Osa nro.16 on juuri se kolmas putki tulo- ja paluuliitäntöjen välissä.
Osa nro.16 on nimenomaan huohotusputki joka on kiinni anturin takaiskuventtiilissä.
Letku on 5,2 mm halkaisijaltaan.
Lisäys: Osa nro.5 on polttoainemittarin anturi johon tulo- paluu- ja huohotusletku kiinnittyvät.
Huohotusletkun toinen pää on anturissa kiinni ja toinen pää roikkuu vapaasti ilmassa, sitä ei saa tukkia.
B10M PA-tankin nipat
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M PA-tankin nipat
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M PA-tankin nipat
Just näin! Kiitos Puu Tiainen paljo ja muutki vähä! Ü
Onks väliä kuinka pitkä letku siihen laitetaan ja mihin päin se siitä lähtee?
N
Onks väliä kuinka pitkä letku siihen laitetaan ja mihin päin se siitä lähtee?
N
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: B10M PA-tankin nipat
Minulla on tarvike Scanian tankki B10M.ssa ja siitä puuttuu tuo ilmausputki. Pitkään kun olet ajanut ja pitää tankata pitää tossissaan väänttää jonkinaikaa korkkia että saa alipaineen pois. Tämä ei haittaa moottorin käyntiä koska sama on paine paluuputkessa kuin imuputkessa. Ainoa riski on kun tankki vanhenee että se luhistuu sisäänpäin.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M PA-tankin nipat
Huohotusletku kannattaa tehdä riittävän pitkäksi, että siihen saa laitettua "joutsenkaulan" tai vastaavan lenkin ylöspäin.
Puoli metrinen pätkä riittää hyvinkin.
Jos takaisku jää auki, ei polttoaine pääse valumaan täydellä tankilla huohotusputkesta.
Ehkä helpoiten webaston putket saa kytkettyä auton polttoainesäiliöön laittamalla uuden mallinen anturi.
Siinä on kaikki liitännät valmiina ja polttoainemittarinkin pitäis toimia.
Puoli metrinen pätkä riittää hyvinkin.
Jos takaisku jää auki, ei polttoaine pääse valumaan täydellä tankilla huohotusputkesta.
Ehkä helpoiten webaston putket saa kytkettyä auton polttoainesäiliöön laittamalla uuden mallinen anturi.
Siinä on kaikki liitännät valmiina ja polttoainemittarinkin pitäis toimia.
- Liitteet
-
- anturi.jpg (16.82 KiB) Katsottu 4320 kertaa
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M PA-tankin nipat
No se polttoainemittarihan on ollu tässä kans jännä. Toimi vanhalla tankilla väärinpäin, ja näyttää se nytkin täyttä, vaikka tankissa ei oo ku vähän sadevettä. Ü
N
N
Re: B10M PA-tankin nipat
Volvot tuntuvat sietävän alipainetta tankissa. Mutta uudempi Scania imaisi jostain ilmaa polttoaineen sekaan ja sammui kun tankin huohotin jäätyi.