliin, joten tuota täytyy vielä pohtia. Paikallisesta rautakaupasta tarttui pari ritilää, joista toinen meni paikoilleen lyhentämisellä ja yläritilä pikkumodauksella. Yläritilän alle mahtuu pienemmät lautaset ja viereen isot lautaset. Yläritilä on nurinperin, jolloin reuna stoppaa kurvissa liukuvat mukit/lasit. Kaapin ovi pitää loput. Yläritilään pitää vielä tehdä lisäkiinnikkeet, että se pysyy tukevasti paikoillaan. Ja alaritilän alle joku laari sentin seinämällä, niin ei valumavedet haittaa. Kun en halunnut aukkoa tehdä alas.
Makkariin kaavailin irroitettavaa pöytää taittojaloilla. Tarkoitus oli ostaa samaa tammitasoa mitä muuallekin, mutta täältä sitä ei saanut kuin pitkinä levyinä (eli isolla rahalla) ja tässä taloudellisessa konkurssissa kirstunvartija oli asiasta hieman eri mieltä. Noh, onneksi jemmasta löytyi joitain vuosikymmeniä vanha ponttilaudasta tehty levy. Hieman se irvisteli ja kolhuja sekä reikiä löytyi. Mutta pätkäisin palan, sahasin ja hion niin ihan hyvä siitä tuli.
Kävin just äsken mallailemassa pöytää paikoilleen. Seinässä ja pöydässä nostosaranat, eli pöydän saa helposti pois, vielä kun lukituskin puuttuu. Jalka taipuu alle ja levy piiloon (tulevaan) vuodevaatelaatikkoon sohvan alle, sitten kun petipuuhat alkaa. Isommat jutut, kuten lattialämmitys, lattiapinta, sauna ja kylppäri antavat vielä odottaa. Mutta paljon on vielä tulevaa pikkupuuhaa tiedossa. Kevään aikana kaikenlaista pikkusipistelyä siis.
Vain pientä näpertelyä taas raportoitavana. Täytyy olla pienestä tyytyväinen, monessakin suhteessa

Sain kiinnitettyä peitelevyn liesituulettimen eteen. Alumiinikurttuputkesta sain vietyä röörin liesituulettimelta paineilmatoimiselle kattoluukulle. Näkyy kuvan yläreinassa, soikioksi litistettynä.. Tuota kurttuputkea ei vissiin tulisi käyttää moiseen tarkoitukseen, mutta matka on lyhyt ja putsailen sen usein rasvasta ja pölystä..

APK:lle tein oven. Hankin sellaisen rajoitinmekanismin, joka antaa oven kääntyä vain tietyn verran auki, mutta mokoma ei mahtunutkaan kunnolla APK:n ja kaapin rungon väliin, joten tuota täytyy vielä pohtia. Paikallisesta rautakaupasta tarttui pari ritilää, joista toinen meni paikoilleen lyhentämisellä ja yläritilä pikkumodauksella. Yläritilän alle mahtuu pienemmät lautaset ja viereen isot lautaset. Yläritilä on nurinperin, jolloin reuna stoppaa kurvissa liukuvat mukit/lasit. Kaapin ovi pitää loput. Yläritilään pitää vielä tehdä lisäkiinnikkeet, että se pysyy tukevasti paikoillaan. Ja alaritilän alle joku laari sentin seinämällä, niin ei valumavedet haittaa. Kun en halunnut aukkoa tehdä alas.
Makkariin kaavailin irroitettavaa pöytää taittojaloilla. Tarkoitus oli ostaa samaa tammitasoa mitä muuallekin, mutta täältä sitä ei saanut kuin pitkinä levyinä (eli isolla rahalla) ja tässä taloudellisessa konkurssissa kirstunvartija oli asiasta hieman eri mieltä. Noh, onneksi jemmasta löytyi joitain vuosikymmeniä vanha ponttilaudasta tehty levy. Hieman se irvisteli ja kolhuja sekä reikiä löytyi. Mutta pätkäisin palan, sahasin ja hion niin ihan hyvä siitä tuli.
Kävin just äsken mallailemassa pöytää paikoilleen. Seinässä ja pöydässä nostosaranat, eli pöydän saa helposti pois, vielä kun lukituskin puuttuu. Jalka taipuu alle ja levy piiloon (tulevaan) vuodevaatelaatikkoon sohvan alle, sitten kun petipuuhat alkaa. Isommat jutut, kuten lattialämmitys, lattiapinta, sauna ja kylppäri antavat vielä odottaa. Mutta paljon on vielä tulevaa pikkupuuhaa tiedossa. Kevään aikana kaikenlaista pikkusipistelyä siis.

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)