On alkanut muuttumaan akvaarioksi kuljettajan viereinen sivuikkuna, se kiinteämpi versio. Muuten ei niin häiritsisi kuin katsastusmiestä mutta nyt ei enään saa ihailla komeaa autonkylkeä peilistä
Osaisiko joku neuvoa miten ikkunaelementin irrotus ja kiinnitys tapahtuu? Autohan on Delta superstar. Uusi ikkuna kun ei maksa kuin muutaman kympin mutta irrotus ja kiinnitys on se suurempi ongelma... Kaikki reunat on hyvin piilossa kumilistojen ja massojen alla joten ei viitsisi irroitella mitään turhaan kun niiden takaisinlaitto ja tiiviinä pitäminen on ikuinen ongelma.
Itsellä sama edessä ja hinta kuulostaa siltä että vois vaihtaa eikä rikkoa kuten sille liikkuvalle kävi. Sen mitä kattelin irrotuksesta, niin koko kolmen lasin kompleksi täytyy ottaa pöydälle, ja sitten vaihtaa ne mitä haluaa. Karmit kulmista ruuveilla toisissaan kiinni.
Niin mistä löytyy uusi lasi tuohon hintaan?
Reddewil kirjoitti:Niin mistä löytyy uusi lasi tuohon hintaan?
Paikalliseen lasiliikkeeseen soitin ja selvitin asian, heidän mukaansa pitäisi pystyä tekemään mittojen mukaan uusi lämpöelementti ongelmitta. Suullinen hinta-arvio 40x60cm 2-kerroksisesta a'4mm lasista oli 35€.
Ei kuulemma kannata alkaa vanhaa edes korjaamaan kun uuden saa halvemmalla.
Tämä siis sillä edellytyksellä että lasi on suora. Taivutettuna hinta ihan jotain muuta...
Vaihda sinä ensin jotta osaat neuvoa miten se tehdään
Saattaa olla toi lasi kuitenkin pikkasen kaareva mulla on ainakin tossa Royalissa kun meinattiin korjata kuskin liukuva ikkuna josta on sisäpuoli hajalla
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Nyt on tilapäinen korjaus mallia kylähullut tehty, eli korjattu rikkomalla
Särjin sisemmän lasin ainakin nyt kesän ajaksi, jos ei ole kovin kylmä talvellakaan niin saapi olla noin. Lasi on ainakin superstarissa suora. Kehys on aavistuksen kaareva, kun toisen lasin särki niin jäljelle jäävä suoristui suoraksi. Siitä syystä tiivisteeseen tuli muutaman millin rako mutta leikkasin kumin pois ja laitois sikafleksiä tiivisteeksi. Aivan kuin uusi
Kyllähän lasit vähän taipuu, joku oli laittanut oven ylälasin nurinpäin joten taipui väkisin toiseen suuntaan kaarevaksi, No se oli helppo ottaa pois...
Voi olla että menee huurteeseen jos tulee vesisade, mutta jos yläpuolella on ne kuskin "ilmastointi" eli pikku flektit niin kääntää sen vaan ikkunaan päin...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Palataanpa tähän aiheeseen. Itsellä tuo kiinteä osa jo niin samea, että haittaa jo näkemistä. Onko toimiva keino laittaa tarramuovi sisempään lasiin ja sitten napauttaa teräväkärkisellä vasaralla? Hieman pelottaa, että menee molemmat lasit samalla kertaa... Yritin hankkia käytetyn lasin Laukunkankaan purkaamolta, mutta ei löytynyt sopivaa. Tuo Superstarin sivulasi on erilainen kuin noissa muissa sen aikaisissa Stareissa johtuen pystymmässä olevasta alemmasta tuulilasista. Aiheutta myös etuoven ja sen lasin erilaisuuteen. Jos jollakin on tarvetta Star 30/50 kuljettajan lasipakettiin niin tuolla Laukunkankaalla on ainakin yksi hyvä paketti. Irrotettiin muutama päivä sitten Ihastjärven autosta, mutta ei sitten sopinutkaan omaan autoon. Palvelualtista henkilökuntaa ja mukava vahtikoira.
Ei kai se ikkunavasaralla tms kohtuukokoisella työkalulla riko molempia laseja kerralla vaikka yrittäisi. Jos rikot ulomman niin murusten siivoaminen on paljon helpompaa.
Tuo sisälasi olisi vaan paremman oloinen ratkaisu kun ei pääsisi vesi tuohon välitilaan. Ja jos tuon lasin kunnolla kelmuttaa tarroilla tai vaikkapa teipillä niin siinähän ainakin suurin osa murusista pysynee kiinni.
Käyppä kysäsemässä pelastuslaitokselta josko ne pamauttas lasin rikki, pitäis olla sellainen näppärä pieni pistepuikon kokoinen vehe jolla saa lasin rikki
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
tee siihen jonkin lainen iskun pituuden rajoitin vaikka johonkin kulmaan asetat kaksi puulistaa vierekkäin jotka ovat sen paksuisia että hätävasaralla kun lyöt väliin niin rajoittaa iskun vain 1-2mm osumaan lasiin