Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Puu Tiainen kirjoitti:Scanian tehostimessa on tavallaan kaksi tuuletusventtiiliä. Tuo kuminen läppä on poistoventtiili ja se valkoinen muovinen nippa on korvausilmaventtiili. Näin minä olen uskotellut itselleni.
Vai onko se valkoinen nippa jonkinlainen hukkaputki, jos nestepuolelle tulee sisäinen vuoto. Täytyy kattoa tuo rakenne.
Nuo tulee tiivistesarjan mukana, ei vissiin myydä irrallaan.
Joo ei taida saada irto-osina, mutta mitä mieltä olet, jos tuon poistoventtiilin korvaisi tuollaisella putkenpätkällä?
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Eihän siitä haittaakaan ole.
Se olis helppo korjata ohuella kumilevyn palasella, ruuvilla keskeltä kiinni.
Vai onko sulta lähteny se tähtiprikkakin mäkeen, sitte ei ruuvilla onnistu
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Kyllä se prikkakin lähti samaa matkaa Lapin luontoon... Täytyy kehitellä jotakin tilalle.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Ei se kukaan tietäs mistä K113 kytkin ilmataan

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Joo uudelta poljinsylinteriltä menee uusi metallipunosletku auton alla suoraan kytkinsylinterille (sylinterillä 35cm mustaa letkua), ilmaa voi olla, mutta tooodella vähän, ilman ilmatehostinta sylinterinliike luokkaa 25mm. https://dl.dropboxusercontent.com/u/804 ... 154716.mp4 (Videolla pieni tuhina kun ilmat loppu, tuokin tyhjenee kun perä tippuu?) Säädin tankoa pidemmäksi ja kas, pykälät alko mennä tupaan rutisematta, eikä kytkimen kantamisesta tai luistosta ole tietoakaan!
Kyllä lähti hereesti tulille, toisin ku tuo rellu (FL6 volvo). Painetta ei ollu enää ku 6 kiloo ja viime käytöstä vasta pari kk!
Kertokaas onko tuossa joku patentti kun sammuttaa niin tyhjää takapään pussit? Keula jää ylös niin tuli mieleen että miks virrattomana pitäs laskee ylipäätään pussit tyhjäksi? Ärsyttää kun vartin päästä lyöt tulille niin kestää että nousee ylös, tuntuu jopa että laskee säiliön tyhjäksi!? Sama ärsyttävä laskuhinku on ilmajakkaralla, tipahtaa alas ku lähtee pois, saako sen ominaisuuden jotenkin kierrettyä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin