NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Kiitokori-82
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
Truck: Ajokki express
Location: Rauma
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Kiitokori-82 »

Kokeilimme töissä rikkoa Nissan Sunnyn 1.6l moottoria (auto oli menossa kierrätykseen), päästimme öljyt pois ja käymään, käytimme 10min isoilla sekä vielä isommilla kierroksilla.. ja se vaan kävi, tosin kovin karkealla äänellä, laitoimme ropun kiinni ja koneeseen pelkkää vettä, auto kävi puoli tuntia isoilla ja taas isommilla kierroksilla (vielä jokseenkin kauniisti).. ei hajonnut, joten lopetimme testin testiryhmän kyllästymiseen.
JA TÄMÄ TARINA ON TOSI
Se niistä öljyistä.. ;)
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Niin no, tuota mentelmää kyllä käyttävät vieläkin.

Käykääpä tiirailemassa jossakin paikallisella bussiyhtiön varikolla kun vaihtavat öljyt suodattimineen, on suodatin poissa kun konetta "pyöräytetään" niin että sieltä tulevat ne loputkin vanhat öljyt pois.

Tätä temppua käytetään myös silloin kun ei suodatinta vaihdeta.

On se öljy roppu auki ja konetta pyöräytetään, siis ei sinänsä käynnistetä, vaan pyöräytetään jolloin sieltä öljypumppu työntää ne loput kuluneet öljyt sinne öljysäiliöön josta ne valuvat pois.

Tottakai siinä on olemassa riskinsä, mutta ei niissä busseissa kyllä koneeseen vaurioita tullut, koska kun tuota galleriaa katselee niin kyllä sieltäkin tulee esille tuttuja busseja.

Tosin aivan uusimpiin tuota startti temppua ei varmastikkaan enään tehdä koska on kuitenkin moottorit aikojen myötä muuttuneet, ja ainakin täällä paikallinen kirjasto-auton kuljettaja tekee samoin volvolle jossa B10M ja vm- 2004 ja kiitokokorin tekoa,

samaten kun tekee eräs tuntemani kauppa-auto yrittäjä ja hänelläkin volvo ja B10M kone, tosin hiukan vanhempaa mallia.

Siis siinä konetta "pyöräytetään" ei käytetä kuitenkaan käynnissä asti, jos tiedätte mitä tarkoitan, ja samaa kyllä olen tehnyt henk. autoissakin eikä vielä ole yksikään kone siitä pahaa tykännyt.

Ja kun on uudet öljyt koneessa ja putsarikin vaihdettu niin sitä mootttoria EI saa kierrättää, vaan aivan tyhjäkäynnillä käyttää kunnes se valo sieltä sammuu, ja sitten odottaa sen minuutin pari että voi sen öljyn määrän tarkistaa.

Ja muistini teki tepposia sen öljyn määrien kanssa, volvoihin meni 25-32l ja scanioihin 28-37 riippuen moottorin koosta, ja siitä että millaista ajoa oli ajettu, lisäksi se että vaihdettiinko suodatin vaiko eikö, oliko välillä lisätty öljyä vaiko ei, kaivoin vanhoja muistiinpanojani ja luin niistä.

Ja nämä toimenpiteet olen tehnyt pääkaupunkiseudulla olevissa, nykyisin entisiä, linja-auto yrityksissä, ja ainakin ne liikenne oy:n bussit taitavat liikennöidä enimmäkseen tuolla veli venäjän puolella.

Tai oikeastaan yhden tiedän jonka markkinointi jukka lehto on eteenpäin myynyt ja liikkuu vieläkin suomessa.
Terveisin: pupetti

Ja datsun pick-up vm 79 moottori kävi ja kukkui vaikka sinne laittoi sahanpuruja, ilman öljyä ja sementti säkistä sementtiä vettä sekä sepeliä masta niin kone kävi puolituntia ja sitten vasta leikkas, mutta lähti kahdella käyntiin jäähdyttyään.

Kun oli romikselle menossa niin ei saanut olla koneessa öljyä, eikä ollutkaan tai ainakaan ei tullut ulos vaikka ropun otti pois, ja corsa oopelin kone käy paistinrasvallakin, on kokeiltu ja ajettukin noin 50 kilsaa romikselle bensan, tärpätin ja friteeraus rasvanseoksella kulki mutta savutti hirveästi.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4283
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Volvon B30 kutoskone toimii 20 minuuttia ilman jäähdytysnesteitä, sitten sammui ja jäähdyttyään pelas taas. Syyläri oli myyty ja loppurovi oli menossa kierrätykseen, pitihän siitä viimeset mehut ottaa :wink: . Hauska juttu oli myös kun naapurikunnassa järjestivät metallinkeräyksen ja romukasan laidalla oli vanha Vauxhall Viva. Kylän pojat laittoi siihen akun paikalleen ja kas, viva toimi yhä. Siinä ne pojat rälläs vivalla romukasaa ympäri kunnes bensa loppui :lol:
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Täytyy sanoa, että tuo pupetin öljynvaihtotekniikka on jotain aivan utopiaa. Oon tehny hommia pitkään raskaan kaluston parissa, enkä moisesta ole kuullutkaan. Kuvitellaan tilanne: lasket öljyt ulos autosta ja starttaat, autossa on automaattilaatikko ja sammutin rikki. Mitä sanotaan auton omistajalle, kun tulee hakemaan autonsa öljynvaihdosta?
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Niin no, olenpa joskus aikanani saanut raskaankaluston huoltoasentajan koulutuksen, tosin aikaakin on kulunut jo pitkälti toistakymmentä vuotta, ja koulutuksen sain ihan työnantajalta.

Ja kyllä siellä kurssilla oli monta muutakin osanottajaa, jotka sitten olivat työkavereitani monena vuotena.

Ja samanlailla ne öljyt vaihtui niistä muutamasta automaatti busseistakin mitä esmes liikenne oy:llä oli, ja ilman ongelmia.

Ja kun olin espoon autolla niin aivan samanlailla ne öljyt vaihtoivat sielläkin, tosin itse en niitä espoossa vaihdellut vaan tein aivan muita asioita niiden bussien kanssa.
Vaihdoin työnantajaa kun espoon auto myytiin connexille.

En sitten tiedä miten ovat muissa yrityksissä öljyjä vaihdelleet, mutta automaateissakaan se kone kyllä pyörähtää ennenkuin käynnistyy, ja jos se sammuttaja ei ole kunnossa niin senhän jo huomaa kun ajaa auton sinne montulle, ja silloin tietää tehdä tarvittavat toimenpiteet ennekuin edes lähtee öljyjä vaihtamaan.

Eikä kuvailemani öljynvaihto ole utopiaa, enneminkin historiaa koska kuten jo aikaisemmin kirjoitin ovat moottoreiden tekniikka muuttunut tässä vuosien mittaan niin paljon etten ensinnäkään tiedä että onko se nykyisillä öljyillä edes tarpeellista saada niitä kaikkia vanhoja sieltä pois.

Mutta kun ne öljyt vaihdettiin niihin busseihin noin kymmenen viidentoista tuhannen välein ja olivat pääasiassa kaupunkiliikenteessä niin ei niitä kilsoja eikä koneen rasituksia mitenkään verrata matkailu käytössä olevaan autoon.

Mutta näin olen tehnyt ja tekemääni en mitenkään kadu, kun ei tarvitse, voihan sitä aina kysyä sellaisilta vanhoilta parroilta että kuinka ovat ne voiteluaineensa vaihtaneet.

Niitä tapoja kun on yhtä monta kuin on vaihtajaa.
Terveisin:pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Piti kirjoittaa, että sammutin on viallinen (toimintähäiriöinen). Eli jos jostain syystä sammutin ei toimikaan, eikä moottoria saada sammumaan nopeasti. Ei ei tämmöistä öljynvaihto-ohjetta voi olla missään.
Ovatko joskus oikein kurssilla opettaneet tämmöistä? Jos on niin on paras unohtaa se viimeistään nyt.
Mitään varsinaista hyötyä ei tuolla saavuteta, päinvastoin riskit tehdä kallis lasku on suuri. No, ennen tehtiin moni asia väärin ja aika suurpiirteisesti, nykyään ei toimita enää onneksi niin.

Joskus muinoin asbestijarrujen kanssa vanhat asentajat puhdistivat jarrut paineilmalla, tämäkin varmaan tietämättömyyttään.

Lisäys: Joskus 90-luvulla asennettiin autoihin nopeudenrajoittimia lakimuutoksen tultua voimaan. Moniin autoihin asennettiin VDO:n egas rajoitin/tasanopeusjärjestelmä. Mm. Scanioihin otettiin systeemin kierroslukutieto laturin vaihtovirtanavasta. Systeemissä oli semmoinen ominaisuus, jos käynnistettäessä kierroslukutieto ei heti tullut laturilta (hihnat löysällä tai säädin reagoi hitaasti) ryntäytti sähköinen kaasu moottorin täysille ja kierrokset laskivat vasta, kun kierroslukutieto tuli järjestelmälle. Voin vain kuvitella mitä tapahtuisi, jos koneessa ei olisi öljyt sisällä.
Viimeksi muokannut Puu Tiainen, 18 Helmi 2008 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mutta toisaalta, eihän se kone käy ilman öljyjä sen pidempään kun kylmänä käynnistäessäkään, ja ne bussit mitkä tulivat öv:hen tulivat melkein aina suoraan ajosta.
Ja sen pyöräytyksen ansiosta sieltä tuli vielä sellainen litra pari öljyä.
Mutta se oli silloin, komedian kulta-aikoina, ja nykyään tehdään varmaankin toisin.

Ja sen tiedän että en anna autooni öljyjä vaihtaa imulla, eikä sitäkään nykyään käytetä, vai käytetäänkö?

Yhdestä vanhasta hojotasta ne vaihdettiin, kun oli sellainen näytös juttu uudella imurilla ja kahden päivän ajojen jälkeen oli se ö-putsari niin täynnä möhnää ettei öljy kiertänyt lainkaan.

Ja kerran jätti huoltomies vaihtamatta putsarin LT volkkariin missä oli joku paljon kiertänyt engelsmannin kone, no tuloksena oli taas suodatin tukossa ja laakeri vika.

Että kyllä se suodatin on tärkeä osa sen moottorin toiminassa.

Nykyisin kun aika harvoin itse vaihdan öljyjä, jo pelkästään sen takia ettei iho oikein niitä öljyjä ja rasvoja kestä ja laiskuuden vuoksi, niin se hoidetaan kyllä niin että se roppu vain avataan eikä konetta käytetä pyynnöstäkään.

Mutta ei se liene niinkään tarpeen tänäpäivänä kun ovat öljytkin kehittyneet, ja olenpa yhdessä bensa koneessa käyttänyt delvac:kia ympäri vuoden, eipä kuluttanut paljoa öljyä volvon kone.

Mutta kun laittoi ohuemmat niin se ne öljyt jonnekkin hukkas, ei mittausten mukaan ainakaan polttanut, paljoakaan.
terveisin:pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Kun moottori sammutetaan, jää öljypumppuun ja kanaviin öljyä, joka saa öljynpaineen nousemaan hetkessä, kun kone käynnistetään. Jos tämä "siemenöljy" pumpataan tyhjäksi, kestää suht`pitkään kunnes öljynpaine nousee.
Koneremontin jälkeen en koskaan uskalla käynnistää konetta välittömästi, vaan sahaan paineet ylös startilla. Tähän menee joskus yllättävänkin pitkä aika, vaikka suodattimetkin on täytetty valmiiksi öljyllä.

Kuvassa Scanian öljypumpun hammaspyörät, kun öljyn sekaan pääsee hieman metallia.
Liitteet
oilpump.jpg
oilpump.jpg (53.63 KiB) Katsottu 12363 kertaa
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Tuota kuvaa kun katselin tuli väistämättä mieleen kun eräässä rekka firmassa kun omistaja hänen jo edesmennyt veljensä tekivät scanian 112 H koneeseen koneremotin.

Siinä tuhraantui heti aluksi puoli korillista mietintä juomaa, sitten oli osa työkaluista hukassa, ja kun aikansa tuhrasivat ja ottivat "neuvoa" antavia niin saivat sen koneen purettua.

No ei siinä mitään kun puretaan ja tilalle laitetaan uutta, mutta kun niitä mäntiä sinne asensivat sen mietintä öljyn kanssa tuli itsellä mieleen että tuleekohan tuosta mitään, kun ei mäntä heti koloonsa mennyt niin käyttivät veljekset puupalikkaa ja ISOA vasaraa.

Kyllä jotenkin silloin hirvitti katsella sitä touhua, eikä oikein mitään viitsinyt siihen sanoa, kun toinen kuitenkin oli palkkani maksaja, ja hyvä työnantajana.

No olivat sitten saaneet sen koneen kasaan viikonlopun aikana ja käyttäneetkin sitä, ja kun tulimme sinne hallille maanatai aamuna oli vastassa lappu scanian tuulilasissa että sillä piti mennä hakemaan hangosta venäjälle meneviä autoja, kysessä oli autojen kuljetus alustalla oleva scania.
No laittoivat sitten minut niitä hakemaan, ja vaikka aluksi hirvitti kun näki sen purkamis touhun ja mäntien laiton.
Mutta kesti se kone välin vantaa-hanko, ja kun sitten seuraavana aamuna oli sillä tarkoitus lähteä ne autot viemään pois, niin eipä enää scania inahtanutkaan.
Tuumasi kone vaan että ngäännsst ja koko auto heilui kun yrittivät käynnistää.

Olivat unohtaneet sieltä öljypumpusta jonkun tiivisteen ja laittaneet vääriä rattaita ja lisäksi oli sieltä mennyt kolmesta männästä tiiviste renkaat väkisin laiton johdosta murusiksi.

Ja tämän jälkeen ei siinä yhtiössä purettu eikä kasattu yhtään moottoria, kaikkea muuta kylläkin, ja korjailtiin niitä päällirakenteita melkein joka venäjän reissun jälkeen.

Mutta senkin yrityksen omistaa nykyään jo toinen samanalan yritys, kun ne venäjän ajot jäivät pois niin ajotkin vähenivät ja myivät kun oli kerran ostajakin valmiina, ja jäivät sitten eläkkeelle.

Mutta tuli kerran omistaja itse yhdistelmällä mustalta mereltä asti, valko-venäjän kautta suomeen ja kun kiire oli niin ei jäänyt ihmettelemään tyhjentynyttä perävaunun takimmaista ja uloimmaista rengasta, josta ei ollut enää hajuakaan ja vanteen jämistä tehtiin "johtajan" pallinpidike sinne talliin, se vannekkin oli kuin koristekapseli joka laitetaan renkaan pulttien ympärille.
Mutta hauskaa oli tehdä töitä kun oli hyvät työkaveri ja itse sai määrätä työtahdin sekä päivän pituuden, välillä pitkiäkin päiviä kun välillä kävi kotona syömässä ja hakemassa sauna vermeet jotta pääsi yöllä tai aamulla saunaan pesulle.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
jykä
Kokenut kuljettaja
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2007 20:30
Paikkakunta: Salo

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja jykä »

No niin, tarjousten jättöaika päättyi ja tuloksia odotellaan.

Seurasiko kukaan muuten Hämeenkyrön kirjastoauton myyntiä, minkälainen peli oli kyseessä ja paljonko tuli hinnaksi?
Jykä
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja B9M »

jykä kirjoitti:No niin, tarjousten jättöaika päättyi ja tuloksia odotellaan.Seurasiko kukaan muuten Hämeenkyrön kirjastoauton myyntiä, minkälainen peli oli kyseessä ja paljonko tuli hinnaksi?
Kuntien sivistuslautakuntien kokouspöytäkirjoista löytyy myyntihinnat ja joskus kaikki tarjouksen tehneet. Yleisiä asiakirjoja kun ovat. Hämeenkyrön sivistyslautakunnan kokouspöytäkirja ei ollut ainakaan vielä tänään ollut päivittynyt tarjouskilpailu kokouksen osalta. Tv. Ari
#048
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja B9M »

Oli sivut päivittyneet. Auto meni Turkuun 12000€:lla. Halvalla meni minun mielestä. Tv. Ari
#048
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Ei paha hinta, mutta meni pikkasen kuitenkin mun budjetin yli.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
otto
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
Truck: Scania DS11
Location: säynätsalo
Member id: 59

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja otto »

B9M kirjoitti:Oli sivut päivittyneet. Auto meni Turkuun 12000€:lla. Halvalla meni minun mielestä. Tv. Ari
joo varustukseen nähden ihan järkevän hintainen aihio.ja kuntokin ihan hyvä.kertoi huoltomies kun soitin ja utelin auton historiikkiä. :roll:
"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
Kiitokori-82
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
Truck: Ajokki express
Location: Rauma
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja Kiitokori-82 »

Nyt on hyvä mieli, ei lähteny kympillä jota olisin tarjonnut.. ;)
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
jykä
Kokenut kuljettaja
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2007 20:30
Paikkakunta: Salo

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja jykä »

Noin ainakin tilastomielessä kiinnostaa vielä näin jälkikäteenkin että mitähän alustaa, kori- ja vuosimallia tämä Hämeenkyrön auto mahtaa edustaa?
Jykä
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja B9M »

jykä kirjoitti:Noin ainakin tilastomielessä kiinnostaa vielä näin jälkikäteenkin että mitähän alustaa, kori- ja vuosimallia tämä Hämeenkyrön auto mahtaa edustaa?

Volvo mahuri 9,6l turbo, kone siis etuakselin takana lattian alla. Vähämaan rakentama -90 ja ensimmäinen vuosimalli jossa tuo peräkin on lasikuitupalasta kuin keulakin. Luukut alumiinia ja korin pintapellit alaosasta ruostumatonta. Apurunkorakenteet mustaa rautaa ja korin yläosan pellit. Katto alumiinia. Oma Vähämaan rakentama ja samalla koneella, mutta vaan vanhempi -87. Tv. Ari
#048
jykä
Kokenut kuljettaja
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2007 20:30
Paikkakunta: Salo

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja jykä »

Alahärmän kirjastoauton myyntitarjousten tulokset: tarjouksia yhteensä 30 kpl ja korkein eli voittanut oli 17 710,-
Jykä
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja B9M »

B9M kirjoitti:
jykä kirjoitti:Noin ainakin tilastomielessä kiinnostaa vielä näin jälkikäteenkin että mitähän alustaa, kori- ja vuosimallia tämä Hämeenkyrön auto mahtaa edustaa?

Volvo mahuri 9,6l turbo, kone siis etuakselin takana lattian alla. Vähämaan rakentama -90 ja ensimmäinen vuosimalli jossa tuo peräkin on lasikuitupalasta kuin keulakin. Luukut alumiinia ja korin pintapellit alaosasta ruostumatonta. Apurunkorakenteet mustaa rautaa ja korin yläosan pellit. Katto alumiinia. Oma Vähämaan rakentama ja samalla koneella, mutta vaan vanhempi -87. Tv. Ari
Nyt oli mennyt minulta puurot ja vellit sekaisin. Edellinen oli tietysti tuo Alahärmän auto. Hämeenkyröhän oli Scania :oops: . Tv. Ari
#048
jykä
Kokenut kuljettaja
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2007 20:30
Paikkakunta: Salo

Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Viesti Kirjoittaja jykä »

Ja lisää pukkaa autoa myyntiin. Kangasalla Volvo B10M -89, ajettu 360 tkm ja lähtöhintaa 13000,-

Linkistä lisätietoja.
Jykä
Vastaa Viestiin