Mä en ainakaan ikinä enää halua kaasujääkaappia autoon, on toi kompuraversio niin huoleton. Volkkarin kompressorikaappi ottaa käydessään noin 3-4A (12V). Ei ole vielä ikinä tyhjentänyt akkuja. Tosin ei olla oltu koskaan yli 3vrk paikallaan.Lahti32 kirjoitti:Vastuskaappi kyllä kuluttaa mutta kompressorikaappi ei. Esim. Waecon jääkaapit menee noin 1A virralla ja niille kelpaa jännitteet 10,5-17V ja 21,5-30V laittelin itelle vielä vaihtokytkimen jolla voin ruokkia kaappia sillä akustolla missä on eniten virtaa. Käytännössä onnistuu viikon puska. Paitsi että ei oo aikaa niin paljoa
Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
VW T5 California TDI
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Pieni merenneito lepää pihassa. Kuukauteen en ole tehnyt siihen mitään mainittavaa.
Muutama talkooluontoinen reissu on kyllä tullut ajettua. Ensin kaverille uusi jääkaappi ulkomaille Teiskoon ja sitten voimistelujoukkueen kotiuttaminen Lohjalta Pirkanmaalle.
Isoon Mieheen on tarkoitus saapua jonkunlaisella joukkueella.
Muutama talkooluontoinen reissu on kyllä tullut ajettua. Ensin kaverille uusi jääkaappi ulkomaille Teiskoon ja sitten voimistelujoukkueen kotiuttaminen Lohjalta Pirkanmaalle.
Isoon Mieheen on tarkoitus saapua jonkunlaisella joukkueella.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Neiti merenneito sitten huomasi että on ollut kipparilla muuta tekemistä lähiaikoina ja päätti vähän palauttaa isäntää maanpinnalle.
Laitoin nimittäin koneen käyntiin siirtääkseni Neitiä eteenpäin metrin verran. No kytkin oli ihan juuttaan raskas ja ei puhettakaan että vaihteet olisivat menneet päälle. Tovin kun haroin päästäni tikkuja kynsien alle, niin lähdin kiertelemään autoa ympäri kuullakseni että onko missään mitään uutta ja erikoista ääntä tai savua tai mitään muuta asiaan kuulumatonta.
Keskiovi oli kiinni ja apuaskelma ulkona. Nyt hoksasin että ovi tuli laitettua sisältä säppiin silloin kun auto oli paineettomana. Avasin lukon ja ovi paukahti toppareita vasten auki. Tämän jälkeen kun oven sulki napista, niin johan painui kytkin ja vaihteetkin pelasivat.
Ehdin jo pelästyä että nyt menee seuraavat pari yötä tätä neitoa lepytellessä, eikä päästäkään Karstulaan. Onneksi homma oli tällä kertaa näin helppo korjata.
Laitoin nimittäin koneen käyntiin siirtääkseni Neitiä eteenpäin metrin verran. No kytkin oli ihan juuttaan raskas ja ei puhettakaan että vaihteet olisivat menneet päälle. Tovin kun haroin päästäni tikkuja kynsien alle, niin lähdin kiertelemään autoa ympäri kuullakseni että onko missään mitään uutta ja erikoista ääntä tai savua tai mitään muuta asiaan kuulumatonta.
Keskiovi oli kiinni ja apuaskelma ulkona. Nyt hoksasin että ovi tuli laitettua sisältä säppiin silloin kun auto oli paineettomana. Avasin lukon ja ovi paukahti toppareita vasten auki. Tämän jälkeen kun oven sulki napista, niin johan painui kytkin ja vaihteetkin pelasivat.
Ehdin jo pelästyä että nyt menee seuraavat pari yötä tätä neitoa lepytellessä, eikä päästäkään Karstulaan. Onneksi homma oli tällä kertaa näin helppo korjata.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Ehtoota kaikille, elossa ollaan, vaikka foorumilla olenkin ollut näkymätön loppusyksyn aikana. Joulut meni, joten ei siitä sen enempää, mutta hyvää uutta vuotta kaikille kylähulluille.
Itselläni ei ole projektin tiimoilla tapahtunut kuin auton kääntäminen nokka edellä pihaan ja siivoaminen kesän jäljiltä.
Nyt näyttäisi jonkin verran olevan ehkä aikaakin Pienelle merenneidolle, koskapa viimeinen työpäivä on 31.12.2014. Uusi vuosi alkaa siis uuden työpaikan etsinnällä heti kun raketit on saatu ammuttua taivaalle. Projektiohjelmistossa on ainakin dokumentointia ja suunnittelua. Keväämmällä varmaankin lattian tasoitusta ja sähkötöitä. Lisäksi olen luvannut kirjoittaa projektista lyhyen englanninkielisen yhteenvedon suomenkieltä ymmärtämättömille ystävilleni. Tämäkin lupaus on tarkoitus lunastaa heti alkuvuodesta.
Itselläni ei ole projektin tiimoilla tapahtunut kuin auton kääntäminen nokka edellä pihaan ja siivoaminen kesän jäljiltä.
Nyt näyttäisi jonkin verran olevan ehkä aikaakin Pienelle merenneidolle, koskapa viimeinen työpäivä on 31.12.2014. Uusi vuosi alkaa siis uuden työpaikan etsinnällä heti kun raketit on saatu ammuttua taivaalle. Projektiohjelmistossa on ainakin dokumentointia ja suunnittelua. Keväämmällä varmaankin lattian tasoitusta ja sähkötöitä. Lisäksi olen luvannut kirjoittaa projektista lyhyen englanninkielisen yhteenvedon suomenkieltä ymmärtämättömille ystävilleni. Tämäkin lupaus on tarkoitus lunastaa heti alkuvuodesta.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Tänään sitten aktivoiduin ja kömmin tuonne liikkuvaan kesämökkiini lattian tasoittaminen mielessä.
Vähän tuli lunta tupaan omien sunnitelmien suhteen kun lattiaa aloin purkamaan. Ensimmäinen aukkosahalla tehty reikä tuotti ilmanvaihtoaukon sähkökeskuksen kattoon. Tämä olis toki pitänyt ennakoida, mutta eipä tullut moista pikkuseikkaa huomioitua. Ei paha paikkoa, mutta jos lattiaa piti tasoittaa, niin sähkökeskusta pitäisi sitten madaltaa ja sen kanssa voi olla melko paljon tekemistä.
No seuraava reikä meni sinne minne pitikin, eli tavaratilasta eturenkaan päälle menevän lokeron kattoon. Semmoinen käytönnön hidaste tuossa nyt kuitenkin tuli että käytävän ja lokeron seinän välissä onkin vielä 15 cm tyhjää, ja lattian reiästä kun sohii valolla, niin maahan siellä näkyy.
Nyt pitää joko muuttaa tasoitettavan läänin kokoa, tai funtsittava miten tuo tyhjyys ylitetään auton rakenteita liikaa heikentämättä.
Ilmastoinnin murikoita sisäkatossa otin myös auki. Näyttää siltä että koko Sutrak taitaa olla lähdössä. 20 vuotta on varmaan jo tehnyt tehtävänsä tuon laitteen kanssa. Kennot ja puhaltimet ovat pölystä ihan tuhannen tukkeessa ja suodatimet olis pitänyt vaihdella säänöllisesti ja jo aikoja sitten. Sutrakin lähtö vapauttaisi lisäksi takaa moottorin päältä yhden lokeron johonkin muuhun käyttöön.
Huomenna jatkuu.
Vähän tuli lunta tupaan omien sunnitelmien suhteen kun lattiaa aloin purkamaan. Ensimmäinen aukkosahalla tehty reikä tuotti ilmanvaihtoaukon sähkökeskuksen kattoon. Tämä olis toki pitänyt ennakoida, mutta eipä tullut moista pikkuseikkaa huomioitua. Ei paha paikkoa, mutta jos lattiaa piti tasoittaa, niin sähkökeskusta pitäisi sitten madaltaa ja sen kanssa voi olla melko paljon tekemistä.
No seuraava reikä meni sinne minne pitikin, eli tavaratilasta eturenkaan päälle menevän lokeron kattoon. Semmoinen käytönnön hidaste tuossa nyt kuitenkin tuli että käytävän ja lokeron seinän välissä onkin vielä 15 cm tyhjää, ja lattian reiästä kun sohii valolla, niin maahan siellä näkyy.
Nyt pitää joko muuttaa tasoitettavan läänin kokoa, tai funtsittava miten tuo tyhjyys ylitetään auton rakenteita liikaa heikentämättä.
Ilmastoinnin murikoita sisäkatossa otin myös auki. Näyttää siltä että koko Sutrak taitaa olla lähdössä. 20 vuotta on varmaan jo tehnyt tehtävänsä tuon laitteen kanssa. Kennot ja puhaltimet ovat pölystä ihan tuhannen tukkeessa ja suodatimet olis pitänyt vaihdella säänöllisesti ja jo aikoja sitten. Sutrakin lähtö vapauttaisi lisäksi takaa moottorin päältä yhden lokeron johonkin muuhun käyttöön.
Huomenna jatkuu.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Voisin näppituntumalta "luvata", että halvalla tai pienellä vaivalla tuota Sütrakia et toimivana pidä. Olettaen että se ylipäätään olisi soivassa kunnossa nytkään. Ikä ja ajetut mailit luultavasti tehneet tehtävänsä...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Missä siinä on se sähkökeskus? Ei kai se tyhjä välikkö käytävän ja lokeron välissä suurta ongelmaa tee? Sillon Karstulassa kun kateltiin sitä lattian rakennetta ruuman puolelta, niin tulin siihen käsitykseen että sen lattian pitäisi tasoittua siihen käytävän korkeudelle melko samoin opein kun tuossa 501 korissa. Kuinka suurelta alalta meinaat lattian tasata?
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Siis sen sähkökeskuksen takana olevan poteron (mulla siellä vesisäiliö ja 3-vaihe lehkulämmitin) ja kuljettajan makuutilän välissä kolo suoraan katuun? Eikö sullahi oo se makuutila siinä käytävän alla ennen ruumaa? Eli renkaiden päällä olevien poteroiden välissä. Mutta käytävän allahan menee sitten ilmat ja vettä edestä taa ja takasi etteen.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Kolme reikää lattiassa.
Ruuvimeisseli osoittaa sähkökeskukseen osunutta reikää...
ja vasaran varsi osoittaa eturenkaan päälle poteroon osunutta.
Sivuleikkurit maahan johtavaa reikää...
ja harjan varsi sähkökeskuksen ja poteron välistä seinää.
Tavaratilasta katsottuna tilanne on tämä.
Poteron katossa voi erottaa reiän, josta tulvii valoa poteroon. Tarkkaan kun katsoo, niin kyllähän tuossa poteron ja käytävän välissä tuommoinen epämääräinen porrastus on.
Maahan johtavasta reiästä näkyy auton rakenteita ja tontti
Kyllä se makuutila on juurikin tuossa renkaiden ja poteroiden välissä. Kuvitelma oli kuitenkin semmoinen että tuota "ilmarakoa" ei olisi ollut.
Pienennän ja rajaan kuvat kun saan työkalut toimimaan.
EDIT: Kuvat korjattu
Ruuvimeisseli osoittaa sähkökeskukseen osunutta reikää...
ja vasaran varsi osoittaa eturenkaan päälle poteroon osunutta.
Sivuleikkurit maahan johtavaa reikää...
ja harjan varsi sähkökeskuksen ja poteron välistä seinää.
Tavaratilasta katsottuna tilanne on tämä.
Poteron katossa voi erottaa reiän, josta tulvii valoa poteroon. Tarkkaan kun katsoo, niin kyllähän tuossa poteron ja käytävän välissä tuommoinen epämääräinen porrastus on.
Maahan johtavasta reiästä näkyy auton rakenteita ja tontti
Kyllä se makuutila on juurikin tuossa renkaiden ja poteroiden välissä. Kuvitelma oli kuitenkin semmoinen että tuota "ilmarakoa" ei olisi ollut.
Pienennän ja rajaan kuvat kun saan työkalut toimimaan.
EDIT: Kuvat korjattu
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Sähkökeskus on kuljettajan selän takana, toisinsanoen eturappujen yläpään kohdalla.Hexte kirjoitti:Missä siinä on se sähkökeskus?
Joo, tän piti olla ihan läpihuutojuttu. Jos tuo sähkökeskus ei olisi tullut vastaan, niin tasoitettu lattia olis alkanut justiinsa rappujen yläpäästä ja keittiö kans'. Nyt pitää varmaan laittaa joku kaappi tuohon sähkökeskuksen päälle ja aloittaa tasalattia kuvassa olevan lattiaharjan kohdalta. Tasoitukset loppuvat tältä erää tuohon makuuosaston seinään. Tavaratilasta katsottuna tavaratilan takaseinään. Sen takana on sitten taas jo iskareita ja löpötankkia. Näin siis kuskin puolella.Hexte kirjoitti:Ei kai se tyhjä välikkö käytävän ja lokeron välissä suurta ongelmaa tee? Sillon Karstulassa kun kateltiin sitä lattian rakennetta ruuman puolelta, niin tulin siihen käsitykseen että sen lattian pitäisi tasoittua siihen käytävän korkeudelle melko samoin opein kun tuossa 501 korissa. Kuinka suurelta alalta meinaat lattian tasata?
Repsikan puolella ei tada olla järkeä tasoittaa ihan seinään saakka, koska silloin tarvitaan kaappien alle jalat ja silloin syntyy hukkatilaa. Tätä puoltaa myös se seikka, että silloin ei tarvitse miettiä repsikan puoleista kylkiluukkua uudelleen. Sen saranointi kun ottaa oman tilansa tuosta seinän vierestä.
Vessa vaihtaa myös paikkaa. Se tulee asuinkerrokseen keskioven kohdalle. Nykyinen vessakoppi korottuu ja kopin etummainen seinä siirtyy auton nokkaa kohti puolisen metriä. Sen lisäksi vessan (ovelta vessaan päin katsottaessa) vasen seinä puhkaistaan tavaratilaan ja sinne tulee takkahuone .
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Ilmastointilaite. Sutrak.
Laitteen saa pitämään ihan älytöntä huminaa, mutta ei se kyllä mitään jäähdytä. Nyt olis pähkäilyt siinä pisteessä, että lähtee tuo laite. Otanko irti nopeasti vai hellästi? Mitä tuommoisen värkin purkamisessa pois autosta olis semmoista, joka ehdottomasti pitää tehdä ja/tai ei pidä tehdä?
Laitteen saa pitämään ihan älytöntä huminaa, mutta ei se kyllä mitään jäähdytä. Nyt olis pähkäilyt siinä pisteessä, että lähtee tuo laite. Otanko irti nopeasti vai hellästi? Mitä tuommoisen värkin purkamisessa pois autosta olis semmoista, joka ehdottomasti pitää tehdä ja/tai ei pidä tehdä?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Puukkosahaa ja pitkää pinnaa, voimalla. Sieltä se ulostautu ku rystyset verillä päivän kirosi. Ota kylmäaineet talteen 12kg, jos ei oo jo karanneet =D Se humina on kun ne 2000W sähköflektit huutaa siellä koneen päällä. Kompurasta sain kennoineen 400e. Ite ohjauskeskus ja puhaltimet jäi itelle, puhaltimista ajattelin askarrella kesäksi ilmanvaihtoa tehostavat systeemit.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Kylmäaineiden kanssa en ole vielä koskaan pelannut. Miten ne otetaan talteen? Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja, vai lirutellaanko ja lorotellaanko vaan jostain?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
En yllytä hullua.
Hypoteettisesti, jos fiktiivisen autoni kennosto oikuttelisi. Niin varovasti kokeilisin rukkaset kädessä ilmastointipiirin huoltoventtiilistä onko siellä ainetta ensinkään.
Jos sieltä tulee painetta - teorian tasolla voisin soittaa kylmäkallen tontille imuroimaan aineet / tai tehdä kotikutoisen pikkureijän otsoonikerrokseen tonttimme yläpuolelle. Lisää UV-säteitä tännehän kalpenee kuoliaaaksi.
Jos liitin on mykkä - rosvosaha kouraan ja hommiin.
Oli miten oli kasvuvonekaasujahan ne ovat. Luvan kanssa pitää hävittää - ihan niin kuin Intiassa.
Hypoteettisesti, jos fiktiivisen autoni kennosto oikuttelisi. Niin varovasti kokeilisin rukkaset kädessä ilmastointipiirin huoltoventtiilistä onko siellä ainetta ensinkään.
Jos sieltä tulee painetta - teorian tasolla voisin soittaa kylmäkallen tontille imuroimaan aineet / tai tehdä kotikutoisen pikkureijän otsoonikerrokseen tonttimme yläpuolelle. Lisää UV-säteitä tännehän kalpenee kuoliaaaksi.
Jos liitin on mykkä - rosvosaha kouraan ja hommiin.
Oli miten oli kasvuvonekaasujahan ne ovat. Luvan kanssa pitää hävittää - ihan niin kuin Intiassa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Ei siellä ollut ketään kotona. Ei pihahtanutkaan.Rosvolinna kirjoitti:...varovasti kokeilisin rukkaset kädessä ilmastointipiirin huoltoventtiilistä onko siellä ainetta ensinkään.
Lauhduttimen kenno oli hapertunut aivan olemattomiin. Ei siitää tullut kuin metalliromua. Nyt olis moottorin päällä vapaata tilaa vaikka mitä hullua sijoittaa. Ideoita?
- Liitteet
-
- hylly1_800.jpg (162.54 KiB) Katsottu 16099 kertaa
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Takaluukun saranat ovat terästä ja luukku alumiinia. Vesi, suola, pöly ja muut ympäristötekijät ovat hommansa hoitaneet ja ilme on sen mukainen.
Milläs tuommoista alumiista keksintöä voisi lähteä paikkomaan? Tavoite olisi niinkin raju kuin saada luukku takaisin paikoilleen.
Milläs tuommoista alumiista keksintöä voisi lähteä paikkomaan? Tavoite olisi niinkin raju kuin saada luukku takaisin paikoilleen.
- Liitteet
-
- takaluukku1_800.jpg (180.93 KiB) Katsottu 14949 kertaa
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Lattiaakin on tasoitettu.
ToDo-listalla on vielä
- repsikan puolelta tasoittelua
- vanerien kiinnitys
- lämmitysputkiston asennus
- eristykset
- ja paljon muuta
ToDo-listalla on vielä
- repsikan puolelta tasoittelua
- vanerien kiinnitys
- lämmitysputkiston asennus
- eristykset
- ja paljon muuta
- Liitteet
-
- Lattia1_800.jpg (199.81 KiB) Katsottu 14949 kertaa
-
- Lattia2_800.jpg (168.93 KiB) Katsottu 14949 kertaa
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Keskioven tienoilla on veskin katto noussut ylemmäs.
Kuvassa näkyvän työtason ja vessan katon vääliin jää tyhjyyttä, jonne voi laittaa johtoja, putkia, keittimen ja upottaa tiskialtaan.
Kuvassa näkyvän työtason ja vessan katon vääliin jää tyhjyyttä, jonne voi laittaa johtoja, putkia, keittimen ja upottaa tiskialtaan.
- Liitteet
-
- keskiovelta.jpg (41.57 KiB) Katsottu 14587 kertaa
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Liki kaikki lumetkin ovat jo sulaneet kun kylähullu kömpii talviuniltaan. Tuo kauppapaikalla kyselemäni kumikorkki löytyi paikalliselta romikselta. Ilmankuivurin vaihtopatruunat toimitti Onnin Auto. Jumppasin patruunat paikoilleen. Ohjaustehostimen joku putki vuotaa vetävän akselin tienoilta. Mahtuis vaan tuonne alle asiaa ihmettelemään.
Leima vanhenee 28.4. Siihen mennessä olis tavoite olla auto ajossa.
Linja-auton kuljettajan ammattitutkinto on muutamaa viikkoa + työssäoppimisjaksoa vaille valmis.
Tämmöstä täällä.
Leima vanhenee 28.4. Siihen mennessä olis tavoite olla auto ajossa.
Linja-auton kuljettajan ammattitutkinto on muutamaa viikkoa + työssäoppimisjaksoa vaille valmis.
Tämmöstä täällä.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Ralläköi lätkä kuikkaa, pulttaa kulmaraudat tuon palkin kylkeen sisäpuolelle ja siihen hitsaten teräksestä lätkä. Itellä sillai, mutta sarana repes vuorostaan autosta irti ku pikkasen kankeet oli saranat...-KHS- kirjoitti:Takaluukun saranat ovat terästä ja luukku alumiinia. Vesi, suola, pöly ja muut ympäristötekijät ovat hommansa hoitaneet ja ilme on sen mukainen.
Milläs tuommoista alumiista keksintöä voisi lähteä paikkomaan? Tavoite olisi niinkin raju kuin saada luukku takaisin paikoilleen.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Tavaratilassa on jatko, avaa suojakankas, siitä vedin suoraan tehostimen pumpulle hydeletkun niin loppu se vuotojen paikkailu. Tuolla sisällähän nuo putket kiiltää uutuuttaan mutta tankin päällä/takana ja akselien päällä aivan paperia. Eteen onkin jo vaihdettu sinne lokasuojaan renkaan viereen mistä se tipahtaa ratille.-KHS- kirjoitti:Liki kaikki lumetkin ovat jo sulaneet kun kylähullu kömpii talviuniltaan. Tuo kauppapaikalla kyselemäni kumikorkki löytyi paikalliselta romikselta. Ilmankuivurin vaihtopatruunat toimitti Onnin Auto. Jumppasin patruunat paikoilleen. Ohjaustehostimen joku putki vuotaa vetävän akselin tienoilta. Mahtuis vaan tuonne alle asiaa ihmettelemään.
Leima vanhenee 28.4. Siihen mennessä olis tavoite olla auto ajossa.
Linja-auton kuljettajan ammattitutkinto on muutamaa viikkoa + työssäoppimisjaksoa vaille valmis.
Tämmöstä täällä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Joo. Löytyy.Tavaratilassa on jatko, avaa suojakankas, siitä vedin suoraan tehostimen pumpulle hydeletkun
Minkälaiset paineet tuolla ohjaustehostimen putkessa on?
Siellä on ohuenpi ja paksumpi putki. Ohuempi lienee painepuoli ja se paksumpi on varmaankin paluuputki.
Löytyy tämäkin. Liitokset ovat luontevasti käytävän vanerin alla, joten pitänee laittaa putki poikki jo tavaratilassa ja tuoda uutta tavaraa vasemman eturenkaan päälllä olevaan tyhjään tilaan (sulla on kai vesisäiliö siinä). Tehdä siihen lokeron pohjaan reikä ja ujuttaa uutta tavaraa sitä kautta tehostimelle saakka.Eteen onkin jo vaihdettu sinne lokasuojaan renkaan viereen mistä se tipahtaa ratille.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
On siellä vissiin aika kovatkin paineet (alta 100bar kuitenki?), hydeletku tais olla 280bar että ei jääny siitä kiinni =) Paksu on paluu kuten päättelitkin.
Joo on vesisäiliöt molemmin puolin makuutilaa, ja se putki tulee jostain välistä, oisko se välilokero juuri kun käytävän alta katoo makuutilan päälle ja lokasuojasa taks näkyviin.
Ite sahasin puukkosahalla putkien päätä mukaan ja hydeliikkeeseen että tämmöset ja väliin 8m letkua kiitos.
Joo on vesisäiliöt molemmin puolin makuutilaa, ja se putki tulee jostain välistä, oisko se välilokero juuri kun käytävän alta katoo makuutilan päälle ja lokasuojasa taks näkyviin.
Ite sahasin puukkosahalla putkien päätä mukaan ja hydeliikkeeseen että tämmöset ja väliin 8m letkua kiitos.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Auton katolla on neljä pulkkaa, joista otetaan ilmaa ja sadevettä sisälle. Ilman tulon hyväksyn mutta sadevettä en.
Pulkkasysteemin rakenne näkyy kuvissa.
Nyt tilanne on semmoinen että tuo rakennelma on kiinni sekä liimalla, että ruuveilla. Liima pitää ja lujasti, mutta ruostuneista ruuvinkannoista pääsee vettä kattoa tukevan palkin sisälle ja sieltä edelleen autoon.
Onko tämmöisen korjaamiseen jo tiedossa hyväksi havaittu konsti?
Itse olen aikeissa lähteä liikkeelle siten että rälläkällä ruostetta pois sieltä mistä se rälläkällä on poistettavissa. Sitten peltikattoruuvit vanhojen ruuvien tilalle ja lopuksi alustamassaa siveltimellä uusien ruuvien päälle. Voisiko tuosta tulla hyvä?
Pulkkasysteemin rakenne näkyy kuvissa.
Nyt tilanne on semmoinen että tuo rakennelma on kiinni sekä liimalla, että ruuveilla. Liima pitää ja lujasti, mutta ruostuneista ruuvinkannoista pääsee vettä kattoa tukevan palkin sisälle ja sieltä edelleen autoon.
Onko tämmöisen korjaamiseen jo tiedossa hyväksi havaittu konsti?
Itse olen aikeissa lähteä liikkeelle siten että rälläkällä ruostetta pois sieltä mistä se rälläkällä on poistettavissa. Sitten peltikattoruuvit vanhojen ruuvien tilalle ja lopuksi alustamassaa siveltimellä uusien ruuvien päälle. Voisiko tuosta tulla hyvä?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Jos se liima pitää niin ei ruuve tarvi. Ite leikkasin mattopuukolla kaikki ulkopuoliset liimat pois ja laikalla loput. Uus uv-possuliima takasi. Mutta tuo rakenne on selllanen että kaannattaa poistaa koko loota ja panna alupelli possuliimalla aukonnpäälle. Ja kuuppa jos sen haluu... eihän nuita tartte. Liesituuletin ym. vaan putkella läpi ja ja tiivistys, hattu. Nuo lootat on turhat jos ei oo kennoja enää.
-Koska sen voi tehdä myös itse-