No ei ollut tarkoitus räjäyttää koko komeutta tuohon tontille noin laajassa mittakaavassa kun joku on tehnyt

..talveksi on hallin käyttö mahdollisuus joten sitä sosialisoidaan aina tarpeen mukaan

ja on se käytössä kyllä kesälläkin..
ja ei kai se oo projekti eikä mikään jos ei katto vuoda...prkl..

nyt ku alkoi satamaan niin toi valokatto helvetti vuotaa ensimmäisen elementin kohdalta..eli se lentää huitan jonkkaan heti ja läväytän sen umpeen.
No asiaan autonkuljetus tilasta tulee 3,3m pitkä ja bussin leveydestä se ei vie ku 152 cm tarkasti ottaen.84 cm jää toiseen reunaa tilaa..ja älkää nyt mistään saunasta alkako puhumaan kohtahan se on tehtävä

no tai tehdään se sitten kun on jääty eläkkeelle..(eli toooooooosi pitkän ajan päästä).
Nostinta autolle olen tässä raapustellut paperille ja omaan hataraan päähän valmiiksi

..tässä vaiheessa siitä on tulossa sellainen työturvallisuus pommi että sille nauraa koko suomen työsuojelupiiri
Mutta yritän nyt jotenkin sen tähän nyt sössöttää. Ekana pitää aukaista toi koko takalisto valojen välistä .Eli taakse molemminpuolin rhs putkipalkit pystyyn (putken kokoa en ole vielä tarkemmin pohtinut oisko 60*100*5) ja nämä palkit lasketaan niin alas/lähelle maata kun on tarve varmaan puskurin alareunaan ja näihin palkkien sisäsivuun tehdään "halkio"
ja rhs palkkien ympärille teen "kelkan"(n.600mm korkea) joka on laakeroitu ylhäältä ja alhaalta ja tuosta "halkiosta" menee paksu latta palkin sisään joka on kiinni siinä "kelkassa" ja teen siihen sylinterille kiinnitys paikan .hydraulisylinterit tulee palkkien sisälle ja ne kiinnitetään siihen kelkkaan ja sylinterin toinen pää laitetaan rhs palkin yläpäähän kiinni. siis sylinteri tulee ylösalaisin...
Nämä "kelkat" yhdistetään putkella,että liikkuvat tasaisesti ja jumittamatta ylös ja alas
"Kelkkaan" teen saranoidun kiinnityksen tasolle ja se taso tulee näiden rhs putkien väliin. Näitä "kelkkoja" laskemalla ja nostamalla saadaan taso oikeaan korkeuteen..nosto korkeus ei ole kuitenkaan kuin noin 70-80 cm maasta. Jostain yritän löytää perälautanostimen hydrauliikka yksikön jolla saa homman toimimaan...
Siinä lyhykäisyydessään.
Eli jos ei "auennut" tää homma niin Dhollandia valmistaa tälläisiä valmiita mitkä maksaa niin p*******sti

et mulla ei oo ikinä vara sellaisiin...saati että mulla olis vara vaikka itte tee/yritän tehdä vastaavaa

tein itse säästin
...onnistumisen ja epäonnistumisen raja on niin häilyvä