DODII min daamen unt härrär jne. Se on näkkyy joku hurja ostanu itellee bussin pihalle, joo tietään ettei oo uusi ja pakasta vejetty jne jne ja on liian pitkä (auto siis) mutta enpähän lannistu! ähäs , menen ja ajan d1 kortin että saan laillisesti päristellä ihan kavereiden kesken ja muuteskii. Hirmuiset reteot on tässä ja mahoton vessa ja kaikkia nappeja ja luukkuja jo tuhat avainta ja muutama vhs tuli viltteineen mukaan noo niistä myöhemmin. Tänään henkilökohtaisesti purkanu rengasennakot omin käsin ja hyllyttänyt yhtiökumppanin kanssa ja molemmat puhki, sitten on toi kumiratsia nii jonnii verta on populaa silestoneilla taas tänäänkin käynyt
kysykee, mie vastoon jos ossoon. Tai jottai. On katsastettu ja 30kw vepru huollettu just jne jne 100 saa ajaa (mennee ylikin)
Kiitos kulkuri sekä junior
Harmi kun ihan naatti ni ei aivot pelaa että mistä saan tuohon värkkiin ilmaa kompuralla sisään, olis huomenna kuuntelu talkoot suhinoista (jos on) ja sitten jokin akkulaturi juttu ois näpsä minkä vaa "tökkäis" kiinni ja akut latautuis. Sain autoon mukaan jonkin po svenksa potalla kirjasen ja siellä näkyy m22x1,5 jenkalla oleva liitin jossain päin autoa, mutta ei tuo ruotti taivu. Kuvakin näkyy ; muttsa ei selvästi missä se töpö on?
Oli kyllä koomista kun nappasin mikin (sen pienemmä) ja aloin huudella sillai "rolf pattersson" tyylillä kaikkee ja sikaröhö naurussa yritettiin ajaa autolla ni minäpä siinä huitasin etuoven nappia 100 vauhissa ja pikkusen lähti tyhjät limupullot sekä 20kpl piirturinkiekkoja itä suomen lääniin Nooh, nyt en paina vauhissa moista nappulaa ennää (ehkä)
Onnea ja jaksamista....Ilmaa voi tökätä sisään kuivurin kyljestä. Rölliin tuli asennettua ilmaliitin tuohon. Kiitokset "mimyy":lle - hänen miljoonalaatikosta löytyivät palikat ja ilmavikainen katiskani saatiin takaisin kotipihalle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
no mikkelissä oli puhe että 16 paikkanen sais d1 olla, no ajetaan iso DANNY sit Ei intoa laske
miksi noi menee kyljelleen nuo kuvat?
mikä on tuo vihreä namiska? Joku James Ponti hyppyistuinko? Onko mikä tuo EGS teksti? Tämä ei kuiteskaa ole eds koneella oleva? Akkuja en vieläkään ole löytänyt, 2 luukkua vielä kalenterista avaamatta
Vihreä "nappi" voisi liittyä nopeudenrajoittimeen... Oletettavasti jälkiasenteinen sellainen kyseessä.
EGS taasen kertoo vaihteistotyypin, eli sähköpneumaattisesti ohjattu mekaaninen vaihteisto. EDC:tä ei tuossa pitäisi olla kaasupolkimen ja syöttöpumpun välissä
Aiemmin tiedustelit paineilman syöttöliitintä. Sellainen monesti löytyy etuoviportaikosta, pikaliitännällä varustettuna (jos siis et vielä löytänyt).
Akut saattaapi löytyä kuljettajan puolelta etuakselin jälkeen ensimmäisestä luukusta moottorin vierestä. Tai sitten kuljettajan penkin alapuolelta.
moi
Onneva ja menestystä munki puolesta...
Omassa katiskassa on "ilman lisäys paikat eessä (maskin takana) ja juurikin siinä kuivurin vieressä takana... toki kyseessä on scania, takamoottori ja kiitokorin tekemä "kirjuribiili" eli yhtäläisyydet rajottuu vissiinki vaan rakkaaseen harrastukseen.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
joo kiitoksen paljoutta toivotteluista! Kävin aamulla entisellä työpaikala tilaamassa kierrettävän liittimen siine wapkon päähän ni saan ilmaa kompuralla jos tarvetta on (sihinä jumpat) aamulla oli kyllä 2 ihan täynnä , siis piiri ykkönen melko tyhjä. Vissiin joku säkki vuotaa jostain... korinnosto toimii ihme kyllä. Ens viikolla meen peräöljyt vaihtaa ja täyttää rasvarin ex työpaikalle- gl-5 onnex on omasta takaa reippaasti , mut rasvarin täyttö ei ollut sillon halpaa kun itte täyttelin ja laskutin
MUTTA SE TÄRKEIN KOKO AUTOSSA: alppitorvet ei sano mitään... mitäs niille tekee tällee kun on bussi kyseessä? missä miks ja mitä teen? Sitte missä on halvinta vakuuttaa 0 bonuksilla 33 vuotiaan mieshenkilön linjurinsa? ifillä reiska tonni
Mammalle tuumasin tosta EGS jutusta et voi munia keitellä
Duoda,duoda ... Siis ajattelit ajaa D1 tai D kortin jotta voit pitää linjurina ?! Siinä on sitten vaan hieman duunia tiedossa. Siviili D1 ja D korteilla kun saa kuskailla vain samassa taloudessa asuvia !! Jos kavereita tai naapureita ajattelit ottaa kyytiin kuskilla pitää olla ammattipätevyydet kunnossa/voimassa !!! Muuten vallesmanni stoppaa vehkeen pientareelle ja siihen jää !!
Ooks siis moottorilla täyttäny niitä piirejä, vai ulkop kompuralla?
Siellähän saa olla kohtuulliset paineet, ennenku kaikki venttiilit on auki. Jos jollain pikkukonpuralla yrittää, ni ei paljo yli 8bar mennä.
Käsijarrun vapautukseen on siinä spärrinupin lähellä jossain semmonen autonvettiili, mihin ku työntää painetta, saa käsijarrun auki. Ja sitä spärrinappulaa saa joskus painaa ihan voimalla.
Juu kiitos Neppi! Sain auton liikkeele. Auto käydä rumpsutti paikallaan melkein tunnin kun testailin nappeja ja rasvailin luukkuja ja nappula katto VHS viteoita bussissa (joo tiiän et dvd ja blue ray on niiku nykyaikaa) , ei vaa tehny 1 piiriin painetta kun 7,8 bar ja vissiin ei piisannu. Sammutin auton ja annoin paikallaan hanikkaa melkein 1000 kierrokseen asti ja sit kuivari suhahti ja sain sen sikajäykän spärrän pohjaan ja rupes pelaa. Ton kun tekee et sammuttaa niin ei riitä paine pitkään esim. etuoveen ja just vasempiin pusseihin??? mitäs nyt? Ja en Neppi käyttänyt ulkopuolisella paineella kun perjantaina tulee scanialle se siipimutteri nippa että saan kompuran tehtyä liittimen.
Sekönd kyssäri, löysin vissiin akut, mut näytti niin pelottavalta siellä rosterilootassa kun vähän raotin et löin kiinni (varmaan röllipeikko asuu siellä?) niin aamulla haluisin ostaa sellaisen automaattiylläpitolaturin mikä piisaa tälle nii kuis iso arvon raati ehtottaa sen olevan teholtaan?
Mulla on edullinen Benton bx2 . lataa 24v vaan jotain 3A, eli ei ole mikään pikalaturi, mutta aina on seinässä, kesät- talvet ja pari vuotta jo rokannut. Motonet kamaa. Ja on siis ylläpitolaturi.
Ookke, benton on tuttu mutta vain 12v, motonettiä ei meillä vielä ole savonlinnassa, tulee vissii 2016 vasta. Tuli mieleen että voihan sitä ladata 12v mutta kytkee yhden akun nappoin vain.
Röllissä oli vuoto kompuran lähtöliittimen tiivisteessä. Etuovesta lähti paineet ja käppänä ei meinannut avata. Kyllä siellä saa ainakin 8bar olla painetta ennen kuin jarru vapautuu. Röllissä on kytkin tuossa 1. piirissä myös joten ei tarvitse paljoa ajaa jos paine on poissa
Mikäli se paineet saa nousemaan tuosta kuivurin vierestä - niin vika löytyy kuivurin ja kompuran suunnalta. Kuivurissa on takaisku kompuralle päin. Laita vedenerotin väliin kun tunget ilmaa, muuten saa ryynit liikaa kosteutta ja pamahtaa systeemi jäähän jouluntienoolla.
Viimeksi muokannut Rosvolinna, 09 Syys 2015 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
en tiedä maksaako vaivaa tuhrata 12v laitteilla. Kun on 24v laturi pysyy ne akut varmaan balanssissa (?) paremmin. Toi on nepparissa kiinteesti kiinni akun navoissa ja tökkään vaan töpselin seinään. Mullahan on noiden starttiakkujen perässä vapaa-ajan akutkin (latausrele välissä), niin nekin tulee ladattua täyteen tuossa pikkuhiljaa kun jännite nousee yli releen ohjausjännitteen. On kyllä helppo ja vaivaton. Ja talvella estää akkujen jäätymisen Vaikka manuaali kertoo riitävän johonkin 140A akkuihin, niin ei ole ongelmia ollut 225A akkujen kanssa.
Pelti: juupsista, menen aamulla vaatimaan ittelleni 24v penttonin ois kätsä kun liittäs sen sillai että seinään defan töpsä kiinni ni antas virtsaa laturille mistä valuis akkuihin?
ens viikolla tulee taakse parit vanteet ja kumeksit kun on vähä pykineet...ja näin kumiukkelina en siedä huonoja kumekseja