Keittiön kalustus?

Kerro omasta projektistasi
Kiitokori-82
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
Truck: Ajokki express
Location: Rauma
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Kiitokori-82 »

Mites ootte tehny keittiön kalustuksen?
Onko ollu ongelmia sisään päin kaatuvien seinien takia?
Mites lahti-32 teit kalusteet? Oliko sulla seinät suorassa kulmassa lattiaan nähden?
Vai leikkasitko kaapiston takaosat kiilaksi?
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Voisin lainata topikkia, nimittäin itse kiinnostaa sama juttu.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Jone »

Minä tein niin että laitoin pöytätason päälle 2 kpl allaskaapeja rinnakkain jotka asensin siihen väärin päin :D Näin tuommoinen kaappi muodostaa kätevästi itselleen pienen sokkelin ja ovet sopivat aukeamaan ja ainakin mulla koko on just passeli. Auton oma "sokkeli"+alakaappi+pöytälevy+allaskaappi= alakerran vapaakorkeus. Tuon allaskaapin saa kätevästi kiinni pöytälevyyn liimatapeilla tai L-raudoilla ja mun tapauksessa vielä yläosastaan kiinni kattokanavaan. Itse tempasin vielä ruiskulla ne valkoiset kaapit sellaiseksi vaaleanharmaaksi että istuvat muuhun "miljööseen" paremmin.

Ennen kaikkea noi o edullisia ja helppoja asentaa. Taisi maksaa 24€/kpl

Kuva = Kuva
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kiitokori-82 kirjoitti:Mites ootte tehny keittiön kalustuksen?
Onko ollu ongelmia sisään päin kaatuvien seinien takia?
Mites lahti-32 teit kalusteet? Oliko sulla seinät suorassa kulmassa lattiaan nähden?
Vai leikkasitko kaapiston takaosat kiilaksi?
Kylläpä ne seinät ja katto on vaan aika kaarella vaikka ei heti uskosi :D Ratkaisumalliksi päätin jättää keittiön kohdalta lattian tasauksen tekemättä niinkuin monet tekee. Vetäistiin sirkkelillä käytävän reunan piippuhylly pois jolloin käytävä leveni niin että tavallinen keittiökaappi passasi siihen ilman sokkeleita. Käytävän sivu on kaapinrungon etureunan tasalla. Kalusterunkojen taakse tuli sellanen apuväliseinä johon tein ihan tavallisen kertopuurungon ja levytin 12mm vanerilla. Seinän taakse jäi pikkuisen tilaa jossa mahtuu olemaan patteri ja siellä kiertää hyvin ilma. Tuloksena pysty seinä johon kaikki kaapit sitten kiinnittyi ilman kummempia muotoiluja. Korkeiden komeroiden yläsivut piti kuitenkin leikata kattoa vasten kaarelle.

Systeemi on ihan hyvä, ehkä tilaa meni leveyssuunnassa mutta lattian laskun esteenä oli polttoainetankki jota olisi pitänyt pienentää. Toinen este oli sisällä asuva laiskuus.... Kuvassa hämärästi näkyy sokkelin asettuminen. tuli mieleen silloin että potkitaankohan kengänkärjillä siihen mutta ei ole ollu mitään haittaa, toisaalta kalusteiden painopistekin on vähän keskempänä autoa.

Kuva
Tulevaisuus on sähköinen
Kiitokori-82
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
Truck: Ajokki express
Location: Rauma
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Kiitokori-82 »

Minulla laskee lattiakin(penkkien koroke) 60cm matkalla 20mm ja seinä on siisäänpäin kallellaan.
Päädyin itsekin ratkaisuun jossa kaapin taakse jää kiilamainen kolo, ohentuen ylöspäin.
Eli laitan kaapit pystyyn ja vain päätyihin teen levyt seinien mukaan leikattuna.
Ja kaapiston etureunaan 20mm korkeampi ripa/sokkeli, eli kaapit kantaa takakulmasta ja etureunasta.
Yläkaapit ylhäältä kiinni seinään ja alhaalta korokerivan kanssa irti seinästä. ja näihinkin päätyhin seinän/katon mukaan leikatut levyt.
Aika sovittamista.. :roll:
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
juvonen
Kippari
Viestit: 53
Liittynyt: 23 Marras 2007 11:10
Truck: kutter deca 320
Location: Joensuu

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja juvonen »

Aihetta sivuten, onkohan kukaan päätynyt kaapistojen ja keittiön osalta samaan ratkaisuun kuin minä. Ostin, (kun halvalla sain :wink: ) Puretun asuntovaunun sisustan, mihin kuuluu kaikki kaapistot, pöydät, sohvat jne... Painoltaan varsin kevyet puiset kalusteet (siistitkin vielä) ja ovissa on lukitukset valmiina niin ei aukeile matkan aikana. Äkki sovituksella näyttäisivät passaavan hyvin ja mittasuhteetkin kohdallaan. Koko paketti maksoi vaan 200e, joten voi sijoittaa sitten enemmän vaikka viihde-elektroniikkaan :roll:
Kiitokori-82
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
Truck: Ajokki express
Location: Rauma
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Kiitokori-82 »

Omassa mielessänikin tuollainen liikkui.
Päädyin ratkaisuun jossa kaiken rakennan itse.
Asuntovaunujen kaapistot ovat aika heppoisia (painossa säästetty) ja kuitenkin sovittamaan niitäkin joutuu, asuntovaunujen seinäthän ovat suorassa lattiaan nähden.
Jos jotain sivua viistää niin niistä ei jää mitään jäljelle.
Usein ne ovat jopa kahdesta 3mm levystä liimattua tavaraa jossa rivat reunoissa.
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Asuntovaunun hyödyntäminen sinänsä on ihan järkevä juttu. Siitähän saa hellat ja lämmittimet myös talteen ja jäljelle jäävästä alustasta tekee sitte vaikka saunavaunun. Eli tämähän on vielä ympäristöystävällistä kun tavaraa voi kierrättää.
Tulevaisuus on sähköinen
juvonen
Kippari
Viestit: 53
Liittynyt: 23 Marras 2007 11:10
Truck: kutter deca 320
Location: Joensuu

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja juvonen »

Joo, onhan ne toki huomattavasti heppoisemmat kuin normi keittiön kaapit, mutta ulkonäöllisesti mielestäni ihan fiksut peiliovet kaapistoissa ja kaksi kulmasohvaa joista voi levittää tilapäisvuoteita huolto miehille. (vaunu josta nuo on kotoisin oli joku iso Kafi) Minun tapauksessa painonsäästö on perusteltua, kun taakse tulee kuljetustilat kahdelle autolle. Tänä iltana ohjelmassa olisikin viimeisten penkkien irroitus ja mahdollisesti takalattian aukaisu niin sais pikkuhiljaa projektia eteenpäin... Onneksi ei ole paljon pakkasta kun on tuossa tallissa katto korkealla ja seinät leveällä :wink: :)

ps. Tällä tavallahan niitä pärevasuja voi hyötykäyttää, kuka niihin nyt asumaan menisi... :lol:
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Irjan kalusteet tehtiin 15mm vanerista niin rungot kuin ovetkin . Pihalla kun auto oli parkissa rakennettaessa vinossa niin pystysuorakin piti oikeastaan itse keksiä :? tai valita ja kaikki sitten sen mukaan . aika hyvin silti onnistui . Seinätkin aika kaarevat vaikka aluksi toisin luulin . Jokainen seinään , kattoon tai lattiaan liittyvä osa oli erikseen sovitettava niin "käsityötä" kirjastoauton kori oli . Työlästähän tuo alusta asti levystä rakentaminen on , mutta saa ainakin sellaisen mitoituksen kun tarvitsee ja aika helppoa jälkikäteen muutlla/lisäillä kalusteita kun on itse tehtyjä .
http://groups.msn.com/kylahullutkulkuri ... yll04.msnw
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Muistakaahan kiinnittää vankasti kaapit ja apuseinät. Syitä kannattaa miettiä etukäteen eikä jälkikäteen, vilkaiskaapa miten normaalin telibussin kumet ulvoo väistöliikkeessä...

http://www.youtube.com/watch?v=L7oqIPj1QEc

Jone, mkos ja IRJA, ei se silti ihan vähällä kaadu kummiskaan;

http://www.youtube.com/watch?v=1pzOuzV8 ... re=related
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Jone »

Lahti32 kirjoitti: Jone, mkos ja IRJA, ei se silti ihan vähällä kaadu kummiskaan;
http://www.youtube.com/watch?v=1pzOuzV8 ... re=related
No kaikkea ne keksii touhuta. Ihmeen vähän kyllä kallistuu tommonen vaikka ei oo edes teliä.
Teiden Ritari

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Teiden Ritari »

Tulipa tuosta hirvenväistötestistä mieleen että muistakaa varoa ohjaavia takatelejä liukkaalla. Auton perän lähtiessä luisuun ja kuljettajan tehdessä vastaohjausta ne telin pyörät kun ohjaa väärään suuntaan, ja silloin perä lähtee vielä innokkaammin liitämään.
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:D Taitaa tulla vähän sukkelaan paikkaan, mutta koskas ne sitte järjestetään, ne kylähullujen ekat bussikisat :D :lol:
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Jone »

konenikkari kirjoitti::D Taitaa tulla vähän sukkelaan paikkaan, mutta koskas ne sitte järjestetään, ne kylähullujen ekat bussikisat :D :lol:
Tähän kisaviikonloppuun pitää sitten koluta koko bussi ihan sisältä tyhjäksi että pärjää. Kyskille vain jakkara. Oma pannu autossa on iso V10 mutta "laiska" se tavallaan silti on. Tosin kaupunkibussien kanssa "kisaillessa" iltaisin on rinnalla pysynyt kun valoista on lähdetty. :wink:

Mutta olikos se niin että joskus tapaamisessa oli ollut joku taitokisa? Kun en tapaamisessa ole ollut niin lukemani perusteella vain muistelen. Joka tapauksessa sehän olisi vänkää. Sellainen vaikka 5min.temppurata niin tyyliin kuin noilla rahtareillakin on niissä taitokisoissa joissa peruutellaan taskuun jne.
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:D Jeps lähinnä semmosta minäkin ajattelin, toi puhdas nopeuskisa karsis varmaan osanottajat yhteen tai kahteen, mutta semmonen taito ja tarkkuusajo tyyppinen kehittäis kuljettajan taitoja :wink:
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Avatar
mkos
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Syys 2007 22:22
Truck: renu premium
Location: siilinjärvi
Paikkakunta: siilinjärvi
Viesti:

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja mkos »

mulle kävis sekin nopeus kisa.. :D pitäs vaan sitä ennen viiä kippura seinän taakse huoltoon,ja sanoo et laittaavat vähä isomman rupelin siihen..tarkotus ois joka tapauksessa askarrella turboon pikku muutos,sais ahtaan vähä alampaa nii vaikuttas tiisselin syöntiinkin..konenikkarilla on muute hieno kuva,ja rupeliki pyörii!!

minä tein keittiön melkein käytävän reunaan,on n.15cm irti patterista.ei voinu purkaa lattiaa ku tankki ol just kohalla.
t:mkos
Kiitokori-82
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
Truck: Ajokki express
Location: Rauma
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Kiitokori-82 »

Juu tuollainen vanha diisseli saa uutta potkua kummasti kun hiukan päivittää ahdinta.
Ja iso iso kooleri.. :roll: :roll:
50-100hv aika helppo saada lissää..
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
juvonen
Kippari
Viestit: 53
Liittynyt: 23 Marras 2007 11:10
Truck: kutter deca 320
Location: Joensuu

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja juvonen »

Mullekin kävis mainiosti se nopeuskisakin... Pitäs kyllä ahdinta käyttää toivalassa niin sais tuon möhkön kaasulla linkkuun :lol: Pittää Mkossi olla sen rupelin kanssa tarkkana ettei mene liian isoksi, kun als:a näihin voi olla vähän hankala toteuttaa... :roll:
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mutta kisa sitten vain kotimaisten kesken, amerikkalaisia ei oteta mukaan, saattavatten voittaa...;

http://www.youtube.com/watch?v=pWXM9qLz-qo
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Ruusu 9000
Apukuski
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Marras 2005 12:10
Truck: Volvo B58 Kutter 9S
Location: Pori
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja Ruusu 9000 »

Me olemme tehneet keittiön Ruusuumme 18 mm liimalevystä rungot ja käsitelty molemmin puolin. Ovet on Solkun jäämistöä paikallisesta liikkeestä ja maksoivat 1 euron kpl. Työtasot ovat 28 mm pyökkiä. Ps. kotisivuilta löytyy kuvia tästä kohteesta. Seinä on oikaistu, katto jäi kaarevaksi ja päällystetty Halltex-levyllä.
Ruusu 9000
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keittiön kalustus?

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tässä linkki kuviin omasta keittiöstä.
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/di ... m=69&pos=6

Idea on minulla että ikkunat ei peity. minulla ei ole yläkaappeja.
Lämmitys:
Pöytätaso on kiinni kolmella 30*30*2mm kalusteputki putkikehikolla runkoon samalla saan 30mm ilmaraon joka kiertää kaapin alta lämpöpatteille ja itse pöytälevy on myös irti seinästä 30mm. jotta lämpö kiertää alkuperäisillä lämpöpattereilla.

PS! kuvan verhot estää patterin ilmakierron jos ovat ikkunan edessä kuten kuvassa ovat.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Vastaa Viestiin