scanian jarrukellon korjaus
- kpajula
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 22:37
- Truck: Scania / Lahti 300
- Location: Jyväskylä
- Member id: 063
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
scanian jarrukellon korjaus
Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Scania/Lahti 300
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: scanian jarrukellon korjaus
Kannattaa varmaan myös kysästä tarvikeliikkeestä tai jopa maahantuojalta paljonko uusi kustantaisi saattaa olla yllättävänkin järkevän hintanen
Tai sit ainakin Paimelaan soiton paikka 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: scanian jarrukellon korjaus
Ei kannata korjata, enkä suosittele käytettyäkään.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: scanian jarrukellon korjaus
Paljoko tuollanen kello saa vuotaa katsastuksessa, kun mielestäni itsellä sihisee takaa toinen?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: scanian jarrukellon korjaus
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: scanian jarrukellon korjaus
No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: scanian jarrukellon korjaus
Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.Reddewil kirjoitti:No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: scanian jarrukellon korjaus
Ei liity kpajulaan, vaan on "ohi aiheen sitä sivutakseni =)" oma b58 delta star50 on kyseessä. Makasin auton alla ja pieni sihinä tulee jarrukellon päältä mielestäni, pää ei mahdu sinne enkä kädellä tuntenut kohtaa mistä olisi vuotanut. Sihinä tulee apparin puolelta ja kuskin puolen kello näytti suht tuoreelta. Huomasin tuon kun rasvasin kardaanin nippoja.Puu Tiainen kirjoitti:Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.Reddewil kirjoitti:No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kpajula
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 22:37
- Truck: Scania / Lahti 300
- Location: Jyväskylä
- Member id: 063
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: scanian jarrukellon korjaus
Nyt taas jarrut toimivat kunnolla. scanauton hyvillä neuvoilla uusimme uuden kalvon a.15 euroa .Muilta osin vielä hyvässä kunnossa.Samalla uusimme kompressorin, niin alkoi paineet toimimaan erimalliin. Uusi kellokin hankittiin varastoon.Mutta ei vielä keretty mallailemmaan paikalleen kun joutuu vaihtamaan liittimetkin millisiin.kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Scania/Lahti 300
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: scanian jarrukellon korjaus
Ei liity kpajulaan, vaan on "ohi aiheen sitä sivutakseni =)" oma b58 delta star50 on kyseessä. Makasin auton alla ja pieni sihinä tulee jarrukellon päältä mielestäni, pää ei mahdu sinne enkä kädellä tuntenut kohtaa mistä olisi vuotanut. Sihinä tulee apparin puolelta ja kuskin puolen kello näytti suht tuoreelta. Huomasin tuon kun rasvasin kardaanin nippoja.[/quote]Puu Tiainen kirjoitti:Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.Reddewil kirjoitti:No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.
Tämä tuli korjattua, kello on priima, putki vuoti sen takana. Nyt korvattu koneelta säiliölle 4m nailonilla ja kaksi säiliötä. Ja taas kelpaa!
-Koska sen voi tehdä myös itse-