Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Truck: scania k92

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Iltaa... :)
"Pussit tyhjänä... ilman kumeja... väkisin sisään"... :lol: Eiks tuossa ollu "yksinkertaistettuna" ohjeet millä mä saan "pötkylän penetroitumaan sisään"... :lol: :lol: :lol:
Ja mä ku luulin että se menee silleen et "Ei väkisin...vaan väsyttämällä... iha ku naisten kanssa konsanaan"... :wink: Meinaan jos väkisin tulee sisään ni loppu talvena voi "pakkanen panna ja oven suussa syntyy voimakas käteen veto ilmiö"... ja kumpaakaan en halua... :lol: :lol: :lol:
No joha läks taas... (mutta ite alotitta nyt... :D ) Mutta juu... kyllä siihen pitäis noin teoriatasolla n.4cm "väljää" jäähä... No sen näkee sitte ku rojekti on ovensuussa ja sitä alkaa ujuttaa sisään... :)
Toistaseksi rojekti on edelleenkin piha olosuhteissa ja melkein 100km päässä...eli viel en pääse jatkamaan... Mutta eiköhän se jossahi kohassa tule likemmäs... (joudutte sitte kärsimään enämpi...) :)
Se on heippa taas... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Onko millanen kynnys ovensuussa? Meillä aikanaan automaalaamossa kolhivat pakun katon kun otti pikku pompun kynnyksestä :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
AriW
Ajoneuvos
Truck: Volvo&Volvo
Member id: 219

Viesti Kirjoittaja AriW »

Ja kaato kun yleensä on kaivoon keskelle lattiaa,ni keula laskee ja yllättäen perässä tapahtuu noususuhdannetta. Siis taka-akselin takapuolella. :?
Zippo
Rattiamiraali
Truck: Scania K113 Falcon

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Käyt hakemassa virosta auton täyteen remonttilimua niin painosta madaltuu.. 8)
Rantarosvo
Kansleri
Truck: Haaveena vasta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Auton kallistuminenkin syytä huomioida.
Rosmo
Bussiton
Vapaaherra

Niin onhan Lätsä laittanut jo aika paljon rahaa kiinni :lol: :oops:
Sori oli ihan pakko :cry:
Rantarosvo
Kansleri
Truck: Haaveena vasta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Oisin miekin pilkkua viilannu tommosessa tilanteessa :D
Rosmo
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Päivää... :) Ja hyvää ystävänpäivää hullut ystävät... :)
Dodii... jospa se tästä sitte taasen jossakin kohtaa lähtis... :)
Oottaa tielle pääsyä...
Oottaa tielle pääsyä...
WP_20150213_17_19_14_Pro.jpg (282.01 KiB) Katsottu 20319 kertaa
Siinä se olla möllöttää viel vanhalla hallilla kinoksesta kaivettuna... Liekkö ollu perjantai ja 13pvä jotensakki "onnen päivä" ku lähti kuin palmunalta käymään ja jarrut eikä mitkään ollu jumissa... (pien pelko oli asiasta... :) ) No anyway... eilen "kaivoin" ja käänsin toisinpäin...
Ja tänään ajelin aamupäivällä sen uudelle paikalle... Matka meni muuten hyvin mutta tuo lämpömittarin "jumppa" ärsyttää enemmän ku tarpeeksi... :evil: (sen käytöksessä ei oo oikein mitään logiikkaa... tai sitten mä ajoin ton kuumalla moottorilla uusille tonteille...) käsikopelolla vaan ku räpläilin noita letkuja... (siis auton... :wink: ) ne eivät oikein kielineet siitä että se olis ollu liian "hotti"... no tarviaa perehtyä siihen jossain kohtaa...
Nii ja löysäshän toi pyyhkijän varsikin pikkasen ennen hyvinkäätä... "joku tollo" oli jättäny mutterit löysälle...kukaha lie, selekääsä sietäsi... :D (missähän mun peili on...? ) no se ei ollu isohomma... varsi oikeeseen asentoon ja "musut" tiukkaan... näppärää... :)
Noh... seuraava "pelkotilahan" oli toi "sisään mahtuminen" että käykö tiukaks (tarviiko liukasteita...) vaiko sujahtaako "sukkana sisään"... :D Hallin pihassa pikkasen lumia pois katolta... ja sitten "sujuttelemaan"... hiljoo hyvätuloo... ja varovasti "huulille"... tarkastus... ja sitte koko pötkylä sisään niin että heilahti...ja hyvin mahtu... jäi tilaa vielä senttikaupalla... :D
Tossa on todiste että se mahtu... :D
Ei tilan paljous haittaa... =)
Ei tilan paljous haittaa... =)
WP_20150214_11_02_44_Pro.jpg (253.57 KiB) Katsottu 20319 kertaa
No eipä tämä mun "suojapaikka" kovin tilava ole... :D mutta jospa täällä ny jotakin mahtus touhaan... :) on tässä se hyvä puoli ettei tarvi erikseen autossa lämpöjä pitää ja tavarat on ihan likellä... (saattaa olla välillä liianki liki... :) )
Mutta niinku sanoin... ehkä tää tästä taas jossaki kohtoo lähtöö etenemmään... ("Toivossa on hyvä elää sano lapamato...ja eli Uskossa..." olis setäparat käyneet lääkärissä ni olisivat päässeet eroon loisista... ) sorry... heräsin aamulla huonovitsi suussa... :)
Bussiton
Vapaaherra

Missäs päin sulla toi nyt majailee?
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Iltoo... :)
Nonni... Kottero on viikon maannu "eteisessä" ja mittää en oo tehnynnä ennen tätä päivää... (jos pientä siivoilua tuossa aikaisemmin viikolla ei lasketa... :) )
No tänään sitte arvelin et "Ei heviletti...eihä tämä homma näin etene... (siis auton vieressä tupakoiden ja haaveillen... :D ) ja siivosin kotteron sisukset loppuun jotta pääsisin uuestaan sotkemaan sen... :) (elämän "kiertokuluku"...siivotaan ja sotketaan ja taas siivotaan... sotkuja ja siivoojia mahtuu elämän varrelle "moneja"... :wink: ) No se siitä...
Päivän "hyvä sotku" oli se et sain ny lopultaki "karhennettua/matattua" nuo sisäseinät...eli maalin pitäsi tarttua pikkasen paremmin pohjaansa kiinni... Nytte vaan taistelen itteni kaa että millä/mitä mä nykäsen tonne pohjamaaliks/primeriks... Koska ajatus olis viel toistaiseksi vetästä maalilla "eloa seiniin" ni tarttis saaha "vaan" kestävä maalipohja aikaseks... ja jos sitä joskus kyllästyy maaliin ni onhan siinä sitte jollain muotoo pitävä alusta myös muunlaisille sisustus materiaaleile...(vaikka foliopaperille... :wink: ) No anyway... tällähetkellä päällimmäisenä pohjamaaliajattuksena on joko otex...tai sitte otepohja... Otex on vaan muistaakseni "liukkari pohjanen" ja toi otepohja on vesiliukonen...tai sitte muistan väärin...ja ainoo ero on erivalmistaja...(sama p... eri paketissa...) sepä seleviää huomenissa jahka töitten jälkeen ehdin rautakauppaan... Toki tossa "pohjustus aineen" valinnassa vaikuttaa myös se miten mä päätän loput pohjat tehdä... ruuvin reijät ajattelin nykästä "autokiteillä"...(täältä koukkuun tarttunu vinkki) ja nuo saumat ajattelin kyllä "pohjata" esim. polymeerimassalla... koska... mun pahimmissa peloissa "suuret" lämpötila vaihtelut saa aikaseks "elonmerkkejä" ja joku "kovakitti" alkaa murenemaan saumoista... Rehellisesti sanottuna ei oo mitään käryä mikä elää ja miten joten siitä syystä teen tuonkin varmasti taasen jotenkin hölmösti... :D Mutta eikai siitä elovarasta haittaakaan oo... (muuta ku rumat pystysaumat... :D ) noh... kahtoo osaako rautakaupan setät ja tätit vakuuttaa mut ku mää meen kyselemään tyhmiä... :D (vaikka joku viisas on joskus sanonu että "tyhmiä kysymyksiä" ei oo olemassakaan...vaan vastausten viisaus ja järjellisyys on se "ratkaiseva asia"... :D ja jos mä oon jossaki "suht hyvä"... ni noissa kysymyksissä... :D )
Nii joo... Sain tuossa viimeviikolla kaverilta muutaman rullan erinäkösiä tapetteja... mutta ovat omaan makuun "ei semmosia mitä haen sisustan väriltä"... joten jos mää jossaki kohtaa saan aikaseks kuvata niitä ni voin vaik pistää esille ja jos jotaki innostaa värit ja kuosi.. ni saa olla yhteydessä... sen verran "speksejä" että tapettirulla on 1350mm leveä... ja on vissiinki suunniteltu laivoihin...(siis risteilypaatteihin... :) )
No mutta ku kerta mulla ei oikeesti ny ollu mitään järjellistä asian tynkää... ni mää päästän teidät hetkeks taasen pahasta ja yritän välillä tehä jotakin näkyvää... :)
Niin ja "Bussiton"... Järvenpää... on se "kyläpahanen" missä tämä mun pien tukikohta sijaitsee..
Mutta näin... eläkää ihmisiks...:D
AriW
Ajoneuvos

Tiksin luja pohjamaali ainaki jysähti vilmivaneriin ku tauti. Nii kyl jysähti pintamaalikin,lujaa. Ooks miettiny ihan perus lasikuitutapettia,ja maali päälle. Senkin ku liimas lattialiimalla kiinni seinään,ja pinta legendaarisella lujalla ni ei kyllä het repee irtipois. Tai en mä saanu ainakaan revittyä. Levynä siis vilmivaneri ja sauma vedin tukkoon jollain mitälie töhnämassaa. Kosteuseristys pitää sit jättää pois,vaan ei sitä kyllä tarttekkaan. Tapetin voi vaikka maalilla liisteröidä,sekin toimii.

ps. Olis liimaa ja lujaa litroja ylimääräsenä.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Moi taasen... :)
AriW... juu tietän että "tiksin luja" on tosi lujaa... ja kestää kosteudet yms... On ainoita "kunnollisia" maaleja mitkä kestää pikkasen rajumpaaki kulutusta ja pesua... :)
Tosta lasikuitu tapetista... Asuin joskus aikanaan yhessä vuokra kämpässä missä oli kattoki vedetty lasikuitutapetilla...(se "kalanruoto" kuosi...) ja jotensakki mulla henkilökohtaisesti "nousee iho kananlihalle" ja saan "ahistus kohtauksen" liiallisesta lasikuitutapetoinninsta...(ja kukaan ei saa hermostua...tämä ei ole "sellainen arvostelu"... mulla ei ole varaa arvostella ketään eikä mitään... :) ) En vain itse pidä sitä ykkös vaihtoehtona... :) Haluaisin jotaki ei ehken nii "tavanomaista" mutta silti sitä "kotimaista" noihin sisäseiniin...tämä jälkimmäinen sulkee pois ne "borddellin punaset nahat,rosterit ja foolio seinät"... vaikka ne muuten voiski olla "kivan persoonallisia"... :wink:
Parit pikku aatokset on jo... mutta en oo ihan satavarma viel niistä... ja koska tunnen itseni ni en viihti lyýä viel mitään satavarmasti lukkoon vaan "kuljen avoiminmielin" :)
Mutta kiitän ja kumarran "tarjouksesta" :)
AriW
Ajoneuvos

Kalanruoto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wonderi
Ajoneuvos

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Nykyään valmistetaan myös bordellinpunaista ja rosterinkiiltävää foliotakin, jos tulet katumapäälle. :mrgreen:
kulkuri
Kansleri

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

verkkosukkatapetti :lol:
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

Siis kalanruotokuvioinen bordellinpunainen rosteriverkkosukkafoliotapetti ja discopallo?

Kuullostaa hyvältä!

N
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Iltapäivää... :)
neppi kirjoitti:Siis kalanruotokuvioinen bordellinpunainen rosteriverkkosukkafoliotapetti ja discopallo?

Kuullostaa hyvältä!

N
Joo kuullostaa... mutta näyttääkö "hyvältä"... :lol: Ehkä oon vaan suppee... :D
Jebba jee... Mitään "kuvajulkaisukelpoista" en oo tehny...eli sinänsä turhaan roikun taas täällä... (en oo ees ehtiny sinne pirun rautakauppaan... :( ) "tuunivörkki" on vieny taas liikaa aikaa... Mutta oon mää ny kitannu ruuvinreikälöiset ja nykässy polymeerimassat pystysaumoihin... Ny tartteis saaha ne pohjamaalit seinille ni ei ois niin pirskatin pimeetä touhaa autossa...(riittää että pääkopassa on pimeetä. :D )
Sen verran kyselin tuossa "iltapäivällä" hallin vuokranantajalta että millä noi levyseinät kannattas pohjata niin hänen mielipiteensä oli että otex vois olla paras pohjamaali...(hän on "vanha" maalikauppias ja ammatti pintaaja... No ei hän mikään vanha oo... "pikkasen pitempään eläny"... :D ) ja sitä kautta ja sen vuoksi en välttämättä hänen neuvojaan missään nimessä jätä huomiotta... ("kokemus tuo varmuutta" sanoo eräs vanha viisaus... :) ) Mutta jos mä olisin huomenna riittävän vikkelä poikalapsi töissä ni saattasin ehtiä vaik sinne maali/rautakauppaan...(tähän kuulus taas se "toivossa on hyvä..." läppä mut en ny jaksa kirjottaa sitä... :D )
"Hirvee kasa" ois vielä tekemistä mitkä on pakko tehä... mutta elättelen kyllä vankasti sitä toivoa että kesällä pääsis reissuun... (tai olen siis tehnyt päätöksen että lähen jonnekki kesällä vaikka puuhakilvillä ja keskeneräsellä autolla... :D ) Se on kuitenkin enemmän ku todennäköstä etťä valmiiksi en tätä kesään mennessä saa... :) mutta kyllä sillä "pikku reissulla" saattas olla motivoiva vaikutus... :)
Noh tuohon äskeiseen liittyvä kysymys... (tai ei se reissuun liity vaan "valmiiksi saatteluun" ) Oiskohan jollakin mahollisesti arkistojensa uumenissa tommosen sähkökuvia... koska edelleenkin elättelen toivoa että saisin riisuttua kaikki ylimääräiset/vanhat korilaite sähköt tuosta pois... ja eilenkin olisi ollut aikaa kittien kuivuessa perehtyä sähkön ihmeelliseen maailmaan... vaikka minua ei ole luotu noihin "johtotehtäviin" niin ei kai se ny niin monimutkasta oo..."väri värille ja loput yhteen...sitte savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät... :D (joku on väitttäny että sähkö vehkeet toimii sähköllä... paskapuhetta... savulla ne toimii... mun porakoneet yms. on ainakin lakanneet toimimasta ku niistä on "elämän savu karannu"... :D ) No joopa joo... vakavasti ottaen ja puhuen jos joltain kyseisiä "guvatuksia ja opuksia" löytyy... tai ainakin linkkivinkki... ni mää oisin hirmusti onnellinen miäs ku voisin alkaa opettelee ittelleni "uutta ammattia" :D (no siitä ei oo pelkoo että niin käy :) ) Saan kyllä toivon mukaan yhtä kaveria jeesiin jos tuntuu että tapahtuu tämä kuuluisa "peukku homma"... (siis se et menee peukku suuhun...toinen byllyyn ja peukaloiden paikka vaihtuu lennosta... :D ) Niin ei tapahdu...tulis gagan maku suuhun... (enkä tarkottanu sitä naisartistia)
Taas meinaa iha väkiste mennä tääki touhu iha bascaalin jauhannaks mutta toivon että joku ottaa mun höpötyksistä selvän eikä ota näitä turinoita liian vakavasti... :)
Eli suomeksi... yksinkertaisesti... tarvitsen korilaitte sähkökuvia... :)
Kiitos ja anteeksi... :? Yritän parantaa tapani...
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Heissulivei... :)
Noh...ny on sentään jotaki "näkyvää" tapahtunu seinät muutti pikkasen väriä... :D
Mutta sen enempää ny höpöttämättä... ("aku ankka versio" eli sarjakuva... :wink: )
Ensin oli synkkää ja pimeää...
Ensin oli synkkää ja pimeää...
WP_20150222_17_30_04_Pro.jpg (236.62 KiB) Katsottu 19574 kertaa
"Hui ku pimeetä" :)
Sitten alkoi valonpilkku kajastaa...
Sitten alkoi valonpilkku kajastaa...
WP_20150223_21_58_56_Pro.jpg (267.43 KiB) Katsottu 19574 kertaa
Hyvinpientä "vaalenemista" (Hiontapöly...):D
Ja lopuks mää komensin et "tulkoon valkeus"...
Kyllähän se valkeus tuli ku vähä komensi
Kyllähän se valkeus tuli ku vähä komensi
WP_20150225_20_29_40_Pro.jpg (231.07 KiB) Katsottu 19574 kertaa
Valkeus tuli Otex tartuntapohjamaalin muodossa... Maalitela totteli mun käsiä... :)
ja yks kuva "rakkaudenluolan seinistä"... :wink: (Mh) Ja takaapäin... (siis kuvattuna... auton sisätilat... :wink: )
Takatakatakaapäin kuvaten...
Takatakatakaapäin kuvaten...
WP_20150225_20_32_19_Pro.jpg (252.2 KiB) Katsottu 19574 kertaa
Sen enempää höpöttämättä...
se on moro... ennen seuraavaa kertaa... :)
Liitteet
Siinä mää saan taas joskus nukkua... =)
Siinä mää saan taas joskus nukkua... =)
WP_20150225_20_31_21_Pro.jpg (191.46 KiB) Katsottu 19574 kertaa
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja
Truck: MB -69, Scania -83
Member id: 215

Viesti Kirjoittaja vanha mutta villi »

Voin käydä viikonloppuna pöyhäsemässä löytyiskö noita sähkökuvia. Ne olis kyllä sitten vm. -83:een. Jos siis ylipäänsä löytyy...
Perillepääsy on yliarvostettua.
Wowbagger
Rattimajuri
Truck: Jonckheere B10M

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Kyllä myös Otex pysyy kuin herpes. Mä muuten ruuvaan sen punaisen sohvan lauantaina muiden juttujen edestä pois siltä varalta et alkaa näkyä kuvia diskopallosta.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Terveeks taas... :)
Tanks "villi vanhus" :wink: Toivottavasti sattus olee tallella ja toivon mukaan olis samanlainen... tää mun kori on -87... eikä oo mitään hajua miten ne ovat vuosien varrella muuttuneet... :D

Ja "herra Wowbagger"... Minun on nyt tuotettava sinullekkin pettymys tämän auton suhteen... Taidan jättää tästä pois ne "tiskopallot ja hoitopöytäsohva yhistelmät"... :)
Jos pidetään niin että tämä on sellainen "harjottelu" kappale ja teen seuraavasta autosta sitten sen kunnollisen kaaran... :)
Ja mähän oon jossain luvannu että ku "kasvan vanhaks ja pähkähulluks" ni ostan tommosen neliakselisenkakskerrosnepparin... ja teen siihen kaiken mahollisen... kylkipatit kahteenkerrokseen... volvon lokinsiipi ovet... riittävän erikoisen kasvojenkohotus leikkauksen...uudet perät... ja vuoraan koko auton ulkoopäin harjatulla tavaralla... :lol: Ja sisälle tulee (ku tilaa kerran on...) kaikki täällä julkitulleet sisustus materiaalit... :) (en ees jaksa kohta muistaa mitä kaikkea sinne pitää saada ympättyä... :D ) ja sinne vois tehä vaikka ihan oman huoneen missä se sun lahjoittama "sohva" toimis vähän niinku "valtaistuimena"... sen huoneen sisustuksesta löytyis myös diskopallo, avattava kattoluukku, tankotansijan tanko...yms kaikki muu "rekvisiitta"... :wink:
Ja kyseisen "lemmenlaivan" vois sitte nimetä "naughty house:ksi" koska oonhan mä jo yhen "töllin" saanu aikaseksi... ja siitä seuraava "edistys askelhan" on ihka oikea "talo"... :D
Noh... Pakko kuitenkin varoittaa... "kotvasen" asiasta kiinnostuneet saavat ootella ennen ku "tuhmuuksien talon perustuksia" aletaan hitsata... :lol: :lol: :lol:

Jep mutta jos ihan "vakavasti" yrittäisin taas puhua... :) (saas nähä onnistunko... anteeksi siitä...)
Anyway... seuraavaksi olis tarkoitus alkaa rakentaa tuohon tota lattialämmitystä...ja keittiön viemäröintiä... tarvii vaan yrittää ehtiä huomenna käydä rautakaupassa kyselee putkien hintoja...yms.
ei nimittäin oo mitään käryä mitä toi 12mm lattianlämmitys putki maksaa... ja tänään tekasin "aistinvaraisin menetelmin" pientä laskelmaa (siis silmä ja jalka yhistelmällä...ei ollu mittaa taskussa... :D )että kyllähän tohon tota putkee saa uppoomaan "muutaman" metrin... :)
Jebulis... enpä ala ny sitä sen kummemmin "huonolla huumorilla" selostamaan miten sen teen... mutta jahka mulla on jotakin kuvia esitellä ni kyllä te saatte ne sitten nähdä... ja ihmetellä... niin hyvässä ku pahassakin... :wink:
Mut kahtellaan taasen joku päivä... se on moro :)
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja

Aarteenetsintäretkellä löytyi koripuolen sähkökaavio, lämpökaavio, akkuvaraajan sovitussähkökaavio ja akkuvaraajan + erotuslaitteen osasijoittelukuva. Sitten löytyi Kiitokorin Luettelo kirjastoauton huoltokohteista. Hyllyt pitää muistaa kiristää kerran vuodessa :) Sun projekti taitaa olla jo sellaisessa vaiheessa, että Kiitokorin ohje kirjastoautojen korien ruostesuojauksesta ei ole enää ajankohtainen.

Löytyi myös Webaston asennus- ja käyttöohjeet vuodelta 1982 (DBW 2010, DBW 2020, DBW 300). Olisko tarvetta?

Skannaan noi maanantaina. Yv:llä saa varmaankin liitetiedostot toimitettua.
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ite hankin lattialämmitysputken tori.fi:stä...
kulkuri
Kansleri

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Eiks se kiitokorin ruostesuojaus ohje ole kuitenkin ajankohtainen :roll:
...tosta tilastahan se uutena oli lähtenyt ja lätsä joutui palauttamaan takaisin :lol: :lol:
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja

Tässä kaikkien iloksi:
- akkuvaraajan sovitus
- akkuvaraaja-eroituslaitteen käyttöohje
- sähkö- ja lämpökaavio (olivat A2-arkilla ja käytössä A3-skanneri...)
- huoltokohteet
- tehtaan ruostesuojausohje

Ja ovat siis peräisin vm. -83 Kiitokorin autosta.
Liitteet
1300_001.pdf
(141.66 KiB) Tiedosto ladattu 274 kertaa
1299_001.pdf
(219.15 KiB) Tiedosto ladattu 255 kertaa
1298_001.pdf
(844.44 KiB) Tiedosto ladattu 279 kertaa
1297_001.pdf
(109.48 KiB) Tiedosto ladattu 247 kertaa
1296_001.pdf
(97.47 KiB) Tiedosto ladattu 256 kertaa