Tervehdys tännekin pitkästä aikaa...
Kevät tulee ja sen kunniaksi pesin Setran oikein huolellisesti...jopa konehuoneen ja perän sekä vaihteiston päältäpäin.
Lattialuukuista kun on helppo tohotella painepesurilla. Samalla sai pintaruoste kyytiä kun paineella vettä ruiski. Vielä on muutama paikka hitsattavaa, mutta kun mikään kiire ei ole niin odottelen sopivaa inspistä ja jos vaikka löytyisi sopiva korjauspaikkakin vielä. Tosin sisäkautta saa aika paljon tehtyä.
Ilarille....kyllä se itse on tehtävä jos edullisesti meinaa saada ruostevauriot korjattua. Tosin saattaa löytyä sellainen hitsari joka tekee "kossupalkallakin" mutta paikka pitää olla hyvä eli nosturille tai montunpäälle. Minun menetelmää en suosittele kenellekään...itselläkin oli vitutuskäyrä jo uudessa ennätyksessä ajoittain. Pakkassäässä kun hitsaili maakuopassa auton alla niin tuli parikin kertaa mieleen että oliskohan jotakin kivempaa hommaa kuin tää...NO EI OO
Nyt kun Setra hohtaa puhtaana pihalla niin melkein unohtaa että rojekti on vielä vaiheessa
Pari ilmaputkea hajosi hitsatessa ja nyt on kamala ilmavuoto. Ei pysy paineet edes senverran että pystyisi ajamaan.
Mistä saa ostaa sitä muoviputkea (jotakin erikoismuovia) mitä käytetään ilmalinjoissa? Kannattaako viedä pajalle korjattavaksi, kun ei vaikuta isolta hommalta, mutta on hankalassa paikassa? Pitää vaan korjata jotenkin vuodot että voi ajaa sinne pajalle...
Pikkuhiljaa on alkanut hahmottua tuon Setran sielunelämä ruosteiden osalta. Jos oikein kunnolla haluaisi tehdä nuo korjaukset niin kone ja voimalinja ulos niin olisi tilaa tehdä. Sitten on vielä ne palonarat materiaalit sisustuksessa ja ruosteenesto massa runkoputkissa. Siinä riittääkin haastetta riittävästi. Jos tekee kaiken uusiksi niin sittenhän ongelma on astetta pienempi kun verhoilut yms. menee kuitenkin uusiksi.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.