Talven aikana peruutus kameran reijästä oli päässyt seinän väliin vesi ja siitä alkasi pienoinen korjaus.
Tänään alkasin purkamaan seiniä ja laittelen tänne muutamia projektikuvia kun homma etene. Suuri pelko jotta kesä menee kun homma karkaan kun mopo käsistä.
Mb913 projekti
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Mb913 projekti
Komee kööki, mutta mitä hel*... Ei kai tuo yhen talven aikana noin pahaksi oo menny?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Mb913 projekti
Kyllä tuo on tuossa muhinut, koska homeen haju on ollut aistittavisssa pari vuotta. Mutta kun tapetin revin ja seinälevyt ja lisäksi nuo eristeet niin aurinkohan sieltä paistoi ihan sisään. Oli sellaisesa paikassa reikä jottei huomannut ulkoapäin vaikka kuinka tiiraili......
Katto nyt sitten samalla auki niin katsotaan mitä sieltä tänään löytyy.
Tuleepahan sitten lisättyä parempi lämmön eristys ja saa sähköt uusiksi, koitan napsia edetessä muutamia kuvia.

Katto nyt sitten samalla auki niin katsotaan mitä sieltä tänään löytyy.
Tuleepahan sitten lisättyä parempi lämmön eristys ja saa sähköt uusiksi, koitan napsia edetessä muutamia kuvia.
Re: Mb913 projekti
Tässä hieman taustaa autosta.
Hankin auton harrastuksia varten Saksasta 2005, illalla netistä mobile.de löytyi mieluinen isolla takatallilla ja hintakin silloin Suomeen nähtynä kohdallaan.. ja eikun lento aamulla Saksaan ja taksilla kaupanteko paikalle.
Auto kävi ja kukkui ja oli valmiiksi siisti joten eikun kättä lompakolle... ja tiedossa oli jotta vero tulee olemaan nolla.
- Vuosi yksi muuta kuin naftaa tankkiin kulutus 14,7 litraa (jälkeen päin hieman kasvanut kun olen lisännyt matkanopeutta nykyisellään 16,2
- Vuosi kaksi etupään puslat uusiksi
- Vuosi kolme varasto koteloiden kannakkeet ja palkit uusiksi eli hitsausta riitti vapaa illat
- Vuosi neljä ilmaputsari kotelo meni niin rapeaksi jotta väköstelin tallissa uuden (kun romuttamoilla samassa kunnossa kuin omani)
- Vuosi viisi ohjaustehostimen kiinnityspultti oli irronnut ja leimassa huomauttivat korjaamaan, oli melkoisen hankalassa paikassa asentaa kun pihalla ilman nosturia ja räntää roiski silmille....
- Vuosi kuusi maalasin auton mustaksi alaosasta ja valkoiseksi ylhäältä, ja takarengas räjähti Suonenjoen liepeillä, onneksi paripyörät joten nilkutin 40km Suonenjoen Vianoriin johon saivat renkaat 2 kpl seuraavalle päivälle.
- Ja nyt tuo makuuhuone remontti edessä taitaa hieman laajeta... saas nähdä
Autolla kierrelty lähinnä moottoriratoja + viime kesänä Kuusamossa ja kalareissuja ympäri Suomen.
Hankin auton harrastuksia varten Saksasta 2005, illalla netistä mobile.de löytyi mieluinen isolla takatallilla ja hintakin silloin Suomeen nähtynä kohdallaan.. ja eikun lento aamulla Saksaan ja taksilla kaupanteko paikalle.
Auto kävi ja kukkui ja oli valmiiksi siisti joten eikun kättä lompakolle... ja tiedossa oli jotta vero tulee olemaan nolla.
- Vuosi yksi muuta kuin naftaa tankkiin kulutus 14,7 litraa (jälkeen päin hieman kasvanut kun olen lisännyt matkanopeutta nykyisellään 16,2
- Vuosi kaksi etupään puslat uusiksi
- Vuosi kolme varasto koteloiden kannakkeet ja palkit uusiksi eli hitsausta riitti vapaa illat
- Vuosi neljä ilmaputsari kotelo meni niin rapeaksi jotta väköstelin tallissa uuden (kun romuttamoilla samassa kunnossa kuin omani)
- Vuosi viisi ohjaustehostimen kiinnityspultti oli irronnut ja leimassa huomauttivat korjaamaan, oli melkoisen hankalassa paikassa asentaa kun pihalla ilman nosturia ja räntää roiski silmille....
- Vuosi kuusi maalasin auton mustaksi alaosasta ja valkoiseksi ylhäältä, ja takarengas räjähti Suonenjoen liepeillä, onneksi paripyörät joten nilkutin 40km Suonenjoen Vianoriin johon saivat renkaat 2 kpl seuraavalle päivälle.
- Ja nyt tuo makuuhuone remontti edessä taitaa hieman laajeta... saas nähdä
Autolla kierrelty lähinnä moottoriratoja + viime kesänä Kuusamossa ja kalareissuja ympäri Suomen.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Mb913 projekti
Noi on just noi mersut tommosia! Ihan koko ajan saa olla auton alla rähmällään!
ÜÜÜ
Mulla jos ei kevroletista joku päivä joku paikka poksaha, ni bileet piän! Ei oo paljon tarvinu juhlia.
N
ÜÜÜ
Mulla jos ei kevroletista joku päivä joku paikka poksaha, ni bileet piän! Ei oo paljon tarvinu juhlia.
N
Re: Mb913 projekti
Nyt päästy siihen vaiheeseen jotta koko sisusta purettu ja alettu lattia koolauksia hitsailemaan uusiksi. Kun nyt tuli purettua kokonaan niin tuli ajatus rakentaa lattia lämmitys, nykyisen koolauksen alle 9mm vesivaneri ja koolauksen väliin 20mm uretaanilevy ei mahtunut paksumpaa kun huonekorkeus ei anna myöten. Ja tarkoitus laittaa 12 mm kupariputki lattiaan sekä folio uretaanin päälle sekä putken alle kuparilevy 100mm leveä johon pokattu kupariputkelle ura.
Tarkoitus ottaa moottorin vedestä ajon aikainen lämmitys joka pääsee kiertoon kun "bybassin" kautta lämpö ei ylity 40 astetta.
Sitten parkissa ollessa lämmitys otetaan Truman lämmittimeltä lämmönvaihtimelle. Eli lattialämmössä olisi sama vesi kuin moottorilla.
Tarkoitus ottaa moottorin vedestä ajon aikainen lämmitys joka pääsee kiertoon kun "bybassin" kautta lämpö ei ylity 40 astetta.
Sitten parkissa ollessa lämmitys otetaan Truman lämmittimeltä lämmönvaihtimelle. Eli lattialämmössä olisi sama vesi kuin moottorilla.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Mb913 projekti
Noin kuvien perusteella tuo kosteusvaurio näyttää isolta. Ei kai tuosta kameran reiästä koko ikkunanpieltä kastele?
Kannattaa tarkistaa kaikki katon ja seinien saumat ja listat. Purin tuossa taannoin atomeiksi yhden asuntovaunun ja siinä ei ollut kuivaa kuin venttiilinhatun alla.
Toivottavasti saat kuntoon - vinkkinä sanoisin ei puuta peltiä vasten ja umpisoluisella eristeellä. Verhoilumateriaali hengittäväksi. Butyylimassaksi ei kannata valita edullisinta. Sika, Wûrth tai muut pro-tökötit maksavat itsensä takaisin.
Kannattaa tarkistaa kaikki katon ja seinien saumat ja listat. Purin tuossa taannoin atomeiksi yhden asuntovaunun ja siinä ei ollut kuivaa kuin venttiilinhatun alla.
Toivottavasti saat kuntoon - vinkkinä sanoisin ei puuta peltiä vasten ja umpisoluisella eristeellä. Verhoilumateriaali hengittäväksi. Butyylimassaksi ei kannata valita edullisinta. Sika, Wûrth tai muut pro-tökötit maksavat itsensä takaisin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun