Scania K114 pakki päällä ja pysyy.....
-
- Varakuski
- Truck: Scania K114
Scania K114 pakki päällä ja pysyy.....
Kyseisessä ajoneuvossa oli hiukan kytkin tunnoton kun pitkästä aikaa käynnistin ja pienen lenkin heitin niin vaivoin A asennossa 1 vaihde meni silmään mutta suuremmalle ei kytkintä pumppaamallakaan vaihtanut. Sittenhän se riemu vasta alkoi kun yritin peruutusvaihdetta päälle pysäköidäkseni ko.ajoneuvon, hieman rutisevaan äänensävyyn pakki pykälään ja reaktioaika sen verran pitkä että kerkesi piru vie moottori sammumaan ennen kuin kerkesi kaasua polkaista lisää hyytymisen estämiseksi. Nyt sitten R asento päällä eikä lähde pois päältä vaikka paineita on ja kytkintä kuinka pumppais....kojetaulussa ilmoittaa kun virrat kääntää päälle että kytkintä pitäs painaa ja kun sen tekee niin siihen tulee teksti että N RN kun vaihdeknuppi N asennossa kun nodmaalisti sois N N kun virrat kääntää päälle. Mikä neuvoksi kun oma järki loppu eikä käsitä että mitä tarttis tehdä että tuon R:n sais pois ja auton jälleen käyntiin....?? Kiitos ja anteeksi
-
- Ajoneuvos
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Member id: 454
Re: Scania K114 pakki päällä ja pysyy.....
Tarkista nyt ensimmäisenä laatikon päästä että kytkinvipu liikkuu normaalisti. Tuskin se vika siitä mihinkään on itsestään poistunut, kytkin ei irroita ilmeisesti. Kytkinputki poikki tai tehostimessa vuoto ehkä?
Ainakin comfort sift mulla ei kelpuuttanut kuin käsin vaihteen vapauttamisen, jos sammuttaa vaihde päälle. Oli mulla aika tiukassa, olisko jäänyt vähän kuormaa päälle. Toki jos moottoria tai autoa sais jollain vähän liikutettua, lähtis vaihde helpommin pois ehkä.
Eli siis mun piti laatikon kyljestä kääntää pitkittäissiirtäjä keskelle ja sit alkoi taas toimimaan, kun sai käyntiin.
Ainakin comfort sift mulla ei kelpuuttanut kuin käsin vaihteen vapauttamisen, jos sammuttaa vaihde päälle. Oli mulla aika tiukassa, olisko jäänyt vähän kuormaa päälle. Toki jos moottoria tai autoa sais jollain vähän liikutettua, lähtis vaihde helpommin pois ehkä.
Eli siis mun piti laatikon kyljestä kääntää pitkittäissiirtäjä keskelle ja sit alkoi taas toimimaan, kun sai käyntiin.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki

- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Truck: K113 Golden Eagle
- Member id: 315
- Viesti:
Aika samat oireet oli K113 kun oli kytkimen putkessa vuoto.. en edes huomannut polkimessa mitään sen kummempaa. Onnea matkassa kun just olin korjaamolle öljynvaihtoon ajamassa ja siihen jäi vapaalle pihaan, mikään pykälä ei enää löytynyt.
Moi. onko ongelma ratkennut? ja miten? itellä sama mutta vaan kakkonen päällä..