Ruttovuoden vuoksi pönttö seisoi tallin uumenissa ja vähäiset matkailut tehtiin mökkimersulla..
Nyt tuli tarve kotipihassa majoittaa pari vierasta ja muutenkin kesä näyttää hieman valoisammalta joten kaivoin vehkeen hallista ulos ja sovittelin ihan ekaa kertaa ivecon perään.
Olinkin vähä miettinyt että mitenkähän mahtaa sopia kun peräylitystä on koukun jälkeen riittävästi ja muutenkin vähän erikoinen laite.
Linkuttaminen onnistuu, lava ei ota koteloon missään vaiheessa
Nokkapyörän kans tuli sitten ongelmia, kuten kuvasta näkyy se oli aiemmin tuolla edessä jossa sen toiminta oli aika vammaista muutenkin kun käsijarru ja nokkapyörä ottivat "ristiin". Tuossa oli takempana valmis paikka jossa se on joskus ollut niin siirsin siihen. Muuten ok mutta kun tuo nokkapyörä on mallia offroad (eli älyttömän korkea) niin matkustusmuodossa se on lavan kans tasan, jos linkuttaa oikealle ja on pientäkään tasoeroa niin osuma on mahdollinen.
No, sehän nyt ei ongelmaksi muodostu, kymmenen senttiä pois ja kasaan hitsaten. Tuli rasvattua kierre ja muutenkin tihistettyä samalla.
Hyvin toimii, tasamaalla kun laskee alas ottaa pyörä maahan ja siitä veivaamalla ylös. Sitten matkustusasennossa on pelivaraa riittävästi
Koevedolla ensimmäistä kertaa, on tuo iveco vaan kiva auto vetää. Ei rytkyä eikä nytkyä tai hidasta vauhtia mitenkään ja auto on sentilleen samanlevyinen kuin vaunukin joten omat peilit riittää hienosti.
Koko yhdistelmän pituus 12.5 metriä, mahtuu mihin vaan kun se taittuu

Ja ei, nokkapyörä ei ole maassa mutta roikutin sitä hieman alempana kun tuossa vaiheessa oli vielä lyhentämättä.
Nyt sitten pitäis kaivella vielä se saunakoppi lavalle
Ivecoa käytin pari viikkoa aiemmin raskoneella, otettiin rajoitinlappu leimaa varten ja hieman "viilattiin". Nyt pääsee samaa tahtia kuin kaikki keskieuroopan polakit jotta niiden ei oo pakko kammeta ohi missäsattuu. Tämähän oli tehtaanjäljiltä ihan täysin eli 84 km/h.