Hej!
Ens viikolla pitäis mennä montulle. Ajatus vaihtaa kaikki liemet ja rasvata nännit (toi toimii ky englanniks ihan tosi paljon paremmin!).
Löytyyks mistään voitelukaavioo / ohjetta. Volvodemort-linkit ei toimi...
Onks jotain erityishuomioitavaa? Tehostimen öljyistä oli tuolla toisessa topikissa puhetta. Tää rimpulahan on myös talviajossa, joten ihan mitään tervaa en viittis laittaa, mut oireet on kyl samanlaiset ku monella muullaki: välillä jurnuttaa, hankala joskus kääntää paikallaan, jamitänäitänyton...
Mistä löytyy pakkivalolle kytkin? Pystyyks sen purkaa ja kokoo? Pitääks purkamisen ja kokoamisen välissä ottaa tässä yhteydessä asento?
Kiitos!
Neppi, DDR
B10M 92 voitelukaavio
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: B10M 92 voitelukaavio
Pakkivalon kytkin löytyy vaihdelaatikon vasemmalta puolen. Omaan katiskaani vedin uuden kaapelin pakkivaloille. Alkuperäiseen en sähköä saanut mahtumaan en sitten millään...
Rasvanippoja on olkatapeissa, vetarin ristinivelissä, vetarin kannatinlaakereissa, jarruräikissä ja varmaankin etukardaanissa ( Röllistä tuo on purettu, joten en tiedä ). Kyllä ne montulla löytää.
Rasvanippoja on olkatapeissa, vetarin ristinivelissä, vetarin kannatinlaakereissa, jarruräikissä ja varmaankin etukardaanissa ( Röllistä tuo on purettu, joten en tiedä ). Kyllä ne montulla löytää.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: B10M 92 voitelukaavio
Ei noita kaikkia rasvanippoja löydä pelkästään montulla alustaa ihmetellessä. Itsellä tosin Scania 112K, eli tuuppari jossa oli hajonnut keskusvoitelu. Oli sinänsä melko helppo seurata noita voiteluputkia ja vaihtaa nipat tilalle. Hankalimmat löytyivät taka-akselin yläpuolelta jarrukenkien akselilta tai mikälie oikea nimi. Lisäksi kardaanistakin löytyi molemmista ristikoista nipat. Eli kyllähän se varmaan olisi parempi saada oikea rasvauskaavio, ettei jäisi joku paikka voitelematta. Minäkin havahduin vasta, kun katsastusmies totesi aika monen kohteen olevan varsin kuivia, eli ilman voitelua.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: B10M 92 voitelukaavio
rosvolinnan melko hyvästä listasta puuttui kytkimen käyttöakselin ja kaasuvivuston mahdolliset nipat. kytkimen painelaakerille ainakin meidän scaniassa on pieni "putkilo" joka sisältää vaseliinia ja korkkia kierros-pari kiinni päin pyöräyttämällä rasvaa painelaakeria.
on tosiaan ainakin 10" hihnoilla ne scanian s-nokkien helojen nipat todella piilossa. ja ehdottomasti kannattaa rasvata. nimittäin jarrujen heräämispaine menee lähelle hylkyrajaa ja jarrut tahtoo myös jäädä hieman laahaamaan, jos helat on kuivat. lisäksi talvella jarrut jäätyy herkästi koska rasvan tilalla on yleensä vesi.
on tosiaan ainakin 10" hihnoilla ne scanian s-nokkien helojen nipat todella piilossa. ja ehdottomasti kannattaa rasvata. nimittäin jarrujen heräämispaine menee lähelle hylkyrajaa ja jarrut tahtoo myös jäädä hieman laahaamaan, jos helat on kuivat. lisäksi talvella jarrut jäätyy herkästi koska rasvan tilalla on yleensä vesi.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: B10M 92 voitelukaavio
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M 92 voitelukaavio
Kiitos! Tota just etin. Ei vain volvodemort linkit auennu pitkään aikaan.
Vielä ku sais selvää notta mitä siinä lukoo...
N
Vielä ku sais selvää notta mitä siinä lukoo...
N