Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Hyvät on suunnitelmat, onhan näistä juteltu. Ainoo mikä nyt pisti silmään on tuo liimojen paljous, meinaa että ite oon kovimmat liimaukset tehny kun liiman paksuus jää sinne milliin ja olipampa joskus liimannu niin että välissä ei ollu ku varmaan kolmasosa milli ja se ei ehjänä irronnukkaan. Eli puksusti jos jää niin varmaan antaa elää mutta ei se muuten kiinnitystä paranna. Kai? Kokeile liimata parit pellit yhteen, millin paksulla ja toisen vetäset puristimella aivan linttaan, kumpi lähtee irti käsivoimin. Eipä sillä etteikö se noinkin pysysi mutta liimaa menee kolme kertaa enempi :lol:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Liimaus tauko... :)
"kiripuu"
"kiripuu"
WP_20140725_012.jpg (168.82 KiB) Katsottu 18657 kertaa
Aattelin yrittää liimata ton kuprun kiinni ennen ku alan sössimään butyyleita ton ikkunan ympärille... ja en löytäny muuta riittävän pitkää "kiripuuta" ku ton 30mm viemari putken... :)
Liimat ruuttasin taakse tommosella....
jatkettu "nokka"
jatkettu "nokka"
WP_20140725_013.jpg (216.13 KiB) Katsottu 18657 kertaa
Eli laitoin vaan tohon suuttimeen kiinni ohkasta ilmaputkee pikkupätkän minkä kans ihan tunteella ruuttasin liimaa tonne taakke... enkä viittiny puolta tuntii nojailla autoon ni siitä syystä toi kiripuu... :D
Nii ja "Reddevil" toi on sen verran epätasainen toi lasikuitu ja pohja että siitä syystä siinä on noin paksukerros... (nii oli originaalinakin...) ja toi kattolumiini menee kiemuralle kovassa paahteessa...joten ajattelin et siihen olisi hyvä saada "joustokerros"... toi kourun alla oleva kerros on noin 3mm paksu...(painelin sen kunnolla kiinni tohon butyylinauhaan sillä tavalla että se pursui "reunalta yli"... ("kuvatodiste")
"purseet...kaikki turhat purseet" vai mitenkä se sorsa laulokaan...
"purseet...kaikki turhat purseet" vai mitenkä se sorsa laulokaan...
WP_20140725_009.jpg (135.78 KiB) Katsottu 18657 kertaa
Seuraavaksi olisi tarkoitus ton katon suhteen "operoida"... het kun toi liimamassa on kuivunut leikkaan varovasti ton purseen pois ja vetäsen siihen päälle kirkkaan liimamassan millä mä saan hieman "loivennettua" tota kynnystä että sinne ei jäisi hirvittäviä "vesilammikoita" jotka jäätyessään vois repiä ton liiman reunan auki ja päästää seuraavan veden syvemmällejäätymään... :D (oon tollo... tunnustan... :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Nonnii...
Oven ihmettelyä... taas...josko sen ny sais alotettua sillee kunnolla... :D
Jep, mutta aloitan kysymyksellä tohon oveen liittyen...
Onkohan porukalla mahdollisesti tietoa/kokemusta semmosesta asiasta jos mää poraan tohon ovilehden runkoputkiin n.10mm reikiä ja "tuuppaan" sen täyteen uretaanivaahtoo... tällä lähinnä ajan takaa sitä et toi rauta putki ei hikoilis ihan niin paljon talvella sisälle...(niin auton sisään kuin putken sisään...) toi olis kuitenkin suhteellisen helppo vielä rei'ittää ja eristää sillätavalla että reiät jäis piiloon... mulla kävi muutenkin pikkulapsus ton oven kanssa kun unohdin porata hikoilureiät tone putken alapäihin...:) (ne on "tulpattu" alhaalta ja ylhäältä että mahdollisesti ylhäältä päin valuva vesi ei mene putkeen...)
Siis kysymys... kumpaa on enemmän uretaanista putken sisällä...hyötyä vaiko haittaa...? :D ei oo koskaan tarvinnu moista tehdä, enkä toden näköisesti nytkään harkitsisi kyseistä toimenpidettä mutta ku sitä ei oikein saa sisäpuolelta kunnolla eristettyä... Tulee kaikki oven karmit ja "tiivistys huullokset" pahasti tielle...
Tälleen jälkeenpäin mietittynä olis ehkä voinut tehdä ton "ovilehden" rungon vanerista... ei johtais ihan niin paljon kylmää sisään ja ei olis tällaista hikoilu ongelmaa... :D (sen verran oon "puusuutari" että olisin saanut tehtyä siitä tarpeeksi vääntöjäykän ja kyljenmuotoon... :D no sen voi kyllä valmistaa myöhemminkin jos toi "rautaovi" ei yksinkertaisesti "futaa"... )
Pistän pari "otosta" taas tostaki esille... homma on aloittelu vaiheessa... :D
"plastiikin" sovittelua...
"plastiikin" sovittelua...
WP_20140726_001.jpg (219.6 KiB) Katsottu 18569 kertaa
ja sama toiselta puolen... "plastik" ei oo viel millään kiinni...
siinä se "pökköttää" olis sanonu mun nuorempi poika muutama vuos sitte...
siinä se "pökköttää" olis sanonu mun nuorempi poika muutama vuos sitte...
WP_20140726_002.jpg (194.61 KiB) Katsottu 18569 kertaa
Toi muovi tulee tohon sen takia että saan tuotua ovessakin rst-pellin samaan tasoon kyljen kanssa.... Noista yläosan ikkunan karmeista en oo viel varma laitanko niihin muovin...riippuu hyvin pitkälti siitä miten ikkunat istuu noihin reikiin... (lasit on suorat ja ovi on "väärä" :D ) Voi "hitsin vimpula" ku mää taas nysvään enkä saa mittää aikaseks... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Törmäsin tähän topicciin just, enkä kaikkea oo lukenu.
Nuo sivuluukut, saranat ulkopuolelle, miksi ihmeessä.
Tuo kouru katolle, miksi ihmeessä.
Tuo liimamäärä, miksi ihmeessä.
Ikkunoiden liimaus, siinä on pikkasen miettimistä tuliko hyvä.
Kunhan ajattelin ääneen, ei tarvitse vastata.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:D vastaanpa kuitennii...
vesikouru... Tuolla aikaisemmin kerroin että oon "vähä vainoharhainen" noitten ylhäällä sijaitsevien reikien suhteen... siksi toi alumiinikulma...
ja kouru siitäsyystä et toi katto on suht veemäinen pestä ja katolle tulee kuitenkin "pascaalia" joka valuu kylkiä pitkin sotkien kyljet... :)
saranointi... miks ei..."makuasia... sano koira ku muniaan nuoli..." ei muuta syytä... :)
liimamäärä... tossa "takaspoilerissa on paljon liimaa... se ei ole millään muulla kiinni ja niinku kerroin aikaisemmin niin toi oli alkujaankin liimattu paksulla liimakerroksella... (n.3-4mm paksu ja n.10-12cm leveä) . Noista kattokouruista ja liima määrästä... "peruskoulu" pohjalla arvelin että sine täytyy saada jonkin moinen elastinen kerros joka antaa edes vähän myöten ton kattopellin elämiseen... oli nimittäin aika "hauskan" näköinen toi katto viikko sitten, helteellä oli semmonen "nimismiehen kihara" että "aallon" harjan ja pohjan korkeus eroa en tietenkään tajunnu mitata mutta arvelin noita kouruja laittaessa et sinne olisi hyvä saada pieni "liikkuma vara"... toden näköisesti turhaa mutta aikahan sen näyttää... (niinkuin kaikki muutkin mokat... :D )
Ja sitten toi ikkunoiden liimaus... eipä tuossa vielä liimaa juurikaan ole...vaan toi saumaus on tehty butyylimassalla jonka ei pitäis kovettua ihan kovaksi eli antaa ikkunan elää omaa elämäänsä korirakenteeseen nähden... sisäpuolen vedän aikanaan ihan lasisilikonilla ja ulkopuolelle tulee listat tiivisteineen... ja tämäkin johtuu vaan siitä että en haluais hirvittävää määrää "salakosteutta" tonne auton sisään... (Kaikeltahan ei voi millään välttyä...mutta yritän minimoida ne mitkä voin...)
Niinku oon monta kertaa sanonut/kirjoittanut eka kulkuri...ekat rakennus virheet... meidät ihmisethän erottaa monesta muusta nisäkkäästä se että yritämme oppia virheistä (ainakin minä yritän...) ja ihmisen kehittymisen yksi syy on varmasti ollut laiskuus... "Laiskuus on luojanlahja kun sen oikein käyttää" :wink:
Jospa tämä vähän selvensi syitä ja "seurauksia" miks oon mitäkin tehny... toivon mukaan joku muukin epäilee ja esittää mielipiteensä...koska minä epäilen itseäni kokoajan ja yritän miettiä asioita miks joku minun ratkaisu ei toimikkaan, eikä varmasti tule kaikki epäkohdat mieleen mitä pitää huomioida... :D
toistan itseäni... "wc paperi on kolminkertainen... minä yksinkertainen..." :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Tuo vainoharhaisuus ja epäily katon vuotamisesta on aiheellinen, se on suuri ongelma näissä vehkeissä.
En ole oikeestaan nähnyt koskaan yli 20 v vanhoissa busseissa ettei katto jostakin vuoda.
Se ikkunoissa käyttämäsi solukuminauha ei välttämättä ole hyvä ratkaisu. Ikkunoihin pruukataan laittaa kunnolla massaa, siinä ei säästellä, nurinkuristako.
Nuo saranat olisin ehdottomasti tehnyt toisin, kaunista rosteria häiritsemättä.
Kosteutta ei tarvitse pelätä kun hoitaa ilmanvaihdon kuntoon.
Hyvä tuosta tulee.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hep hei... :)
Jatkanpa vielä hieman tätä keskustelua... :)
Autoa purkaessani huomasin tuon "katonvuotamisen" ,lähinnä juurikin tuolla seinän ja katon liittymässä, (siitä ei tullu otettua yhtään kuvaa...harmi)
Etupään osalta ei ollut vuotavia paikkoja tälleen jälkeenpäin havaittavissa ja kun auto seiso viime kesän ulkona "sateen armoilla" ilman sisäverhoilua ja lattiaa, kävin parin kunnon vesisateen aikana kattomassa mistä tota vettä mahdollisesti tulee sisään... ja se tuli juurikin tuolta katon rajasta...+toinen kattoluukuista on rikki... (sekin tarvii vielä korjata... :) )
Tarkalleen oli vaikea havaita mistä se vesi sisälle tuli mutta "päättelin omassa pienessä päässäni" että sen täytyy tulla tuolta saumoista... :) ja toi kulmakouru härdelli on mun yritys tukkia/pienentää se vesireikä... :D (kohtahan se nähdään onnistuinko mä siinä... :D auton sisä hommat meinaan tehdä "pohjolan tähtitallissa"... :) )
Ikkunat... ikkuna heppu sanoi että ton lasin oman "tiivistyksen" pitäisi antaa hengittää... en muista/tiedä miksi, mutta enpä hänen sanaansa voi ruveta epäilemään... :D siinä on yksi syy tolle solumuovi nauhalle... ja sitten myös se että ikkunoita mitatessani/tilatessani "ajattelin" (se ei aina sovi minulle... :lol: ) jättää ikkunoille reilun "elovaran" mulla kun ei oo mitään käsitystä kuinka paljon tällaisen runko ja kori elää ajaessa... :) ja tuohan on vielä suht helppo muuttaa "koko butyyli versioon"... :D mutta ekaks ajattelin yrittää noin...
Sitten toi rosteri...tai lähinnä toi saranointi...
Alunperin olisin halunnut tehdä semmosen saranoinnin että toi luukku nousee kyljen suuntaisesti ylös... (niinkuin joissakin busseissa tekee)
mutta aikani pyöriteltyäni erillaisia malleja/visioita, arvelin että on suhteettoman suuri homma "keksiä siinä kohtaa rengas uudelleen" :D (en siis löytänyt mistään kuvaa/ pääsyt katsomaan mallia miten se on "oikeissa busseissa" toteutettu... :D ) siispä jätin silloin homman hautumaan...
Ja kun aloin noita peltejä touhuamaan niin huomasin että käytössäni olevalla "arsenaalilla" (työkalut ja taidot) en saa pelleistä tehdastekoisen näköisiä... :) eli käsityön jälki näkyy ja "pilaa" hyvän materiaalin... :) siispä päätin lisätä siihen semmosta "raffia garage tyyliä" :lol: :lol: :lol:
Luukkujen muovaaminen sinänsä onnistui jo paljon siistimmin mutta "vahinko" oli jo tapahtunut noissa varsinaisissa auton kyljissä... :D
Ilmanvaihdon/ tuuletuksen tärkeyden rakenteessa ja sisällä, oppisin "edellisessä" elämässä ku ihan työksen tein "home ja kosteus vaurio" remontteja...(osin siitä johtuu myös tämä minun vainoharhaisuus ja epäilys kosteutta kohtaan...muutama "yllätys" löytyi ku kohteissa ruvettiin paikkoja purkamaan ja tutkimaan...) Samat "fysiikan lait" kai näihinkin pätee... mutta toteutus onkin sitten monessa asiassa vähän kinkkisempi ku taloissa... :)
Ja vielä tohon hyvyyteen... En tiiä tuleeko hyvä...tulee semmonen ku sattuu tulemaan ja..."ei tästä tällä rahalla prempaa/kunnollisempaa voi saada"... :D
Ehkä mä joskus kun tämä on valmis voin vaik vahingossa "kehasta" itteeni... "määhän tän väsäsin" meinigillä...tosin "kukapa se kissanhännän nostaa ellei kissa ite" :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Niimuuten... kukaan ei viel oo kommentoinu tota oven "täyttämistä uretaanilla" juttua... kannattaako vaiko eikö kannata...ja miks ei kannata jos ei kannata ja jos kannattaa...ni miks kannattaa... KANNATAN... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Lyö uretaani vaan sisään, jos ilmenee ongelmia niin tee uusi ovi :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol: "Ei jäädä tuleen makaamaan".... :D
"reikäjuusto"
"reikäjuusto"
WP_20140727_001.jpg (228.01 KiB) Katsottu 18391 kertaa
"reikä rengin per...ssä piian pers...ssä kaks..." ja tuossa vähä enämpi... :D
hole hole
hole hole
WP_20140727_002.jpg (195.48 KiB) Katsottu 18391 kertaa
ja tuommoseksi ny sitte jää... jatketaan ovee seuraavalla kerralla... :)
"hole in one"
"hole in one"
WP_20140727_004.jpg (246.85 KiB) Katsottu 18391 kertaa
tiiä taas sitte tästäkää hapatuksesta...hyödyistä/haitoista... mut niinku "bussiton" sano... tehhää sitte uusi jos tuo ei "kestä"... hetken tuoki kestää ruostua ku tuonkin putken seinämä vahvuus on se 3mm... (painaa jo ny ihan mukavasti... mitähän se sitten painaa ku siinä on vielä ikkunat ja muut kilkkeet paikassaan... :D ) saranointi tsydeemi joutuu "töihin"... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jassos... :)
Niihän se tänään kävi että joutusi ajamaan työpäivän jälkeen vähäks aikaa suunnittelemaan...(muuta en juuri saanut tehtyä...)
Eikä toi "ovirojekti" auennu kyllä tänäänkään lopullisesti...(liekkö pissi haihtunu päästä että "ajatuksen virta" jää kakkipatojen taakke jemmaan... :) )
No jotakin sentään sain touhuttua ja tässä päivän otokset... :D
vielä tota naputtelua piisaa...
vielä tota naputtelua piisaa...
WP_20140728_002.jpg (171.28 KiB) Katsottu 18277 kertaa
ja sama toiselta kantilta...
jäi vissiin "kuvavakaudenhallintajärjestelmä" hakkaamaan ku kuvaki o ihan tärähtäny...
jäi vissiin "kuvavakaudenhallintajärjestelmä" hakkaamaan ku kuvaki o ihan tärähtäny...
WP_20140728_004.jpg (170.57 KiB) Katsottu 18277 kertaa
Mänihä tuossaki jo pitkälti toista tuntia kaikkine työvaiheineen... :) no onpaha ton ovenkin osalta "jalopelti" hommat aloitettu...
Tän peltien muokkauksen edetessä on toi työn jälkikin ehkä vähän parantunu...ja tietoa+kokemusta on tullut sen verran lisää että..."ohkasesti harmittaa" noi kylkien vasara jäljet... :) Joku ammatti pelliseppä on varmaan mun kaa erimieltä mutta olen tässä luukkujen kanssa todennu et EI kannata käyttää kulmarautaa ns.lestinä/sapluunana... filmivaneri on mun mielestä paras...(ainakin mulle... :lol: :lol: :lol: ) tämän väitteeni perustan sile että toi rauta tuolla pellin takana on liian kovaa ja näin ollen "aiheuttaa" pellin venymistä ja näin ollen noi vasaran jäljet näkyvät todella selvästi...(paitsi niissä kuvissa joita mä oon teille esitelly... :lol: ) No virhe on jo tapahtunut ja sitä on sinänsä turha enää harmitella... :)
Eniten meni tänään aikaa (hallille ja pois sieltä ajamisen lisäksi) ton oven listoituksen suunnitteluun... Koska epäilen että en saa oven yläosasta "riittävän" siistiä, joudun suurella todennäköisyydellä tekemään siihen listat... ja mulla on "pien kutina" et se saattaa tuottaa hieman päänvaivaa... :) (sekin asia on sellainen että "turhapa sitä on murehtia etukäteen"... )
Että tälläistä tänään... Ny jos pistäis pään tyynyyn ja vetäis muutaman tunnin unta kuulaan ja menis huomenna pirteänä töihin "painimaan" erillaisten metallituotteiden kanssa (ne sentään tekee iha just sitä mitä mä niiden "käsken" tehä...ovatten sen verran viisaampia että antavat periksi... :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

No?
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:D Joo joo... Kerron heti ku on jotain uutta kerrottavaa...:D
Oli pikku "loma/irtiotto" rojektista ku kävin muksujen kaa moikkaa mummua... :) ja hyvää teki... :)
Nyt oon "takasin" hallilla ja olisi tarkoitus ruveta suunnittelemaan ja toteuttamaan "jatkokertomusta" tohon oveen liittyen... esteenä ei oo muuta ku "hyvin rajallinen aivokapasiteetti ja nysväys geenivirhe"... :lol: koetappa siinä sitte saaha jottain aikaseksi... :)
Eli palaampa astialle viimeistään sunnuntaina jos on jotain kerrottavaa... :D
Someron halli "vaikenee" (ainakin vähäks aikaa... :wink: )
ps.todisteeksi pistän kuvan "työasusta" :lol:
totta...niin totta... :D
totta...niin totta... :D
WP_20140808_002.jpg (174.81 KiB) Katsottu 18018 kertaa
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

:lol: toi on hyvä. Pitäis laittaa tollanen paita kun menee loman jälkeen töihin :mrgreen:
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

:lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
ae70
Rattiamiraali
Viestit: 276
Liittynyt: 15 Heinä 2012 23:26
Truck: Scania Bf 80
Location: Mikkelin kupeessa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja ae70 »

asiaa :lol:
Scania Bf80 "vajokki" 5000.

Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
Avatar
Puppi
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2013 20:27
Truck: Scania K92 CLB -88
Location: Vesilahti
Member id: 204

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Puppi »

:lol:
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Scania AJOKKI EXPRESS K92 CLB AA = Petenmäen PUPPI
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:) Eiks ollukki hyvä paita...mitä sitä tosiasioita kiistämään... :)
Jep... mut niinpä se tääkin viikonloppuhurahti ja mittään en saanu tehtyä...no ovee sentään vähäse jatkoin...
Ja siitä kuvamateriaalia toristeeks... :)
Vähä "lasinpohjia"
Amuliini kulmatus...
Amuliini kulmatus...
WP_20140809_001.jpg (190.22 KiB) Katsottu 17756 kertaa
"Kinkkinen kierous"... ainakin mun mielestä... melkein 20mm tolla matkalla ja lasi on suora...
kiero ku papin...
kiero ku papin...
WP_20140809_002.jpg (195.72 KiB) Katsottu 17756 kertaa
Tarkkasilmäset varmaan huomas ton samaisen muovin tossakin listojen alla...
En tiä mitä ikkunoita tilatessa on mun päässä liikkunu, mutta toi/noi lasit oli 20mm liian kapeita noihin reikiin...ja toi alumiinikulma olis just "hikiseen" ylettäny taakse tueksi... joten taas mää "ajattelin" (käsi nousee virheen merkiksi...se ei sovi mulle...se ajattelu... :D )
Ajattelin että "kavennan" reikää tommosilla muovi"smyykeillä"... hirveestihän (ei yhtään) noi ei tuu näkymään ulkopuolelta sitte ku siinä on listat paikassaan...
Sitte mää porailin ja kierteytin ton oven alaosan kehyksen mihkä ois tarkoitus toi rosteri tökätä...+ sit siinäkin on se "plastik" levy fyllinä et saan noi korin pellit ja ovipellin samaan tasoon... :) (on tää taas "vaikeeta" :lol: )
Taas sitä sovittelua... vaikka onha toi tossa heilunu vaik kuinka kauan...
Taas sitä sovittelua... vaikka onha toi tossa heilunu vaik kuinka kauan...
WP_20140810_007.jpg (176.88 KiB) Katsottu 17756 kertaa
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ja vielä yks tai kaks...
Lasit paikassaan...
Lasit paikassaan...
WP_20140810_009.jpg (175.76 KiB) Katsottu 17755 kertaa
on siinä vähän sävyä...
on siinä vähän sävyä...
WP_20140810_010.jpg (190.09 KiB) Katsottu 17755 kertaa
ja "takaapäin"...;)
ja "takaapäin"...;)
WP_20140810_013.jpg (199.85 KiB) Katsottu 17755 kertaa
Nonni... eiköhän siinä sitte taas ollunna vähäks aekkoo... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

"Lounastauko"...(vähä myöhäinen... :) )
Tämmöstä täällä tänään....
saas nähä...
saas nähä...
WP_20140816_002.jpg (210.52 KiB) Katsottu 17509 kertaa
ja "muutama" hetki myöhemmin...
pikkuhiljoo se löys paikkasa...
pikkuhiljoo se löys paikkasa...
WP_20140816_006.jpg (164.1 KiB) Katsottu 17509 kertaa
ja yks viel... :)
"silmäpuoli"
"silmäpuoli"
WP_20140816_007.jpg (185.42 KiB) Katsottu 17509 kertaa
Että näin... ny jos mää oon "reipas tyttölapsi" ja tukka hulmuten touhuun ni saatanpa saada vielä ton toisenkin puolen samaan jamaan... :) (olis yhenlaiset "jännätpaikat" selvitetty... :D )
Tulee monen makuun (jopa itseni) vähän liian "kliini" tosta perästä... tosin siitähän puuttuu vielä valot yms. ja sitte mulla olis vielä pienenä haaveena saada tohon taakke se "varapyörä teline"... (siis sen varapyörän kanssa...ei pelkkä teline... :D ) no... kahtoo ny koska se olis ajankohtanen..."pääsuunnitelmat" olis senkin osalta noin niinku suurinpiirtein "piirretty" mielen mustiin syövereihin... :)
Jep... palataanpa tälle "hiekkalaatikolle" ku saan seuraavan "kakun" valmiiksi... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Taasen täällä... :D
Mää ny "ärsytän" teitä taasen näillä mun kuvatuksilla... :D
ei oo enää "silmäpuoli"...
ei oo enää "silmäpuoli"...
WP_20140816_014.jpg (185.93 KiB) Katsottu 17444 kertaa
ja tohon "tökkäs"...
se ois melkein ummessa...
se ois melkein ummessa...
WP_20140816_015.jpg (174.08 KiB) Katsottu 17444 kertaa
Tämmönen pikku "aivovamma" ny tällä kertaa... jäin ny miettimään et miten "ruuvaan" ton luukun ylälevyn kiinni... tai lähinnä toi "pulttijako".... vedänkö ton luukunmukaan... vaiko "symmetrisesti tasajaolle"... luukussa siis noi pultit ei oo tasajaolla...ja jos mää joskus innostun tekemään uuden luukun ton "pilalle" menneen tilalle ni siihen tulee "hieman" erilaien säleikkö... :D (nyt ei tarvi teidän enää ihmetellä miks tää mun rakentaminen kestää näin kauan... :lol: ) nooh... jospa mää jotaki keksin... tai sitte vetäsen reiät ja pultit ton luukun mukaan ja annan pas...an olla... ei tää ny kuitenkaan mikään "viimisen päälle luomus" oo muutenkaan ni tokkopa tota kannattaa taaskaan "murehtia"... :)
No on kai tää vähäsen muuttunu... :D
heh...
heh...
Miten se "aika kultaa muistoja"... Se mikä sillon ärsytti... tuntuu ny niin paljon "vähemmän ärsyttävältä".... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

Hattua pitää nostaa, aika remontin oot tehnyt.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kiitos kiitos... :) Tahtoo vaan olla väliin motivaatio hakusessa... (tänäänki oon vaan "tuijotellu" noita yläkulmia... :D ja roikkunu täällä... :D )
No jospa se kohta lähtis... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Sulla on kyllä muutamaa pykälää haasteellisempi projekti.
Ittekin välillä istuskelen pihakeinussa ja tuijottelen bussia sekä hahmottelen sisähommia.
Pakko ladata akkua välillä ;)
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tiiä tuosta haasteellisuudesta... pirusti siinä on tekemistä, varsinkin mulle ku pitää "nysvätä ja hieroo ja pohtia ja haaveilla" ja ja ja... onhan noita selityksiä miks toi valmistuu nii hitaasti... :) no jospa se päivä paistais joskus tähänki risukasaan... :D
No joka tapauksessa pistänpä piruillessaan "tähän tämä jäi" kuvat... :D
ovielämän "seuraava" vaihe...
ovielämän "seuraava" vaihe...
WP_20140818_002.jpg (184.75 KiB) Katsottu 17173 kertaa
Tostahan tota on joskus hyvä jatkaa...
Ja sitte kuva "persauksista"...
"puhtaat pyllyt..." :D
"puhtaat pyllyt..." :D
WP_20140818_003.jpg (186.31 KiB) Katsottu 17173 kertaa
Pikkusen sylettää ku unohtu ottaa tosta koneluukun alapuolelta ton putken päältä semmonen rosteri koriste pelti pois ennen hiekkakylpyä... sitte ku mää sen repisiisisin pois...ni kas kummaa... "armas norjankromihan" siellä oli aloittanu omat tihutyönsä...tarvii putskliinata toi ruosteesta ja vetästä siihen pensselillä joku ruostesuoja maali... (esim. hammerite...sitä sattuis oleen "hyllyssä")
Ton koneluukun alaputken päälle ja tohon oven alareunaan olis tarkoitus muovata ns.riisilevystä (rosteri semmoisesta) "kolhusuojat"... :D
Yeah.. mutta "täällä -LÄTSÄ- näihin kuviin ja näihin tunnelmiin päätän raporttini täältä someron hallista tällä kertaa..." :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin