Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
No niin,
Vuosien pähkäilyn, haaveilun ja järkeilyn jälkeen järki hävisi ja sunnuntaina pitäisi tämä ostaa, mikäli vain saa ajettua pihalle. Uhka, mahdollisuus vai täydellinen katastrofi?
https://www.nettikone.com/scania/falcom ... li/2102274
Vuosien pähkäilyn, haaveilun ja järkeilyn jälkeen järki hävisi ja sunnuntaina pitäisi tämä ostaa, mikäli vain saa ajettua pihalle. Uhka, mahdollisuus vai täydellinen katastrofi?
https://www.nettikone.com/scania/falcom ... li/2102274
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 667
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Eiköhän se oo yhtä hyvä kuin kaikki muutkin, tää on hieno ja hyvä harrastus, menee varmasti kaikki aika ja rahat
Ja on bussi aina halvempi ja kestävämpi ku vastaava "oikea" asuntoauto.
Ja on bussi aina halvempi ja kestävämpi ku vastaava "oikea" asuntoauto.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki

-
- Rattiamiraali
- Viestit: 379
- Liittynyt: 14 Joulu 2015 09:12
- Truck: Setra s208
- Location: Rovaniemi
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Kyllä on kulkuriaihiot tänä päivänä hienoja... peukkua.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 198
- Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
- Truck: 9700 B12B
- Location: Koli
- Member id: 438
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Tere Tulemas järettömien joukkoon, ja Onnex Olkoon! 
Toivoo naapurikylän tuplahullu!

Toivoo naapurikylän tuplahullu!

Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! 

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Siinä se nyt on
. Pitäis vielä pihalle saada. Jonkinlainen ramppi pittee tehä

- Liitteet
-
- 263987274_1088463328618089_90147332673205682_n.jpg (7.11 KiB) Katsottu 8237 kertaa
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Eipä ole tänne juuri tullut kirjoiteltua, mutta melkein purettu on. Hitaasti, mutta melko varmasti. Missäköhän tuossa bussissa sijaitsee kytkimen työsylinteri? Liekö öljyt tullut pihalle, kun suutuspäissäni kytkintä hakkasin... Jos tuolla selviää, niin mitä siellä sylinterissä pitäisi tehdä?
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 667
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Kytkimen työsylinteri löytyy heti polkimen altaa ja nestemäärän saa tarkistettua jarrunestesäiliöstä, läpinäkyvä vaaleankeltainen noin lapsen nyrkin kokoinen pyöreä säiliö yleensä. Löytyy seuraamalla työsylinterin yläpäästä lähtevää letkua. Sen sylinterin voi joko korjata tai ostaa uuden. Ei se uusikaan kallis ole, mutta tarkkana pitää olla, että tulee oikeanlainen.
Itse uusin poljinsylinterin ja kunnostin tehostimen korjaussarjalla ja nykyään kytkin toimii kohtuullisesti...
Scaniassa ja varmaan muissakin usein syy nesteen äkilliselle katoamiselle on puhkiruostunut poljinsylinterin ja kytkintehostimen (vaihteiston kyljessä) nesteputki. Yleisimmät paikat ilmeisesti etu- ja taka-akselien ylimenokohdat, joissa putki on alttiina kiveniskuille ym.
Itse uusin poljinsylinterin ja kunnostin tehostimen korjaussarjalla ja nykyään kytkin toimii kohtuullisesti...
Scaniassa ja varmaan muissakin usein syy nesteen äkilliselle katoamiselle on puhkiruostunut poljinsylinterin ja kytkintehostimen (vaihteiston kyljessä) nesteputki. Yleisimmät paikat ilmeisesti etu- ja taka-akselien ylimenokohdat, joissa putki on alttiina kiveniskuille ym.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki

- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 319
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Moro
Ens kerralla kun suututtaa niin potkaise kiveen monesti halvempi parannella varvasta kuin rikottua autoa. Nuohan toimivat normaalilla voimalla.
Eihän liika voima ole pahasta kuin pyllynpyyhinnässä.
Tervetuloa hulluihin, älä tee pöljän hommia.
Ens kerralla kun suututtaa niin potkaise kiveen monesti halvempi parannella varvasta kuin rikottua autoa. Nuohan toimivat normaalilla voimalla.
Eihän liika voima ole pahasta kuin pyllynpyyhinnässä.
Tervetuloa hulluihin, älä tee pöljän hommia.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Työsylinterihän on kytkinkopan kyljessä tehostimen yhteydessä ( tuohon aikaan oli scania kuorma- autoissa 4 sarja myös työsylinteri tyyppiä joka oli ” integroitu” painelaakeiin ts kytkinakselissa ,,,bussit )
Busseissa voi sarjat vaihtua eri tavalla kuorma autot 4 tuli 95vuonna, bussi 1997? 3 sarja , olisko alusta vanhempi.
Busseissa voi sarjat vaihtua eri tavalla kuorma autot 4 tuli 95vuonna, bussi 1997? 3 sarja , olisko alusta vanhempi.
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Loka 2022 10:16
- Location: Jaala
Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997
Meillä on samanlainen, mutta keula päivitetty Ventoniemellä ollessa uudempaan. Instasta löytyy muutama kuva niehku_vanlife
Tehtiin siis viime talvena Sprinter ja nyt todettiin, että täytyy olla enemmän tilaa. Siksi hankittiin bussi.
Tehtiin siis viime talvena Sprinter ja nyt todettiin, että täytyy olla enemmän tilaa. Siksi hankittiin bussi.