Reddewil kirjoitti:Ettei sulla olis sellaset takaiskut/paineventtiilit säiliön päässä kuten mun b58:ssa?
Aivan, eli "four-circuit protection valve". Se on takaisku ja paineensäätö, vapaasti käännettynä neli piiri turva/suojaventtiili. ja löytyy tuon linkin kaaviosta
http://www.volvodemort.com/technical/Vo ... age010.jpg , jonka Addica jo laitoi linkkinä tuohon B10M paineilmakaavio keskusteluun.
Käytin tuon omani osina, hieman vettä ja likaa löytyi sisältä. Jokaisen kannen alta löytyvät kalvot, muoviset, kumitiivisteiset venttiililautaset oli ok ja tuon keskellä olevan pyöreän, segerillä lukitun kannen alla olevat messinkimännät, 2 kpl myös ok, niissäkin otsapinnassa kuminen "istukka" tiiviste. Eli jos nuo tiivisteet menee rikki tai likaa väliin, on ongelmia tiedossa. Noiden "tissien" päässä on säätöruuvit tuon muovisuojan alla, mutta niihin ei pidä koskea, koska säätö ei itsestään muutu ja jos paineet on pelannu oikeis, säätöä ei tarvita.
Kannattaa purkaessa painaa mielen jousien paikat ja osien järjestys, että tulee samat osat takaisin oikeisiin paikkoihin
Erikoisasiantuntija PuuTiainen varmaan osaisi selittää maallikkokielellä piirien toiminnan tarkemminkin

Periaatehan kuitenkin se, että 1 piiri täyttyy ensin, jonka jälkeen lähtee 2 piiri siellä 6 bar nurkillä täyttymään ja samalla jousitus ja muut ilmatoiminnot saavat ilmaa...
Ja nämä kommentit ovat ihan oman harrastelun kautta mietittyjä, joten viisaammat voivat korjata väärät tai erheelliset tiedot oikeaksi
