Joo, löysin saman linkin. Hollannista tänne uitettu kapistus.
Komissarov kirjoitti:Oletkin varmaan jo itse tämän hakenut, mutta laitetaan nyt näkyville, kun muitakin harrastajia nämä alkuperät yleensä kiinnostavat...
Komia peli, soittelin myyjän kans nuista pinnoista joku viikko. Niissähän on vinyylitapettia nyt, kuvissa ainakin näyttää toimivalta!
Niin, onnee autosta ja tervetuloa palstalle!
Onnittelut hankinnasta, näyttää varsin kelvolliselle ja tuosta taitaa olla helppo jatkaa. Pistä ihmeessä lisää kuvia, täällä varmaan olisi useampikin innokas silmäpari =)
Ja tervetuloa foorumille.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
- Scania K112 CLB 70 AA vm. -87 Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Kiitoksia paljon. Pistän kuvia kun homma etenee. Tarkoitus olisi päästä baanalle tänä kesänä. Muutoskatsastukset ja kaikki vielä edessä... hui..
Pari pikku vikaa olen löytänyt eli jäähdytin nestettä vuotaa webaston pumpun juuresta. Huomasin myös tänään, että ohjaustehostimen "täyttöpönttö" on kuiva. Sekin siis vuotaa...
mixuman kirjoitti:Pirun hyvin käy ja kukkuu.. MUTTEI SAMMU SAMMUTUSNAPISTA!!?? Vielä muutama päivä sitten sammui hienosti..
Joutuu sammuttamaan vaihteella. Vissiin sähköinen sammutushässäkkä tässä. Onko samanlaisia oireita muilla ollut? Vink vink
Mulla oli sammutinsolenoidi töhnässä. Kun yritti sammuttaa napista, kierrokset laskivat hieman muttei muuta. Irroitin solenoidin, putsasin, laitoin paikoilleen ja johan toimi.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
- Scania K112 CLB 70 AA vm. -87 Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Moottoritilan sähköboxissa on sulake sammuttimelle. Jos stoppi nappulaan on pidetty oikein kauan pohjassa, niin yrittää helposti polttaa sulaketta. Tätä on helppo välttää kun auton sammuttaa tyhjäkäynnistä eli koneen kierrosten ollessa 500-600r/min.
mixuman kirjoitti:Millä ootte vessan seiniä/lattioita tehneet ja todenneet hyviksi? Kestääkö laatta? Laatalla sais ainakin hienoimman...
Kannattaa varmaan käyttää kuivapuristelaattaa (kestää pakkasta) ja joustavaa laastia tai liimaa, samoin saumaus joustavalla laastilla ja nurkat ym läpiviennit silikonilla, lattialämmitys on hyvä olla myös, jos ei vesikiertoista niin asuntovaunuun tarkoitettu matalajännite (mukavuuslämpö).
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Lahti32 kirjoitti:Monisäikeistä kumikaapelia on laitettu. On kyllä joissain kirjastoautoissa nähty perus mmj johtojakin.
Joo, sain isäukolta (sähkömies) sellaista notkeaa kumikaapelia, kuulemma hyvä tollaseen... Kirkas kuori ja metallisäikeillä vahvistettu jne.. Jotain PRO -kaapelia
mixuman kirjoitti:Uusia ongelmia ilmenee. Nyt kun ilmat lauhtunut, niin paineet nousee hyvin molemmissa mittareissa, mutta ovi ei nyt toimi!
Naks vaan kuuluu ja ovessa ei ole paineita.. voi kökkö...
Ajelet välillä kunnolla lämpimäks, kyllä ne alkaa sitten yleensä toimimaan
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Nelipiiriventtiili jumittaa. Vaihdata kuivurin ryynit niin pelaa kaikki moitteetta vuosia. Nelipiiriventtiili ohjaa ilman paineita tietyssä järjestyksessä eri osoitteisiin, jarruihin, jousitukseen, kytkimelle ja oville. Nuo ovet on viimeisenä. Venttiili löytyy etuakselin etupuolelta auton alta muistaakseni. Useammasta Scaniasta on noita jouduttu rassaamaan, ruostuvat jumiin jos kuivuri ei oo poistanut kosteutta paineilmasta tarpeeksi. Tai sitten sulla on unohtunut varauloskäynnin hätävipu auki asentoon niin ja tuo sammutussolenoidin toimimattomuus voi johtua samasta syystä, ei ole ilmaa millä solenoidi vetäisi koneen sammuksiin. Ainakin Volvo sammuu paineilmalla, kyllä vissiin kanikka myös