Volvo b61597 paineensäätimen asennus ja sisääntulo?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
siipiwiima
Kuski
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Loka 2014 19:31
Truck: Volvo b61597wiima62
Location: Helsinki

Volvo b61597 paineensäätimen asennus ja sisääntulo?

Viesti Kirjoittaja siipiwiima »

Vaihdoin risan painesäiliön ja tulin irroittameeksi bosch säätimen joka jakaa kompuralta tulevaa ilmaa kahteen säiliöön (jarrut). Otin kuvan säätimestä ennen purkua mutta se onkin symmetrinen ja nyt en tiedä kummin päin se tulisi asentaa. Siinä on siis yksi sisääntulo ja ulostulot kahdelle säiliölle. Lähdöt on numeroitu 1,2 ja L merkein. 2 menee sisemmälle säiliölle, mutta onko sisääntuleva ilma kytkettävä L:ään vai 1:een. Kokeilin sisääntulevaa ilmaa L:ään ja 1:stä toiselle säiliöille, mutta nyt eivät painemittarit hievahda yhtään. Olisiko tuo säädin osa siis käännetyävä? Onko kellään manuaalia tai löytyykö netistä?
siipiwiima
Kuski
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Loka 2014 19:31
Truck: Volvo b61597wiima62
Location: Helsinki

Re: Volvo b61597 paineensäätimen asennus ja sisääntulo?

Viesti Kirjoittaja siipiwiima »

Vastaan itse kun homma selvisi jos joku muu tätä tietoo tarvii. Paineilma menee Volvon alustoissa yleensä sisään siitä reiästä jossa on numero 1 laitteesta riippumatta. Eli olin laittanut tuon palikan väärinpäin ja heti kun käänsin niin jo alkoi toimimaan :)
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Volvo b61597 paineensäätimen asennus ja sisääntulo?

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Hyvä että alko pelittämään. Mulla on alkuperäinen volvon alustan korjaamokirja mutta se on muuton jäljeltä jossain..tietäs vaan että missä. Jarruja ja ilmoja käsitelty aika laajasti siinä opuksessa.
Vastaa Viestiin