Horror Lines 2.0

Kerro omasta projektistasi
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

Rosvolinna kirjoitti: 07 Marras 2018 19:21 Mitä kokoa tuo Silestone on?
Huonoilla silmilläni tihrustin kuvasta 10.00R20
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

10.00/20 ja iha hyvät renkaat ne o. Ne on saanu kaks vuotta UV-valohoitoo ja alkaa olee siks kuin uudet!



https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tänään piti tehä vaik mitä, mut sain aikaan vain tän:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Alatasolla on joka nurkassa seinässä kiinteät jalat jonka päällä se makaa ja sen voi avata ja sulkea, avata ja sulkea (mikä mainos?!?). Loput on noilla tommosilla salvoilla kii, joten ne voi tarvittaessa nostaa kattoo vasten piiloon. Kaikki sängyt lähtee naks vaa irti ja voi heleposti kantaa ulos jos pitää vaik kulettaa bassokaappi kanikonttoriin tai jotai. Itehän oon rumpali, ni en tiä kanikonttorista mitään. Joskus mulla oli kylläki koira.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mahtava idea tuo salpasänky. Aina tulee jotain kummallista kuljetustarvetta kajaakista kotakeittiön kautta kylpytynnyriin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Joo, itseasiassa tänään ku tota väköstin, ni päätin tehä vastakkaisen osaston takaseinästä kokoaukeavan, niin et sen kylpytynnyrin saa sit ihan sisään asti. Sänkyjen päädyssä, niiden välissä, oleva kulkuaukko on vain jotain 450 levee, ni ei siitä kummosta komeroo puristeta läpi. Sensijaan sängyn päätyseinä on 920 levee. Sängyt kartanolle ja pääty auki. Kaikki mikä taipuu takaovesta sisään sopii myös siitä eteenpäin.

Ei mitään käsitystä toteutuksesta vielä, mut kuhan on sen aika, ni vähän ku siinä istuu ja tuijottaa ni eikhän tua ala selekijjää...
Viimeksi muokannut neppi, 08 Marras 2018 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

En tiä keltä ton idean pöllin, mut tällä foorumilla on jollain samankaltainen ratkasu. Zuikkis? -KHS-? Joku muu / eri?



https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

neppi kirjoitti: 03 Marras 2018 23:57 Ne kotikutoiset on iso osa siihen et tää on nykyään tämmöstä. https://www.google.com/search?client=fi ... Yxblm3bmuM
No mut hei. HEI. Ei oo paljoa Carruksilla tai edes Berkhoffeilla jakoa tuollaiseen verrattuna.

Kuva
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei oo jakoa! Noi on sisältä jotkut aika uskomattomia! Semmosta hobitinkoloo ja tietenki takka.

Tänään tein vasurin kerrossängyt neitsytmatkavalmiiks. Puhelin oli muualla ni ei oo kuvia.

Lisäks kaivelin autotallinperältä kettiönkaapiston ja pätkäsin siitä 500mm välistä pois. Huomenna siitäki kuvia.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Jule »

Joo, menin vastaamaan edellisen sivun vikaan viestiin, tajuamatta että täällä on hyvänmatkaa vielä seuraavaakin sivua jäljellä...

No jokatapauksessa jos aikoo itse lukkovannetöitä ethdä, niin kannattaa tarkistaa henkivakuutus ennen kuin aloittaa, tai sitten hommata se rangashäkki.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei ole ollu toimetonta, joskin hiljasempaa, täällä. Keittiö alkaa hahmottua...

Jääkaapin käänsin toisin päin. Etellisen Horrorin pohjapiirros toimi todistetusti niin hyvin, et oon tähä asti sitä kopioinu, mut sit varmistu, että saan laittaa vain yheksän paikkaa koko junaan, ni meni keittiöplääni uusiks. Yllättäen oliki tilaa...

On on kuvia joskus tulossa...

Ainii onhan täs tietenki ollu, mitä, perjantaista asti noro-virus et seki on vähän hidastanu. Ja autoremppa...

Kyllä tää tästä!

Ainii!!! ISO KIITOS teille, jotka ootte osallistunu mun keräykseen!!! Jäätävän siistii! Kiitos!

Vielä vähän mahtuis... https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

Tottakai se kaappi täyty kääntää. Nykkö sää vasta tajusit, ettei eväät pysy hyllyssä muuten kun kaikki on ylösalaisin :shock:
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei ku mää järkeilin et pitäis niiku normaalisti oven kii ja sit ku tarvii jotain ni sit vaa avaa siks aikaa, ni pysyis ne siellä...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
7thLegion
Rattimajuri
Viestit: 196
Liittynyt: 16 Loka 2018 16:47
Truck: Volvo b9m
Location: Siilinjärvi
Member id: 372

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja 7thLegion »

Terve. Minkälainen korkeusjako sulla on tuossa kerrossängyssä?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

7thLegion kirjoitti: 15 Marras 2018 17:37 Terve. Minkälainen korkeusjako sulla on tuossa kerrossängyssä?
Ootappa ku miätin... Väittäsin, että n550 säleen pinnasta seuraavan sängyn alapintaan. Tai jotain. Yläritsillä on vähän vähemmän. Edellisessä Horrorissa oli pikkusen vähemmän ja isoja ukkoja / akkoja siellä nukku. Ei siellä kyllä istuskella, ei ei, mut ei myöskään hartiat osu kylkee kääntäessä yläsänkyyn. Ja jos alakaa ahistaa, sen yläsängyn saa naks vaa pihalle...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Yup, 550mm sängynväli. Jos epäilyttää et riittääkö, ni mittaa hartias. Riittää.

Eka sovitus. Not for fatties.
image.jpeg
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Syö itsensä jumiin ja jää hirveä univelka. Nyt on näemmä jääkaappi niin kuin muillakin. Pitäähän tavaroiden pudota käytävälle - My mistake - olet ilmeisesti jo oppinut kiertämään liikenneympyröitä myötäpäivään.

3-kerrossänky on ihan toimiva keksintö. Alasänkyyn on hankalin mennä. Keskisänky on optimi. Yläpetiin pitää olla oravanvikaa muussakin kuin elopainossa. Röllissä 3-kerros on saanut ainoastaan kehuja.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Vastaavanlaiseen jenkkikaappiin tein varmistuslukon kierretangosta ja vanhasta ruohonleikkurista talteen otetusta aisan kiristyspyörästä. Sen kun muistaa ruuvata ovien väliin vapaaseen saranan kohtaan niin pysyy oliivit rajummassakin ajossa oven takana. Ne hyppää sitten leirissä ensimmäisen avauksen yhteydessä matolle.

Nimimerkki. "älä säilytä ruokaöljyä jääkaapin ovihyllyllä - porras oli puolikesää melko liukas"
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei syytä huoleen, parahin herra Rosvolinna!

1) back up plääni itsensä tärviöllesyömis- / nukkumapaikka-access ongelmaan on olemassa! Ruokailuryhmiin tulee alaslaskettavat pöydät, lisäks kuskin yläpuolelle kattoon tulee alaslaskettava sänky, yheksäs virallinen sänky. Niistä pöydistä ei kerrota kellekään, ku muuten menee petipaikat överiks.

2) Oliivit häviää tässä taloudessa ennen jääkaappiin ehtimistä.

3) tän bussin tyylinmukainen jääkaappilukitus on piirrustuspöydällä (?) oottamassa.

4) ennen käytettiin kahvinporoja lattian liukastamiseen.

Varsovassa muuan reppana veti kirjaimellisesti edessä jarrut lukkoon ku valo vaihtui keltaseks. Onneks oli vieressä senverran tyhjä kaista, että sain keulan työnnettyä siihe lopuks. Horrorissa aukes jk eteenpäin, eikä sitä oltu just sillä kerralla lukittu. Etuoven rappusissa istuskeli niillä reissuilla aina joku turinamies / -nais ja kuhan auto oli pysähtyny ja se ryminä yläkerrassa lakannu, kysyin porrasistuskelijalta: "aukesko jääkaappi?" Vastaus: "en tiedä - kyynärpäähäni tosin osui juuri Coca-Cola pullo ja margariinirasia!"
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Nyt en kyllä yhtään tiedä mitä täällä oikein tapahtuu, mut lähen nyt katsastuskonttorille!!!

Ei oo turvavöitä, ei kilpiä, mut insinööri sanoi et "ei haittaa, tuo tänne ni katotaan mitä voin tehdä!"

Vuokraisäntä (maailman paras tyyppi, asuu alakerrassa) oli tässä vuosien varrella kasannu rekallisen pihalaattoja siihen bussin taakse. Sanoi "kerro kaks viikkoo ennen ku pitää liikuttaa autoa, ni kannan ne pois."

Perjantaina sanoin et maanantaina pitäis liikkuu. Sanoin siitä perjantaina, just ku ne oli nousemassa autoon lähteäkseen viikonlopuksi reissuun, koska herrasmiehet tekee niin.

Tuli pari kaverii jeesaa siirtää niitä. Sanoin et pinoaa mihin vain. Ne kysy "mitä nää on, mihin ne on tarkotettu?". Kerroin et ne on ajateltu siihen autotallin eteen tulevaksi, ehkä 2025 ja menin rakentaa buzzia. Jossain vaiheessa tulin ulos ja puolet autotallinedustaa oli jo laatotettu! Ihme tyyppejä!

Samat tyypit aloitti ton keräyksen: https://givealittle.co.nz/cause/get-kau ... n-the-road

Vissii ite saa tehä enää mitää... Ü
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

No en vielä ehtinykkää, mut kävin ajaa pahimmat savut ulos koneesta ja toteamassa et etujarrut on vieläki aika rajut... Täytyy vissiin säätää niitä vähän kauemmas.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kohta alakaa olla hermot finaalissa...

ei mulla muuta.

Taisiis sen verran vielä lisään, että ÄLKÄÄ MUUTTAKO UUTEEN-SEELANTIIN, IHMISET!!!

"Muuttakaa Ameriikkaan, siellä niille kelpaa mikä vain!" (Leningrad Cowboys Go America)
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

Ei si menny suikkapään kanssa treffit ihan tuubiin vai?
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kahet treffit jo, joista kumpikaan ei ollu vielä virallinen, mut sama äijjä kummallaki kerralla, eri ohjeet ja vieläpä aikalailla päinvastaiset. Ykski teistä ikinä tällä foorumilla vielä itkee katsastuksista, ni tuun henkilökohtaiselle vierailulle!

Ainii, ei oo varaa lentoihin... Sori.

Kyllä tää homma täällä hanskassa on. Hanskat vain on eräiltä vähän hukassa... Nyt, yhtäkkiä, mulla onki ollu väärä "kirja", jonka mukaan oon turvavöitä suunnitellu, vaikka nimenomaan nää tyypit sen mulle anto. Ei käy just ne turvavyöasennukset, vaan pitää joko laittaa kaikki penkit uusiks ja tehä niille lattian alle uudet raudat ($15000), tai ottaa kaikki turvavyöt pois ja rekisteröidä linja-autoks, mikä siis aiemmin ei ollu mitenkään mahollista / ajateltavissa. Otin turvavyöt pois, laitoin lisää penkkejä ja kävin näyttää. Ukko katto konttorin ovelta ja sano "Ei käy! Puuttuu tarroja TSL numero!"

Ei puutu tarroja, ku vasemmalla ei tarvi olla varauloskäyntiä ja siks ei oo varauloskäyntitarraakaan sillä puolella, sinä ihana mies (yritin laittaa tohon jotain muuta, mut vissii häiriö kansainvälisessä kuvayhteydessä...), eikä TSL numerosta oo ollu aiemmin missään kohtaa mitään puhetta, eikä sen pitäis vaikuttaa rekisteröintiin mitenkään.

TSL = Transport Service License, eli vähän niinku ammattiajolupa, jota en tarvis ku en aja maksavia asiakkaita ikinä, mut jonka aion nyt kyllä hankkia, ostaa sata bussia lisää, rekisteröidä ne sille numerolle ja sit ajaa ne kaikki kerralla joka katsastuskonttorin seinästä sisään. Tai ehkä ajanki ne yön pimeinä tunteina jonon ekaks, laitan ovet lukkoon ja heitän avaimet mereen, en oo vielä päättäny kumpi.

Joka tapauksessa homma etenee (eikä taaskaan oo kuvia!). Kerrossängyt alkaa olla viimeistelyä vailla ja löysin ruostetta keulaluukun saranan alta!!! Niin ihanaa! Luukku pois (pultit lähti lämmittämättä auki, sillei ihana maa!), neljä minuuttia teräsharjaa, suhaus maalia ja luukku takas. Iha itku pääsi ku tuli Berkhof:ia ikävä. Eiku ei tullu.

Penkkejä siirrelty ees taas ja lattiasta tukittu ylimääräsiä reikiä (penkit on suoraan lattiassa pulteilla kii). Fiksasin sen hillittömän Mikuni diesellämmittimen. Jo taas kuuluu lämmintä tulevan!

Parasta tässä kaikessa on, kaikesta huolimatta, noi konttorikäynnit! Sinnehän ei pääse tästä mitenkään suoraan, vaan täytyy kierrellä millon mitäki reittiä, että saa jarruja lämpimäks, tai kuskille lisää naurunremakkaa! Mulla on ollu niin hauskaa ton katiskan ratissa et ei mitään järkee! Ü

En muista milloin viimeks oisin rautajousibussilla ajellu! Ü

TSL hakemus vetämään, mut samalla oottelen uutta tarjousta turvavyöasennuksista Hamilton:ista...
Jnaukki
Kokenut kuljettaja
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Elo 2018 15:15
Location: Alavieska

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Jnaukki »

Sehän tuntuu byrokratia olevan äärimmilleen hiottua siellä... :D
7thLegion
Rattimajuri
Viestit: 196
Liittynyt: 16 Loka 2018 16:47
Truck: Volvo b9m
Location: Siilinjärvi
Member id: 372

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja 7thLegion »

Terve neppi. Pari juttua. 1. Pyydä kirjallisena nuo katsastusmiehen ohjeet. Jos ei muka onnaa, niin vetoa kieliongelmaan.
2. Meinasin kuollavnauruun eilen illalla. Kotiteollisuudella on berkhoff, ihan samanlainen kuin exäsi.... Muistu niin horror line jutut mieleen, että lyököhän hynynen tahi koivisto aina vehkeen kasaan 2 tuntia ennen keikalle lähtöä.....
Vastaa Viestiin