Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Phase7
Kokenut kuljettaja
Truck: Setra S210H '87,
Viesti:

Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Phase7 »

Terve taas pitkästä aikaa. On aika paljon aikaa vierähtäny siitä kun oon viimeks täällä pyörinyt. Mun keikkabussi-harrastus paisui viimevuonna viiden keikkabussin vuokraamoksi. - siinä kiireessä ei ehtiny muuta kuin siivota busseja ja käyttää korjaamoilla (joka viikko). Koko viime vuoden liikevaihto paloi korjauksiin. Ensi vuosi toivottavasti näyttää, jos tässä on mitään järkeä. :lol:

Kysymys:
Onko kukaan teistä vaihtanu Volvon B10 tai B58 moottorin (THD 100 jne.) sylinterikannen tiivisteitä.
Mulla olis parissa moottorissa vuoto siellä ja korjausopaskin löytyy. En vaan tiedä tuleeko siellä vastaan esim. purkaessa jotain mikä lennähtää pitkin peltoja enkä löydä osia enää koskaan. :shock:
Tai vaatiiko asennus jotain steriiliä tilaa ja mitta-tarkkuutta vai kelpaako maalaisjärki näihin hommiin?

Onko kukaan kylähulluista moista remonttia tehnyt?

Terveisin
- ilari ;) :mrgreen:
MB1962
Rattiamiraali
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Member id: 95

Re: Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Olen vaihtanut td100 koneeseen kansia, maalaisjärki riittää, vaikeempi homma on paikallistaa minkä kannen ottaa auki jos "sitkuttaa" tai vuotaa kansien välistä
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Päältä päin ja venttiilikopan aukastuani voisin todeta että maalaisjärjellä, ja vaikka ulkona kunhan ei hiekkaa tai soraa päästä sisään. Paljoko muuten kansipahvi maksaa kipale, ja joku vois vaikka niitä momentteja laittaa, oisko jopa tuonne wikin puolelle?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Phase7
Kokenut kuljettaja
Truck: Setra S210H '87,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Phase7 »

mä voin laittaa jotain infoa tulemaan kunhan ehdin scannailemaan korjausoppaasta.
- ilari :mrgreen:
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Onhan näitä rakenneltu useampiakin.
Ei ole mitään rakettitiedettä, mutta riippuu vähän mikä siellä vuotaa, neste, öljy vai paine.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Vastaa Viestiin