Marpi

Kerro omasta projektistasi
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1150
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 10 Maalis 2019 11:03

Taitaa nuo painot olla carruksen ilmoittamia painoja tavaratilojen kestolle. Mulla takaruumassa 600kg keskiruuma 600kg ja pyörien päälä olevat pikkuluukut muistaakseni 30kg.

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 11 Maalis 2019 15:28

Joo pikkuluukuissa näku lätkät 30kg

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 12 Maalis 2019 02:34

wiima63 kirjoitti:
09 Maalis 2019 14:19
Regal 350 ja Regal 360 mikä on melko harvinainen. 350 korkeus kun 502 ja 360 korkeus kuin 602 suunnilleen.

Tuo näyttäis silmällä 350 mallille.
Juu toi oli regal 350.
Nyt tuli trafilta rekisteri ote niin siinähän se oli.

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 12 Maalis 2019 14:29

IMG_20190312_141022.jpg
Onko noi sisäkatossa sivuilla edessä ja takana olevat 4kpl puhallin koneita nyt sitten pelkkiä lämmitys puhaltimia vai kuuluuko ne jotenkin tohon ilmastointiin?

Mieli tekis ne poistaa kun suunnitelmissa lattialämmitys vesiputkilla ja lto koneen tuloilmalle lämmityskenno niin luulis riittävän johonki asti.

Avatar
Zuikkis
Rattiamiraali
Viestit: 426
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Zuikkis » 13 Maalis 2019 21:12

eagless kirjoitti:
09 Maalis 2019 15:59
En nyt voinut liittää kuvaa tähän mutta ruumassahan menee 300mm korkea 1.5mm seinämällä oleva keskikäytävän palkki.
Onko se Carruksessa tosiaan noin korkea "palkki"? Lahtelaisessa oli vaan ehkä 80mm*40mm palkit keskikäytävällä, ja siihen harvakseltaan hitsailtu just joku 300mm korkea pelti missä oli pokkaukset ylä- ja alapäässä joiden varaan vanerit tuli. Tuo ainakin oli niin lenkura letku että en voi kuvitella sillä mitään vaikutusta kantavuuteen olevan. Poistin ne kokonaan, tai jossain paikoissa siirsin ulkoseinälle niin sai matalammalle lattialle uuden tellingin.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 13 Maalis 2019 22:03

IMG_20190309_151941__01.jpg

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 13 Maalis 2019 22:05

Mittailin että 300mm korkea ja 1.5mm paksua.
Mutta en oo vielä purkanut että mitä tuolla sisällä on.
Mietin vain että kyllä tuokin tukee ylös/alas suuntaan jonkin verran.

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 13 Maalis 2019 22:27

Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 13 Maalis 2019 22:33

Tuolta kun katot kuvaa missä keskivessa on poistettu niin siitä selviää aika hyvin Regalin korokkeet rakenne.

viewtopic.php?t=7392#p76377

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 14 Maalis 2019 10:52

VeihtiPekka kirjoitti:
13 Maalis 2019 22:27
Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Eikös keski lattian vanerin alla ole putkia/johtoja myös ainaki mitä muita purkukuvia katellut?

BussMAN
Ajoneuvos
Viestit: 549
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja BussMAN » 14 Maalis 2019 11:47

eagless kirjoitti:
14 Maalis 2019 10:52
VeihtiPekka kirjoitti:
13 Maalis 2019 22:27
Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Eikös keski lattian vanerin alla ole putkia/johtoja myös ainaki mitä muita purkukuvia katellut?
Ainakin takamoottorisessa on käytävän alla : lämpöputket eteen, sähkö moottori- koelauta, akkukaspeli, tais ohj tehostan putket olla myös, jotain paineilmalinja ym. Keskimoottoriset ehkä etuosassa vain?

Avatar
jämä
Varakuski
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Helmi 2018 14:27
Truck: scania k92 -89
Location: Imatra

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja jämä » 19 Maalis 2019 12:00

koikka ja onne rakenteluun.itse ostin vunna 2016 joulukuussa tommoisen 10m lahtelaisen ja aloin miettia miten laittaisin sitä,katselin näitä projekteja ja ihmettelin suuresti miksi ihmeessä pitää valmista pohjaa ruveta madalluttamaan ainakaan ensi rakentajan.koska mitä enemmän purkaa sitä suuremmaksi projekti kasvaa joten päätin rakentaa ilman lattian laskua koska kaikki kulku tapahtuu minulla normaalia linjurin keski käytävää pitkin ei minulla ainakaan ole tarvinnut mennä seinän vieriä pitkin minnekkään.tavara tilan olen putkittanut uudelleen kokonaan koska vanhat putket oli hieman pekehtyneet.vappuna 2017 lähdimme ensi matkalle täysin varustetulla ja matkailu autoksi katsastetulla busilla. no vähän liiottelin eihhän täysin varusttettua olekkaan.mutta enivei sen jälkeen on helppo tehdä muutoksia kun ensin pääsee kokeilemaan mitä puutteita ja mitä tarpeita tarvitsee lisää koskaan se ei ole valmis.omilla eristeillä ja tavaratilan eristämisellä olen pärjännyt hyvin ympäri vuoden joten harkitse kaksi kertaa miten ja miksi teet jotain.

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 19 Maalis 2019 14:29

Juu on tuota hiottu aika pitkään että mitä tehdä autolle.
Itse asiassa vuosi jopa pari imuroinut tietoa noista ennenkuin oli edes aihiota.
Toki suuri osa ajasta meni siihen kun kartotin että minkälainen aihion pitäis olla.

Sisäpinnat puran pellille koska haluan kunnon eristyksen.
Toki eristystä voisi jälkeenpäinki parannella mutta se tietää aika purkamista.

Tasalattia on haaveena niin tulee hieman lisää tilaa,helpottaa hieman sisustamista ja vesikiertoisen lattia lämmityksen toteutusta.

Toki tavara tila hieman pienenee mutta näillä näkymin se ei pitäis olla este.

Nyt on purkuhommat menossa ja on siellä useampi paikka joita joutuu pähkäileen että purkaako,jättääkkö paikoilleen vai siirtääkö.

Yritän ainakin nyt alussa tehdä hyvin kun ikää alkaa jo olla 50v mittarissa ja haave ois että tuosta tulisi tulevaisuutta silmälläpitäen työkäyttöön liikkuva majapaikka,perheen loma matkailuun liikkumaväline/majapaikka,liikuteltava kesämökki ja joskus tulevaisuudessa jopa liikuteltava koti jos siltä tuntuu.

Kun nyt saa eristykset tehtyä ja rungon sille mallin että toteuttamis kelpoinen niin sisustaa ja tekniikkaahan varmaan tulee jälkikäteen muuteltua moneen kertaan käyttäjä ystävällisemmäksi mutta mitä enempi joutuu jälkikäteen muutoksia tekemään niin aikaa ja rahaa palaa enempi.

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 19 Maalis 2019 15:51

jämä kirjoitti:
19 Maalis 2019 12:00
koikka ja onne rakenteluun.itse ostin vunna 2016 joulukuussa tommoisen 10m lahtelaisen ja aloin miettia miten laittaisin sitä,katselin näitä projekteja ja ihmettelin suuresti miksi ihmeessä pitää valmista pohjaa ruveta madalluttamaan ainakaan ensi rakentajan.koska mitä enemmän purkaa sitä suuremmaksi projekti kasvaa joten päätin rakentaa ilman lattian laskua koska kaikki kulku tapahtuu minulla normaalia linjurin keski käytävää pitkin ei minulla ainakaan ole tarvinnut mennä seinän vieriä pitkin minnekkään.tavara tilan olen putkittanut uudelleen kokonaan koska vanhat putket oli hieman pekehtyneet.vappuna 2017 lähdimme ensi matkalle täysin varustetulla ja matkailu autoksi katsastetulla busilla. no vähän liiottelin eihhän täysin varusttettua olekkaan.mutta enivei sen jälkeen on helppo tehdä muutoksia kun ensin pääsee kokeilemaan mitä puutteita ja mitä tarpeita tarvitsee lisää koskaan se ei ole valmis.omilla eristeillä ja tavaratilan eristämisellä olen pärjännyt hyvin ympäri vuoden joten harkitse kaksi kertaa miten ja miksi teet jotain.
Eihän se tasalattia tosiaan ole itsetarkoitus. Toisaalta linjurin vakio käytävä on aika kapea. Minä tein kompromissin ja siirsin noita käytävän reunoja seinään päin. Regalissa on tilaa siirtää 25 cm molemmin puolin ennenkuin poikittauiset vinotuet tulee eteen. Se on paljo pienempi arpeetti kuin tasaaminen seiniä myöten. Puoli metriä leveämpi käytävä tekee autosta uskommattoman paljon tilavamman tuntuisen. Toisaalta koroke esim. keittiön kaappien alla ei haittaa mitään, eipähän tarvi erikseen sokkelia tehä sinne. Suihkukopin paikka on tietysti hyvä tasata kokonaan ettei tarvi kyyristellä suihkussa.

eagless
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless » 19 Maalis 2019 16:41

Mullahan ei lattiaa vielä avattu että sittenpä sen näkee lopullisen ratkaisun mutta jos ei tekemätön paikka tai liian työläs niin pyrin tasalattiaan tai nouseehan se perää kohti siltikin.

Se on jo tiedossa että lattia putkia joutuu joistain kohti jättään pois kun pitää jättää huoltoluukkuja.

Vastaa Viestiin