MB 406D -74 matkailuprojekti kahdelle eläkeläiselle
Lähetetty: 29 Touko 2008 11:47
Tästä se sitten alkaa, uuden Kylähullun ehkä mielenkiintoinenkin matkataival.
Pariviikkoa sitten haettiin laite kotiin Nilsiään Kotkasta. Matkalla monesti muistui mieleen -70 luvun alku, kun Hesassa, Kivistön Lähdevesi, nimisessä firmassa sompailin samantyyppistä meseä. Samat oli sävelet, vaihdelaatikossa tuttu naukuna ja muuten hytissä kaipaisi kuulonsuojaimia, ainakin tienopeuksissa.
Alku näyttti ihan kohtuullisen rumalta meseltä. Käyhän se hyvin ja suurinpiirtein on hyvässä kasassa. Katsastettu ostopäivää edellisenä päivänä, mikä sinänsä tietenkin oli plussaa "kurkulle"
Ulkokuoressa "silmä sairastaa" aaltopeltisen p-huussin näköisen varusteboksin olemassaolo perässä, muuten kohtalaisen sileän, tosin auringonpolttaman kyljen jälkeen. Ajotuntuma oli vanha tuttu, sillä ehdolla, ettei tää tahdo osata "neuvomatta" kulkea yhtään viivojen välissä. Muutenkin autoa vaivaa tunnettu "hengettömyys" mut sehän on vanhukselle anteeksi annettavaa, kun kuskikin hyytyy maratoonille ekalla kahdellasataa metriä. Ensiviikolla on tarkoitus ojennella vähän etupyöriä, niin että menosuunta edes vähän vanhukselle selviäisi neuvomatta. Taitaapi olla vähän dementoitunut meserukka.
Sähkötöissä siinä on omat puutteensa, ei ensimmäistä läpivientikumia löytynyt, kun kojelaudan avasin piuhat oli suoraan pukattu peltien läpi. Toissapäivänä, loppui hehkujen toiminta, avasin kojelaudan, koska vika alkoi paikantumaan starttikatkaisijan seudulle, samalla katselin tukka pystyssä johtimien kulkua. No..... ei, kun huoltikselle hakemaan muoviletkua avuksi. Samalla kypsyi päätös, koko sähköjärjestelmän uusimistarpeesta. Muutenkin - järjestelmää pitää järkeistää. Onneksi tuo kauhia "keräilyvimma" nyt pääsee näyttämään hyödyllisyytensä. Sanovat, että: "Paljon kanssa aina pärjää, mutta vähän kanssa ei tuu toimeen". Ompi tullut tuota Saksalaista autoelektroniikkaa pantua talteen, paljoksi asti, VW yhtymän diesel kulkineista, jollainen, vanhus sekin tuossa mäjellä on toisena kulkineena. Mottona on, että kaikki meidän huushollin kulkineet polkupyörää ja pyörätuolia lukuunottamatta, toimii paksulla mustalla savulla.
Vaatekaapin uusiminen ja muuttaminen VC,ksi on eka homma lievän homehtumisen ym. vuoksi. Sillä välttää myös "snorkkelin" tarpeen isomman istunnon aikana, -sekun aiheuttaa "ilmastonmuutoksen" sisätilassa.
Ensikeväänä sitten hyvissä ajoin pitää aloittaa asunto-osan aika perusteellinen kunnostus, jatkaa runkoa vetokoukkua varten, tehdä takapoksi vähän sileämmästä pellistä auton korkuiseksi, järjestellä eristetty kaasupullon tila. Nyt kaasupullo ja bensalämmitin samasa lmatilassa ja tunnetusti hyvät sytykkeet, jos kaasu, tai bensa vuotaa, niin perästä kuuluu perkamanmoinen pamaus ja p- huussin puolikas lentää puolensataa metriä erisuuntaan. Ajaessa nyt saapi vielä vähänaikaa tuntea "vaaran viehätystä"
Tässä vähän alkua tarinaan, johon jatkoa seuraa. kuviakin tulee näkyville, kunhan niitä opin siirtämään.
Pariviikkoa sitten haettiin laite kotiin Nilsiään Kotkasta. Matkalla monesti muistui mieleen -70 luvun alku, kun Hesassa, Kivistön Lähdevesi, nimisessä firmassa sompailin samantyyppistä meseä. Samat oli sävelet, vaihdelaatikossa tuttu naukuna ja muuten hytissä kaipaisi kuulonsuojaimia, ainakin tienopeuksissa.
Alku näyttti ihan kohtuullisen rumalta meseltä. Käyhän se hyvin ja suurinpiirtein on hyvässä kasassa. Katsastettu ostopäivää edellisenä päivänä, mikä sinänsä tietenkin oli plussaa "kurkulle"
Ulkokuoressa "silmä sairastaa" aaltopeltisen p-huussin näköisen varusteboksin olemassaolo perässä, muuten kohtalaisen sileän, tosin auringonpolttaman kyljen jälkeen. Ajotuntuma oli vanha tuttu, sillä ehdolla, ettei tää tahdo osata "neuvomatta" kulkea yhtään viivojen välissä. Muutenkin autoa vaivaa tunnettu "hengettömyys" mut sehän on vanhukselle anteeksi annettavaa, kun kuskikin hyytyy maratoonille ekalla kahdellasataa metriä. Ensiviikolla on tarkoitus ojennella vähän etupyöriä, niin että menosuunta edes vähän vanhukselle selviäisi neuvomatta. Taitaapi olla vähän dementoitunut meserukka.
Sähkötöissä siinä on omat puutteensa, ei ensimmäistä läpivientikumia löytynyt, kun kojelaudan avasin piuhat oli suoraan pukattu peltien läpi. Toissapäivänä, loppui hehkujen toiminta, avasin kojelaudan, koska vika alkoi paikantumaan starttikatkaisijan seudulle, samalla katselin tukka pystyssä johtimien kulkua. No..... ei, kun huoltikselle hakemaan muoviletkua avuksi. Samalla kypsyi päätös, koko sähköjärjestelmän uusimistarpeesta. Muutenkin - järjestelmää pitää järkeistää. Onneksi tuo kauhia "keräilyvimma" nyt pääsee näyttämään hyödyllisyytensä. Sanovat, että: "Paljon kanssa aina pärjää, mutta vähän kanssa ei tuu toimeen". Ompi tullut tuota Saksalaista autoelektroniikkaa pantua talteen, paljoksi asti, VW yhtymän diesel kulkineista, jollainen, vanhus sekin tuossa mäjellä on toisena kulkineena. Mottona on, että kaikki meidän huushollin kulkineet polkupyörää ja pyörätuolia lukuunottamatta, toimii paksulla mustalla savulla.
Vaatekaapin uusiminen ja muuttaminen VC,ksi on eka homma lievän homehtumisen ym. vuoksi. Sillä välttää myös "snorkkelin" tarpeen isomman istunnon aikana, -sekun aiheuttaa "ilmastonmuutoksen" sisätilassa.
Ensikeväänä sitten hyvissä ajoin pitää aloittaa asunto-osan aika perusteellinen kunnostus, jatkaa runkoa vetokoukkua varten, tehdä takapoksi vähän sileämmästä pellistä auton korkuiseksi, järjestellä eristetty kaasupullon tila. Nyt kaasupullo ja bensalämmitin samasa lmatilassa ja tunnetusti hyvät sytykkeet, jos kaasu, tai bensa vuotaa, niin perästä kuuluu perkamanmoinen pamaus ja p- huussin puolikas lentää puolensataa metriä erisuuntaan. Ajaessa nyt saapi vielä vähänaikaa tuntea "vaaran viehätystä"
Tässä vähän alkua tarinaan, johon jatkoa seuraa. kuviakin tulee näkyville, kunhan niitä opin siirtämään.