Valokatto (...kele)

Kerro omasta projektistasi
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Valokatto (...kele)

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Kauniin kevätsunnuntain ajankuluksi päätin suorittaa valokaton tiivistystä, kovilla sateilla kun pakkasi parista paikasta tiputtelemaan. No, eipä tuo ollut ihmekään, edellinen omistaja, ilmeisesti tämä surullisenkuuluisa Raahelainen tv-kodinkonekorjaaja-yrittäjä-huijari oli viisaasti suorittanut edellisen tiivistyksen saniteettisilikonilla. Kaiken kukkuraksi tiivistyksen suorittanut henkilö oli ollut sen verran hienohelma, ettei sormeaan ollut iljennyt tasoitukseen tahria, vaan saumat olivat suoraan tuubista :shock:. Kaikkia saakelin TI-miehiä sitä maa päällään kantaa. Sain tiivistyksen suoritettua joten kuten, mutta ensi kevään ohjelmaan kuuluukin sitten valokatteen täydellinen purkaminen ja asiallinen tiivistys.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Avatar
otto
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
Truck: Scania DS11
Location: säynätsalo
Member id: 59

Viesti Kirjoittaja otto »

no samat on ollut harrastukset täälläkin katolla vierähti aamupäivä. luukut on nyt tiivistetty ja katto pesua ja maalausta vaille.
Avatar
jones69
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Loka 2006 18:19
Truck: Scania K112Kutter...
Location: Porvoo
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jones69 »

Onneksi meillä ei vuoda... :D "Koputtaa puuta"
Scania K112 Kutter DECA340
Avatar
MAN
Rattimajuri
Viestit: 213
Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
Truck: Man
Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MAN »

Valokatto olis todella hieno olemassa........ *katkerana*.......
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC

Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Avatar
Sisu
Rattiamiraali
Viestit: 269
Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
Truck: Scania K92 Vähämaa
Location: Haukipudas
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Toiset sitä valokattoa vihaa ja toiset pitää. En aio luopua vaikka mikä olisi. Eräiden mukaan tuonne autoon paistuu jos on valokatto mutta onko se sitten yhtään sen viileämpi jos laittaisi tukkoon. Enemmän taitaa auttaa se ylimääräinen eriste, jonka ovat laittaneet. Seiniin ei tule myöskään lisää ikkunoita.

-Jussi-
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Tykätään me valokatosta, siitä vain tarvitsee huolehtia. Tuntuisi myös, ettei se oikein talvesta tykkää, ainakaan mikäli ei ole 100% tiivis. Mutta kuten edellä sanoin, ensi keväänä kunnon huolto, niin kyllä se siitä.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

Sisu kirjoitti:Toiset sitä valokattoa vihaa ja toiset pitää. En aio luopua vaikka mikä olisi. Eräiden mukaan tuonne autoon paistuu jos on valokatto mutta onko se sitten yhtään sen viileämpi jos laittaisi tukkoon. Enemmän taitaa auttaa se ylimääräinen eriste, jonka ovat laittaneet. Seiniin ei tule myöskään lisää ikkunoita.

-Jussi-
Tässä valokaton vannoutunut vihaaja ekan kesän jälkeen. Ummessa on ja pysyy eikä ole hetkeäkään kaduttanut. Kuumahan se helteellä on meidänkin autossa joka tapauksessa, mutta vähemmän kuuma kun valokatolla. 5cm villaa, 3cm finnfoamia ja 5mm:n vaneri tuntuu kyllä ainakin minusta vähemmän lämpimämmältä kun elementti ainakin käsin kosketeltaessa. Paitsi pakkasella.
H.Tawast kirjoitti:Tykätään me valokatosta, siitä vain tarvitsee huolehtia. Tuntuisi myös, ettei se oikein talvesta tykkää, ainakaan mikäli ei ole 100% tiivis. Mutta kuten edellä sanoin, ensi keväänä kunnon huolto, niin kyllä se siitä.

Vähämaa oli kyllä käyttänyt hyvää tiivistysmassaa. Kahdesta kohtaa oli vain vuotanut 16v. aikana. Massa oli kuin juuri laitettu suurimmalla osalla. Ne pari kohtaa oli kovettuntu. Neljä litraa tuli rapsittua tiivistysmassaa pois listoista ja elementeistä. Tiivistämiseen ilman muuta Sikaflexia tai vastaavaa. Helppo ne massat on vaihtaa. Aikaa se vaan vie vanhojen irtirapsuttaminen. Tv. Ari
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Suti »

sikakitti oli ainakin meillä pettäny muutamassa vuodessa(oli vaan senverran kovettunu, ettei ollut kestäny korin elämistä).
Laitoin butyylimassaa eikä koskaan enää sikafleksiä..
On meinaan pehmeetä räkää "kovettuessaankin"..
ex kulkuri: MB 914-85
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Suti kirjoitti:sikakitti oli ainakin meillä pettäny muutamassa vuodessa(oli vaan senverran kovettunu, ettei ollut kestäny korin elämistä).
Laitoin butyylimassaa eikä koskaan enää sikafleksiä..
On meinaan pehmeetä räkää "kovettuessaankin"..
Mutta sikaflex:iäkin on montaa eri tuotetta. Itse laitoin myös butyylimassaa, mutta kun teen homman kokonaan uudelleen, meinaan laittaa sitä "elastisempaa" sikakittiä. Ainakin eräs ammattilainen kehui tuotetta. Sittenhän tuo nähdään, oliko kyseessä vain myyntipuheita.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Vastaa Viestiin