Aiheen ohi eli ei, mut mä laittaisin oman Telman toimintaan heti, jos vain osaisin, eikä ois muuta hommaa... Ü
Ymmärtääks joku semmosesta jotain? Se murikka on kardaanilla paikallaan, hallintavipu kojetaulussa ja sen takana kauhee nippu johtoja ja jotain sähköbokseja. Mitään ei tapahdu mistään. Ois kiva ku tapahtuis. Hidastin on hyvä asia.
N
Eturenkaat kuin sukset...
Re: Eturenkaat kuin sukset...
Ainakin vanhemmat Telmat (70- ja 80-lukujen laitteet) olivat muistaakseni juuri 3-portaisia teholtaan myös jarrupoljinkäytöllä. Valintakytkimellä oli valittavissa täys- tai puoliteho nolla-asennon lisäksi. Kaupunkiautoissa Telman ohjaus-/releboksi oli toisinaan asennettu matkustamoon penkin alle, jolloin nakse käytettäessä oli helposti kuultavissa. Niinikään kaupunkiautoissa Telman ohjaamiseen ei juuri koskaan ollut käsihallintavipua, vaan pelkkä jarrupoljinohjaus.Reddewil kirjoitti:>ohi aiheen< Oman auton telma toimii ainakin pirun hyvin, jarruttaa niin ettei jarrupoljinta tarvinnu nurmiajossa lainkaan! Kolme tehoahan siinä on ja namiskalla saa polkimella toimivaksi, sitä en tiedä että toimiiko sillonkin kolmiportaisesti? Onha tuossa pakokaasujarruki telman lisäksi, tosin käyttösilinterin tanko nyt irti... >ohi aiheen loppu<
Re: Eturenkaat kuin sukset...
Joskus ajoin Tampereelta Poriin kaupunkialueet ja liikenneympyrät mukaan lukien koskematta jarrupolkimeen ollenkaan pelkällä Telmalla jarrutellen, kun sattumalta ei tarvinnut ihan täyttä pysähdystä tehdä ollenkaan liikenne-esteen takia.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Eturenkaat kuin sukset...
Eiku on tuossa neljä pykälää ja sillä neljännellä kyllä pysähtyy koko laitos vähän liiankin hyvin!b12m kirjoitti:Ainakin vanhemmat Telmat (70- ja 80-lukujen laitteet) olivat muistaakseni juuri 3-portaisia teholtaan myös jarrupoljinkäytöllä. Valintakytkimellä oli valittavissa täys- tai puoliteho nolla-asennon lisäksi. Kaupunkiautoissa Telman ohjaus-/releboksi oli toisinaan asennettu matkustamoon penkin alle, jolloin nakse käytettäessä oli helposti kuultavissa. Niinikään kaupunkiautoissa Telman ohjaamiseen ei juuri koskaan ollut käsihallintavipua, vaan pelkkä jarrupoljinohjaus.Reddewil kirjoitti:>ohi aiheen< Oman auton telma toimii ainakin pirun hyvin, jarruttaa niin ettei jarrupoljinta tarvinnu nurmiajossa lainkaan! Kolme tehoahan siinä on ja namiskalla saa polkimella toimivaksi, sitä en tiedä että toimiiko sillonkin kolmiportaisesti? Onha tuossa pakokaasujarruki telman lisäksi, tosin käyttösilinterin tanko nyt irti... >ohi aiheen loppu<
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Joulu 2013 19:40
- Truck: hakusessa!
- Location: Hämeenlinna
Re: Eturenkaat kuin sukset...
Meidän firmassa on talvella melkein rouheat renkaat edessä kuin takana
tosin ajot vain kaupunkialueella. Maantieominaisuudet vähän heikot noin karkeissa. Huomannut että jotkut bussimallit on todella puskevia ja joissain keula pysyy tiessä kuin tatti vaikka olisi samat renkaat. Liian etupainoiset jarrut on kyllä hirveät. Autokin niiaa paljon enemmän jarrutuksissa.
