Horror Lines 2.0

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tää on taas kierrätysrakentajan arkea. Painepesty kakkosnelonen hionnassa. Nauhahiomakone kuoli, epäkeskoon piti ensin rakentaa osista ja varaosan varaosista tarralaikka, että pääs ees tähän...
image.jpeg
Ois ees Byggmax.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Keittiössä yks seinä kii ja toinen sovituksessa.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Sama homma ku ennenvanhaan. Jos on tarpeeks vanhat keittiökaapit, ei tarvii murehtii supermagneeteista tms. Kyllä pysyy laatikot ajossa kii.
image.jpeg
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

SE KÄY!!!

Eka kertaa 1,5 vuoteen löin käkättimen tulille! Far Out!

Akuissa oli 1.7V ja 0,8V, iha ookoo siis. Ensin apukaapeleilla ehjästä akusta muutama sykäys, sit jätin apukaapelit kii ja pistin sen ehjän akun kautta latauksen menee muutamaks päiväks. Sit toiselle akulle sama show. Nyt akut näytti 12.jotain molemmat. Yhdyskaapeli kii ja akkupaketti 24V älylaturiin ja ukko kolmeks päiväks leirikouluun yhen 10-vuotiaan kans. Eile oli lepopäivä ja tänään järjestelmän + ja - kii ja avaimesta käyntiin.

Sahuutti aika kauan ku kokeilin ihan vaa et jaksaaks se ees pyörittää. Pyöritti niin hyvin, et annoin pyöriä. Oon tässä muutamanki kerran hakenu polttoainesuodattimen vedenpoistohanasta dieseliä mopon ketjujen putsaukseen ja tiesin et siellä on paljon ilmaa. Aattelin pyörittää niin kauan ku patskuissa riittää mehu ja ilmata sit. Näköjään siinä on automaatti-ilmaus... Ü

Super Jesh!

Nyt pääsen vaihtaa jarrunesteet / ilmaa jarrut.

Wuup wuup.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Okei tyypit. Tää ei oo missään nimessä suomalaista, enkä tunne oloani oikein kotoisaksi tätä tehdessäni, mut kaveri pisti Horror Lines 2.0 kolehdin pystyyn. Kokeilin äsken ja ainaki Osuuspankin kortilla ohjas iha omaan verkkopankkiin, jota kautta lahjoitin itselleni kympin...

Tossa linkki https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road

Mikäli haluat taas lukea Nepin tienvarsiremonteista (lupaan yrittää laittaa kuvia!!!) ja nähdä Uutta-Seelantia kylähulluvinkkelistä, nyt ois hyvä sauma vauhdittaa asiaintilaa.

Jos on jotain kysyttävää aiheesta / meidän tilanteesta / muusta / eristä, laitax YV:n.

Kiitti kamut!

Lähen ilmaa jarruja...

EDIT: en yhtää ees aatellu asiaa sen enempää, mut jos kolehtilinkit on tällä foorumilla kiellettyjä, ni modet voi kilvan poistella tätä viestiä ja pahoittelen tapahtunutta ihan kuus-nolla!
Viimeksi muokannut neppi, 04 Marras 2018 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Linkin "pending donor validation" tarkoittaa, et sivu ei aukea julkiseksi, ennenku sillä on kolme lahjoittajaa. Kaks vielä. Linkki toimii ja maksuasiat toimii normaalisti mut sivulle pääsee tässä vaiheessa vain ton mun linkin kautta. Sitä saa muuten jakaa, mikäli keksit et kelle...

Ilmausruuvveihin ei oo vissiin pariin vuoteen koskettu, mut lähti kuitenki pakettina pois. Nyt etikassa. Vähä lämpöö ja CRCtä ni eikhän nuo luovuta.
image.jpg
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tuo kolehdinkeruu on hieno idea. Minulle tuodaan ainoastaan romua pihaan, mutta ei tilisiirtoja ei ole näkynyt.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

...tikusta asiaa: Onko tuo bussin leimaaminen yksityiskäyttöön siellä NZ:ssä vaikeaa vai oletko hankkinut auton, joka putoaa pykälien väliin?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

Rosvolinna kirjoitti: 02 Marras 2018 17:57 ...tikusta asiaa: Onko tuo bussin leimaaminen yksityiskäyttöön siellä NZ:ssä vaikeaa vai oletko hankkinut auton, joka putoaa pykälien väliin?
Mää käsitin aiemmista viesteistä, että "vaikeaa" on aika lievä ilmaus :lol:
Tuskin neppi huonoa tykkää vaikka veis romuakin :lol:
Mää annoin rahaa, kun en jouda viemään :mrgreen:
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kiitos!!!

Bussi ajamiseen pitää olla henkilökuljetuslupa, bussin omistamiseen pitää olla kuljetusyrittäjäpahvit (tää oli yksinkertaistettu tulkinta), bussissa pitää olla kaikki kyltit, tarrat, varoitukset ja varauloskäynnit ym sammuttimet eikä saa olla sänkyä tai mitää hiton keittiöö (yksinkertaistettu tulkinta taas) ja bussissa on kovat käyttömaksut, verot ja tiemaksut, mut ei tarvi olla turvavöitä. Kellään.

Ainooks kylähulluvaihtoehdoks jää muuttaminen "Motorhome":ksi, jossa maksut on pienemmät, mut sit taas pitää olla turvavyöt. Turvavöitä ei saa asentaa kukaan ja niitten laillisuuden voi tarkastaa ainoastaan insinööri, jota ei koskaan saa millään medialla kii. Ukko kattoo vöistä merkinnät ja että on käytetty oikeita pultteja ja ettei oo hitsattu mitään. Jos on hitsattu, siitä pitää olla piirrustukset ja todistukset, että työn on tehny hyväksytty luokkahitsari. Ihan perperistä! Mun tapauksessa yheksän vyötä maksaa n $3000-5000, mikä on ihan kohtuu hinta seittemän minuutin työstä!!!

Bussiyksilössä ei oo mitään vikaa, maa on väärä! Ü
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kuulostaa pahalta. Joka maassa on omat kummat säännöksensä. Alkaa tuntumaan kuorma-auton väliseinän hyväksyttäminen Suomi-kontorilla puistokävelyltä. Onko NZ:ssä kotikutoisia bussikokoisia piironkiautoja vai oletko ainoa lajissaan?

Pitikö sinun ajaa siellä paikallinen ajokortti vai vaihtuiko EU-ajokortti 1:1?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Maco81
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Touko 2016 09:44
Location: Mli

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Maco81 »

Rosvolinna kirjoitti: 03 Marras 2018 11:52 Kuulostaa pahalta. Joka maassa on omat kummat säännöksensä. Alkaa tuntumaan kuorma-auton väliseinän hyväksyttäminen Suomi-kontorilla puistokävelyltä. Onko NZ:ssä kotikutoisia bussikokoisia piironkiautoja vai oletko ainoa lajissaan?

Pitikö sinun ajaa siellä paikallinen ajokortti vai vaihtuiko EU-ajokortti 1:1?
Ainakin tämä https://www.youtube.com/channel/UCn1UMQ ... WIZKgYQK9g
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ne kotikutoiset on iso osa siihen et tää on nykyään tämmöstä. https://www.google.com/search?client=fi ... Yxblm3bmuM

Paljon on just näitä samoja katiskoita maanteillä. Yleensä niissä matkustaa kaks erisukupuolista harmaata hahmoa. Ei oo harvinaista et ku pääset eläkkeelle myyt talon ja ostat jonku maapläntin jostain ja bussin.

Yks hidastehan tässä on (yllämainitusta syystä) ollu se, et kukaan ei oikein tuntunu tietävän kuinka monta penkkiä saa olla. "Miks siinä pitäis olla enemmän ku kaks paikkaa?!?" oli a) -vastaus b) -vastauksen ollessa lakitekstiin perustuva "matkailuajoneuvossa tulee olla yksi turvavyöllä varustettu, hyväksytty istuin jokaista makuupaikkaa kohden."

Nii, mut kuinka monta niitä saa maksimissaan olla ennen ku siitä tulee joku muu ku matkailuauto??? Selvishän tämäki lopulta ja nyt on kaikki yheksän penkkiä valeeks paikoillaan...

Täällä näkee myös paljon kulkuriautojen perässä pikkuautoja. Vetokoukussa kii A-aisalla joku ysäri RAV4 Tojjota. Dösä kämppärille ja täyttä RAVia lottoa viemään ja kampaajalle. Kerran näin kulkuribussin, jonka vetokoukussa pikkuauto, jonka vetokoukussa vesiskootteritraileri. Ei mahtanu olla ihan laillista...

EDIT: Tossa, jos ketä kiinnostaa... https://www.lvvta.org.nz/documents/stan ... orages.pdf
Viimeksi muokannut neppi, 06 Marras 2018 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ainii se ajokortti! A ja B kääntyy Suomikortista suoraan tänne. Se onki hauskaa! AA myöntää täällä ajokortit! Se on mun kestovitsi. Onhan sillä työllistävä vaikutus ja saadaan denat integroitua yhteiskuntaan, mut silti... (Anteeks jos loukkasin! Jos sulla on ongelma, mee sinne ryhmään! Ne on upeita!!!)

AA = Suomessa Autoliitto.

Meet konttorille, täytät hakemuksen ja meet sen kanssa tiskille. EU ajokortti ja virallinen käännös siihen tätille, ne kattoo sen läpi ja sit laitat naaman näöntarkastusjutskaan ja luet tätille ne kirjaimet sieltä. Sit istut tuoliin ja täti ottaa valokuvan. "Miks oot niin vakava?!? Tää on Uusseelanti, chillaa vähän!"

Tilapäiskortti kouraan ja kotia. Oikee kortti tulee postilaatikkoon viikossa.
image.jpeg
Meidän B:llä saa ajaa 7500kg asti mitä vain ja yhdistelmäpaino vissiin 12000kg! Kaikki luokat on painoja ja yhdistelmäpainoja. Kävin tekee kirjalliset, jotka oli suoraan jostain Aku Ankan viikkovisasta. "Minkä värinen on kuvassa näkyvä punainen auto?" Meikäläisiin kirjallisiin verrattuna ihan vitsi.

Hyvä oli kylläki tehä se homma kunnolla, koska jos Suomessa kirjallisissa ongelmaks voi muodostua se, et lukee oikein mitä siinä oikeesti kysyttiin, ni täällä se on pikemminki niin päin et "tää sääntö on oikeesti näin, vaikka kuinka typerältä tuntuu". Esim. puoliperävaunuyhdistelmän maksimipituus on 19m. Puoliperävaunuyhdistelmän, jossa perävaunun takimmainen akseli on ohjaava, maksimipituus on 18m. wtf?!? Ai koska se kääntyy paremmin niin tehdään siitä lyhyempi?!?

Mut siis joo, Suomen moottöripyörä ja B kääntyy suoraan, lopuissa pitää tehä kirjalliset. Henkilökuljetuslupa pitää tehä erikseen ja se on sit taas aivan toinen vitsi. Lupaan kirjottaa siitä vielä josaki vaiheesa lisää.

Nyt, täältä tähän.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jarrunesteet vaihdettu ja jarrut ilmattu. Tossahan on ilmatehosteiset nestejarrut ja siks jarrunestettä meni kohta kolme litraa... En oo ikinä ennen ostanu niin paljon jarrunestettä kerralla. Kokemus se oli seki.

https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

OT "Jos Uudessa Seelannissa puskaparkkeilee, pitää auton tuulilasissa olla tarra, joka kertoo, että autossa on vessa mukana." On tämä ihan aikuisen oikeasti totta; että pitää olla potta pakussa, jos meinaa puskaan kusta?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei riitä tarrat. Pitää olla hyväksytysti "Self Contained", eli omavarainen kaikin päin. Säännöt muuttui joku aika sit, mut jotenki näin:

Kolme litraa kirkas- / harmaa- ja mustavesi per pää per päivä kolmeks päiväks kaikille, joille on makuupaikka ajoneuvossa. Jos harmaa- ja mustavesisäiliöt on isommat ku raikasvesi, niiden monitorointia ei tarvii olla. Läpinäkyvä astia riittää monitoroinniks. Vessanpönttöön pitää olla pääsy kun sänky on tehtynä (tästä on eri tulkintoja, et pitääks siinä pystyy istuu vai riittääks et kemssan saa ulos sieltä sängyn alta.)

Kaikki tää pitää olla hyväksytyn putkimiehen (!) hyväksymää, mut sen saa tehdä ite, kunhan käyttää oikeita putkitarvikkeita ja -menetelmiä. Kahenkympin läpinäkyvä kanisteri, josta käsipumppuhanalla vesi salaattikulhosta tehtyyn lavuaariin ja siitä haitariletkua pitkin toiseen samanlaiseen kanisteriin. Kemssa johonki sillee et kahvaan pääsee käsiks, vaikka eilisiltana pubista löytyny susi nukkuski siinä yläpuolella.

Mut just noin "yksinkertasta" toi ei oo. "Puskaparkki" hoitaa sulle $250 sakon ja muitaki ongelmia, koska "Privat land! Trespassers will be prosecuted!"

Parkin pitää olla hyväksytty "Self Contained" parkki. Niitä on onneks joka paikassa, mut ilman sitä $150 tarraa niihin ei oo mitään asiaa. Tai ainahan voi yrittää. Ei jossain huitsin kuikassa kukaan tuu sakottaa, paitsi jos tulee. Kanssakaravaanarit voi kylläki tulla koputtelee ikkunaan! Oon moottöripyöräreissuilla joskus harkitusti pystyttäny teltan tämmösen paikan peränurkkaan ja saanu sekä ihailevia katseita, että dinnerikutsun. Voi olla et samat tyypit ois soittanu rangerille jos oisin päräyttäny paikalle jollain savuavalla vanhalla perkhofilla ilman tarraa...

Yllämainittu huomioonottaen, varmaan suurimmassa osassa "Self Contained" -parkeista on oikea vessa, ainaki kylmä suihku ja ehkä kemssantyhjennyspiste. Käsittämätön maa.

Kaveri rakentelee bäkpäkkeri-vaneja ja oon ollu sillä välillä töissä. Melkonen bisnes tässä maassa! Ostat tonnilla jonku Previan / Estiman, vetelet penkit pois ja kötöstelet vähä lastulevystä sänkyä tilalle ja takaluukkuun kanisterit ja hana, sängynalle kahen markan kemssa. Myyt $4500:lla jollekki ja, niinku tää mun kaveri, teet diilin, että sit puolenvuoden päästä ku nää tyypit on lähdössä maasta, ostat sen auton niiltä tonnilla takas ni niitten ei tarvii viimesinä reissuviikkoina panikoida sitä myymistä. Nyt vaihat öljyt ja lakanat ja myyt uudestaan $4500:lla. Paljoks on tässä kohtaa tullu puhasta? Hankintahinta oli $1000, rakentaminen ja huollot, katsastukset ja luvat max $1000, kierrätysrakentaja tekee markalla. $4000 puhasta, koska käytetyn tavaran käteiskauppa. Tällä jäbällä 30 autoa kiertää tota samaa kehää...

OFF TOPIC!!!

Ooops, oliki oma säie!
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Vaikka erikseen eka kerralla tarkistin...

Kuinka kauan meni, että sisäistin ne vasemman puolen vasenkätiset pyöränmutterin kierteet?!? Ei menny kahta viikkoa!

Että pitää joskus ihmisen vaa oppii paikkansa...

Nyt on etupyörän mutterit löysällä ja ootellaan tunkin ilmaantumista jostai...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Illan rojekti:
image.jpeg
Vuokraisännän jonku edesmenneen purjeveneen kölihommeli muuntuu kierrätysrakentajan voimin turvavyön kiinnityslätkiks. Kuinkahan monta laikkaa / rälläkkää palaa tähän touhuun?
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

Öö, onko siellä rauta kallista, kortilla, vai kaukana?
Kun nui teettää töitä?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Nollabudjetti!
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

”Laina laikat” ja rälläkät sitte vissiin?😀
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Laikat ja rälläkät naapurilta! Ü

Sain vihdoin jarrurempan alulle. Paitsi etten saanu. Pyörän otin pois ja ihme hässäkät navan päältä, mut sit en keksiny miten saa rummun pois.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ois ehkä pitäny purkaa napa, mut en jaksanu vaivautua. Säädin kengät lähelle ja pistin paketin takas kasaan. Hyvä se o.



https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Täs on muuten lukkovanteet.
image.jpeg
image.jpeg
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mitä kokoa tuo Silestone on?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin