Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Maalis 2013 00:28
- Truck: Tulossa...LP913 4800
- Location: Ikaalinen
Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Eli eli... Tuli viikonloppuna käytyä katsomassa kyseistä epeliä, ja kaupat sovittiin. Käynnisteltii laitos siinä ja niin edes päin... Kaikki muu toimi hienosti, mutta jarruja ei saatu pelittää niin en päässyt sitä kotio tuomaan.
Itselle on hiukan vieraita nuo raskaamman kaluston systeemit joten vähän neuvoa tarvittaisiin...
Paineet nousi järjestelmää sinne 7 kilon paikkeilla paikallaa tyhjäkäynnillä... Mutta jarrupoljin oli täysin eloton, ihan hiukan keltanen viisari värähtää ja järjestelmän paine (valkoinen viisari) laskee ku jarrupoljinta pumppailee. Jos oikein ymmärsin sielä on nestejarrut jotka on paineilmalla tehostettu? Kopissa oli tyhjä jarruneste purkki eli jonnekkin sitä oli lisäilty/tarvittu, mutta ei löydetty mistään jarruneste säiliötä vaikka joka luukku ympäri autoa pyörittii ja allakin vähän ryömittii. Ja hiukan loppui siinä sitten aikakin perehtyä laitteesee enempää kun oli kotio takasin kiirus... Jarrunestettä oli kuitenkin yhdestä putkesta vuotanut ja vieläkin vähän tiputti. Meille autoa myynyt henkilökään ei osannut sanoa asiasta, kun myi autoa enonsa puolesta joka oli ulkomailla asumassa tällä hetkellä. Auto oli kuitenkin viime kesänä jarruistaan rempattu ja leimattu ja jarrullisena ajettu syksyllä seisontaan siihen paikkaan missä se nytkin oli... Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä laittamaan jarruja kuntoo siitä kenttä varustuksella että saataisiin lemmenlaiva kotio ajettua... Onko vinkkiä antaa näin kulkuri amatöörille mistä lähtisi jarruja hakemaan moiseen laitokseen?
Itselle on hiukan vieraita nuo raskaamman kaluston systeemit joten vähän neuvoa tarvittaisiin...
Paineet nousi järjestelmää sinne 7 kilon paikkeilla paikallaa tyhjäkäynnillä... Mutta jarrupoljin oli täysin eloton, ihan hiukan keltanen viisari värähtää ja järjestelmän paine (valkoinen viisari) laskee ku jarrupoljinta pumppailee. Jos oikein ymmärsin sielä on nestejarrut jotka on paineilmalla tehostettu? Kopissa oli tyhjä jarruneste purkki eli jonnekkin sitä oli lisäilty/tarvittu, mutta ei löydetty mistään jarruneste säiliötä vaikka joka luukku ympäri autoa pyörittii ja allakin vähän ryömittii. Ja hiukan loppui siinä sitten aikakin perehtyä laitteesee enempää kun oli kotio takasin kiirus... Jarrunestettä oli kuitenkin yhdestä putkesta vuotanut ja vieläkin vähän tiputti. Meille autoa myynyt henkilökään ei osannut sanoa asiasta, kun myi autoa enonsa puolesta joka oli ulkomailla asumassa tällä hetkellä. Auto oli kuitenkin viime kesänä jarruistaan rempattu ja leimattu ja jarrullisena ajettu syksyllä seisontaan siihen paikkaan missä se nytkin oli... Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä laittamaan jarruja kuntoo siitä kenttä varustuksella että saataisiin lemmenlaiva kotio ajettua... Onko vinkkiä antaa näin kulkuri amatöörille mistä lähtisi jarruja hakemaan moiseen laitokseen?
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Moep!
En kyseistä laitetta tunne, mut yleensä näissä on jarrunestesäiliö siinä jossain kuskinpenkin lähellä, vasemman polven vieressä tai jarrupolkimen lähistöllä. Säälittävän pieni purkki, semmonen jogurttipurkin kokone.
Jos nesteet on noin karannu ni ei pelkällä lisäämisellä lähe toimii, pitää ilmata. Ja jos se jostain noin tiputtelee ni on putki / letku poikki, joku liitos löysällä tai joku stefa kovettunu / pullahtanu.
Missähän päin kyseinen kamiina majailee, jos joku ehtis vaik kattoo...
Neppi
En kyseistä laitetta tunne, mut yleensä näissä on jarrunestesäiliö siinä jossain kuskinpenkin lähellä, vasemman polven vieressä tai jarrupolkimen lähistöllä. Säälittävän pieni purkki, semmonen jogurttipurkin kokone.
Jos nesteet on noin karannu ni ei pelkällä lisäämisellä lähe toimii, pitää ilmata. Ja jos se jostain noin tiputtelee ni on putki / letku poikki, joku liitos löysällä tai joku stefa kovettunu / pullahtanu.
Missähän päin kyseinen kamiina majailee, jos joku ehtis vaik kattoo...
Neppi
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Maalis 2013 00:28
- Truck: Tulossa...LP913 4800
- Location: Ikaalinen
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Hämeenlinnassa Vanajantie/katu kyseinen laite majaili... Olisi kyllä hienoa jos joku asiasta ymmärtävä saapuisi paikalle, hyvitän kyllä aiheutuneet kulut ja enemmänkin.neppi kirjoitti:Moep!
En kyseistä laitetta tunne, mut yleensä näissä on jarrunestesäiliö siinä jossain kuskinpenkin lähellä, vasemman polven vieressä tai jarrupolkimen lähistöllä. Säälittävän pieni purkki, semmonen jogurttipurkin kokone.
Jos nesteet on noin karannu ni ei pelkällä lisäämisellä lähe toimii, pitää ilmata. Ja jos se jostain noin tiputtelee ni on putki / letku poikki, joku liitos löysällä tai joku stefa kovettunu / pullahtanu.
Missähän päin kyseinen kamiina majailee, jos joku ehtis vaik kattoo...
Neppi
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Meillä edellinen kulkine oli LP 913 ja siinä oli kuskinpenkin alla puulevy saranoilla ja lukkosalpa takana, kippautuu niinku rattia vasten, siellä alla on lokero jossa kaksi jarruneste purkkia sekä pissapojan säiliö, myös tilaa ensiapulaukulle ja jotain työkaluja, varaletkuja sinne kätkeytyy.
Täältä ei olis pitkä matka, mutta olen reissussa viikonlopun.
Onnea vaan uuden kulkineen johdosta.
Täältä ei olis pitkä matka, mutta olen reissussa viikonlopun.
Onnea vaan uuden kulkineen johdosta.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Onnea kunnon kulkimen hankinnan johdosta. Meillä nuo kaksi pientä säiliötä on konekopan sisällä. Mites toi käsijarru? lähtikö se auki.
a-p
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 226
- Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
- Truck: dethleffs
- Location: oulunsalo
- Member id: 091
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Eikö se säiliö polven kohdalla ole kytkimelle,mulla ainakin on näin
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Maalis 2013 00:28
- Truck: Tulossa...LP913 4800
- Location: Ikaalinen
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
No täytyy ny perehtyä oikee tarkemmin ku viikonloppuna päästää taas sen komeudun lähelle... Mutta mun mielestä ainakaan sen luukun takaa mistä konehuoneelle mentii ei löytyny kyllä jarruneste säiliöitä. Kaks jäähdytin järjestelmän paisunta säiliöö oli oikeella edes ku luukun hanttimiehen penkin alta aukasi. Ainakin makea glykoli hönkä niissä oli ku korkkia aukasi...happa66 kirjoitti:Onnea kunnon kulkimen hankinnan johdosta. Meillä nuo kaksi pientä säiliötä on konekopan sisällä. Mites toi käsijarru? lähtikö se auki.
a-p
Käsijarru aukes juu, ja otti viellä kiinnikkin komeesti.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Reissu-Late toihan on sorsa. Se on kätevä! Ei tarvii olla yhtenään penkalle pysähtymässä.
N
N
-
- Rattimajuri
- Viestit: 226
- Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
- Truck: dethleffs
- Location: oulunsalo
- Member id: 091
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Niin ja ei tarvi ostaa kallista nestettä
-
- Varakuski
- Viestit: 9
- Liittynyt: 11 Elo 2011 08:09
- Truck: MB913 Delta Plan -76
- Location: Nokia
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Näin myöhään heränneenä, onnittelut kukupelin hankinnasta.
Meillä maalla (lähistöllä) samanlainen Delta Planin korilla. Olikos sulla minkä pajan valmiste?
Onko ongelmiin jo löytynyt apua?
Samat vaivat pulmana omassa. Alkuun oli kolmessa pyörässä neljästä jarrut, Poljinta sai polkea ihan tosissaan tällainen normaalikokoinen mies. Nestettä olen lisännyt pullotolkulla, aina vaan tuntuu säiliöille kuplia nousevan pääsylinteriltä päin. Meidän laitoksessa nestesäiliöt (2kpl) ovat konekopan alla sen oikeassa reunassa. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö erillisen peltiluukun takana auton oikeassa etukulmassa. Etujarruja olen ilmannut pyöräsylintereiltä useamman kerran, takajarruihin pääsen ehkä jo tänä kesänä käsiksi. Paineen nousu mittareiden mukaan kesti todella kauan. n. 7 barin luokkaa korkeimmillaan ollut säiliöpaine (valkoinen neula). Jarrupaine (oranssi neula) poljin lattiassa tosissaan painaen käynyt 2-3 barin korkeudella ja vain jarrua painettaessa, muuten koko ajan nollilla. Joku tiesi vihjata, että jarrujen säädöt pyöriltä olisi kaukana, jos poljinta joutuu tosissaan painamaan.
Mutta mihin se jarruneste voi kadota? Jarrurummut/suojapellit alaosistaan kuivat. Jos pyöräsylinterit vuotaisivat, kastuisi joku kulma väkisinkin. Nesteputket kuivia.
Olen yrittänyt metsästää kuvia järjestelmästä, mutta kun nämä ovat sen verran vanhoja, ei tämä googlettaminen juuri tuloksia ole poikinut.
Jos arvaa käydä venäjänpoikien sivustoilla, neoriginal.ru osoitteesta löytyy hyötyajoneuvojen räjäytyskuvia aika hyvin, mutta tällaisesta 913:stakin näköjään on kovin monta versiota jarrujen osalta.
Meillä maalla (lähistöllä) samanlainen Delta Planin korilla. Olikos sulla minkä pajan valmiste?
Onko ongelmiin jo löytynyt apua?
Samat vaivat pulmana omassa. Alkuun oli kolmessa pyörässä neljästä jarrut, Poljinta sai polkea ihan tosissaan tällainen normaalikokoinen mies. Nestettä olen lisännyt pullotolkulla, aina vaan tuntuu säiliöille kuplia nousevan pääsylinteriltä päin. Meidän laitoksessa nestesäiliöt (2kpl) ovat konekopan alla sen oikeassa reunassa. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö erillisen peltiluukun takana auton oikeassa etukulmassa. Etujarruja olen ilmannut pyöräsylintereiltä useamman kerran, takajarruihin pääsen ehkä jo tänä kesänä käsiksi. Paineen nousu mittareiden mukaan kesti todella kauan. n. 7 barin luokkaa korkeimmillaan ollut säiliöpaine (valkoinen neula). Jarrupaine (oranssi neula) poljin lattiassa tosissaan painaen käynyt 2-3 barin korkeudella ja vain jarrua painettaessa, muuten koko ajan nollilla. Joku tiesi vihjata, että jarrujen säädöt pyöriltä olisi kaukana, jos poljinta joutuu tosissaan painamaan.
Mutta mihin se jarruneste voi kadota? Jarrurummut/suojapellit alaosistaan kuivat. Jos pyöräsylinterit vuotaisivat, kastuisi joku kulma väkisinkin. Nesteputket kuivia.
Olen yrittänyt metsästää kuvia järjestelmästä, mutta kun nämä ovat sen verran vanhoja, ei tämä googlettaminen juuri tuloksia ole poikinut.
Jos arvaa käydä venäjänpoikien sivustoilla, neoriginal.ru osoitteesta löytyy hyötyajoneuvojen räjäytyskuvia aika hyvin, mutta tällaisesta 913:stakin näköjään on kovin monta versiota jarrujen osalta.
Alusta: Mercedes Benz LP 913 5,7 -76
Kori: Delta Plan -76
Kuski: Samaa vuosikertaa..
Kori: Delta Plan -76
Kuski: Samaa vuosikertaa..
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 39
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 18:51
- Truck: M-B LP1113-B OM352
- Location: Kouvostoliitto
Re: Mercedes LP913 4800 jarru ongelmia
Ainakin vanhemmissa, esim. mun vm 68 LP1113:n painemittarissa valkoinen osoitin näyttää vallitsevan järjästelmäpaineen ja oranssi viisari näyttää VAIN jarrutettaessa ns. jarrupaineen.. eli jos ei polkimeen koske näyttää oranssi viisari nollaa ja polkiessa sen pitäisi nousta samoihin lukuihin valk. viisarin kanssa.
PS: tieto on peräisin ko. auton käyttöohjekirjasta
PS: tieto on peräisin ko. auton käyttöohjekirjasta

Ei se siitä...