Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ootko muuttanu patteriverkkoa jotenki? Sen ilmaaminen on hanurista, ja sit monen päivän raivioiden jälkeen löytyy kuitenki jostain etuakselin takaa joku hana joka on kii...

N
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Truck: scania k92

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

neppi kirjoitti:Ootko muuttanu patteriverkkoa jotenki? Sen ilmaaminen on hanurista, ja sit monen päivän raivioiden jälkeen löytyy kuitenki jostain etuakselin takaa joku hana joka on kii...

N
Törtsi... :D
Jos patteriverkoston purkaminen lasketaan muutokseksi... ni sitte mä oon sitä "vähän" muuttanu... :) Eli autossa on vain yks patteri jäljellä ja sekin saattaa muuttaa muotoaan semmoseen vesikiertoiseen puhallin härdelliin... (sattus oleen tossa ainakin yks "ylimääräinen" jääny tosta mun oranssista paholaisesta... olis siinä mielessä hyvä ku ton vanhan toyotan virtajärjestelmä on kans 24v...) :D mut saa ny nähä...riippuu ny siitä miten toi alkaa tositoimissa "säteileen"...
Pattereita toki tulee lattialämmityksen lisäksi... mut ne ei oo enään sitte "mitenkään" liitoksissa enää tohon moottorinjäähdytys veteen... :)
Nooh... kahtoo nyte... josko tässä sais kaik muut hommelit järjestymään ni ehtis taas ruveta jatkamaan tuon kimpussa... (tänään kävin pikaseen kääntymässä auton vieressä... :D )
Elikkäs "ei mitään uutta länsirintamalta" :D jatketaan jahka keretään... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

Onks se ainoa patteri samallai kytketty, ku se oliki? Vai onks sitä ennen / jälkeen purettu 25m bussipattereita pois?

Kato että kaikki mahdolliset hanat on varmasti auki. Joka paikasta. Mä tappelin etukennon kans vaikka kuinka ku kiersin hanan auki mut mitään ei tapahtunu. Sit meni hermot ja kiersin kiukulla lisää. Se lähtiki sit vasta aukeamaan! Sen jälkeen toimi.

Aja se johonki luiskaan keula pystyyn ja sit reilusti runtua koneeseen ja ilmailemaan. Tossa Kiitokorilla noi tekee niin et lähetään ajelee tän ympäristön mutkasille mäkiteille vähän liian pienellä vaihteella, ja toinen kaveri kiertää ilmausruuveja läpi niin kauan että kaikista tulee pelkkää kuumaa nestettä.

N
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hai hou... :)
Joo, eipä tuohon jääny yhtään ylimääräistä hanaa minnekkään... itseäni epäilyttää tuo patterin termostaatti ku se tuntuu sitä käännellessä "sangen omituiselle"... (oon ehken kyl ite vähä semmonen...omituinen... :D )
Mutta joo... tänäänkään ei sitte ehtiny rojektin kimppuun... Mut jospa sitä "huomenna"... (on pikkasen "pakka sekasin" muuton takia) Ei oikein saa "to do" listaa ny järjestykseen...
Alkuperäinen ajatus oli (ja sinänsä vielä voimassa oleva) että saan noi katon lasiraamit tehtyä loppuun ja tiiviiksi ni on "minkään näköstä järkee" laittaa lämppöpuhallinta autoon... koska toi valokatto kyllä päästää kaiken lämmön niille harakoile...ja vaikka eläinrakas olenkin...emmää ny kuitenkaan saa niiden oloja hyväksi lämmitettyä... :D eli "pidän lämmön itelläni"... :D (olipas taas typerä läppä... :lol: )
Katon jälkeen olis vuorossa tämä monella muullakin "tapetilla" ollut... lattialämmitys putkien veto... Mulla on vaan silleen pikkasen eroo ku meinaan huitasta "rohkeena poikana" siihen laattalattian... (ihan niinko taloissa konsanaan...) Syynä materiaali valinnalle on se et... sitä ny sattuu olemaan tossa melkein 80m2 "ilmasta" neliötä... ja jotenkin kieroutuneesti oon ajatellu et sillä on myös lievä "lämpöä sitova vaikutus" eli vaikka se ei ny tonnikaupalla painakkaan ni silti se toimii eräänlaisena "massavaraajana"...(ei kovin kummonen mut silti) ja kesäkuumalla se saattaa myös toimia hieman "viilentävänä" seikkana...(ehkä...en tiiä...toivon... :D) Mutta jälleen kerran... "aeka näöttää mitenkä ukon käöpi"... :D
Laatan kiinnityksessä on vaan pien selviteltävä "ongelma"... Jostain syystä mulla kummittelee mielessä ettei toi "alumiinifolio" tai alumiini yleensä ei kestä kiinnityslaastin tätä "ph arvoo" eli sementti pohjainen laasti syö alumiinin pitkässä juoksussa pois... ja missäs se laasti sitte kiinni on... :) Mutta enköhän mää saa selviteltyä sen... ja on mulla yks "pikkasen" erillaillainen ratkasumalli päässä... :wink: Mut en viitti viel paljastaa typeryyttäni ennen ku olen selvittäny asiaa pikkasen pidemmälle... :)
Lattialämmitykseen liittyen... Oisko arvon raadilla antaa vinkkejä mistä niitä "lämmönjako levyjä" järki hintaan sais... (putkenpaksuus tulee olemaan 12mm) Ja ""villi arvio" putkipiirien yhteismitaksi on n. 50-70m... mutta se tarkentuu tossa kuhan saan "piirreltyä" sen lattiaan... :) Noidenkin levyjen "tarpeellisuus" on vielä mun lattiassa vähäsen kyseenalainen pintamateriaalin ja sen kiinnitystavan takia... :) Mutta silti se on asioita joka on "hyvä selvittää"... :)
motoku
Ajoneuvos
Truck: scania k114 carrus

Viesti Kirjoittaja motoku »

laattalattia valitettavasti myös vaatii lattialämmityksen, koska on jalkapohjaan jäätävän kylmä. itse laittaisin "ei niin lämpöä ihmisestä imevää materiaalia". tämäkin makuasia. mulla kun nuo jalat tuntuu olevan roudassa kesälläkin....
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hä... häerikkö taas moro... :D
Joo "tiedostan" ja tiedän tämän kylmäominaisuuden... Mutta en nyt tällä hetkellä "osaa olla huolissani" siitä...koska lattialämpö on tulossa jokatapauksessa... mulla ei oikein mielikuvitus riitä miten saisin tehtyä tohon patterilämmityksen kalustuksen takia... :) (vapaata seinätilaa jää aika vähän... ) ns. sähköparkissa pystyy kylmemmällä kelillä pitää ololämmön tolla ilpillä... ja lattiaan "posotetaan" vaan sen verran lämmintä että ei varpaloiset iha jäädy... :) (ainaki teoriassa tuntus "hyvältä ajatukselta"....)
Ja sitte puska parkissa lämmityksen hoitais toi lattia... + joku vesikiertoinen puhallin järjestelmä... (tämän sijoitus on vaan viel vähän "mietintämyssyn alla" joten... tämä minun "vajaa hampainen isoratas" joutuu pyörimään vielä aikasta monta kierrosta enne ku kaik on selvää...) :D
Ja onhan tohon "tupatekniikkaan" liittyen monta muutakin miettimisen arvoista aihetta... kuten esim. keittiön viemäröinti... koska keittiö on "väärällä" puolella ja sen verran "kaukana" etten oo varma riittääkö siihen "painovoimainen" viemäröinti... vai tarttisko se jonku pumppaamon... :D vai ihan erillisen jätevesi säiliön...(mahtuis helmakoteloon...mutten haluais tuhlata muutenki vähäisiä "ruumatiloja...:) ) Eli ideoita saa esittää... mää sitte mietin mihin mun järkiriittää... :D
Mutta kahtoo ny sitäki jahka sinne saakka pääsen... :D
esaheikki
Rattimajuri

Viesti Kirjoittaja esaheikki »

En tiiä mikä ois paras ratkasu.Meillä menee keittiön likaveet pieneen säiliöö jossa on veneen pilssipumppu pintavahdilla ,Se pumppaa harmaaveen perä kontissa olevaan säilijöön.Kokemusta vasta yhen kesän reissuista.

Esa Ä
Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Röllissä kerätään harmaat keittiövedet 30-litran kanisteriin. Tulovesi on myös 30-litraisessa. Nokkakärryillä pääsee ABC:n vesipisteelle. Näin on toiminut neljä vuotta. On tuossa makealle vedelle 120-litrainen alkuperäissäiliö, mutta se tuppaa jäätymään talvella.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Heips... :)
Itelläki ollu mielessä tuo "pilssipumppaamo" lähinnä siitä syystä ettei tartteis välttis "jatkuvaan juosta" siellä aakkosella... :)... koska näillä näkymmin "auton käyttöaste" on suhteellisen suuri... :D
Mutta onhan siinä sitte se huonopuoli ettei sitä iha nokkakärryillä liikuteta... :lol:
Ja tästä seuraa taas yks kysymys... onko kellään käytössä minkään asteista "juomaveden suodatus järjestelmää"....? nyt saataa taas joku miettiä et mitä hel... mitä sillä tekee...? :)
Seuraa selitys miks mää edes "leikin ajatuksella"...
Noku... Jossain tuolla alussa "selittelin" että oon se "raksaurpo" joka tekee reissu hommia... ja hieman "erakko luonne"... ja levoton sielu...ja ja ja... :D
No anyway... tykäisin pitää asiat päällepäin mahollisimman yksinkertaisina ja "kodin omaisina"... koska tästä tulee joku "kaunis päivä" se asumus missä "asun" (ei sillä etteikö se oo jo nyt tuntunu siltä ku kaikki "vapaapäivä" yöt on menny makuupussissa patjalla maaten viimisen vuoden... :lol: :lol: :lol: ) no mut se ei oo se pointti... :) vaan se että mää niin kovin tahtoisin saada tästä mahollisimman "kotimaisen" (enkä ny tarkoita valmistus maata... :D )
tästä on siis tulossa semmonen 1h+tupakeittiö+wc/suihku härdelli... :D
Jos mää osaisin käyttää näitä "tietäviäkoneita" saattasin ehkä saaha teille kiinnostuneille esitettyä "pohjapiirrossuunnitelman"... Mutta ku en osaa... :lol: Eli joudutte odottelee rojektin edistymistä ja "taivastella" sitten että "miksi...miksi noin..." :D
Joka tapauksessa oon "imuroinu" itteeni hirvittävän määrän hyviä ja huonoja ideoita...niin täältä ku muualtakin ja nyt yritän "epätoivoisesti" karsia niistä hulluimmat ja typerimmät ja muuten käyttökelvottomimmat pois... :D
Enkä ny vielä pidä itteeni niin vanhana että täyttäisin tuon "pähkähullu" määritelmän... :lol: :lol: :lol: (Saattaa kyllä tällä tahilla se "nuoruus huveta" nii nopsaan että oon sitte se pähkähullu kun tää on valmis... :D )
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Yksin asuessa vesihuolto toimii noin 20 litraa päivä, sisältää suihkun ja kotivessan käyttöä. Vähemmälläkin tulee toimeen helposti, eli oma kokemus kaksi viikkoa 150 litraa käyttövettä riitti, elikkä 300 litraisella pöntöllä elelee kuukauden ja 700 litran jätepöntöllä kaksi kuukautta. Kohtuu hyvin siis tällaisilla.

Ei hullumpi idea muuttaa kulkuriin. Jotain kiinteää pitää kuitenkin ihmisellä olla, siis paikkaa johon mennä toistuvasti. Olenkin miettinyt ratkaisua jossa asuminen koostuu kahdesta vapaa-ajan asunnosta ja huippuluxusbussista joka kytkeytyy "haitarilla" mökkiin ja niitä sitten yhdessä käytetään. Kaksi mökkiä siksi että toinen Suomeen ja toinen etelämaihin niin että muuttolinturytmi voisi onnistua hyvin. Mökkien pitäisi olla yksinkertaisia sellaisia joissa on vesikaivo ja jätevesijärjestelmä kera aurinkosähkökaton elikkä voi etelään lähtiissä syksyllä nykiä töpselit irti ja jättää kylmilleen... Mistään ei tule kotimaan laskuja talvella...

no meni vähän raiteiltaan mutta innostuin tuosta kulkurikotiasiasta niin
Tulevaisuus on sähköinen
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

"Raiteiltaan" on ollu tää ukko jo pitkän aikaa... :lol: :lol: :lol:
Pakko pistää viel tähän läppä vaik ei tää rojektia ookkaan ni mun oma "ajatus" (TIEDÄN... Ajattelu EI sovi mulle... :lol: )
No enikeis... Ei tartte olla sitä "luksusta"... enkä tartte sinänsä "oikeeta kotia"... Eli mun haaveena olis vaan se "hallitukikohta" missä ois muut harraste pelit... ja minne mahtus tämmönenki "rakkaus"... :D
Hallin koosta ja "mallista" riippuen sinne kyllä sais meikäläisen mielikuvituksella tehtyä sangen kodinomaisen "sopen".... :D Missä vois olla möllötellä sillon ku ei huvittais "kulkeutua"... :D
Sehän on vaan itestä kiinni mitä haluu ja vaatii siltä paikalta mitä pitää "kotinaan"... :) (eikö joku vanha viisaus kerro et koti on siellä missä se verta pumppaava ihmisen elin on... :D )
No mutta niinko "Lahti32" sano... menee pikkasen sivu aiheen... :D Mut... nou hätä... niihä tää elo menee välillä muutenki... (Ei aina tuu keskityttyä siihen mikä on olennaista, millä on merkitystä ja mikä olis kaikkein tärkeintä... :) välillä "pitää" ottaa se harha-askel... sitte ku välillä tajuaa sen ni moni asia näyttää "vähän erilaiselta" :wink: )
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Toi että sä suunnittelet siihen muuttoa on ihan ok :D Itse asustelin aikanaan vuoden verran tollasessa 5,2-metrisessä vaunussa (oli muuten saksassa tehty eli ei käikkein lämpösin) mut kaasun ja sähköpatruunan kanssa sekä parin täkin kera tarkeni talvella sen verran et viälä ollaan henkissä :lol: Tilaakin tulee sen verran enemmän ja lämpöeristyskin pari naksausta järeempi :shock: :lol: Voithan sä LÄTSÄ ottaa vaik kameralla kuvan suunnitelmista ja laittaa sitä kautta näkyville. Ei täälläkään ole laiteetu pannaan tuota mahdollisuutta joskus oikeen ASUA tossa bussissa :oops: :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Heissan... :)
Nyt on sentään jo käyty rojektin "kimpussa"... :D
Kävin ties monennen kerran laskemassa ja miettimässä ton valokaton tiivistystä... :) (ja otin pari valokuvaa virtysajatuksesta... :) )
Siinä ois aihioo... (sorry taas huonokuva... :) )
Raamia ja lasia...
Raamia ja lasia...
WP_20141121_005.jpg (194.74 KiB) Katsottu 21371 kertaa
Siinä ois kohetta...
Korin puolen pohjat...
Korin puolen pohjat...
WP_20141121_003.jpg (189.27 KiB) Katsottu 21371 kertaa
Pirun huono kuva ajatuksesta miten se tonne raamiin sijoittuu... :D
Kuvan laadun takaa jälleen lumia 620
Kuvan laadun takaa jälleen lumia 620
WP_20141121_008.jpg (171.83 KiB) Katsottu 21371 kertaa
Ja tuossa kaks pienintä roikkuu saranoillaan... :)
Siinä roikkuu...
Siinä roikkuu...
WP_20141121_009.jpg (200.13 KiB) Katsottu 21371 kertaa
Empä tiiä saako noista kukkaan mittää selkoo... mutta jospa se jollekki selviää... ajatus meinaan... :D lisää kuvasaastetta jahka homma edistyy... Metalliraamien siistiminen, maalaus, tiivistys ja lasin asennus raamiin... pikkasen lasisilikonia että se asettuu paikoilleen eikä liiku siellä... Korin puolelle ne "tiivisteolkapäät"... tiivisteet... "ylikääntö" stopparit ettei raami pääsis kääntymään ympäri...eikä aukea liikaa... Raami laseineen paikoilleen, kääntö kiinni ja pultit kiinni... ni siellähän se on...
Tämän ku toistaa viiskertaa... ni sitte on lasikatto tuolta osalta valmis... (pitäähän sinne ny kuitenki viel sähköt vetää...että saa "piilovalot"... sitte leikkailla noi orggis valkoset pleksimuovit kokoonsa että ne mahtuu oleen lasin päällä ettei toi ruma lasikuitukatto nävy... ja ja ja... eli ei oo ihan "läpihuuto juttu"...
Onhan tässä tätä askaretta... meinas vaan olla hieman liika kevyt työvaatetus ettei tarenna tehä tommosta nysväystä ku ei oo lämpöjä mitään päällä... Jahka saan ton katon jonkin moiseen kuosiin ni sitte viittii pistää jonku raksalämppärin posottaan ku on hommissa... :D
Mutta että näin täällä... en oo ihan viel muuttamassa tohon... enkä pääse "jouluksi kotiin"... :lol: :lol: :lol: (ainakaan vuoden 2014... tosin... eihän vuoden 2016 joulukaan oo koskaan aikaisemmin ollu näin lähellä... :wink: 8) )
mikko
Ajoneuvos
Truck: 1968 Vanaja Ajokki

Viesti Kirjoittaja mikko »

Entinen työkaveri sattu just eilen soittamaan aiheesta "Mikon roina entisellä työmaalla".. että tuunko hakemaan vai heittävätkö roskiin. Kyselin sit et mitä siellä oikein on, ja nythän se selvis missä mun 24v jääkaappi on. Ja mun kotiteatterikaiuttimet. Kysyin sit et eihän se pihamaalle talon seinää vasten nököttämään jääny sivuikkuna oo tallessa, ni sen oli kuulemma joku käyny ottamassa mutta roskiin ei ollu menny. Harmi.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Reissu-Late
Rattimajuri
Truck: dethleffs
Member id: 091

Viesti Kirjoittaja Reissu-Late »

tuolla lätsällä on ajatusmaailma just ko mulla,hieno persoona
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

:) Mikko... hyvä että "kauan kadoksissa" olleet tavarat löyty... huonoa on vain se että lasia ei... Mutta jospa sen on vieny joku jolla on sille oikeeta käyttöä eli olis menny hyödyksi... :)
Ja Reissu-Late... Välillä on varmaan "itekullakin" fiilis et "hieno" ei oo se ensmäenen luonteen määritelmä mikä tulee mieleen... :D mut het ku puhutaan "hullusta ja tollosta" yms...oon heti allekirjoittamassa kyseistä paperia... :lol: Ei ny iha sentään... Kai sitä on sen verran "oma ottaluu kolissu" että on jotain oppinu... :D Ainahan sitä ei jaksa ja muista nauraa "positiivisessa" hengessä itelleen vaan ärsyyntyy omasta tietä ja taitamattomuudestaan nii et meinaa oikeen "ottaa ottalohkoon"... :D
Reissu-Late
Rattimajuri
Truck: dethleffs
Member id: 091

Viesti Kirjoittaja Reissu-Late »

mutta jos huomaa että jossain on makeita piirteitä itessä joille voi nauraa niin sehän se on parasta,tätä mä tarkoitin
hienoa lätsä.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Tervehdys taasen arvon hullutteliat... :D
Nyt on taas semmonen "paljon melua tyh...mästä/jästä" Lievää motivaation haeskelua ollu nytte... tänään sentään sain ny illasta suihkittua noi lasiraamit väriin... tosin siinäki oikasin ku nyppäsin kilikali pulloilla niin pohjat ku pinnatki... Mutta eipä noiden pitäisi mitenkää suurelle rasitukselle joutua... :) Josko sais huomenna haettua sitä solukuminauhaa tiivisteeksi ja pehmikkeeksi... edellinen "hakureissu" onnistu epä ku ei paikoissa mistä kävin kyselee ollunna kyseistä materiaalia kokoluokissa 3x25mm tai 5x25mm... toi pitäis laittaa siihen metalliraamin ja lasin väliin...(oon varmaan selostanukki jo... :D ) lasin ja sen "tiivisteolkapään" välinen tiivistys pikkasen askarruttaa... hommaanko ns. D-tiivistettä kokoluokassa 15x20mm (oli muistaakseni yks koko mitä kattelin) vai laitanko samanmoisen mutta paksumman solukuminauhan myös sinne... D-tiivistettä puoltaisi suurempi liikkumavara ja pehmeys... mutta toi paksumpi solukuminauha pitäisi lasin paremmin paikassaan kun se vähän niinku puristaisi lasia toista tiivistettä vasten... :) (pienet ne on joskus ihimislapsen murheet... :D ) Ny jos jollakulla on jotain ajatuksia "puolesta/vastaan" jompaakumpaa materiaalia kohtaan ni "saa esittää" mielipiteensä... :D tai sitte jotain ihan muita ajatuksia tuohon valokattoon liittyen... :D Laitan ny piruilessaan taas yhyren laasen toristuksen että oon jotahi tehny... :D
Liekkö "poikamiesten maalipurkista" jääny tärinä päälle ku kuvaki viel vapisee... ;)
Liekkö "poikamiesten maalipurkista" jääny tärinä päälle ku kuvaki viel vapisee... ;)
WP_20141125_002.jpg (232.14 KiB) Katsottu 20973 kertaa
Siin on kehykset halli lattial pökköllään... :)
Jees mu kahtellaan josko mää "seuraavalla kerralla" saisin esitellä teille "lisää utopioita"... :D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hello... :)
Pjärskeles... män toi "toissapäivän huominen eli tän päivän eilinen" iha muissa asioissa ettei ehtiny tiivisteitä hakee... :D No mut nytte olis valokaton tiiviste materiaali odottamassa "haisulin" etupenkillä "reipasta poikalasta" joka hiuspehko hulmuten tökkis ne paikkaansa...(mää se en voi olla ku ei oo "pehkoo" :D )
Jees mutta määpä pistän ehken iltasella kuvatuksia tän loppupäivän turailuista ni "ihmettely" saa jatkua... :lol: :lol: :lol:
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

:) Tere taasen... :)
Eipä sitä tänäänkään "mopolla kuuhun päästy" (Vaikka kuin yritin)
Alkaa toi taivaanrannan isovalo hiipuun niin aikasin että ärsyttää... (ja ei oo tarpeeksi hyvää keinotekosta tarjolla vielä sisällä)
Mutta jotain... sain tiivisteltyä raamit...(sen pehmike härdellin) "Joutu" vaan laittaan kaksin kerroin sen että sain klaasin lähemäs tulevaa pokaa... (näytän huonon kuvan... :) )
oon sottapytty... =)
oon sottapytty... =)
Ja sitte "selitellään"... (koska kuva on niin huono ettei tosta ota selvää edes "ukko ylijumala"... :lol: )
Mutta joo... Leikitään et toi punaisen nuolen osoittama vaneri kuvastaa lasia... :) ja leikki jatkuu niin että keltainen kakshaaranuoli kuvastaa tätä mun "tiivisteolkapäätä" ja tiivisteen rakoa... Vieläkö arvon kansa on kärryillä...? :) sitte toi valkokeltahärdelli "osoittaa" sitä pehmikettä... mitä ei nyt kuvanlaadusta johtuen kukaan voi hyvällätahdollakaan nähdä...(kuva on tässäkin tapauksessa ihan yhtä pimee ku ottajansakkin...ja ainoa "tekninen apuväline...kamera" on lumia 620 missä EI oo ees salamaa... välähtäis ees jossain... ) En kyllä rehellisyyden nimissä voi olettaa että kukaan ottaa mitään selkoa myöskään tosta mun sepostuksesta... Mutta jos jotakuta kiinnostaa ja asia jää "kaivelemaan" ni huutaa "HEP"...
Jees mutta jatketaan viel tätä "sössimistä" :)
Raami ja lasi ne yhtteen soppii... huomenna pannaan kattoon roikkuun... Ei ehke huomenna mutta joskus.. =)
Raami ja lasi ne yhtteen soppii... huomenna pannaan kattoon roikkuun... Ei ehke huomenna mutta joskus.. =)
Määku oon kovapoika sovittelemaan asioita...(millon mitäki...) Ni pitihän mun sovitella että se lasi mahtuu tonne koloseen... ja sopivan kokonen koloneha sieltä löyty...(sieltäkin... :wink: ) Tuosta ehken saattaa selvitä mitä mä "jahtaan" tuolla lasisella katolla...sen tiivistyksillä yms. (tai sitte jos mä oon ainoo kelle toi aukee...ajatuksena...tarvis varmaan käyä lääkärissä tutkituttaa päänsä...siis mun... :D )
likikuva lasista ja raamista...
likikuva lasista ja raamista...
En tiä auttaako tuo yhtään... :) Jos ei muute ni "auttaa" ainaki ymmärtämään minua...(enkä tarkota sitä et mää ymmärtäisin paremmin, vaan sitä että te ymmärtäisitte paremmin mua...ja mun mielenköyhää järjenjuoksua... :D )
No ei kai ny sentään... Ette kai te mua iha hulluna pidä... (toivottavasti...) No jospa mää jatkan tätä "katto höpinää" sitte ku siel on jotain paikallankin ja saan autoon paremmat sisävalot ni kuvistakin saa selvän... (tai sitten kaivan vanhan korjatun kapulan jostain esille ja alan kuvata sillä...siinä on salama ja "parempi" kamera... :D ja onedrive...ei tartte siirrellä kuvia ku ne näkyy het koneella... :D )
Yhen laitan vielä... :wink:
Lukko ja sen avain... =)
Lukko ja sen avain... =)
Niinku "kuvateksti" sanoo... Lukko...ja sen avain... (arvatkaapa monta kertaa oon yrittäny työntää ton mulikan tonne reikään... :D no en kertaakaan...sen verran oon vuosien varrella oppinu että kaikki reiät ja mulikat ei sovi yhteen... :) )
Mutta joo toikaan ei taaskaan ollu se jutun juoni... Vaan se että noi molemmat toimii... ja saan lukittua tulevan "kotini" napin painalluksella... (toimii myös toisinpäin...) ja avaimella...
Tuon härdellin toimivuuteen mulla ei oo minkään näköstä osaa eikä arpaa...siks se varmaan pelaaki... :D Ei vaines... enpä viittiny puuttua ammattimiehen työhön ku velipoika kävi tuon systeemin tuohon rakentamassa... :) (Hän kävi myös eilen "päästämässä" mut käyttöautoon sisään ku lämäsin oven lukkoon ja avaimet oli virtalukossa... :lol: :lol: :lol: )
Totes vaan ku soitin sille... "Oho... olipas epäonnea" :D
Hyvä että suvussa on edes joku joka on ammattimies... :D
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin lopetan tällä kertaa tämän "päiväkirjan" kirjottamisen... :)
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Oho tossahan on oikein kaksi nappia :shock:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Ugh... :)
WP_20141129_002.jpg
Tarviiko mies välttämättä muuta...
"Herra Sandels"... (on sopivan hiljanen)
Makuu alusta mihkä oikasta... (vaikka alusta onkin hivenen kallellaan)
Makuupussi ja tyyny... (on vaan "luksusta")
Lämpötilat... sisällä n.16-18° ulkona -1-+1 ("pers tuntumalta)
Lämmityslaitteena toimii tommonen "biilheveetan" 900/1800w puhallin... joka on posottanu "ykkösellä" päivän ja yöks aattelin laittaa sen kakkoselle... (koska tässä tapauksessa se "kakkonen" saattaa olla se ykkönen... :lol: :lol: :lol:
Mutta jatketaan harjoituksia... :D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Haudi hou... :) "Rakas päiväkirja... tänään...." :D
Niimpä se TAAS yks päivä lähempänä eläkettä... :D
Ja mittään e saanu aekaseks... No jotaki mutten lähellekkään sitä mikä oli "tavoite"... :D
Mutta enpä ny jaksa "enempää höpistä"... joten kuvat "puhukoon puolestaaan" (yllätys yllätys...huonot semmoset... :) )
Soiro aihioita...
Soiro aihioita...
Tommosia sirklasin jo eilen...
Ei oo uraputki... mut ura kumminki
Ei oo uraputki... mut ura kumminki
Kaiken maailman nyperryksiin menee aikaa... :D
Mutta...
"töks"
"töks"
Sieltäpä nuoki palikat pikkuhiljaa löytää paikkasa... vähän liimamassaaja butyyliä apuna ja ruuvveilla maustellen... :)
Ja tuohon se nytte sitte jäi... :)
"valolippa"
"valolippa"
Tossa viimesessä näkyy huonosti taas mun kuningasajatus "valolipasta"... Homma jatkuu jahka paikat on kuivat... seuraavaks tarttis tökkää tiivisteet tohon muoviin ja site voi bistää glaasit baigoilleen... alakas mökki lämpee... Tai kyllä sen ny sais tarpeeks isolla lämppärillä jo nyt mut enpä saitana viitti hirmusti sähköö tuhlata... :D
Jep jep... että tämmöstä... :D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hölökyn kölökyn... :)
Rakas päiväkirja... :D
No ei ny iha mutta melekein... :) Joo jotahi taas täälläki... (ei viel pääse "oikeisiin" töihin ni pitää touhaa täällä se "mitä voi" :D )
"Valokatto" next episode... :D Vai mite se ny menikään...
Tässäpä taas ihmeteltävää... :)
"behmike tiiviste"
"behmike tiiviste"
WP_20141128_002.jpg (186.48 KiB) Katsottu 20162 kertaa
tommonen tuli siis tohon metalliraamiin kaksinkerroin...
ja lisää... :)
"olkapään" ttiviste
"olkapään" ttiviste
WP_20141128_003.jpg (183.16 KiB) Katsottu 20162 kertaa
Ja tollasen liimailin siihe "tiivisteolkapäähän"... (ei tommostakaan sanaa oo... mutta silti kirjuutin sen... montakertaa jo... :D )
Ja tuolta ne sitte näyttää ku siel on melkein kaikki romut paikassaan... (puuttuu plexit ja valot...piuhaa oon vetäny sinne jo... )
vähä lähempää...
Salamavalon virkaa toimittaa otsalamppu...
Salamavalon virkaa toimittaa otsalamppu...
WP_20141202_004.jpg (198.01 KiB) Katsottu 20162 kertaa
Ja pikkasen kauempaa... niinku näkyy... kyllä noi ne pleksit tonne taakke vaatii...(tai eteen... ei sinänsä oo mitään muuta merkitystä et niistä tulee siistimmät... "taakse" laittaessa ei tarviis tehä muuta ku leikata oikeen kokoseks ja viskoo paikoilleen... ehkä... näin mää funteerasin... virhe se viiminen... :D )
Mutta kyyl mää viäl yhen näytän vaikkette haluiskaan... :D
"lukitus" kiinni ollessa...
"bolt on"...
"bolt on"...
WP_20141202_008.jpg (197.47 KiB) Katsottu 20162 kertaa
Hoituu niinku jossain tuolla aikasiemmin sanoin ihan tommosella pultilla... raamissa on hitsattuna semmottiset "nastat" mihkä tuo modattu iso aluslevy ottaa kiinni... ja korin puolella on kulmaraudan pätkät mitkä on ruuvvattuna koriin kiinni... ja sitte siinä on reikä...mihkä mää väänsin kierteet että tolla pultilla olis joku mihkä se "takertuis"... En jaksanu alkaa kehittelee mitään "helppoa" kiinnitys tapaa koska ei noita ny tarvii myötäänsä availla...(sieltäku ei pääse minnee... :D) eli lasien puhdistus ja valojen huolto vaatii että noi pitää saada auki... ja saranat laitoin vain sen takia että mää saan noi omin nokkineni paikoilleen... :D (koska edelleenkään mulla ei oo niitä kavereita... :lol: :lol: :lol: ei vaines... en vaan haluu vaivata ketään tämmösellä asialla... :D
että näin täällä... :) kuis teillä...? :)
Liitteet
siellä...
siellä...
WP_20141202_006.jpg (225.83 KiB) Katsottu 20162 kertaa
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

No voi vee...n näkönen pee...reikä... en kyl yhtään tiiä miks noi kuvat "taas poukkoili" mutta ehkä kiinnostuneet niihe jottain tolokkuu soapĩ... :D (sorry... kädet vapisee ku sillä vi...n suolaajalla ni täältä voi tulla muutenki ihan mitä tahansa...etenki "tärisseitä" kuvaloisia... :D )
Vastaa Viestiin