Tervepä taas.
Rupesin miettimään sellaista että onnistuuko linja-auton perän lyhentäminen? ...ajattelin että jos sitä ostaisi tuollaisen 13m keikkabussin ja perästä ottaisi rälläkällä vain sen metrin pois ja perä-osa takaisin paikoilleen. - kuullostaa simppeliltä, mutta ei varmaankaan ole?
...mietteitä?
Bussi tulisi siis meidän firman rekisteriin C-kortille, eikä sitä siksi saa kovinkaan varmasti poikkeusluvalle.
itse kerran katsastuksessa kysyin toisin päin...
että saisiko metrillä pidentää kun sisu on 11m
niin ainakin se inssi antoi siunauksen asialle
runko kun on pääasiassa huonekaluputkea niin ei kovin kummoisia vaatimuksia ole...
vino tukia olis pitänyt vain laittaa ettei ala roikkumaan muuten neliö huonekalu putkesta
lyhentäminen voi olla vieläkin helpompaa mutta on siinä kyllä oma hommansa...
yhden samanlaisen sisun kuin omani näin jossa oli jatkopätkä ja koko peräpala saranoitu sivulle aukeavaksi
kuljettivat sillä jotain maankairaus konetta
mites sen muodot menee...
ainakin korkeus muuttuu taaksepäin mentäessä tai alusta nousee viistosti perää kohti mennessä...
jos ottaa vain metrin pois niin ei ihan suoraan mene muuttamatta kulmaa tai perä palaa alaspäin jatkamatta
On iso urakka. Ottasin auton siksi aikaa yksityisiin nimiin kunnes poikkeuslupa on taskussa. Se aikahan menee rakennellessa. Sitten vasta auton siirto firmalle. Lupa näet seuraa autoa.
Mulla on jo hakemus vetämässä firman nimissä ja kysyin virkamieheltä tuota puljaamista, niin hän sanoi että he saattavat laittaa erikoisehtoja rekisteritietoihin. mm. ei muuhun kuljettamiseen tai ei vuokrauskäyttöön.
Voipi olla että tuo on silti helpompi tie kuin lyhentäminen.
Phase7 kirjoitti:Mulla on jo hakemus vetämässä firman nimissä ja kysyin virkamieheltä tuota puljaamista, niin hän sanoi että he saattavat laittaa erikoisehtoja rekisteritietoihin. mm. ei muuhun kuljettamiseen tai ei vuokrauskäyttöön.
Voipi olla että tuo on silti helpompi tie kuin lyhentäminen.
- ilari
Useat ovat hankkineet tuon erikoisluvan eikä kuulema ole kallis. Jos sen matkailuautona pidät niin mitään kysymättä saa orkesterikin kulkea matkailuautolla. Vuokraaminen on "aina" ollut kielletty erikoisluvalla. Orkesteri voi ostaa omaan yksityskäyttöönsä matkailuauton.
Phase7 kirjoitti:Mulla on jo hakemus vetämässä firman nimissä ja kysyin virkamieheltä tuota puljaamista, niin hän sanoi että he saattavat laittaa erikoisehtoja rekisteritietoihin. mm. ei muuhun kuljettamiseen tai ei vuokrauskäyttöön.
Voipi olla että tuo on silti helpompi tie kuin lyhentäminen.
- ilari
Useat ovat hankkineet tuon erikoisluvan eikä kuulema ole kallis. Jos sen matkailuautona pidät niin mitään kysymättä saa orkesterikin kulkea matkailuautolla. Vuokraaminen on "aina" ollut kielletty erikoisluvalla. Orkesteri voi ostaa omaan yksityskäyttöönsä matkailuauton.
Nimenomaan...
vuokrakäyttöönhän tuo menisi; tavallaan ainakin. Mä soitan kyllä bändissä joka dösällä matkustaa, mutta meidän firma laskuttaa ohjelmatoimistoa joka kilometristä. Ja ei voi laskea sen varaan että jos mä en oo mukana, niin rikotaan jotain lakia.