Lahti32 kirjoitti:onko boksi erilainen 80-luvun ja 90-luvun volvoissa. Mietin vaan että missähän on se mannerheimintien maantiejuna mitä kävin Lempäälässä katsomassa ennen Allisonin laittoa. Siinä oli toimiva 5-vaihteinen ZF5HP500 laatikko.
En osaa sen tarkemmin, sen tiedän että noita on olemassa erilaisia versioita ja ne käy huonosti ristiin. Saan vaihteiston myyjältä ehjän ohjainboksi, kunhan hän sopivan jostain löytää.
motoku kirjoitti:
hurjan työn oot "sisupussi" tehny. jotain sellaista tosi kylähullua, ennakkoluulotonta ja monen mielestä mahdotonta. monikin aloittaa mutta kuka itse myös lopettaa? pakon sanelemista syistä olen muutaman kerran ollut tekemässä "huippuluokan sekasikiötä" ja jotenkin osaan arvostaa päättäväisyyttä ja tahtoa viedä projekti päätökseen kunnialla. koska itse aina jossain vaiheessa on erityisen kypsä lopettamaan koko projektin...
Itsekin huomannut sen, että mielenkiintoisimpia projekteja seurattavaksi on ne missä tehdään jotain erilaista eikä tehdä asioita niin kuin kaikki muutkin. Liikaa näkee niitä projekteja mitkä vain jäävät kesken milloin mistäkin syystä ja en tarkoita nyt pelkästään tätä foorumia.
Mulla ei tämän kanssa ole tullut mitään hirveää kriisiä, mitä nyt silloin tällöin jotain pieniä motivaatio ongelmia. Muiden projektien kanssa onkin ollut motivaatio ongelmia jo useampi vuosi. Mätähommat eivät ole itselleni yhtä motivoivia kun tälläiset tekniikkahommat.
Mitäs sekasikiöitä sulla on ollut työnalla?
Reddewil kirjoitti:Hienoa että rallattaa! Mikspähän ei sillä Puumalaan, en usko että nuin lyhyt kardaani ravistaa jos on vaan suora? Vai paljonko se kiertää, toki toiset enemmän ja toiset vähemmän riippuen perästä ja lootasta.
Aika loppui kesken ennen Puumalaan lähtöä, enkä ehtinyt kokeilemaan autoa edes tallin pihalla. Olen siis kokeillut pelkästään tallissa, että D-ja R-vaihteet löytyy. Ei vaan uskalla lähteä ajamaan n.500km ensimmäisenä testilenkkinä, se luottamuksen löytyminen vie oman aikansa aina tällaisten isojen muutosten jälkeen. Tämä siis kokemuksella henkilöautojen kautta ja näissä isommissa aika on varmaan vähän pidempi

.
Kardaanista täytyy kiristää pari löysällä olevaa ruuvia ja sen jälkeen vähän tallirallia ajamaan. Sitten voisi ottaa siirtokilvet joku päivä ja käydä tiellä kokeilemassa.
Puu Tiainen kirjoitti:No ni, kohtahan sulla on auto ajokunnossa.
Tuohon boksin vianhakuun vielä. Viallinen boksi ei ei testerilläkään välttämättä paljastu vialliseksi, kaikki näyttää olevan kunnossa, mutta ei siltikään pelaa.
Joskus vikamuistin toiminnasta voi päätellä boksin olevan rikki, systeemin kun tekee manuaalisesti vikoja ja ne eivät kuitenkaan jää vikamuistiin, tästä voi yrittää päätellä.
Kaikista paras on kuitenkin koittaa toista boksia.
Lupaavalta alkaa näyttää, mutta ei arvaa korkata shampanjoja ennen kuin auto on katsastettu ja ajossa. Tuntuu aina olevan jotain yllätyksiä nurkan takana. En osaa antaa riittävän suuria kiitoksia sinulle, koska jos et apuasi olisi näin paljoa antanut olisi sormi mennyt suuhun monta kertaa.
Kiitos!
Ja kiitokset tietenkin myös muille apuaan antaneille.