Sekoittuuko kesä ja talvilaatu?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Sekoittuuko kesä ja talvilaatu?

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Näinhän se on ollu kautta aikain, että mottoripetroli, lentopetrooli eli kerosiini tai bensiini auttaa kesälöpön juoksevana pitämiseen. Ja 2-tahtiöljy seassa estää pumpun ja suuttimien kiinnileikkaamisen.
Aikaisemmalta rahtiuralta on jäänyt ainiaaksi mieleen, kun vein firman myytyä yhdistelmää Keminmaalta Nurmijärvelle. Auto oli seissyt kesästä ja tankki piripinnasa kesälaatua :shock: . Simossa hyyty ekakerran. Putsarit vaihtoon ja siten pääsin jo Iihin saakka. Tuolla saatiin tankkiin jo parikymmentä litraa petrolia ja taas uudet putsarit. Tankin tavara oli sen näköstä, että suuresti ihmetytti miten auto yleenä kävi. Siitä se matka eteni (tosi) vähin erin :roll: ja aina, kun mahdollista niin lisättiin pertolia. Ja työvoittohan siitä tuli; Leivonmäellä suoritetun petrolin lisäyksen jälkeen loppumatka meni aivan normi vauhdilla perille saakka... :lol: :lol:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Viilaaja
Kokenut kuljettaja
Viestit: 77
Liittynyt: 21 Loka 2008 08:45
Location: Vantaa

Re: Sekoittuuko kesä ja talvilaatu?

Viesti Kirjoittaja Viilaaja »

[Volvo B57] kirjoitti:Henkilöauton ohjekirjassa mulla lukee että erittäin kylmällä dieseliin saisi laittaa puolet lentopetrolia :?: . ......
Tjoo tollasta ne sano käyttäneensä Top Gearin Magneettisen pohjoisnavan kisasssa, niil oli uudet hiluxit joissa oli arktisen alueen dieseliä + kerosiinia pitämässä dieselin juoksevana noissa -50c lämpötiloissa.
Vastaa Viestiin