Horror Lines 2.0

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ostin bussin. Taas. Miks mulle aina käy näin?!?

Superhuono kuva, zorppa!
image.jpeg
9m Hino Blue Ribbon, 1991, 10l vaparidiesel. Vajaa 400 000km mittarissa, ja on oikeat kilometrit!!! Merkistä oli aiemmin tuolla jossain toisessa ketjussa jo arvauksia ja pääpalkinnon, kahvipaketin, onnellinen voittaja löytyy Savonlinnasta! Onnea! Voit noutaa voittosi osoitteesta: 5 Aquavue way, Bellevue, Tauranga 3110, New Zealand. Soita kuitenkin ensin, että tiedetään olla pois!
image.jpeg
Jonkun verran saattaa tähän ketjuun tulla taas tekstiä. Täkäläiset säännökset on niin perperistä, että todennäköisesti osa tekstistä on korvattu erilaisin *#!%~ merkein.

Sori siitä!

Neppi täälä.

Siinä vielä takapyörä ja hätäuloskäymälä.
image.jpeg
Viimeksi muokannut neppi, 30 Heinä 2016 10:32. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Uujee ! Onneksi olkoon uudesta autosta. Tästä tulee hauskaa.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kiitoskiitos, koskas tuut hakee kahvipakettis?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Onnittelut. Onko paikallisen Paimelan numero jo pikavalinnoissa?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
junior
Rattiamiraali
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Heinä 2013 15:40
Truck: volvo b58
Location: turku

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja junior »

Onnittelut uudesta autosta
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei tarvii Paimelan numeroo, ku tää ei oo ollu Anderssonilla.

Edit: tää oli liian huono. Anteeks kaikki!
Viimeksi muokannut neppi, 31 Heinä 2016 03:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

neppi kirjoitti:Kiitoskiitos, koskas tuut hakee kahvipakettis?

Laitoin justiin mopon käyntiin ;)
Tosta koneesta ni takana? Välissä, edessä? Onko niinku yleinen kone teilläpäin?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Perämoottori. On yleinen. Tässä on myös keskimoottori. Onks sulla molemmat? Ei oo!!!

Näissä japseissa on usein ilmastointi hoidettu niinku tässä. Keskellä autoo on pikkudieseli, joku 1,5-2l nelisylinterinen vapari, joka pyörittää lähinnä ilmastoinnin kompuraa. Jos ei ois tavaratilalle mitään tarvetta, ni laittaisin sen moottorin jäähdytyskiertoon dösän lämmityksen ja etupäähän pari laturia. Samalla vehkeellä sais bussin kylmäks / lämpimäks ja aina ois akut täys. No en tee niin. Pois lähtee koko keksintö! Tarviiko joku hyvää Nissanin dieseliä?

Sit tässä on ihan valtava Mikuni diesel-lämmitin. Lämmittää ilmaa ja puhaltaa sen semmosia kerrostalon ilmastointihormeja pitkin matkustamon jalkatilaan. Ihan valtava!

Noi molemmat vehkeet vie oikeastaan koko alaluukut. En piä hyvänä!
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Ok. Olis kyllä kiva nähdä toi mikunin lämmitin sekä tuo pikkukonetoteutus :) miten jäähdyttimet on saatu asennettua?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tossa Nippon-Denson pykälää pienempi malli. Vertaa tohon 20l kanisteriin...
Nippondieselhtr.jpg
Nippondieselhtr.jpg (60.76 KiB) Katsottu 31296 kertaa
Ohjauspaneeli on tietenki oikeesti kuskin paikalla.

Tosta neliönmuatosest reijjäst lähtee semmonen kerrostaloilmastointihormi, joka jakaantuu sit moneen rännikourunpaksuseen rööriin. Semmoset sukellusveneensnorkkelit tuo ilman sit penkin alle, keskikäytävän puolella. Toisinsanoen, ku penkit on poissa on lattia täynnä semmosia tötteröitä.
image.jpeg
Ei oo tasalattia, niinku kaikissa muissa Berkhofeissa, paitsi mun, vaan matala, oisko 5cm keskikäytävä. Kangasverhoiluilla ei tässä vehkeessä juhlita, vaan katto ja seinät kiiltää kilpaa. Kaks vasaranmentävää hätäulosikkunaa (ja takalasi) ja sit keskiviivan puolella hätäpoistumistakaovi, muuten kaikki ikkunat alhaalta ylös aukeavia liukuikkunoita. Yksinkertasia tiätenki! Penkeissä kiinteä selkänoja ja yks iso istuma-asia kussakin. Linja-autossa ei tarvii turvavöitä.

Ja siitä päästäänki asiaan. Linja-autossa on kalliimmat katsastukset, käyttömaksut, rekisteröinti ja vakuutukset, eikä mulla (vielä! mut se on toinen juttu) riittäis kortti linja-autoon. No. Motörhome:ssa taas kaikki em asiat on halvempia, MUTTA pitää olla turvavyöt. Turvavyöt pitää olla hyväksytty, mut ei tarvii pakosti olla uudet kaupasta. Sensijaan turvavöiden kiinnityspisteet pitää olla uudet kaupasta! Onko 1991 Hinossa semmoset? Ei oo! Niinku ei missään muussakaan vehkeessä, ku ei niitä linja-autossa tarvii olla täällä, Australiassa tai Japanissa (noista maista nää vehkeet on).

Ei käy, että laitan linja-auton penkit, joissa on valmiiks turvavyöt (niitä kyllä kuitenki löytyy ihan yleisesti), ei vaikka olis aivan samanlaisesta vehkeestä lähtöisin. Itseasiassa, jos tossa vempeleessä ois ollu turvavyöt olemassaa, ni ne ei ois motorhome-konversiossa enää käynykkää!

Noni. Haluan siis turvavyöt. Proseduuri menee siten, että menen raskaan kaluston hyväksyntiin erikoistuneeseen insinööritoimistoon (tai maksan kilometrit ja tunnit ja pyydän käymään!) ja esitän asiani. Setä (täti) tekee piirroksen, jonka kanssa menen voimassaolevalle luokkahitsarille. Luokkahitsari tekee suunnitelmanmukaiset rakennelmat, vähimmillään latta ja mutteri himmeliin kii ja dokumentoi tekemisensä. Sit tää eka jamppa tulee ja hyväksyy tän kaiken, kirjottaa siitä paperin JONKA KANSSA MENNÄÄN MUUTOSKATSASTUKSEEN!!! Halpaa ja hauskaa ku sian hakkaaminen!

Kuulin kaverista, joka halus tehdä kaiken kirjan mukaan, osti uudet vyöt ja käytti ainoastaan maksullisia palveluita, eikä siis sitä tuttua tädinmiestä. Neljän vyön hyväksyntä kaikkineen $6500 (4192,34€). Ei paha.

ONNEKS on tässä jo ehtiny tutustua yhteen ja toiseen veijariin! Muutama oikea hitsaaja, pari kone- ja -suunnitteluinsinööriä ja mikä parasta, kaveri tekee reppumatkailijoille tila-autokonversioita. Viis turvavyötä / auto jää yli, jätkällä 18 autoa työn alla. Ei lopu meikältä vyöt!
Viimeksi muokannut neppi, 03 Elo 2016 13:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mukavaa kuulla, että toisella puolen maailmaa on myös maa missä byrokratia vie järjenvalon kaikesta tekemisestä. Mihinkäs muualle se suomalainen voisi muuttaa... :) Helppo tapa yhdistää surffaus ja byrokratia.

Pyydä sitä inssiä piirtämään jokin reikäkisko koko matkalle ja tiputtelet sitten divaanti kiskon varrelle mielesi mukaan.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Lisäilen sit tähän ketjuun tekstin sekaan kuvia ku o.

Kone on Hino M10U 9.9l, 230ps, vapari. Älyttömän luotettavassa maineessa. Toi on ollu noilla 15-vuotta, eikä oo koskaan tarvinu tehdä mitään remppaa. Toisaalta näillä viritysasteilla alkaa tommonen 300 000 ajettu kone just vasta käymään nätisti! Nää on suurimmaks osaks Japanista harmaatuotuja vehkeitä ja siellähän kalusto seisoo pääasiassa jonossa. Sen jälkeen näillä kavereilla lentokentältä geyshirille ja takas ja loppuaika kouluajoa, vähän taajaman ulkopuolelta koululle ja illalla takas. Koulukyydeissä bussi ei saa olla vanhempi ku, tänä vuonna 1991. Laske siitä, ite en osaa - kello on yli yheksän illalla. Ylimääränen kuitenki...

Täällä on Suomeen verrattuna moni asia 30-vuotta jälessä. Esim. opettajaa kunnioitetaan ja koulubussikuski on kuningas. Kenelläkään ei tulis mieleenkään tuhota autoa silleen niinku Suomessa. Siks toi on siisti. Penkit on ehjät ja siistit, eikä kirkkoveneitä oo missään. Muutama viikko sit käytiin lasten kans tota ekakerran kattoo ja ne päätti et se ostetaan. Muutama viikko raivokasta googlailua ja sit uudestaan kattoo. Tänään kävin montulla sen kanssa ja itku pääs ku muistelin minkälaiseen jamaan se Horror 1 jäi, vaikka kolme vuotta sitä hitsattiin. Tässä ei ruosteenmurenaakaan missään ja koko alapuoli aivan kuiva! No huhhuh.

Viis manuaalivaihdetta, joista näillä teillä harvemmin ehtii kaikkia käyttää! Rautajouset, jotka jossain vaiheessa täytyy varmaan käyttää pajalla, keula on korimallissa vähän matala. Josko sitä sais vähän ylemmäs käyremmillä jousilla.

Pikkubussihan tuo on, mutta semmostahan hainki.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Rosvolinna kirjoitti:Mukavaa kuulla, että toisella puolen maailmaa on myös maa missä byrokratia vie järjenvalon kaikesta tekemisestä.
Byrokratia on Suomessa lastenleikkiä! Täällä nää on ihan eri levelillä!

Toisaalta taas, täällä on yhtenä kansakuntaa yhdistävänä asenteena semmonen "She'll be allright". Esim. ku muutettiin tähän, käytiin tuolta pitkin kyliä keräilee kaikenmaailman kalusteita peräkärryyn. En ollu ite lastaamassa kärryä ja ku jossain vaiheessa vähän ihmettelin, et Vieläks sinne oikein mahtuu ja tulin kattoo, ni aivan järkyttävä oli se näky! Perus pikkukärryssä kolme metriä korkee sekatavaraläjä ja lokasuojien ja laitojen päällä iha yhtä paljon ku muuallaki. Olin vähä et öööö, ni nää vaa hymyilee ja sanoo "She'll be allright!" ja järkyttävä määrä narua ympärille. No tulee siihen matkalla poliisi ja näkee kötöstyksen. Autollinen jätkiä selittää sille asiaa ja yhessä nauretaan ja osotellaan sormella ja poliisi sanoo "ää, She'll be allright, ajakaa varovasti". Yks päivä näin ku joku vei peräkärryllä palmua jonnekki. Kärryssä makas jätkä selällään ja piti sitä palmua pystyssä. She'll be allright.

Ni sit siihen nähen toi byrokratia-kontrasti tuntuu aika isolta!
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Noista jousista ni voishan teetättää pakan ja aksilan väliin korkeemmat palat?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Pukaatti kirjoitti:Noista jousista ni voishan teetättää pakan ja aksilan väliin korkeemmat palat?
2x4":sta ne paljo käyttää. Tuollahan ei oo ruostetta, niin tuskin lahoakaan.
ps. komee on pussi!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Niiii! Alkaa vain olla kohtuu suorassa jo nuo jouset. Sais sillä takomisella vähän pomppua takas...

Perinteinen kylähullun "tuulilasi, akut, renkaat" checklist tuotti 2/3 tuloksen. Renkailla "vielä yhen kesän ajelee". Kummallinen 10.00/20 koko. Sisäkumirenkaat ja lukkovanteet. Jos laittas 22.5 alupallot ja jotku matalaprofiiliset kisakumit...

Ainii, Honda vei kaikki rahat. Jos laittais vähä erkkaa.

Tuulilasit on hyvät, mut kaveri sano, et hällä on uudet klasit varastossa, jos joskus tarvii vaihtaa. Muutenki aika mukava heppu.

Plääni on iha ekaks saada se pyydys tänne pihaan. Sit saattaa se mun korttia vastaavaksi ja tieliikenteeseen kelpaavaksi (leima kylmä), eli penkit pois ja yhden hengen matkailuvarustus. Kuskinpenkin turvavyö kelpaa, sen lisäks tarvitaan sänky (yks, koska yks turvavyö!) ja lavuaari, jonka ei tarvii olla toimiva. Nää riittää katsurille. Sit sitä pystyy liikuttaa ilman et tarvii pelätä et poliisi ei sanokkaa "She'll be allright"! Turvavyökiinnikkeitä 8-10 ja sit voi alkaa miettii muuta.

Täällä pitää olla joka hommaan hyväksyntä. Kaasulappu ja sähkölappu, mut sit tärkein (mun mielest ainakii!) on "Self Containment" todistus. Sen edellytykset tarkastaa (tietenki!) putkimies. Wtf. Nomutkuitenki. SC-todistukseen tarvii olla raikas-, harmaa- ja mustavesi joka tyypille kolmeks päiväks. 3l/pvä/hlö X 3. Jos ei ole monitorointia, pitää harmaavesipöntön olla 15% suurempi, kuin raikasvesipöntön. Vessan tulee olla koko ajan käytettävissä, ei esim niin, että pikkuautossa ku on sängyt levitetty ni kemssa on siellä patjan alla piilossa. Mut kemssa siis käy. Tää kaikki pitää olla oikeilla-, perus putkimatskuilla tehty. Putkimies tarkistaa, dokumentoi ja kirjottaa todistuksen. Todistus liitetään hakemukseen ja paluupostissa tulee SC-tarra ja sit on maailma auki!

Koko maa on täynnä "Freedom Camping" parkkeja, yleensä aika HC paikoissa, tai sit kätevästi keskellä kaupunkia tms. Näissä saa yöpyä jos on toi tarra lasissa. Usein yöpyminen on rajoitettu esim "kolme yötä/30 päivää, mut se on vain hyvä. Kukaan ei tee pesää minnekään ja jokatapauksessa muutaman kilometrin päässä on seuraava parkki. Näitä valvotaan aika tehokkaasti ja sanktiot on parinsadan luokkaa. Periaatteessa autossa ei saa yöpyä, muuta ku leirintäalueella ja näillä paikoilla (jos on se tarra!). Tällä on karsittu pois välinpitämättömät roskaajat, joita ei tarvii olla montaa, ku koko homma kusee kaikilta. Tiukat on edellytykset, sit kuitenki isossa osassa nästä paikoista löytyy vessarakennus, jossa yleensä vesihana, osassa suihkut (ainaki kylmä) ja monessa myös kemssantyhjennys. Mut hyvä et on sääntöjä!

Aurinkokennot on aika ehdottomat. Täällä on ihan eri aurinko ku Suomessa. Otsooni puuttuu, akut latautuu minuutissa, yhtä nopeasti ku iskee melanooma.

Kiinantilaukset tulee noin viikossa, tullisysteemit on periaatteessa aika samanlaiset ku Suomessa, paitsi et mä en ainakaan oo koskaan joutunu vielä maksaa mitään, vaikka melkosen määrän kaikkee oon tilannukki. Ehkä tää on taas "She'll be alright" -juttuja. Katotaan ku invertteri pläjähtää postiin, et josko siitä sitte vähä enemmän... Ü

Oho. Tuli tekstiä. Sori.
Viimeksi muokannut neppi, 03 Elo 2016 13:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mikäs täällä lahois?!? Nytki on vasta kaks viikkoo satanu putkeen ja kosteusprosentti on puolvuotta ollu joku tuhat! Illalla meet sänkyyn ni aamulla oot homeessa. Paitsi ei meillä. Talo on korkeella mäellä ja ikkunoista ja ovista vetää niin, et meidän homeet löytyy naapurin lampaista.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Onnittelut :D tauti pitää tiukasti otteessaan :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja jiivee »

No voi hettaperkule,sieltäkö mäkin joudun bussin hakemaan,siis ruosteettoman, :D .on vaan vähä kaukana,saisko sen postipaketis tänne. :lol: Joku 9-10 m kiinnostaas.


Mites se menee jos täällä klo 18, niin mitä siellä.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Hieno
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Me ollaan nyt +9h ku teillä on kesäaika. Täällä 18 on siellä 09.

Ei täällä kaikki oo ruosteettomia, osa asuu melkein meressä koko ajan ja osa on laivattu pohjois-Japanista, missä ne suolaa teitä. Ruosteisia ei kylläkään näy liikenteessä ku katsastajat on supertarkkoja siitä. Vähän pintaruostetta lokarissa on hylky. Se on ihan naurettavaa, mut minkäs teet.

Voin lähettää bussin postissa, annan tilinumeron yv:llä.

Toi 7-10m on varmaan yleisin koko mitä täällä on. https://www.google.fi/search?q=mitsubis ... 40&bih=722 tai vaik https://www.google.fi/search?q=mitsubis ... n+civilian tai https://www.google.fi/search?q=mitsubis ... no+rainbow.

Kiitos onnitteluista. Tulee tarpeeseen...
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Onko minkälaisia hankintoja tehty autoon? Siel vissii kans K rautaa yms. ? Onko siula kotona kuin pajantapaista paikkaa missä askarrella? Odotan innolla sitä et tulee viesti :kahvi tulille, ollaan tulossa :) tietty ennen sitä pakataan omaisuutta ja läjäpäin rakennuspalikoita peräpaksiin ja menoksi. Siinä ei patterilinjoja ollut ollenkaan?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei ole hankintoja tehty. Just sain pihaan äsken.

Se oliki hauskaa! Siitä oli kilvet palautettu ja uudelleenkilvittäminen, katsastus ja muut kiekurat ois ollu tähän hätään (vain yhtä 60km siirtoa varten) senverran aikaa, rahaa ja vaivaa vievää et ed omistaja ilmoitti et "tossa on vieressä samanlainen Hino, otetaan siitä kilvet lainaan" ja et hän ajaa sen pimeellä meille.

Sovittiin, et oon tänään 17:30 Rotorua:ssa. Siellä yhessä rapsutellaan firman teipit kyljistä, ruuvvaillaan kilpiä ja säädetään muuta. Sit pimeellä ajellaan. No. 17:15 ajoin Rotorua:ssa hallille päin, ku siinä hallin viereisen huoltiksen pihassa näin tutun bussin. Kilvet paikallaan, teipit pois ja dieselipistooli tankinluukussa. Olin et "She'll be allright!!!".

Kohta kurvas bussi hallille ja lähdettiin samantien. Puolessa matkaa oli jo pimeää!

Ei ole mikään raketti viislovinen vapari. Ei. Mut Horrori on Horrori. Ei sillä edelliselläkään kiihdytyskisoihin osallistuttu! Iha ookoo kyyti rautajousiautoksi ja perämoottoriautoksi melko äänekäs. Kaikki pinnat on kovia, jotain peltiä tai lasia, ni ihmekkös tuo.

Nyt se on tuolla tiellä, ku pihaan on tulossa valokuituasentajia huomenna. Sit yritän päästä mäen ylös.

Lisälämppäri toimii, vaikka on kyllä erikoinen keksintö. Samaan tilaan mahtuis pelti-Primus, vesivebasto, ilmawebasto, lämminvesivaraaja, ilpin ulkoyksikkö, pari 9kg kaasupulloa ja kaikki em laitteisiin liittyvät tykötarpeet. Pattereita ei oo, etukenno on.

Huomenna ruuvaan penkkejä. Niitä on 47.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Onnittelut, korkkasitko Pabst Blue Ribbonin sen kunniaksi ;)
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Voin korkata sit ku toi on kilvissä ja tiellä.

Penkit irti. Valokuitumiehet vain tukkinu pihan kaheks päiväks ni ei pääse autotallin viereen että sais ne pois kyydistä.

Sisäkuvia. Hätäuloskäymälän kohdalta yks penkki pois.
hinosisä3.jpeg
hinosisä3.jpeg (235.33 KiB) Katsottu 31004 kertaa
hinosisä1.jpeg
hinosisä1.jpeg (156.43 KiB) Katsottu 31004 kertaa
Tossa takaovi.
hinosisä2.jpeg
hinosisä2.jpeg (145.88 KiB) Katsottu 26189 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 01 Elo 2016 14:01. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Vastaa Viestiin