Joo ei taida saada irto-osina, mutta mitä mieltä olet, jos tuon poistoventtiilin korvaisi tuollaisella putkenpätkällä?Puu Tiainen kirjoitti:Scanian tehostimessa on tavallaan kaksi tuuletusventtiiliä. Tuo kuminen läppä on poistoventtiili ja se valkoinen muovinen nippa on korvausilmaventtiili. Näin minä olen uskotellut itselleni.
Vai onko se valkoinen nippa jonkinlainen hukkaputki, jos nestepuolelle tulee sisäinen vuoto. Täytyy kattoa tuo rakenne.
Nuo tulee tiivistesarjan mukana, ei vissiin myydä irrallaan.
Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan
Eihän siitä haittaakaan ole.
Se olis helppo korjata ohuella kumilevyn palasella, ruuvilla keskeltä kiinni.
Vai onko sulta lähteny se tähtiprikkakin mäkeen, sitte ei ruuvilla onnistu
Se olis helppo korjata ohuella kumilevyn palasella, ruuvilla keskeltä kiinni.
Vai onko sulta lähteny se tähtiprikkakin mäkeen, sitte ei ruuvilla onnistu
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan
Kyllä se prikkakin lähti samaa matkaa Lapin luontoon... Täytyy kehitellä jotakin tilalle.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan
Joo uudelta poljinsylinteriltä menee uusi metallipunosletku auton alla suoraan kytkinsylinterille (sylinterillä 35cm mustaa letkua), ilmaa voi olla, mutta tooodella vähän, ilman ilmatehostinta sylinterinliike luokkaa 25mm. https://dl.dropboxusercontent.com/u/804 ... 154716.mp4 (Videolla pieni tuhina kun ilmat loppu, tuokin tyhjenee kun perä tippuu?) Säädin tankoa pidemmäksi ja kas, pykälät alko mennä tupaan rutisematta, eikä kytkimen kantamisesta tai luistosta ole tietoakaan!
Kyllä lähti hereesti tulille, toisin ku tuo rellu (FL6 volvo). Painetta ei ollu enää ku 6 kiloo ja viime käytöstä vasta pari kk!
Kertokaas onko tuossa joku patentti kun sammuttaa niin tyhjää takapään pussit? Keula jää ylös niin tuli mieleen että miks virrattomana pitäs laskee ylipäätään pussit tyhjäksi? Ärsyttää kun vartin päästä lyöt tulille niin kestää että nousee ylös, tuntuu jopa että laskee säiliön tyhjäksi!? Sama ärsyttävä laskuhinku on ilmajakkaralla, tipahtaa alas ku lähtee pois, saako sen ominaisuuden jotenkin kierrettyä?
Kyllä lähti hereesti tulille, toisin ku tuo rellu (FL6 volvo). Painetta ei ollu enää ku 6 kiloo ja viime käytöstä vasta pari kk!
Kertokaas onko tuossa joku patentti kun sammuttaa niin tyhjää takapään pussit? Keula jää ylös niin tuli mieleen että miks virrattomana pitäs laskee ylipäätään pussit tyhjäksi? Ärsyttää kun vartin päästä lyöt tulille niin kestää että nousee ylös, tuntuu jopa että laskee säiliön tyhjäksi!? Sama ärsyttävä laskuhinku on ilmajakkaralla, tipahtaa alas ku lähtee pois, saako sen ominaisuuden jotenkin kierrettyä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-