Ilmavuodon paikantaminen

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
haaveilija
Rattiamiraali
Truck: Scania L94 Lahti 520
Member id: 144

Ilmavuodon paikantaminen

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Löytyisikö arvon kollegoilta vinkkejä miten piilevän ilmavuodon saisi paikannettua ja mahdollisesti korjattua?
Mitään selvästi korvalla havaittavaa vuotoa ei ole mutta paine laskee kuitenkin 1-2 bar tunnissa ja yön yli toinen piiri on ihan tyhjä (alle 1 bar painetta).
Itse haarukoin kahta eri vaihtoehtoa; joku venttiili vuotaa läpi tai kompura vuotaa läpi. Miten niitä voisi etsiä tai onko jotain keinoa tiivistää venttiileitä ilman isompaa remonttia?
MB1962
Rattiamiraali
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Member id: 95

Re: Ilmavuodon paikantaminen

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Osta jostakin raskaan kaluston varaosapuljusta vuodon ilmaisin sprayta ja suihki sillä liitokset ja venttiilit, vuotokohtaan alkaa muodostuun vaahtoa.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Zyke64
Rattiamiraali
Truck: Volvo Carrus 502

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Minä laitoin säiliölle ulkoisen syöttöyhteen, jonka kautta ilmaa tallin kompuralla, jo alkoi suhinapaikat löytyä. Auton käydessä noita pikkusuhinoita ei kuule. Tosin ei välttämättä näinkään ihan pienimmät...
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Zyke64 kirjoitti:Minä laitoin säiliölle ulkoisen syöttöyhteen, jonka kautta ilmaa tallin kompuralla, jo alkoi suhinapaikat löytyä. Auton käydessä noita pikkusuhinoita ei kuule. Tosin ei välttämättä näinkään ihan pienimmät...
Voihan sen auton sammuttaa ja mennä sitten auton alle kuuntelemaan kun säiliöt tyhjenee :wink:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
haaveilija
Rattiamiraali
Truck: Scania L94 Lahti 520
Member id: 144

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Zyke64 kirjoitti:Minä laitoin säiliölle ulkoisen syöttöyhteen, jonka kautta ilmaa tallin kompuralla, jo alkoi suhinapaikat löytyä. Auton käydessä noita pikkusuhinoita ei kuule. Tosin ei välttämättä näinkään ihan pienimmät...
Joo, ei sitä bar/tunnissa-parissa vuotoa oikein korvalla kuule. Siksi kyselinkin jotain muuta konstia paikantaa tai tukkia sen.
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Eiköhän ainakin johonkin asti riitä tollainen astianpesuaineesta tehty liuos :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Bussiton kirjoitti:Eiköhän ainakin johonkin asti riitä tollainen astianpesuaineesta tehty liuos :wink:
Tämä on täysin riittävä konsti, löytyy varmaan jokaisesta taloudesta.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Vastaa Viestiin