B10M kummallinen poljin

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

B10M kummallinen poljin

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jo vain

On tulllut jo tuolla Röllillä ajettua muutama tuhat kilometriä. Kytkin polkimen vieressä on muita polkimia korkeammalla yksi poljin - En tarkoita jarrupoljinta :) Minulla ei ole mitään käsitystä mihin poljin vaikuttaa.

Tuskin se mikään kauhean tärkeä on, koska auto tuntuu liikkuvan normaalisti sitä painelemattakin.

Voisiko joku kanssa-autoilja valottaa tämän liipaisimen käyttötarkoitusta.

Tuossa olisi kuva polkimesta.
Liitteet
liipasin.jpg
liipasin.jpg (94.09 KiB) Katsottu 4901 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: B10M kummallinen poljin

Viesti Kirjoittaja only4pro »

paina sitä pojinta, ja voit liikuttaa rattia ylös-alas-eteen-taakse

(edit: tai ainakin johonkin suuntiin, en muista, mutta kokeilemalla selviää, eli kuitenkin rattia säädetään)
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: B10M kummallinen poljin

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kiitos :)

Toisaalta tuo ratti oli, jo oletusarvoisesti ihan hyvällä korkeudella. Menen nurkkaan häpeämään....r

edit: Lisäyksenä ja puolustuksena mainittakoon, että ratissa on käsikäyttöinen vipu jolla ratin saa vapautettua säätöä varten. Sen vivun löysin, mutta tuo poljin jäi mysteeriksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
zelcin
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 17 Syys 2009 21:24
Truck: VolvoB10M Ajokki Exp
Location: Kempele
Paikkakunta: Kempele

Re: B10M kummallinen poljin

Viesti Kirjoittaja zelcin »

Joo se käsikäyttöinen vipuhan vaan vaikuttaa kulman säätöön, mutta kun säätää tuota korkeutta, niin kannattaa kädellä avittaa sitten tuota poljinta takas ylös. Nimittäin 100-150km jälkeen on pirullinen huomata kun ratti on yhtä'kkiä polvissa tai näin ainankin omalla kohdalla ensimmäistä kertaa :lol:
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1481
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: B10M kummallinen poljin

Viesti Kirjoittaja B9M »

Rosvolinna kirjoitti:Kiitos :) Menen nurkkaan häpeämään......
Muutama tuhat tuli itekkinn ajettua ennekuin tuo löytyi. :wink: Kallistuksen säätö on se rautakouru virtalukon vieressä. T Ari
#048
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: B10M kummallinen poljin

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

B10M:n ratin etäisyyttä säätäessä kannattaa ihan oikeasti pysäyttää auto ensin, se saattaa nimittäin tulla stopparin ohi. Kaveri polkaisi ja kiskaisi reippaasti kesken ajon, ratti juurineen lähti kokonaan irti ja tuli syliin. Ehti pysäyttää ennen kuin pääsi Aamulehden otsikoksi. Itse kiskaisin vähän vähemmän reippaasti mutta sen verran pitkälle että torven johto alkoi kiristämään ja torvi soi jostain syystä koko ajan.
Vastaa Viestiin