Sivu 1/1

vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 21 Kesä 2011 19:09
Kirjoittaja kittari
noniin nyt oli sit eka katsastusaika kutterilla. aamulla lähdin ajamaan kohti katsastus asemaa n 5km päähän kunnes parin kilometrin ajomatkan jälkeen löpö loppu keskelle kehä 3 vantaalla. mittari ei näyttänytkään oikein ,tai sit lukijassa vikaa. onneksi oli alamäki jotta sain liuteltua tien reunaan. :? ei muuta kuin kävellen pitkin kehätietä löpöä hakemaan. paluu matkalle soitin kaverita kyydin. löpöt tankkiin ja tarttaamaan. ei mitään ilmausta ja uudestaan ei lähde. no sit loppu ruuti akuista jotka oli ollut tosi vähällä käytöllä. yritettiin starttiapu laturilla eikä sekään ottanut toimiakseen,yllätys :D sit lähdettin ostamaan uusia akkuja. ostin semmoiset 80a akut. laitan ne sit hupi akuiksi ettei ihan hupia tullut ostettua :?. uudestaan ilmausta ja starttausta ni jo kohta lähti. päivä siinä vierähti. sit uusi katsastus aika, sain heti parin päivän päähän edellisestä. muutos katsastus m1 luokkaan meni ilman mitään. autosta löytyikin sit vähän enempi. oli tosin osa tiedossa. paineilma nousee liian hitaasti, runkonumeroa ei löytynyt,ohjaus tehostimen putki vuotaa(hitsatessa jouduttin siirtämään niin alkoi tiputtaa oljyä), kone vuotaa öljyä( löpö pumppu vuotaa kaasuvivun juuresta tai siltä ainakin pikaisesti katottuna näyttää), vasen etujarru tehottomampi. nii että punaisilla kilvillä juhannusta juhlimaan :lol:

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 21 Kesä 2011 20:06
Kirjoittaja lottesse
ompas ollu nihilisti katastusmies.mulla työ volvo fh 12.vuotaa ku seula öljyä kannen välistä ja ahtoputken vesi reijästä.nosturi vuotaa öljyä noin 20l vuodessa,tuulilasissa halkeama koko alareuna mut ei näkökentässä ja umpiossa vettä. ja leima tuli ilman huomautusta. inssi vaan sano et tää työkoneet on aina tämmösiä.mulle ei trafi myönnä enää puuhakilpiä ku siirretty muutamaja kerta ni pitäis kuulemma olla jo katsastus kunnossa.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 21 Kesä 2011 20:59
Kirjoittaja MB1962
Katsastusmiehellä huono päivä, laita uusi rungon numero ja vaihda konttoria, jos noin tarkkaa olis kaikkialla jäis iso osa raskaasta kalustosta katsastamatta.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 21 Kesä 2011 23:58
Kirjoittaja Reddewil
No hö! Ei muuta ku häntä pystyyn, nuo on helppo laittaa. Harmi vaan ettet pelkillä huomautuksilla selvinny. Ota ens kerran mukaan 19mm? lenkki ja säädä räikkää siinä samalla jos ei meinaa jarrut passata. Mulla meinas tulla punanen lappu kun matkalla oli hävinny jarruvalot. No ei muuta ku monttuun inssin luvalla ja vaihoin abikon, ja ilman huomautuksia pois!

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 22 Kesä 2011 06:14
Kirjoittaja kittari
joo eihän noi isoja vikoja ole. nii laittoi vielä tuulilasista korjaus kehoituksen, on halki vasemmasta reunasta, ei näkökentässä :? . voiko noi runko numerot lyödä ominpäin? kysyin scanialta josko löytyis stefaa siihen löpöpumpun akseliin niin sanoi ettei siinä ole mitään tiivistettä. vuotaa aika reilusti.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 22 Kesä 2011 12:47
Kirjoittaja Pilotti
Ainakin itse tein tuon valmistusnumeron itse siihen oikeaan etupalkkiin etuakselin taakse. Katsastusmies sitten löi oman merkkinsä jatkeeksi. Sillä OK. Rekisteriotteessa merkintä, että noin on tehty ja kuka sen on varmistanut. Tuo öljyvuoto on hieman hankala kotikonstein hoitaa. Itse otin pumpun päätykopan irti ja vein dieselpajalle. Takaisinasennus on hieman konstikas, sorminäppäryyttä vaatii. Ja muista täyttää pumppu öljyllä ennen starttausta.Taitaa muuten tykätä huonoa.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 22 Kesä 2011 19:51
Kirjoittaja kittari
Pilotti kirjoitti:Ainakin itse tein tuon valmistusnumeron itse siihen oikeaan etupalkkiin etuakselin taakse. Katsastusmies sitten löi oman merkkinsä jatkeeksi. Sillä OK. Rekisteriotteessa merkintä, että noin on tehty ja kuka sen on varmistanut. Tuo öljyvuoto on hieman hankala kotikonstein hoitaa. Itse otin pumpun päätykopan irti ja vein dieselpajalle. Takaisinasennus on hieman konstikas, sorminäppäryyttä vaatii. Ja muista täyttää pumppu öljyllä ennen starttausta.Taitaa muuten tykätä huonoa.

pitääkö pilleillä lämmittää rautaa ennen kuin lyö noi runkonumerot? muistatko mitä maksoi toi pumpun korjaus?

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 22 Kesä 2011 21:31
Kirjoittaja hirmu
kannattaa kattoa löytyykö runkonumero konehuoneen puolelta. mie soittelin oman auton kohdalla joka paikan läpi maahantuojaa myöten ja kaikki vakuutti että on apukuskin puolella pyörän takana palkissa, tai heti sen takana "tavaratilassa". ja lopulta löytyi konehuoneesta, kuten hlö autossa. vähän rapsuttelee paikkoja niin voi löytyä öljyn ja hiekan alta yllätys.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 22 Kesä 2011 21:34
Kirjoittaja Falcon
Kävit kittari ilmeisesti siinä uudessa A-katsastuksen asemalla kehä kolmosella.Sinne on muuttanut
Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus. :shock:

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 26 Kesä 2011 15:31
Kirjoittaja kittari
Falcon kirjoitti:Kävit kittari ilmeisesti siinä uudessa A-katsastuksen asemalla kehä kolmosella.Sinne on muuttanut
Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus. :shock:
joo kävin. reilu kolme tuntia meni bussin katsomisessa. oli semmoinen vanhempi leppoisa mutta näköjään tiukka katsastaja :?

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 26 Kesä 2011 17:49
Kirjoittaja setrailija
kilautappas kaverille kellä se on aikaisemmin ollut niin selviät todennäköisesti löytämällä paikan missä numero on.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 26 Kesä 2011 17:54
Kirjoittaja Lahti32
kolme tuntia? Kyllä täälläpäin homma käydään kolmessa vartissa.

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Lähetetty: 26 Kesä 2011 18:48
Kirjoittaja kittari
joo, kävi välillä koneelta tutkimassa lakipykäliä. oli senverran ikää miehellä ettei tainnut muisti riittää :lol: