APUA!!Volvo b10m -94
Re: APUA!!Volvo b10m -94
hm.. siis sammutin ei olekaan sammutin sähköaivon ohjaamissa koneissa?
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: APUA!!Volvo b10m -94
Huhu kuului työpaikalla että Volvo on lähtenyt käyntiin 
Pumpun sähköpäädyssä yksi käämi palanut.

Pumpun sähköpäädyssä yksi käämi palanut.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Kippari
- Viestit: 56
- Liittynyt: 28 Touko 2012 19:15
- Truck: Volvo Carrus 9700H
- Location: Oulu
Re: APUA!!Volvo b10m -94
Vika paikallistettu, pumpun sähköpäässä säädin-magneetti sökö,osa vaihdettu ja säädetty Oulun diesel-huollossa ja auto pelaa!!
Virtalukon ongelmat ja kaikki muu oheis-viat johtuivat ko.säätimestä,nyt toimii!
Virtalukon ongelmat ja kaikki muu oheis-viat johtuivat ko.säätimestä,nyt toimii!
-
- Kippari
- Viestit: 56
- Liittynyt: 28 Touko 2012 19:15
- Truck: Volvo Carrus 9700H
- Location: Oulu
Re: APUA!!Volvo b10m -94
Jule kirjoitti:hm.. siis sammutin ei olekaan sammutin sähköaivon ohjaamissa koneissa?
Tuo on vain paine-ilma toiminen "mäntä" joka liikuttaa sammutin tappia pumpun kyljessä ja sammutin tappi taas painaa pumpun sisällä itse sammutinta...eli minun autossa kun painat pakokaasu-jarrua, "mäntä" tulee esiin ja näin ollen katkaisee poltto-aineen syötön..
Re: APUA!!Volvo b10m -94
Nyt sitten täällä iigori ei halua käynnistyä. Piti lähteä käyttämään tenavia hiihtoloman kunniaksi rinteessä. Auto käynnissä varmaan 2-3 tuntia pihalla kun sitä siivoilin ja sitten yhtäkkiä sammui kuin saunalyhty. Käyntiin ei millään. Pyörittää kyllä hyvin mutta ei lupaakkaan. Näyttää, että täällä on ollut samoja oireita useammilla mutta vika ollut milloin siirtopumpussa ja milloin sähköpäässä.
racingteam ei ole näköjään ollut linjoilla ihan vähään aikaan mutta kokeillaan silti jos sattuisi lukemaan. Irrotitko koko pumpun ja käytit diesel huollossa vai vaihdettiinko tuo pumpun ollessa autossa paikoillaan?
racingteam ei ole näköjään ollut linjoilla ihan vähään aikaan mutta kokeillaan silti jos sattuisi lukemaan. Irrotitko koko pumpun ja käytit diesel huollossa vai vaihdettiinko tuo pumpun ollessa autossa paikoillaan?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: APUA!!Volvo b10m -94
- polttoainelinja
- mekaaninen sammutin
- sammuttimen solenoidi
- pakokaasujarru
Kyllähän noita vikapaikkoja siihen matkalle mahtuu.
Tämän jälkeen keskittyisin siirtopumppuun.
- mekaaninen sammutin
- sammuttimen solenoidi
- pakokaasujarru
Kyllähän noita vikapaikkoja siihen matkalle mahtuu.
Tämän jälkeen keskittyisin siirtopumppuun.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: APUA!!Volvo b10m -94
Kyllähän toki. Vika voi olla helppokin. Ei tässä tarkoitus ole ensimmäisenä koneremonttiin ryhtyä vaan heitin tuon kysymyksen siltä varalta, että jos sinne asti joutuu.
Mekaaninen sammutin ja pakokaasujarru on jo suljettu pois listalta. @Rosvolinna sammuttimen solenoidi? Juurikin tuo racingteam vaivannut vika?
Mekaaninen sammutin ja pakokaasujarru on jo suljettu pois listalta. @Rosvolinna sammuttimen solenoidi? Juurikin tuo racingteam vaivannut vika?
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: APUA!!Volvo b10m -94
Muistaakseni tinattiin pumpun päädystä katkennut käämilanka takaisin ja Volvo käynnistyi. Racingteam oli samassa työpaikassa silloin ja muistan tuon tapauksen
Tulevaisuus on sähköinen