Moooi

Matkustaminen on tylsää... ni aattelin sitte tulla tänne teitä häirihtemään "loisto jutuillani"...

No joopa joo...
Tein tossa enne reissuun lähtöö pientä suunnitelmaa ja pikkasen tarkempaa "laskeskelua" tuohon lämpölattiaan liittyen... ja totesin et 80m putkee ei riitä mihinkään...
Tai kyllähän se ny moneenki paikkaan piisaa mut ei tähän "mun perversioon" taitaa olla lopullinen totuus jonnin matkaa yli 100m... nii ja putkipaksuus muuttuu ehken 12mm:stä 15mm:iin
Noh se nynei oo viel satavarma mitä se on... mut glygoli vesisiellä tulee enihau pyörimään...

Sitte mää vähäsen miettisin asennus tapoja ja tyylejä mitenkä minä saan ne putket sinne taivuteltua 95mm välein... 95mm on se teoreettinen luku mitä mää lähen tavotteleen...sillä pitäis tulla putket "tasajaolla" tohon lattian leveydelle ja pituudelle mihinkä sitä nyt tulee...

(Esaheikkille kommentiksi... en jaksa oikeesti alkaa lattian kautta lämmittämään tuota mh:ta koska siinä ei juurikaan lattiapinta-alaa ole...ja huoltoluukkujen takia se olisi mun mielestä "kohtuuton vaiva hyötyyn nähden"... ei sillä ettenkö minä oo monta muutakin asiaa tehny niin "kohtuuttomasti"...mut tässä ajattelin oikasta...

)
Nomutta "Rivi asennuksena" ajattelin sen suorittaa ja tehdä... ja nyt tässä kohtaa joku voi miettiä et miten mää sen putken käännän "kymmenelle sentille"...

"se on salaisuus"... laulais joku...mutta ku mä en oo se "joku" ni en salaa sitä vaan... ylpeänä käsipystyssä kerron mitä olen ajatellut...(jotkut saattaa jo muistaa että käsi nousee virheen merkiks aina ku ajattelen...

)
Meinasin "rohkeena tyttönä" eikun poikana vetästä ne kääntöpäästään päällekkäin limittäin... elikkäs eka kääntyy 190mm päähän ja toka menee siitä yli taas siihen 190mm päähän... Tiedän että minun "verbaalisilla taidoilla" selitettynä ymmärtäjällä pitää olla "apteekkarin korvat"...(eiks ne ollu niitä ihmisiä jotka lukee parhaiten huonoo käsialaa...ni miks ne ei vois myös "ymmärtää" huonoo selitystä...? hä?

) Mutta het ku saan putket tontille ja käyn niiden kimpuun esittelen taase teille suurta hölmöyttäni...(myös niille jotka lukee vaan "sarjiksia"... saattavatten olla keskivertoa älykkäämpiä ku eivät "kuuntele mun höpinöitä" mut kai tänne mahtuu muutama älykäs "utelikko" joka myös lukee näitä mun jorinoita...

)
Mutta palatakseni taas aiheeseen... "aattelin" jakaa lattian neljään piiriin... auto pituussuunnassa keskeltä halki... ja kaks piiriä puolelleen tällöin jopa minä osaan tehä sen "joka toinen" jutskan... 12 kertaa ees taas per puoli... ja sillä viimisellä kerrala takas lämittelemään... ja kuumin vesi menis eka seinien viertä, missä se kylmin on... (tässäkin kohtaa jos joku ymmärtää lukemansa... ja huomaa siinä virheen...siihen saa kommentoida...olisi jopa suotavaa

)
Tiedän että olisi paljon helpompi asioita ymmärtää jos olisi esitellä kuvia... mutta noista "norttiaskin kanteen piirretyistä söherryksistä ei ota se apteekkarikaan selvää... oikeesti...tarkotan tuota ja se on totta... eli sorry...
Sitten monella herää varmasti kysymys juuri näistä "kääntöpäistä" ja lämpöelämisistä yms... no se laatta tulee tässä "evo I:ssä" laastilla kiinni niinkuin sen kuuluukin tulla... ja rakenne "kelluu" tuossa eristeen päällä...Jotenka noin teoreettisesti niiden pitäis keskenään elää suht samalla tavalla ja samaan aikaan... ei tietenkään siinä tapauksessa jos auto on seisonu -30 pakkasessa ja sitten lyödään lämmöt täysille ni silloin se ei välttämättä ehdi reagoida ja jotain tapahtuu... mutta jotensakin uskoisin että jos pitää "järjen mukana" silloin ku lattiaa lähtee lämmittämään eiköhän se siinä kestä... ja jos tuokin osoittautuu täydeksi sudeksi ni eihän se siinä kohtaa auta mu tehä uus...erillainen...
Laastiin ajattelin sen "vetolujuuden" lisäämiseksi sekoittaa "kuitua" (sitä samaa mitä käytetään betoni lattioissa) eli se "toimii" siellä samoin kuin raudoitus verkko betonilaatassa... ja mun ajatuksen mukaan (puutuu käsi...

) sen pitäisi kestää pienet "korin kiertymät" ja muut liikkeet... toki en kyllä näissä hajatelmissa osannu enkä osaa vieläkään tietää kuinka paljon tuo kori tuossa akseleiden välissä kiertyy...Eli riskillä mennään...
Tällä samaisella "laatan kiinnitys keikalla ja laastilla" jäävät myös putket sinne laastin sisään...

Jebba jee... mää jätän teidät ny sulatteleen lukemaanne...

(ja pyyhkimään kyyneliä siitä syystä että nauratte ittenne tärviölle mun tyhmyyden takia) Mutta edellenkin toistan itseäni... kommentoikaa jos joku epäilyttää... en tosiaankaa ota sitä negatiivisesti...päinvastoin... vaikka sanotaan että "tieto lisää tuskaa" ei lisätieto ja muut näkökannat oikeasti ole pahasta... ja eihän me ihmiset muuten "kehitytä" jos ei joku tekis joskus jotain typerää..ja sitä kautta joku viisaampi keksis siitä että "hei kyllähän tuota voi soveltaa"... (minut siis luokitellaan ihmiseksi koska..."myöhästyin häntä jonosta ja karvat loppui kesken"...musta ois tehty siis apina siks jouvutta kärsimään...) ei oo pelkästään mun syy...

eiköhän tässä kaikki tällä kertaa... moro

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...