rivipumpun" esipumppu"
-
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
- Truck: Jumbo sekä Deltastar
- Location: Nedervetil
rivipumpun" esipumppu"
Terve
rupes tossa viimereisulla b10 tempuilee. sammuu kun päästää kaasun nopeasti lähtee sahaamisella käyntiin sitten käy kyllä nätisti heti ja sama kun vauhdista päästää kaasun sammu.... sitten vauhdista vaiheella käyntiin niin heti käyntiin, voimaa on niinkuin ennen ja muuten toimii
mulle neuvottiin että ois joku takaiskuvenat tommosessa muoviset mistä kannattais ettiä niitä ? siitä käsipumpusta jostain vai?
tämähän on volvon mahuri v-87
rupes tossa viimereisulla b10 tempuilee. sammuu kun päästää kaasun nopeasti lähtee sahaamisella käyntiin sitten käy kyllä nätisti heti ja sama kun vauhdista päästää kaasun sammu.... sitten vauhdista vaiheella käyntiin niin heti käyntiin, voimaa on niinkuin ennen ja muuten toimii
mulle neuvottiin että ois joku takaiskuvenat tommosessa muoviset mistä kannattais ettiä niitä ? siitä käsipumpusta jostain vai?
tämähän on volvon mahuri v-87
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: rivipumpun" esipumppu"
saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliinbolinder kirjoitti:Terve
rupes tossa viimereisulla b10 tempuilee. sammuu kun päästää kaasun nopeasti lähtee sahaamisella käyntiin sitten käy kyllä nätisti heti ja sama kun vauhdista päästää kaasun sammu.... sitten vauhdista vaiheella käyntiin niin heti käyntiin, voimaa on niinkuin ennen ja muuten toimii
mulle neuvottiin että ois joku takaiskuvenat tommosessa muoviset mistä kannattais ettiä niitä ? siitä käsipumpusta jostain vai?
tämähän on volvon mahuri v-87

- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: rivipumpun" esipumppu"
Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
-
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
- Truck: Jumbo sekä Deltastar
- Location: Nedervetil
Re: rivipumpun" esipumppu"
Tämmöstä aatelin itekin enste , mutta tämähän ei selitä kankea käyntinlähtöKajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliin

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: rivipumpun" esipumppu"
oliskohan kyse pumpun paluuputken alussa oleva takaiskuventtiili, joka samalla paineistaa pumppukammion? takaiskuventtiili toimii oikein jos käsipumpulla paine nousee aika korkeaksi ts pumppu raskaaksi, kunnes ihan ääneen suhisten päästää polttoainetta läpi. käynnistyshäiriö menee herkästi joko sen tai ilmaa antavan käsipumpun piikkiin. sakkakuppi myös "vakiotarkastettava".
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: rivipumpun" esipumppu"
Silloin kun kone sammui noin 500 R/min kierroksilla niin ei se käyntiinkään lähtenyt ilman että painoi jalalla kaasua. Tulkitsin että katkaisi polttoaine syötön. Tähän auttoi kierrosten nosto.bolinder kirjoitti:Tämmöstä aatelin itekin enste , mutta tämähän ei selitä kankea käyntinlähtöKajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliinmikä se tämmönen?
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: rivipumpun" esipumppu"
Yhdyn tähän mietteeseen. Jos tyhjäkäynti on niin pieni että sammuu, niin ei se sillä käynnistykkään.KajNyy1 kirjoitti:Silloin kun kone sammui noin 500 R/min kierroksilla niin ei se käyntiinkään lähtenyt ilman että painoi jalalla kaasua. Tulkitsin että katkaisi polttoaine syötön. Tähän auttoi kierrosten nosto.bolinder kirjoitti:Tämmöstä aatelin itekin enste , mutta tämähän ei selitä kankea käyntinlähtöKajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliinmikä se tämmönen?
Ei muuta ku ukko pumpulle kattomaan, tai auto käyntiin ja pumpulta vääntää kaasun nolliin stopparia vasten, ja jos stumppaa, niin lisää kierroksia.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
- Truck: Jumbo sekä Deltastar
- Location: Nedervetil
Re: rivipumpun" esipumppu"
ei ois räjähdyskuvan tosta rivipumpusta tarjota
-
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
- Truck: Jumbo sekä Deltastar
- Location: Nedervetil
Re: rivipumpun" esipumppu"
http://www.traktordelar.nu/bm350-matarpump.htm
tämmönen kuva löysin oisko noilla 14-15 jotain tekemistä takaisinvuodon kanssa
tämmönen kuva löysin oisko noilla 14-15 jotain tekemistä takaisinvuodon kanssa
Re: rivipumpun" esipumppu"
Osaluettelo
Sijoittelu
Osaluettelo2
Sijainnit2
Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.
Sijoittelu
Osaluettelo2
Sijainnit2
Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: rivipumpun" esipumppu"
aivan oikein tuo venttiili jos jää vuotamaan nin pumpussa ei pysy siirtopaine ja on huono lähtemään käyntiinAddica kirjoitti:Osaluettelo
Sijoittelu
Osaluettelo2
Sijainnit2
Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.

- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: rivipumpun" esipumppu"
+1Reddewil kirjoitti:KajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
Yhdyn tähän mietteeseen. Jos tyhjäkäynti on niin pieni että sammuu, niin ei se sillä käynnistykkään.
Ei muuta ku ukko pumpulle kattomaan, tai auto käyntiin ja pumpulta vääntää kaasun nolliin stopparia vasten, ja jos stumppaa, niin lisää kierroksia.
Ääni tälle
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
-
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
- Truck: Jumbo sekä Deltastar
- Location: Nedervetil
Re: rivipumpun" esipumppu"
Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.
siis eikö toi ole vaan prikka
vai meinatiinkö kuva 6 osa 16 sitä överströmningsventil ??
voiko noi muoviventiilit mikä on siinä käsipumpussa löytyä jostain muualta , mulle myytiin 4 sanoi että tossa pannussa voi olla 4?
joo ja katon kyllä sitä kaasuvipua kun pääsee niin pitkälle , kärsii kyllä varmaan nostaa sitä tyhjäkäyntiä
siis eikö toi ole vaan prikka

voiko noi muoviventiilit mikä on siinä käsipumpussa löytyä jostain muualta , mulle myytiin 4 sanoi että tossa pannussa voi olla 4?
joo ja katon kyllä sitä kaasuvipua kun pääsee niin pitkälle , kärsii kyllä varmaan nostaa sitä tyhjäkäyntiä
-
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
- Truck: Jumbo sekä Deltastar
- Location: Nedervetil
Re: rivipumpun" esipumppu"
vähän edistystä nytt lähtee kivasti käyntiin ,vaihoin ne muovivenat toiseen pohja oli aika syöpyny voikohan se päästä läpi vielä ? muuten niin tolla kyllä pärjää nytt melkein sammuilee vielä pitäis varmaan sitä tyhjäkäyntiä nostaa , onkohan toi paras pumpun puolelta säätää vai mistä?