Sivu 1/2
lenni oskari
Lähetetty: 15 Maalis 2011 18:09
Kirjoittaja ventora
terve.osmo ahon vanha Volvo B58 Lahti Falcon 431 nimeltää lenni oskari tuli omistukseeni.sisusta purettu,seuraavaksi poikkeuslupa 12.4m pituudelle ja muutoskatsastus matkailuautoksi.4.5m takatalli minkä päälle parisänky.täytyypä joku päivä räpsästä kuva.
Re: lenni oskari
Lähetetty: 16 Maalis 2011 08:20
Kirjoittaja Bussiton
Onnea vaan rojektille

Re: lenni oskari
Lähetetty: 16 Maalis 2011 11:49
Kirjoittaja Lahti32
Nätti autohan se on. Olisin itekki hakenut tuon jos olis ollut bussin tarve

Re: lenni oskari
Lähetetty: 18 Maalis 2011 18:21
Kirjoittaja Rosvolinna
Onnea projektille. Kuvia...
Re: lenni oskari
Lähetetty: 18 Maalis 2011 20:21
Kirjoittaja Oikkari
Re: lenni oskari
Lähetetty: 18 Maalis 2011 22:01
Kirjoittaja ventora
no siinähän se.on muuten hyvä aihio

Re: lenni oskari
Lähetetty: 19 Maalis 2011 04:02
Kirjoittaja b12m
Onkos tämä Lenni-Oskari joka nurkasta ilmajousitettu?
Re: lenni oskari
Lähetetty: 19 Maalis 2011 11:20
Kirjoittaja ventora
rauta jousinen niinkuin auton pitääkin olla.
Re: lenni oskari
Lähetetty: 19 Maalis 2011 12:16
Kirjoittaja Reddewil
ventora kirjoitti:rauta jousinen niinkuin auton pitääkin olla.
Ainakin 6 murhetta vähemmän

Re: lenni oskari
Lähetetty: 28 Maalis 2011 17:39
Kirjoittaja ventora
onkos kellään muistissa miten veden kierto menee.otin patterit pois ja vedin tietenkin sulut kiinni,koitin tossa yks päivä webastolla lämmittää koneen mutta eipäs vesi kiertänyt ja lämppäri tietenkin sammuu.äkkiäkös toi selvii jos käy ryömimässä mutta ei toi märkä maa houkuta

Re: lenni oskari
Lähetetty: 28 Maalis 2011 22:05
Kirjoittaja Reddewil
ventora kirjoitti:onkos kellään muistissa miten veden kierto menee.otin patterit pois ja vedin tietenkin sulut kiinni,koitin tossa yks päivä webastolla lämmittää koneen mutta eipäs vesi kiertänyt ja lämppäri tietenkin sammuu.äkkiäkös toi selvii jos käy ryömimässä mutta ei toi märkä maa houkuta

Se vesi menee kyllä niin erikoisesti että ei selviä edes alla maatessa. Mitkä kaikki suluit laitoit kiinni? Itellä on kuskin penkin takana sulku ja patterikierron paluun sulku on "kerääjäputkessa" eli syylärin paluussa, tai ainakin pitäs olla piirustuksen mukaan.

Re: lenni oskari
Lähetetty: 28 Maalis 2011 22:24
Kirjoittaja Lahti32
Webastossa pitäs olla sulkuventtiilit siten että saa pelkän moottorin lämpenemään. Volvossa lähtee menoputki koneen etuoikealta termostaattikotelolta weballe ja sieltä pattereille. Kierto palautuu aina syylärin paksuun alaputkeen. Ei kai vesi vajennu niin vähäksi ettei koneessakaan ole tarpeeksi?
Re: lenni oskari
Lähetetty: 30 Maalis 2011 09:09
Kirjoittaja ventora
oli sieltä koneen vedetkin tullut ulos,eli patteri linjassa ei ole paluussa sulkua.
Re: lenni oskari
Lähetetty: 30 Maalis 2011 10:54
Kirjoittaja Reddewil
Re: lenni oskari
Lähetetty: 14 Elo 2011 17:48
Kirjoittaja ventora
työkiireiden ohella auto rupee olemaan aika purettu,lattia pudotetaan 20cm alemmaks kuin keskikäytävä oli koneen takapuolelta,koneen kohalta suoristetaan keskikäytävän korkeuteen.takatalli vie sen 4.5 metriä pituudesta,hyviä ideoita sisustukselle otetaan vastaan.eteen jää 8 tai 6 bussin penkkiä pöydät väliin systeemillä,miettinyt riittäisiköhän tila tehdä kapeat sängyt molempiin reunoihin hattuhyllyjen tilalle.autotallin yläpuolellehan tulee yksi parisänky,nyt kun lattia putoaa noin alas mahtuu sohvan päälle tekemään yhden ison sängyn,wc/suihkun päälle voisi mahtua yksi sänky.ahdasta tulee

Re: lenni oskari
Lähetetty: 14 Elo 2011 19:45
Kirjoittaja Bussiton
Voisihan sen sängyn tehä niiden sohvien päälle silleen, että olisi ikkunareunasta saranoitu ja oleskelun ajaksi nostais käytävän puolelta kattoon ja laskis nukkumisen ajaksi vaakaan

Re: lenni oskari
Lähetetty: 14 Elo 2011 20:23
Kirjoittaja ventora
joo,tolla sisäkorkeudella se mahtuu kyllä kääntymään pystyy,siellä etupenkkien päällä nukkuma tila olisi lähinnä lapsille.
Re: lenni oskari
Lähetetty: 23 Syys 2011 21:10
Kirjoittaja ventora
auto muutoskatsastettu ja ajossa.sisätyöt verhoiluja ja kalusteita vailla valmiit.huomasin että autoon vaihdettu b10m moottori,kaikkineen apulaitteineen,sähkö flextit ym ym.tuli suuttimiin kärjet vaihdettua ja että käy nätisti

suuttimista tajusinkin että ei ole b58,ei olis muuten tullut ihmeteltyä
Re: lenni oskari
Lähetetty: 23 Syys 2011 21:23
Kirjoittaja b12m
Sähköflektejä taidettiin asennella varsin useisiin uudelleen koritettuihin B58:hin etenkin 80-luvun loppupuolella. Ilmeisesti oli niin paljon helpompi asentaa sellaiset, kuin kunnostaa mahdollisesti heikolle hapelle päässyttä etukardaania. Vaikka tehokkaat sähköflektit eivät ihan hiljaisia olekaan, niiden mekkalaa tarvitsee kuunnella vain silloin kun nesteen lämpötila sitä edellyttää

Re: lenni oskari
Lähetetty: 24 Syys 2011 09:47
Kirjoittaja wiima63
Nimimerkistä ja paikkakunnasta tuli semmonen juttu mieleen että tuleeko tämä bussi vihreen vauxhallin kuljettimeksi ?
Re: lenni oskari
Lähetetty: 24 Syys 2011 16:07
Kirjoittaja ventora
ei tule vihreälle.
Re: lenni oskari
Lähetetty: 11 Loka 2011 10:57
Kirjoittaja ventora
huomautuksitta katsastettu tänään

Re: lenni oskari
Lähetetty: 11 Loka 2011 11:40
Kirjoittaja Bussiton
Hieno homma

Jokos kohta laitat kuvia näkyville

Re: lenni oskari
Lähetetty: 19 Heinä 2012 20:47
Kirjoittaja ventora
missä on alunperin ollut katossa olevien ilmanottoluukkujen ohjaus napit,ohjaamo listoja vaille valmis,takapää viellä tekemättä,pitää joku päivä nappasta kuva,kiviseinä keittiön ja matkustamon välissä ym herkkua..
Re: lenni oskari
Lähetetty: 20 Heinä 2012 02:41
Kirjoittaja motoku
kattokanavien ohjaus: 1-asento avaa luukut, 2-sta eteenpäin puhallinmoottorin eri nopeuksia. näin ne yleensä menee