Mitenhän mahtaa olla 30 v päästä. Onko mitään (uusia) museoautoja enää olemassa? - Tai edes 20 v päästä? Ei ainakaan ajokelpoisia . Nytkin olen heittänyt pyyhkeen kehiin kaikkien 2003 jälkeen rekisteröityjen suhteen. Kun ne ovat saavuttaneet 20 v iän, ei niillä voi poistua omalta tontilta ilman merkkikohtaista testeriä.
Eli meinaan, että jatkossa on vaan tosi vanhoja museoajoneuvoja!?
Eipä ne merkkitesterit mikään kummoinen juttu ole, onnan esim vagcom ohjelmia monilla harrastajilla. Vähän verrattavissa esim johonkin weberin suutinsarjaan ja säätöön. Peruspenalle ykivoimainen homma mutta asiaan vihkiytynyt harrastaja osasi laittaa iskuun. Nykyäänhän noi ei enää ole läheskään yhtäyleisiä kuin esim 20 vuotta sitten.
Tänäpäivänä tuollaisenn.15 vuotiaan auton korjaaminen on paljon helpompaa muin esim 30 vuotta sitten.
Kyllä mulla tuli ikävä 740 Volvoa kun jätin 2007 mallisen VW touran dsg korjaamolle koneen vaihtoon ja sen jälkeen laatikon vaihtoon. 9500€ paloi rahaa että pääsi katsastusaseman pihasta pois. Ei ikinä enää saks..köhköh vääränmerkkistä henkilöautoa
Jule kirjoitti:Eipä ne merkkitesterit mikään kummoinen juttu ole, onnan esim vagcom ohjelmia monilla harrastajilla. Vähän verrattavissa esim johonkin weberin suutinsarjaan ja säätöön. Peruspenalle ykivoimainen homma mutta asiaan vihkiytynyt harrastaja osasi laittaa iskuun. Nykyäänhän noi ei enää ole läheskään yhtäyleisiä kuin esim 20 vuotta sitten.
Tänäpäivänä tuollaisenn.15 vuotiaan auton korjaaminen on paljon helpompaa muin esim 30 vuotta sitten.
VAG commia löytyy työkoneesta ja autodataa yms. Jos jollain hätä.
Lahti32 kirjoitti:Kyllä mulla tuli ikävä 740 Volvoa kun jätin 2007 mallisen VW touran dsg korjaamolle koneen vaihtoon ja sen jälkeen laatikon vaihtoon. 9500€ paloi rahaa että pääsi katsastusaseman pihasta pois. Ei ikinä enää saks..köhköh vääränmerkkistä henkilöautoa
Volkkarin kuuluisat vaivat jakopäässähän eivät liity mitenkään tietokoneeseen, paitsi ehkä siten että joskus tuurilla tietokone saattaa huomata vian ennen kuin koko kattilassa on lusikat ja haarukat sekaisin. DSG askin jos vaihtaa niin pitää tietysti tökätä tietokone kiinni että moottorin ja laatikon saa uskomaan toisiaan, mutta edelleen tuo on kyllä ihan harrastelija laitteila tehtävissä.
En tiiä. Ollu kai viitisenkymmentä autoa. Pisimpään murheitta ajelin '00 tdi Golfilla. 3 vuotta ja melkein sata tonnia. Hehkut vaihdoin kerran, samaten akun. Akun vaihto varmaan vaikeampi noista. Jarrut piti tietty uusia kertaalleen, öljyt melkein kymmeneen kertaan.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Ei voi säilyä yhtään kappaletta museoikään. Minun autoista uusin ja vähiten ajettu mutta ensimmäisenä paalattu paska. 2003 mallia 324tkm ajettu. Siinä onn Mersun maali. Joku bitti siinä meni poikittain, kukaan ei saanut kuntoon, vaihteiston tietokone sekoitti vaihteiston ja jokin turbon paineenohjaus sekoitti moottorin. 3000 kierrosta käytössä 60hv turbodieselissä ja viitosvaihde. 8 reissua korjaamossa jolloin lopetin varojen haaskaamisen tähdelliseen ja puskin sen paskan paalikoneeseen.
Ei ikinä enää saks....Vääränmerkkistä autoa meidän taloon