Sivu 1/2
Kiitokori-82
Lähetetty: 02 Marras 2007 06:25
Kirjoittaja konenikkari
Rossikuljetus ym autoa rakennellaan. Tämmösestä se alko, näihin aikoihin hitsaillaan, ja koetetaan epätoivoisesti, Webastoa, käynnistellä. Olisko ketään "wanhan" webaston asiantuntijaa, täällä maalla ku niitä on vähänpuoleisesti.
Ajoneuvon omistaa mun poika, mä vaan sähläilen tässä välissä, valo, ym kuvien kanssa.
Kaunotar on tossa n. 3tonnia kevyempänä ku myymäläkäytössä, asettu ylämäessä vaakaan.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 24 Marras 2007 17:27
Kirjoittaja konenikkari

Rakkaus on ikuista, kohteet vaan vaihtuu.
Unelma sängystä crossipyörin päällä elää, kohde vaan on vaihtunut.
Tää nykyinen on SISU (kuulostipa hyvältä) Express ,10L, polttoaineenkuluttimella, ja AU.tomaatilla varustettu joku Volvo.Aikas paljon vikkelämpi ku edeltäjä.
Ja toi postin kuljetukseen tarkoitettu kaappi on mahtava, ku PASKAHUUSSI on poistettu, (ei siis WC) :mrgreen:
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/al ... taava.jpeg
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 24 Marras 2007 19:37
Kirjoittaja Bussiton
Ei muuta kun tsemppiä vaan

kun on aloittanut vaatimattomammalla vehkeellä

niin huomaa autojen eron paljon paremmin
nimimerkillä kokemusta on

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 25 Marras 2007 10:41
Kirjoittaja volvo240
Työn iloa vaan hitsailuihin

Itselläni alkaa auton maalaus operaatio ensi kesänä, eikä sekään ole oikein herkkua.
Onneksi kori ei ole paha, mutta hiomista piisaa siinä 70 neliötä

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 25 Marras 2007 23:18
Kirjoittaja Kiitokori-82
Nyt on hitsaukset hitsattu, pari levyäkin leikattu ja ruuvattu paikalleen, seuraavaksi alkaakin mukavampi vaihe, sisustan rakennus, olenkin jo saanut tarpeeksi kipinöitä jussipaidan sisään, tuo sinkitty runko on kamala hitsailla.. mutta kiva katsella kun ei ole ruostetta missään!!

400l vesisäiliöllekin tuli paikka rakennettua.. voipi peseskellä mopoja sitte rauhassa, ei heti lopu vesi.
Maalaushomma ens kesänä olis kans edessä.. ellei sitte Sedu Koskinen maksa kauden naftoja..

Autossa on tosi isot RMJ:n mainokset kyljessä.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 01 Joulu 2007 21:42
Kirjoittaja konenikkari
Moo.. painon pienentyminen, aikaansaa sen, että kuorman tunnistavan jarruventtiilin toiminta muuttuu, eli kun auto ratkaisevasti, kevenee, takapään jarruista tulee vallan olemattomat, jotenkas auto on nyt sitte lihotuskuurilla (ei saa syödä ku voita ja sokeria hi)
Seuraavat toimenpiteet on jo suoritettu, foami on saanu päälleen vaneria (kriittiset osat kosteutta kestäviä hi), ja piiloon jäi "painolastitankki" ja muut häristimet.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 02 Joulu 2007 22:41
Kirjoittaja konenikkari

Tota jussipaitamiestä, ei sais ollenkaan päästää yksin autoon

Eilen vielä lattia oli eheä,
Mutta tänään kaikki on toisin

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 08:09
Kirjoittaja Bussiton
Oho

Hyvä kun otit kuvan niin näkee millanen on toi lattia systeemi

Ja mitähän varten just tohon moottorin päälle

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 08:47
Kirjoittaja Kiitokori-82
Moottorin päälle koska edempänä olisi etupyörien kotelot, tuohon sahauksen takareunaan tulee makuuhuoneen seinä, ja sitten on myös lattialämmitys kesät talvet

. Moottorille ja vaihteistolle teen huoltoluukut.
Matkustamo jää nyt ihan pelkästään matkustamoksi, ja sen jälkeen alkaa asunto-osa.
Nyt tuohon koloon mahtuu 200cm kaapistot keittiölle ja toiselle puolelle vaatekomerot.
Lattia jää leikatulta alaltaan avoimeksi 210cm*115cm. Kaapistot tulee tuolle korkeammalle osalle, naamioin korokkeen reunan kaapiston sokkeliksi.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 08:56
Kirjoittaja KajNyy1
Moottorin päällä olevaa reikää/luukkua ei saa tukkia, muutoin tulee moottorihuollon kanssa ongelmia

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 09:18
Kirjoittaja Kiitokori-82
Teen samanlaiset luukut kun siinä olikin, hiukka ehkä isommat.. Mutta eihän sinne koskaan tarvitse kurkkia

Paitsi tänään kun pääsi viikonloppuna nafta loppumaan, taitaa saada hiukka pumppailla ja ilmailla??
Vai ilmaako itse??
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 09:25
Kirjoittaja Bussiton
Niinpä tietty

ei tullut tosiaan mieleen toi keittiö

ite ajattelin kans tiputtaa lattiaa keittiössä et pääsee seisoon selkä suorana kun laittelee evästä

Jos on ilmauspumppu ruiskupumpun kyljessä (mikä on todennäköistä) niin joutuu itte kyllä pumppaamaan

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 09:31
Kirjoittaja Kiitokori-82
Mitäs sä kajnyy1 teit tuolle palkille?
Itse ajattelin 10mm rautalevystä leikkauttaa palkin molemmille puolille jäykisteet. Ja hitsata ne palkin kylkiin riittävästi, paloista tulee 1700mm*100mm ja molemmissa päissä korkemmat väkäset.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 10:36
Kirjoittaja KajNyy1
Minulla rakennettiin vastaavat palkit näihin uusiin paikkoihin. Minulla kun on linja-autoalusta niin siinä on myöskin pitkittäinen palkki joka piti korvata palkilla joka seurasi uutta reunaa. Bussissa istuinten käytävän puoleiset kiinnitykset on kiinni tässä palkissa.
Vuonna 2000 teetin kaikki runkotyöt Suomen Bussihuolto Oy:ssä Karkkilassa ja tämähän tuli hintoihin! Siihen aikaan en tiennyt raskaasta kalustosta mitään.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 21:40
Kirjoittaja konenikkari
Kiitokori-82 kirjoitti:Mitäs sä kajnyy1 teit tuolle palkille?
Itse ajattelin 10mm rautalevystä leikkauttaa palkin molemmille puolille jäykisteet. Ja hitsata ne palkin kylkiin riittävästi, paloista tulee 1700mm*100mm ja molemmissa päissä korkemmat väkäset.
Noin eilen :roll:Ja näin tänään

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 03 Joulu 2007 23:49
Kirjoittaja Reddewil
Tuohon 10mm:n plootuun palatakseni, kyllä kai siihen olisi riittänyt tuollainen palkki kun siinä olikin, mutta tuolla uudella tyylillä muotoiltuna, eli levennetty käytävä. Eihän se tukevuuteen olisi vaikuttanut mitenkään, vai olenko aivan väärässä?
Oliko se projektiin tutustuva blondi tulevaa huoltoporukkaa, kun keittiön katsasti?
Mielenkiintoinen prokkis, ja kiva seurata kun tapahtuu vauhdilla!
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 04 Joulu 2007 08:42
Kirjoittaja Kiitokori-82
Aikaisemmassa palkissa oli kanto suoraan runkopalkin päällä (vinopalkkirakenne), 15cm siirrettynä tuo kanto olisi tullut palkin viereen, ja olisi saattanut tehdä siihen "saranan", nyt plootulla vahvistettuna pitäis kestää vääntöä.
Tuo lattian ja auton palkkien väli on niin pieni ettei siihen olisi sopinut vinopalkkirakennetta.
Juu tuo vaalea tyttönen on keittiön ylipäällikkö

ei vielä ollut tyytyväinen... vielä tarvitaan kuulemma hiukka jotain kalusteita..
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 04 Joulu 2007 22:37
Kirjoittaja konenikkari

Pakottaa ahkeraksi ku lämmitys on vähän tehoton.
Vai vaikuttaisko toi kolmen neliön reikä lattiassa
Palkin rakenne valmistui, ja muoto helpompi,ehkä, ymmärtää altapäin katsottuna.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 05 Joulu 2007 08:51
Kirjoittaja Bussiton
Hyvältähän tuo näyttää

Jos toi ei kestä niin on kumma

Tätyy vissiin ajatella samaa omaan autoonkin

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 05 Joulu 2007 16:29
Kirjoittaja konenikkari

Miten voisin "kohtuullistaa" tätä osiota, alkaa olemaan, liitetiedostoineen, melkonen "MÖHKÖ", siirränkö kuvat galleriaan, tai mitä tälle ehkä vois tehdä
Koska kaikesta päätellen aihe on joitakuita kiinnostanut, en tahtois siitä mitään torsoa muotoilla, osa on asiaakin.
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 05 Joulu 2007 20:23
Kirjoittaja Transiitti
Tutun näköistä heppiä näyttäs olevan

pääsinhän mä tänne.
Pistä kuvat linkkinä.... näyttäs vähän hitaasti lataantuvan-
tai sitte mulla hidas kaista..
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 06 Joulu 2007 13:04
Kirjoittaja konenikkari
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 06 Joulu 2007 20:33
Kirjoittaja konenikkari

Päikkäreiltä kun heräsin kuului sirkelin ääni....
Ja taas oli autossa lämmintä.
Ja kuvien ottamisen jälkeen huomasin, että nikkareilla tarttis olla rossirepärit linssinsuojina

Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 06 Joulu 2007 21:51
Kirjoittaja Teiden Ritari
Olikos joku erityinen syy ettet levittänyt käytävää pidemmältä tai koko auton mitalta? Tai rakentanut seinästä seinään asti tasalattiaiseksi? Tuleeko työn määrä vai joku tekninen rajoitus vastaan?
Re: Kiitokori-82
Lähetetty: 06 Joulu 2007 22:32
Kirjoittaja konenikkari

"Moottorin päälle koska edempänä olisi etupyörien kotelot, tuohon sahauksen takareunaan tulee makuuhuoneen seinä", reunoille tulevat kerrossängyt saa ollakin korokkeella. Noita kaikkia tavara/teknisiä tiloja tarvitaan vielä monen näköiselle häristimelle,(mm polttoainesäiliö webasto akut, ym.) on niitä suuri määrä.Keittiökaapistln/laatikoston, ei tarvi, käytön kannaltakaan jatkua alas asti, alimmaiseksi, tulee korokkeen korkuinen sokkeli, kuten "oikeissakin" keittiöissä. Reunoille saakka levitettynä tulis vastaan moottoritilan huoltoluukun yläreuna ja saranat, ja niitä laskemalla, moottorin huoltohommat, vaikeutuis kohtuuttomiksi,

eikä halpaa asentajaa vois piilottaa konehuoneeseen matkan ajaksi
