Nyt alkaa taas syksy tulla ja lämmitystä kovasti tarvitaan. Sain nyt sitten sen Webaston kytkettyä vain kahdella magneettiventtiilillä! Magneettiventtiilejä ja Webastoa ohjataan kolmiasentoisella kytkimellä: 1 = Moottorin lämmitys 2 = Varaajan lämmitys 3 = Moottorin ja varaajan lämmitys. Moottorin käydessä molemmat magneettiventtiilit ovat pakko-ohjatusti auki.
Laitoin järjestelmään varaajan. 300 litrainen. Onko tietoa miten paljon tuommoinen säästää polttoainetta? Jos lämmitän 35kW Webastolla varaajaa niin miten kauan se ottaa aikaa lämmitäkseen? Varaajassa on termostaatti Webastolle. Kun kytkin on asennossa 2 tai 3 niin Webasto käy tuon ja omansa termostaatin ohjaamana. Entäs jos varaajaa lämmittää käyttämällä moottoria? Miten kauan ottaa aikaa?
Glygolia vaan menee nyt järjestelmään perkeleesti. Onneksi sitä saa isoissa tynnyreissä.
Vielä pitäisi osata se saakelin Jantronic asentaa ja hupisähköt. Miten tuo oikein toimii? Kun ei ole vielä siihen papereita. Se ilmeisesti jakelee sähköä hupiakkuhin ja starttiakkuihin laturin ladatessa. Entäs kun töpseli on seinässä? Miten tehokas tuo sen verkkovirtalaturi on?
Mulle tulee 4 hupiakkua. Jokainen 200ah. Mihin järjestelmiin tuo Jantronic sopii? Laitetaanko se laturin ja akkujen väliin vai eri akustojen väliin?
Varaaja
-
- Kuski
- Viestit: 29
- Liittynyt: 02 Helmi 2008 21:19
- Location: Suomi
-
- Apukuski
- Viestit: 15
- Liittynyt: 10 Heinä 2008 14:08
- Truck: scania k112 wiima
- Location: vantaa
Re: Varaaja
miten meinaat saada 300 litrasen varaajan wepastolla lämpimäks vai onko siinä sähkövastuskin
-
- Kuski
- Viestit: 29
- Liittynyt: 02 Helmi 2008 21:19
- Location: Suomi
Re: Varaaja
Avaamalla ylemmän magneettiventtiilin ja käynnistämällä Webaston. Silleen se lämpiää. On siellä myös kaksi kpl 4.5kW vastuksia. Toinen toimii 16a syötöllä ja molemmat toimii 32a syötöllä.