Ongelmana oli pakin potkasu pois päältä.
Pakin kun laittoi päälle niin se vaihdekeppi ei 'imassu' sitä pykälään niin kuin muut vaihteet ja kytkintä kun nosti niin diagnoosi merkkivalo syttyi kojetauluun.
Se kyllä antoi peruuttaa lyhyen matkan kunnes 'potkasi' laatikon vapaalle.
Semmonen oli ongelmana että anturin kulmakappale oli hapettunut jumiin!
Lootan vasemmalla kyljellä on vaihteensiirtäjien akseleita 3kpl vaakatasossa ja niiden kaikkien läpi menee, pystysuunnassa, kytkeytymis antureiden tappi/kuula rivejä. Näitä on 2 kpl peräkkäin.
Niiden rivien yläpäässä on sellainen irroitettava kulmakappale jossa on jousi ja kara, sekä 90°kulmassa kytkeytymis anturi.
Ne vaihdeakselien ja kuula/tappirivien kohdat näkyy vaihteensiirtäjän kopassa koholla.
Mulla oli toinen kulmakappale hapettunut jumiin, eli anturi ei saanut tietoa että vaihde on kytkeytynyt!
Se kyllä laittoi perävaihteen silmään mutta ei saanut tietoa siitä kun kytkintä nosti, vikavalo syttyi ja vaihteensiirtäjän ilmanpaine loppui.
Sen samaisen kulmakappaleen jousen tehtävä on myös pitää pakki päällä, kun ilma loppuu!
Sen kulmakappaleen voi tarkistaa kun ottaa anturit irti ja kokeilee vaikka pienellä mensselillä liikkuuko tappi sisään-ulos kun toinen kytkee eri vaihteita päälle-pois.
Näin jo painajaisia lootan vaihdosta mutta hivenen helpotti kun riitti tuon kulmakappaleen uusinta

P.S tämä tapahtui jo viime kesänä...